Chevrolet Volt, tot mai aproape de productie
GM a semnat un parteneriat cu A123 Systems, care prevede dezvoltarea unei baterii, ce va fi utilizata de conceptul Volt.
Tehnologia unor baterii eficiente este singurul obstacol in calea dezvoltarii in masa a vehiculelor electrice. Tot mai multi constructori incearca sa gaseasca solutia unor baterii de alimentare eficiente care sa nu puna in pericol siguranta automobilului, asa cum erau sa o faca cele pe care Toyota le pregatea pentru Prius
General Motors se pare ca este tot mai aproape de a depasi dificultatile impuse de o baterie ineficienta prin semnarea unui parteneriat cu A123 Systems Inc. Contractul dintre cele doua parti presupune dezvoltarea in parteneriat a unei baterii cu nanofosfat care ar urma sa fie folosita pentru versiunile de productie ale hibridului Volt.
Aceasta intelegere va ajuta dezvoltarea unor baterii eficiente si pentru vehiculele electrice si pentru cele cu celule de hidrogen. Noile modele care ar urma sa intre in productie, ar urma sa fie echipate cu trenul de rulare E-Flex, prezentat in premiera la lansarea conceptului Volt. E-Flex combina trenul de rulare electric cu un motor diesel, pe benzina sau pe baza de celule de hidrogen, folosit doar pentru a incarca bateria.
O astfel de tehnologie ar urma sa echipeze modelele GM abia in 2010.