China plătește populația pentru a-și vinde mașinile cu combustie internă
Chinezii pun din nou presiune pe toți producătorii auto mondiali cu progresul lor pe piața de vehicule electrice. Populația chineză primesc subvenții și pentru vânzarea mașinilor cu combustie internă.
China, care inițial și-a subvenționat masiv industria de vehicule electrice, crește din nou presiunea. Comisia de Dezvoltare și Reformă și Ministerul Finanțelor din China au anunțat noi măsuri de sprijin pentru cumpărătorii de mașini electrice și hibride plug-in. Noile reguli spun că cei care cumpără se pot bucura de dublul subvențiilor atunci când înlocuiesc vehiculele vechi cu unele noi.
Dacă un consumator renunță la o mașină cu combustie internă înmatriculată până la 30 aprilie 2018 și cumpără un vehicul nou electric, acesta se califică pentru o subvenție de 20.000 de yuani (2.530 de euro) pe vehicul. Dacă vehiculul dat la schimb are un motor cu o capacitate de până în 2.0 litri, subvenția scade la 15.000 de yuani (1.900 de euro). Regula este valabilă până la sfârșitul acestui an.
Noua subvenție vine după ce China a întrerupt subvenția directă la nivel național pentru mașinile electrice în 2022. Dar în urma cererii mai slabe decât se aștepta, China a introdus o nouă subvenție mai mică la mijlocul anului 2023. Țara a început să scutească electricele de până la 30.000 de yuani (3.800 de euro) din taxa de vânzare.
Combinată cu creditul pentru renunțarea la un vehicul pe bază de combustibili fosili fabricat înainte de 2018, scutirea fiscală ar putea aduce unui client chinez până la 6.330 de euro . Aceasta este mai puțin decât ceea ce pot obține de exemplu, cumpărătorii din SUA, dar este o reducere mare pentru cumpărătorii dintr-o țară care odată încerca să renunțe la subvenții.
Ideea de renunțare la subvenții a apărut deoarece economia Chinei a încetinit în ultimele luni după mai bine de un deceniu de creștere explozivă și a fost, de asemenea, lovită de o criză imobiliară în desfășurare.
-
Sinosuke, duminică, 28.07.2024 17:28
Vrem si la noi asa ceva.
-
f, duminică, 28.07.2024 20:08
La motoare termice, chinezii aveau slabe sanse sa atinga performanta producatorilor deja consacrati. La motoare electrice, nu doar ca toata lumea e egala dar China are si avantaj deoarece institutele lor de cercetare primesc bani de la Guvern si chiar cerceteaza ceea ce trebuie. Pe de alta parte, sa nu ne mire faptul daca frenezia Comisiei Europene cu masinile electrice are in spate niste "atentii" platite de Guvernul Chinez. Acum degeaba UE acuza guvernul chinez ca isi sprijina producatorii, la urma urmei, un guvern nu pentru populatie trebuie sa lucreze? Personal, trecerea brusca la electrice mi se pare o eroare economica chiar daca viitorul va fi electric.
-
George Simion, duminică, 28.07.2024 20:54
bravo! cei mai eco chinezii. vestul sa ia lectii!
-
un cetatean, duminică, 28.07.2024 21:21
Daca il votati pe Simion va da doua chinezoiace la 10 mii
-
Trilulilu, luni, 29.07.2024 09:57
Ce titlu de 2 bani! Dar reducerile de taxe &Co din Europa și state cum se denumesc? Daruri? Susținerea miliardarilor?
-
PMC, luni, 29.07.2024 10:06
Asta vine PESTE subventiile masive din bani de la buget pentru producatorii de electrice. De aceea bine face Europa ca taxeaza masiv chinezariile pe baterii. Asta nu e concurenta neloiala ci haiducie. Musai sa lupti cum poti cu asemenea "strategii de vanzari".
