Chiar dacă Lexus folosește deja motoare turbo, Toyota nu vrea să renunțe complet la propulsoarele aspirate

Publicat joi, 03.08.2017 13:08 de Bogdan Mirică

Chiar dacă o mare parte din gama Lexus a adoptat propulsoare turbo, Toyota anunță că nu va renunța la motoarele sale aspirate.

Chiar dacă trendul general al industriei auto este acela de a abandona complet motoarele aspirate și a se îndrepta către cele turbo, Toyota se încăpățânează să păstreze tradiția în gama sa de modele.

Chiar dacă Honda este cel mai recent exemplu japonez de adoptare a motoarelor turbo, Toyota nu crede că soluția este potrivită pentru toate mașinile sale. Japonezii folosesc deja motoare turbo pentru gama Lexus, fiindcă piața premium cere astfel de performanțe.

Pentru mașinile din Statele Unite însă, cei de la Toyota preferă tot motoarele aspirate. Cel mai recent exemplu este Camry, cel mai bine vândut model Toyota în SUA, care vine cu un motor de 2.5 litri benzină, cu injecție directă, capabil să ofere 206 cai putere și 252 de Nm prin intermediul unei cutii cu opt rapoarte.

În cadrul unei conferințe organizate dincolo de Ocean, oficialii Toyota au anunțat că tehnologia introdusă de Camry va fi aplicată și celorlalte motoare V6 și V8 din gamă pentru a obține rezultate îmbunătățite la capitolul consum și emisii. Asta înseamnă că, la nivel mondial, Toyota va continua să ofere motoare aspirate pentru mașinile sale de mari dimensiuni, cum este SUV-ul Land Cruiser, vândut și în Europa.

via automotivenews (înreg.)

  • mbz, joi, 03.08.2017 14:00

    Bravo toyota, tot asa! Deja a reusit sa depaseasca puterea lui e36 325i cu 14cp. Usor usor in maxim 15 ani depasesc si e90 325i la capitolul putere.

  • mishazaitev, joi, 03.08.2017 14:04

    Nu stiu daca poza e cea mai potrivita intr-o discutie privind motoarele Toyota ... GT 86 utilizeaza un motor Subaru si probabil ca, atunci cand fratiorul BRZ va primi o motorizare turbo, GT 86 nu va face exceptie.... In rest ca Toyota va folosi in continuare motoare aspirate, acest lucru este normal avand in vedere fiabilitatea acestora. Mai mult decat atat cand un mare producator face anunutul asta, cei care afirma ca in urmatorii cativa ani tarile lumii vor geme de electrice, ar trebui sa-si puna niste semne de intrebare... In rest, Madalescule/Mafia/sau mai nou Edikk ... estei pe receptie? Sau astia au voie da fie invechiti doar pentru ca au ochii oblici?

  • andrei, joi, 03.08.2017 14:08

    Motoare aspirate cu cuplul la 4000 rpm. Nu e nevoie sa renunte la ele, dar ce faci daca renunta piata la tine?

  • Vasiok Dvorschi, joi, 03.08.2017 14:20

    Este ceva oarecum normal. In Rusia si America ( doua continente destul de mari ) Toyota vinde foarte bine motoare aspirate de cilindree mare. In Rusia se vinde Toyota Alphard V6 cel mai luxos VAN din industria auto ( asta pt cunoscatori ), mai apoi Crown Royal , Avalon , nu mai zic de SUA : Tundra 5.7L v8 un motor care suna demential de bine si se misca extrem de bine pus pe un pick-up full size de 2,2 tone precum Tundra . In al doilea rand Toyota priveste in viitor : Dc sa mai dezvolti alte motoare termice cand viitorul cere Fuel Cell .

  • @Mikail Zaitzev, joi, 03.08.2017 14:26

    Nu cred ca se primeste prea bine consumul de vodka vara pe canicula asta :))) . Tare ma tem sa nu fii deochiat puiutule.

