Chevrolet Volt, 150 de cai putere si 160 de km/h viteza maxima

Publicat marţi, 30.03.2010 12:16 de Bogdan Mirică

Noul Chevrolet Volt va dispune de un tren de propulsie electric capabil sa ofere 150 de cai putere si 370 de Nm. Resursele ii vor permite modelului electric sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in doar 9 secunde.

Chevrolet va profita de Salonul Auto de la New York pentru a oferi publicului noi informatii despre primul sau hibrid global, Volt, care continua sa se lase asteptat.

Americanii au lasat sa se inteleaga ca sub capota noului model se va afla un tren de propulsie compus dintr-un motor electric, acesta fiind secondat de unul conventional de patru cilindri de 1.4 litri care va fi utilizat exclusiv la incarcarea bateriilor unitatii electrice. Motorul electric este capabil sa ofere o putere totala de 150 de cai si un cuplu motor de 370 Nm, acesta din urma fiind disponibil inca de la 0 rpm (citeste mai multe despre sistemul de propulsie Volt

AICI)

Resursele ii vor permite pionierului Chevrolet sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in doar 9 secunde si sa atinga o viteza maxima de 160 km/h.

Volt va fi tinut in viata de un pachet de baterii litiu-ion care por fi incarcate de la o priza normala. In functie de capacitatea acesteia, bateriile se pot incarca complet in opt ore atunci cand sursa ofera 120 de volti, si in doar trei ore atunci cand priza este una de 240 de volti.

O incarcare completa ii ofera soferului o autonomie de 65 de kilometri in modul electric, la care se adauga inca 480 de kilometri din momentul in care motor electric va incepe sa alimenteze bateria.

via | egmcartech

  • simodoru, marţi, 30.03.2010 12:34
    Volt

    Deci..cine vrea o galeata de curent? sau o zeama de electroliti !!!!!

  • rares, marţi, 30.03.2010 12:45
    dezamagire

    sincer sunt dezamagit. in anuntul oficial spuneau ca o sa aibe un motot micut de 800 sau 800 cm3 care o sa asigure curentul electric pentru motorul electric. acum aflu ca de fapt esta un motor clasic de 1.,4 litri si unul electric, cu o autonomie de 480 km. UUAAUU. pana si loganul de 1.4 mpi atinge mai mult. pe probate. unde sunt masinile pe care le lauda toata lumea, electrice cu tehnologie hibrida de ultima generatie care o sa aiba autonomie de 500 de km cel mai slab model. VRAJEALA. Si eu care credeam ca e bine sa fi ECO. Ce ECO tata, ca astia iti baga pe gat masini pe benzina normale. Ar trebui sa spuna ca motorul electric este un accesoriu nu o componenta.

  • asm, marţi, 30.03.2010 13:04
    ...

    La maşina asta, doar motorul electric pune în mişcare maşina, deci nu este un hibrid în sensul clasic (vezi Prius). Acest lucru duce la simplificarea transmisiei şi a părţii electronice. Când bateria se termină, porneşte automat motorul termic (benzină) şi încarcă acumulatorul, dar maşina tot de motorul electric este pusă în mişcare. Singura utilitate a motorului termic este încărcarea acumulatorului, ceea ce îi permite acestuia să funcţioneze în parametri optimi tot timpul. Gândiţi-vă, rulând cu o maşină clasică, pe benzină, cam cât timp merge motorul în condiţii optime (turaţie apropiată de cuplu maxim, consum minim). Cu această combinaţie electric-termic, ei rezolvă problema autonomiei, creând posibilitatea să rulezi şi 100% electric dacă vrei, iar tehnica este mai simplă decât la hibridele obişnuite. Felicitări GM şi oricui va încuraja aşa ceva!

  • icon, marţi, 30.03.2010 13:31
    electrocaru' galben

    moamaaa ce ma pot distra rednecksii astia parca o tin mortish sa ne arate cum un spectacol de prost gust gen Las Vegas poate fi transferat si in domeniul auto. Surle, trambite, lumini, vorba multa si la sfarsit, ce sa vezi, totu' e de ochii lumii.

  • syktasy, marţi, 30.03.2010 13:48
    Sak

    Sunt foarte putini care fac mai mult de 65 de km pe zi cu masina proprie. Volt a fost gandit sa functioneze numai electric. Problema se pune daca vrei un drum mai lung... si atunci au pus un motor termic care sa ajute. Daca Volt ar avea un pret acceptabil (de fapt Ampera) as fi foarte interesat in achizitionare. Eu fac 20 km / zi in cursul saptamanii. Pentru mine e foarte convenabil.

  • Carlos, marţi, 30.03.2010 13:52

    Sub 10 secunde acceleratie si 90 mile/ora viteza maxima are si Nissan Leaf, numai ca are o abordare mai radicala: EMISII ZERO. Asta e viitorul. Nissan a intuit bine asta, iar acum va fi lider de piata. Va avea prima masina electrica cu pret accesibil comercializata la scara larga :D

  • Marian, marţi, 30.03.2010 15:31

    Problema la Nissanul ala e ca nu poti pleca cu masina la mare de exemplu, pentru ca nu poti face 3 zile pe drum sa iti tot incarci bateriile. Pe cand un Volt il poti lua linistit si pentru asa ceva nu doar pentru naveta. Are autonomie de doar 480 km pentru ca nu avea rost sa ii faca un rezervor de benzina foarte mare. E mai mult decat suficient sa pui benzina o data pe luna si sa mergi pe electric in fiecare zi, iar pentru deplasari mai lungi nimeresti o benzinarie in distanta asta sa mai completezi ceva zeama. Pe electric se incarca destul de repede, dar tot nu e suficient pentru a face o plimbare la drum lung doar pe electric.

  • adrian, marţi, 30.03.2010 16:04
    @Carlos

    Nissan Leaf este limitat ca distanta de lipsa unui generator cu combustibil clasic, precum promite acest Volt. Iar la capitolul emisii, sa nu uitam de unde vine curentul si ce emisii emana centralele. Din punctul meu de vedere, Volt este viitorul pentru multi ani de-acum incolo, pana se sichisesc "unii" sa dea liber la tehnologii si combustibili alternativi pe bune.

  • carcotasu, marţi, 30.03.2010 17:24
    totusi

    Interesant de stiut ar fi consumul motorului 1.4 la suta de km pe cei 480. Pt ca daca face consum normal nu mai merita osteneala. Vechiul 1.9 cdti de la opel is face bine treaba cu un consum 4.6 in afara si 6 daca adaugi si orasul.

  • icon, miercuri, 31.03.2010 09:31
    adrian

    ai uitat de Prius ori Insight? Volt este viitorul pentru multi. MA mira faptul ca pana acum acest "viitor" nu a fost si nu este inca vazut. Ce ti-e si cu marketingul asta...ti se spune o minciuna pana crezi ca e realitate.

  • mik, joi, 01.04.2010 12:26
    cititi

    "65 de kilometri in modul electric, la care se adauga inca 480 de kilometri din momentul in care motor electric va incepe sa alimenteze bateria." - nu stiu voua cum va iese dar mie imi ies 545 km autonomie, cred ca este o inventie destul de buna din moment ce ai un motor de 1.4 clasic aspirat si 150cp, si nu mai zic ca drumurile zilnice la serviciu aproape gratis, frumos dar cred ca ceva este omis!

  • mik, joi, 01.04.2010 12:29
    scuze

    Am uitat sa precizez si cuplul enorm pe care il are!