-
Dutz, luni, 29.07.2024 10:47
Chinezii nu-și pot vinde chinezăriile de unică folosință altfel nu ar face ce fac, adică nu mai au opțiuni. Propaganda BEV se prăbușește și nimic nu mai poate produce o o schimbare majoră, nu cu bateriile de astăzi care sunt uzate moral, deci electricele rămân viitorul… îndepărtat. În plus cine încă crede ca în 10 ani infrastructura electrică a UE va permite implementarea automobilelor electrice încă visează.
-
PMC, luni, 29.07.2024 11:05
La ultimele articole pe tema subventiilor masive pe care le baga partidul comunist in industria "electrificarii" erau niste unii care urlau strident ca vezi bine! si masinile pe combustie primesc subventii de la stat. Astept in continuare exemple concrete, de ex ce subventii ia Mercedes de la statul german pentru masini Diesel. :)
-
@Dutz, luni, 29.07.2024 12:17
chinezarii de unica folosinta zici? ok, tu dormi linistit in adierea vantului de noapte. cand te vei trezi va fi prea tarziu.
-
Dutz mâncați cicluri de găină, luni, 29.07.2024 12:39
Delir. Trilulilu.
-
Andrei, luni, 29.07.2024 12:48
Marii producători primesc mereu subvenții de la stat, de la terenuri pentru fabrici la preț redus, subvenții directe pentru investiții, tarife reduse la energie, pana la credite cu dobânda redusa garantate de stat, și altele. Desigur, ceea mai mare subvenție sunt sutele de miliarde pompate in industria de petrol, fără de care benzina și motorina ar fi prohibitive. La subiect: China își reduce dependenta de petrol, și bine face. E o investiție strategică.
-
alex_cu_a_mic, luni, 29.07.2024 12:55
Cea mai mare piata auto cu cele mai mari facilitati de productie din lume, e pe steroizi. Multe injectii de steroizi cam pe toate partile. Nu stiu cat or s-o mai poata duce asa. Preturile deja sunt infime si nu stiu cat spatiu de scadere mai este sau cate vanzari mai pot aduce scaderile si stimulentele de pret. A fost un link de curand pus de un comentator de unde reiesea clar ca cele mai mari cresteri de vanzari de electrice (+30%yoy) erau in China. Restul lumii balteste. Asta pe langa faptul ca 3 din 5 masini electrice vandute la nivel mondial erau vandute in China. E un mare semn de clatinare a pietei daca e nevoie de atatea stimulente pentru a creste vanzarile cu cateva procente. Si e un mare semn de intrebare asupra unei tehnologii daca are nevoie de atatea resurse ca sa se impuna sau ca sa fie impusa.
-
Matei, luni, 29.07.2024 14:02
Ce dau pe mere (subvenții) iau înapoi pe pere (nu mai plătesc pentru petrol rusesc). Pe termen lung e strategia corecta. Unii încă vizează economia de piață când lumea se reașează pe termen lung, fiecare națiune încercând sa fie într-o poziție favorabilă. Numai imbecilii pot susține dependenta de petrol importat (inclusiv de la state agresoare), care se va scumpi pe măsură ce devine din ce în ce mai scump de extras, când îți poți produce singur energia din alte surse. E de ajuns sa vezi ce gălăgie fac Ungaria și Slovacia ca s-a oprit conducta de la ucrainieni ca sa îți dai seama ca nu e ok sa depinzi de o resursa externa asupra căreia nu ai niciun control. Ce face China se cheamă siguranța națională.
-
Catalin, luni, 29.07.2024 14:04
Azi am văzut o știre că virgula China este cel mai mare poluator la nivel mondial și că nu contribuie cu nimic. Cu nimic! Pe de altă parte, nu știu în ce nota sa citesc titlul oferit acestei știri. Sa fie o laudă adusă politicii de partid- dar nuuu, cum sa facem asta? Sa fie atunci o știre care sa combata aceeași politica de partid, pe direcția Axei Raului. Cred că a 2_a sa fie...