  • ioi, joi, 03.08.2017 14:36

    Apropo de consumul real masurat si cel declarat. http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/real-abgastest-sauber-diesel-nox-grenzwert-fahrvebot-eu6-10254994.html Masuratori, nu vorbe

  • LoL, joi, 03.08.2017 14:50

    @mbz - asta vine de la mercedes benz, da? Ia in calcul ce cerinte de emisii/consum erau in anii 90, pentru motorul de 2.5 de pe 325i, si ce cerinte sunt acum. De parca Toyota nu avea la anii aia (anii 90) motoare de 2.5 cu peste 210cp (ce sa-ti fac daca nu cunosti)... In al doilea rand, cat consuma 325-ul ala din anii 90 ?? 14-15 in oras? Si cat consuma unul nou. Black Top, Silver Top, Red Top, stii de ele ? BMW sugea p..... pe vremea aia

  • @Vasiok Dvorschi, joi, 03.08.2017 16:11

    Rusia si America, 2 continente, BRAVO, madalescule

  • @Vasiok, joi, 03.08.2017 22:07

    Tundra aia V8 rupe si o Octavia WRS de 220 CP cu tot cu aerodinamica de coco si cu cutia automata invechita de la Toyota , asta ca sa nu mai zic ca are cu vreo 700kg mai mult ca WRS ...... pupincuristii grupului lui Hitler vor sarii acu' :)) WRS 2.0 TSI DSG 220 CP - 0-100 in 7sec Tundra 5.7L V8 G-Force -0-100 in 6,5sec

  • Vasiok Dvorschi, joi, 03.08.2017 22:26

    @@Vasiok Dvorschi Prietene. Nu faci diferenta intre o propozitie peiorativa si una sincera. Pune tu mana pe carte, nu incerca sa predai lectii pe care nu le stapanesti. Tvoi u mat..... idi nahui. @@Vasiok Total de acord.

  • mishazaitev, vineri, 04.08.2017 10:58

    @Edikk/Vasiok Dvorschi/Vasiok Dvorschi/Madalescu Nu crezi ca "se primeste".... Ha ha ha ... Expresie tipic maldaviniasca ... Iti pune eu ce n-ai mai primit tu, de mult, tratamentul. Tratamentul, flacau! Tratamentul! Si de ce injuri in limba rusa, mankrutule? Limba moldoveneasca iti joaca feste? Ha ha ha!

  • @Vasiok, vineri, 04.08.2017 12:17

    Tu compari 5.7 V8 cu 4 in line 2.0, chiar turbo fiind. LOL In plus ce viteza maxima are RS si ce viteza max are tundra? Dar consumul?

  • Kotegaeshi, vineri, 04.08.2017 13:09

    Cand confunzi sun block-ul cu basamacul din pufoaica, atunci spui cu adevarat: Rusia ,ca si America ,este un continent. Forever, Toyota!

  • @@Vasiok, vineri, 04.08.2017 22:46

    NU amice , esti cam greu de CAP observ. Eu compar faptul ca o masina de peste DOUA TONE fara aerodinamica SKodei face un sprint mult mai rapid ca ea cu tot cu ''ultra''' performantul DSG .

  • Kotegaeshi, vineri, 04.08.2017 23:48

    asa ar trebui sa arate o toyota. Ca in foto. Cu motor de la Subaru.

  • @Vasiok, luni, 07.08.2017 17:59

    O masina e peste 2 tone cu putere dubla si motor V8 de 3 ori mai mare, chiar daca NA. In plus faptul ca are vitreza maxima mai mica decat Octavia, isi permite sa aiba cutia etajata scurt a.i. sa aiba 0-100 in timp cu maxim o secunda mai scurt. si la un logan de 105cp daca ii faci cuti din 3 trepte si viteza maxima de 120 km/h, o sa aiba un sprint 0-100 de minim 7-8 secunde.

  • @Vasiok, luni, 07.08.2017 18:04

    Tundra are viteza maxima de 171km/k si Octavia are 250km/h.

  • @Vasiok, luni, 07.08.2017 18:20

    Ca sa nu mai vorbim de consum :-DDDD

  • Lexmark, marţi, 08.08.2017 19:26

    Alo, baieti (si aici intra si "cunoacatorii" din redactie), ce aveti, va drogati? Toyota are cel putin doua motoare Turbo de generatie noua (ca modele vechi sunt de nu le mai stie nimeni de numar), cel de 1.2 intalnit pe Auris si CHR si cel de 2.0 de pe Lexus IS si NX insa dc s-a dovedit ca nu sunt decat niste minciunele de marketing impachetate frumos de europeni care cica ar consuma mai putin si piata nu le vrea ce vreti voi, sa le pagati cu forta?... Nu uitati ca piata si gustirile tractoristilor europeni nu e o prioritate pt un gigant cum e Toyota. Si cred ca e mai bine asa fiindca si cand se decid sa vina cu un turbo de Doamne-ajuta o noua revolutie se va starni in lumea auto (vezi Supra)...