Chinezii de la Chery au testat baterii pentru mașini electrice în apă sărată timp de 53 de ore

Publicat marţi, 24.06.2025 12:41 de Tiberiu Safta

Compania chineză Chery a demarat un nou program de teste extreme de rezistență pentru bateriile mașinilor sale electrice. Marca asiatică a testat asemenea baterii în apele sărate ale Indoneziei, acolo unde acumulatorii au stat în apă vreme de peste 53 de ore în total.

Chery, compania chineză de automobile care a intrat recent pe piața din România, a început a doua etapă a campaniei de teste Extreme Challenge. Prin această campanie, marca chineză testează siguranța bateriilor pentru mașini electrice și hibride în condiții foarte dure pentru a evalua în 6 criterii nivelul de siguranță al bateriilor. Cele 6 criterii la care bateriile sunt supuse sunt în condiții variabile de căldură, frig, uscăciune, umiditate, viteză ridicată și teren accidentat.

Recent, Chery a testat o nouă baterie în apele sărate ale Indoneziei. Bateria, botezată Guardian Battery, a fost scufundată într-un rezervor cu apă sărată la o adâncime de un metru. Acumulatorul a rămas scufundat în această apă timp de 53 de ore și 51 de minute. Rezultatele inspecției după test arată că bateria a rezistat perfect, fără să scurtcircuiteze sau să prezinte scurgeri de electroliți, emisii termice și deformări structurale.

Mai mult, după ce bateria a fost scoasă din apă, aceasta a fost montată pe modelul Chery Tiggo 8 Pro CSH. Potrivit mărcii chineze, mașina a pornit și a parcurs un traseu de teste fără probleme.

Chery derulează și alte teste extreme cu bateriile mașinilor sale. De exemplu, o baterie a fost supusă unui test de rezistență sub o greutate de 11.5 tone, mai exact a nu mai puțin de 7 mașini suprapuse timp de 48 de ore. În perioada următoare, Chery va desfășura o serie nouă de teste extereme în Mexic, Brazilia și Africa de Sud.

Cât despre bateria Guardian Battery, aceasta are un interval termic de funcționare cuprins între -35 și 60 de grade Celsius și are și un sistem de oprire rapidă în cazul în care sunt detectate riscuri. Într-o astfel de situație, bateria se oprește în doar 2 milisecunde și are și un mecanism de monitorizare în timp real pentru detectarea riscurilor. Bateria este protejată și de o carcasă de un blindaj inferior din oțel de înaltă rezistență.

via Chery

  • Kap, marţi, 24.06.2025 14:17

    Au încercat s-o stingă nu? Testul a constat în vreo încărcare minune care ”în 10 minute” promite autonomie dar în schimb le-a oferit o combustie spontană?

  • @ bolojan, marţi, 24.06.2025 14:53

    domnu' premier uite o mare oportunitate. pentru viitor, cheama-i la noi, la praid.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 24.06.2025 16:59

    Un singur test refuza toti sa-l faca, cel putin public: cata capacitate raamne dupa 500 de incarcari si descarcari complete. Nu ma intereseaza alte impachetari de marketing cu frisca, caramel sarat, argint viu sau otet de mere.

  • Dutz, miercuri, 25.06.2025 06:08

    Totul pare simplu, de încredere și fără riscuri… de aceea și toate eforturile de a arăta “invincibilitate”, cel puțin în cazul scufundării în apă sărată, înțeleg… dacă pe durata transportului maritim, se scufundă bărcoiul, din cauza încă unui incendiu produs de mașinile viitorului, grijă cea mai mare după ce scoți mașinile din saramură este să nu ai apă “la baterie”.

  • quest, miercuri, 25.06.2025 10:56

    no, in spatiul cosmic le-au testat?