-
dan_grc, luni, 29.07.2024 14:31
Așa este Matei, doar ca China cumpăra la greu petrol rusesc, India și mai mult, dacă petrolul va fi greu de extras în curând, resursele de litiu și metale rare pt baterii( a caror extracție este foarte poluanta ) vor fi și mai rapid greu de extras, resursele acestea sunt mult mai puține decât petrolul, singura soluție este schimbarea tehnologiei bateriilor, altfel cu extracția metalelor rare nu va ține mult, iar deranjul pentru mediu nu este neglijabil .
-
Mihai, luni, 29.07.2024 14:37
Deci daca chinezii aplica programul rabla la ei nu e ok.
-
Matei, luni, 29.07.2024 15:08
Resursele alea sunt la ei în tara. Ca de obicei, nu știi ce vorbești. China are cele mai mari resurse de metale rare.
-
Matei, luni, 29.07.2024 16:05
Ca de obicei nu știi ce vorbești. Resursele acelea sunt la ei în țară, China având cele mai mari rezerve de metale rare, de departe. 95% din rezervele globale sunt în China. Și nu, nu sunt mai greu de extras decât petrolul de la adâncimi de 20.000-30.000 de picioare și 10.000 picioare sub fundul mării. Metalele rare se extrag in cariere de suprafață. Și, din nou, nu, extractia lor nu e foarte poluanta. Rafinarea lor e. Și, iar, faptul ca sunt mai puține decât petrol e irelevant. E nevoie nu mult mai mult petrol decât de metale rare. Și, în fine, nu toate bateriile au nevoie de metale rare. Bateriile LPF nu folosesc nichel și cobalt, iar bateriile be bază de sodiu nu folosesc nici litiu.
-
Matei, luni, 29.07.2024 16:25
Ca de obicei nu știi ce vorbești. Resursele acelea sunt la ei în țară, China având cele mai mari rezerve de metale rare, de departe. 95% din rezervele globale sunt în China. Și nu, nu sunt mai greu de extras decât petrolul de la adâncimi de 20.000-30.000 de picioare și 10.000 picioare sub fundul mării. Metalele rare se extrag in cariere de suprafață. Și, din nou, nu, extractia lor nu e foarte poluanta. Rafinarea lor e. Și, iar, faptul ca sunt mai puține decât petrol e irelevant. E nevoie nu mult mai mult petrol decât de metale rare. Și, în fine, nu toate bateriile au nevoie de metale rare. Bateriile LPF nu folosesc nichel și cobalt, iar bateriile be bază de sodiu nu folosesc nici litiu.
-
dan_grc, luni, 29.07.2024 17:33
Exact deșteptule, sunt la ei în țară, deci de ce ar trebui sa devenim dependenți de China în privința bateriilor ? De asta faci reclamă toată ziua la mărcile chinezești ? De ce sa ne ducem intr-o zonă de totala dependenta de China, nu ne-a ajuns dependenta de gazul rusesc ? Explică asa, cu ale tale cuvinte.
-
@dan_grc, luni, 29.07.2024 19:00
calmeaza-te, dupa cum s-a zis mai sus, sunt mai multe tipuri de baterii care n-au nicio treaba cu metalele rare. si exact alea o sa pecetluiasca soarta fumegatoarelor voastre, nu metalele rare pe care are china monopol.
