Chinezii de la Byton prezintă versiunea de serie a SUV-ului electric M-Byte: ecran de 48 inch și autonomie de până la 435 de kilometri

Publicat marţi, 10.09.2019 15:44 de Daniel Popescu

Constructorul chinez Byton a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt versiunea de serie a SUV-ului M-Byte, care va păstra ecranul de 48 inch al conceptului și va avea o versiune de top cu autonomie de 435 de kilometri.

La începutul acestui an, producătorul chinez Byton a dezvăluit conceptul unui SUV electric numit M-Byte, iar acum a prezentat versiunea de serie a acestuia cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.

Versiunea de serie păstrează cele mai multe caracteristici de design ale conceptului, chiar dacă bara de protecție față a fost revizuită, iar oglinzile laterale tradiționale au revenit în defavoarea camerelor video.

De asemenea, Byton susține că SUV-ul electric va avea un coeficient aerodinamic "competitiv", fără să menționeze explicit valoarea acestuia.

Totuși, noul SUV electric iese în evidență în special prin dotările de la interior, inclusiv prin ecranul cu diagonala de 48 inch, cel mai mare sistem de infotainment disponibil pe o mașină în producție de serie. Ecranul care acoperă practic aproape întreaga lungime a parbrizului poate fi controlat prin intermediul unui alt ecran de 7 inch amplasat în mijlocul volanului sau prin intermediul unei ecran de 8 inch disponibil intre scaunele față.

De asemenea, podeaua este plată, scaunele față se pot roti, iar posibilitățile de personalizare sunt variate.

Din punct de vedere tehnic, Byton M-Byte va fi disponibil în două versiuni. Varianta de bază are un motor electric pe puntea spate care generează 272 CP, în timp e acumulatorul de 72 KWh asigură o autonomie de 360 de kilometri în regim WLTP.

Între timp, varianta de top va fi echipată cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte pentru a oferi tracțiune integrală, iar acestea generează împreună 408 CP. În plus, varianta de top are o baterie mai generoasă, de 95 kWh, astfel că autonomia maximă ajunge la 435 de kilometri.

Byton susține că M-Byte va putea fi încărcat cu până la 150 kW la stații de încărcare rapidă, însă valorile exacte vor depinde de regiunile în care va fi comercializat. Prin urmare, o încărcare până la 80% din capacitate poate dura doar 35 de minute. La stațiile cu curent alternativ, M-Byte va putea fi alimentat între 3.7 kW și 22 kW.

Byton M-Byte va fi comercializat inițial în China în 2020, iar în Europa va ajunge abia în 2021. Chiar și așa, producătorul chinez a anunțat deja și prețul de pornire pentru Bătrânul Continent: 45.000 de euro fără taxe.

Via Byton

  • Edikkk, marţi, 10.09.2019 15:54

    Nu o să cumpăr niciodată, dar niciodată un telefon chinese based şi cu atât mai mult o maşină chinese based !! Poate un Mercedes EQC cu 20.000€ in plus sau o Tesla model 3 cu diferență mult mai mică.

  • o singura intrebare, marţi, 10.09.2019 15:59

    cum poate soferul sa isi pastreze atentia la drum (mai ales noaptea) avand in campul vizual un ecran luminat de asemenea dimensiuni? Pe o masina autonoma ar fi de inteles. Pe un vehicul pe care trebuie sa il conduci, mi se pare riscant... In rest, designul e foarte interesant. China urca, treptat, treptat...

  • zet, marţi, 10.09.2019 17:30

    @Edikkk pacat, pierzi, la capitolul tehnologie chinezii se p**a cu jet pe nemti.

  • Green_Alex, marţi, 10.09.2019 18:24

    NU stiu ce sa zic cu tehnologia dar la partea de design mi se pare ca sunt mult in urma restului iar masina asta este urata cu craci. Se pare ca producatorul a avut abordarea de shawarma:"cu de toate va rog!". Are prea multe unghiuri, muchii, texturi, planuri, este un design incarcat. Stiu ca asta tine si de componenta locala, dar prefer abordarea recenta a mazda cu "less is more". Chiar si la dotari pare ca au aceeasi filozofie: ecrane multe si cat mai mari: un ecran mic pentru a controla ecranul mare...wtf? Dupa lansare sa vedem si niste rezultate la testele EuroNCAP si atunci putem pune in context pretul.