-
PMC, luni, 29.07.2024 21:06
@matei, mihai, whatever: mi se pare incredibil sa fii atat de inept sa lauzi chinezariile cand cel mai mare poluator de pe planeta e china. Deci te agiti cu scuipatul in coltul gurii si privire tamp-fericita ca se vand masini "curate" in china in timp ce aia polueaza cat toata planeta la un loc si inca ceva peste. A special kind of stupid :)
-
Matei, luni, 29.07.2024 21:23
PMC, cocalar, gherțoi, whatever, îți doresc cât mai multe fantezii cu mine. Să mi le povestești! Desigur, în timp ce ești idiotul util de care are atâta nevoie industria de petrol și tovarășii noștri din Siberia.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 30.07.2024 10:41
Cateva mentiuni: - metale rare sunt peste tot dar mineritul e o treaba murdara si foarte costisitoare la care chinezii spre deosebire de fandositii occidentali, si-au suflecat manecile pana la umar; si in general zacamintele de minerale si metale contin multe soiuri de minerale si metale rare pe langa cele de baza abundente si necesita multa prelucrare pentru a le extrage; - prospectiunile sunt la fel de grele si scumpe ca si extragerea unor materii. Ca sa stii daca stai pe un zacamant trebuie in primul rand sa stii ce ai sub talpi. Rareori da solul semne cu ce are. - dependenta de petrol nu este o problema pentru o tara care nu are pretentii de fel de fel de cuceriri culturale spre deosebire de marele imperiu; - India e una din potitele de export pentru petrolul rusesc; toata lumea stie asta dar pretul e bun asa ca e usor de trecut cu vederea. - China pedaleaza tare si pe motoarele termice dar in sensul eficientizarii lor. Au fost recent stiri total trecute cu vederea despre motorul diesel (cancer, bube, bebelusi, apocalipsa) cu 53% eficienta termica si platforma plugin BYD DM-i cu 3% consum de benzina. Dealtfel, hibridele si plug-inurile par a fi solutia castigatoare pe termen scurt si mediu pana apar baterii mai potrivide pentru masini electrice.
-
@alex cu creier mic, marţi, 30.07.2024 11:00
Dacă erau peste tot nu le mai ziceau "rare", creieraș băiat de oraș.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 30.07.2024 14:04
@11:00 Vezi ca s-au cautat americanii prin buzunare si au gasit cel mai mare zacamant de litiu din lume. https://www.sciencealert.com/a-vast-untapped-source-of-lithium-has-just-been-found-in-the-us Mineritul e o chestie murdara. Majoritatea metalor rare se extrag exclusiv cu cianuri. A fost si la Rosia Montana discutia ca pe langa au, argint si platina mai erau aproximativ 10% din tabelul Mendeleev si defapt aia era miza principala a proiectului care ar fi adus beneficii exclusiv RMGC.
-
@alex cu creier mic, marţi, 30.07.2024 14:40
Litiu nu e metal rar, băi creieraș defect.
-
Matei, marţi, 30.07.2024 15:47
Ăștia de încurcă în "narațiunii". Aoleu, muică, depindem de China dar stai că au descoperit americanii cel mai mare zăcământ.
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 31.07.2024 12:53
Nu se incurca nimeni in nici o naratiune. Am zis ca mineritul e o treaba murdara, extragerea metalelor rare e si mai murdara. Din cauza murdariei, lumea "curata" s-a lipsit de extragerea rarelor care a fost impinsa in lumea a 2-a si a 3-a. Acum cand China pare sa nu se mai opreasca din dezvoltare bazata pe munca, resurse de tot felul si "ordine" de dezvoltare accelerata, brusc s-au trezit si occidentalii ca ar avea si ei nevoie metale rare pentru cipuri, magneti si baterii si brusc n-ar mai fi atat de poluant sa extraga tot ce gasesc prin ograda. https://piataauto.md/Stiri/2023/09/Oamenii-de-stiinta-au-descoperit-posibil-cel-mai-mare-zacamant-de-litiu-din-lume-resursele-decenii-de-productie-a-masinilor-electrice/ Nu mai departe de cateva luni, CE a cerut statelor membre sa raporteze ce resurse cunoscute are fiecare tara. Oare de ce? Sa nu ne miram daca in 5-10 ani vor incepe extractia de la Rosia Montana. E foame mare de resurse pentru ca aparent nu se pot crea produse doar din reglementari si legiferari. 2035 va fi sau nu va fi in functie de cat de repede isi vor da seama decidentii ca trebuie sa suflici manecile si sa te murdaresti.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
As vedea masura mai degraba una disperata in incercarea de a revigora vanzarile de automobile stiindu-se faptul ca in ultimul an segmentul a scazut la cote ce nu pot fi acceptate de autoritati. Dupa vanzarile fantoma cu stocarea a zeci de mii de masini prin toate cotloanele si spatiile virane ar fi si asta o alternativa. Apoi sa scapi de termice inseamna sa scapi si de importul de titei. "Prietenul" Putin va fi extrem de fericit sa constate noua realitate.