Chinezii lansează în Europa noul NIO EL8, un SUV premium electric: 508 km autonomie
Compania chineză NIO a lansat în Europa noul EL8. Acesta este un SUV premium electric care promite o autonomie de 508 kilometri și care va avea 6 locuri.
Chinezii de la NIO a prezentat oficial noul său etalon din gamă, EL8. Acesta este un SUV pur electric care urmează să fie disponibil în anumite piețe europene. Noul model este un rival pentru BMW iX și Mercedes-Benz EQS SUV.
Caroseria noului model adoptă un limbaj de design destul de simplu, cu faruri LED subțiri în față și cu stopuri unite printr-o bandă LED. Suprafețele caroseriei sunt în mare parte netede pentru o eficiență aero sporită. Acest lucru este ajutat și de mânerele ascunse în portiere. Rezultatul este un coeficient aerodinamic de numai 0.25.
Ca dimensiuni, noul NIO EL8 măsoară 5099 de milimetri în lungime, 1750 milimetri în înălțime și 2199 de milimetri în lățime.
În habitaclu este loc pentru 6 persoane, iar interiorul este disponibil în două configurații. Prima configurație aduce un spațiu mai mare în zona de mijloc, scaune spate reglabile electric în 14 direcții și o cotieră centrală mare. Cei care aleg a doua configurație primesc un minifrigider și o consolă digitală. În standard, noul model primește și un sistem de masaj cu pietre fierbinți, precum și Pet Mode, un sistem care menține temperatura în habitaclu la 22 de grade Celsius.
Tot aici avem și un ecran central cu diagonală de 12.8 inch, un Heads-Up Display de 16.3 inch și un ecran de 6.6 inch pentru cei din spate.
Noul NIO EL8 este disponibil în două versiuni: Standard Range și Long Range. Ambele versiuni primesc două motoare electrice și, implicit, tracțiune integrală. Propulsorul dezvoltă 644 de cai putere și un cuplu de 849 Nm.
Versiunea Standard Range primește o baterie de 75 de kWh, de unde rezultă o autonomie de 463 de kilometri. Între timp, versiunea Long Range aduce un acumulator de 100 de kWh, ceea ce înseamnă o autonomie de 508 kilometri. Această versiune accelerează de la 0 la 100 de km/h în 4.1 secunde.
Noul model primește și o suspensie pneumatică, precum și sisteme de asistență avansate, ajutate de 33 de camere video și senzori.
NIO EL8 va fi disponibil, pentru moment, în următoarele țări: Germania, Danemarca, Norvegia, Suedia și Țările de Jos. Pe piața germană, noul model are un preț de pornire de 82.900 de euro.
via NIO
-
PMC, luni, 17.06.2024 14:49
Wooow, inca un SUV pe baterii care "pleaca de la" 83000 de eur. Va fi bataie pe ele, nu alta! :))) Pai nu era vorba ca masinile chinezesti sunt mai ieftine? La pretul asta deja iei un EQE si chiar un EQE SUV daca nu ma insel. Oricum, cu rabat il iei, ca toate au rabat ca nu le cumpara nij dreq. :)
-
dan_grc, luni, 17.06.2024 14:57
Ăsta este prețul de pornire potrivit pentru Edikk și " gașca ", cu taxe sau fără, tot bun și competitiv este prețul, nu ?
-
@dan_grc, luni, 17.06.2024 16:09
Pai e conpetitiv avand in vedere ce ofera NIO si ce ofera BMW IX care tot pe acolo este. Vezi si tu ceva reviews despre Nio si apoi iti mai dai cu parerea. Daca vrei sa vezi ceva ce BMW, Maybach inca nu stiu: https://youtu.be/WEr_sNp7XLM?si=dD0wUeUYjHJuifvB Puteti sa va aruncati troacele la gunoi.
-
@PMC, luni, 17.06.2024 16:11
Iei EQE daca nu stii altceva. NIO are alt target, de aia se si lanseaza in Germania, Olanda, Suedia si nu in Romania. In romani inca sunteti multi spalati pe creier cu masinile germane cele mai tari. In realitate sunt tari daca nu stii ce sunt alea masini.
-
@dan_grc, luni, 17.06.2024 16:15
https://youtu.be/OIpl7lct3mg?si=C0xTGJAMai3LcfJC Poate vrei sa vezi si tu ca exista alte masini in afara de BMW :))
-
PMC, luni, 17.06.2024 16:49
@16:11 Hai nu ma-nnebuni! :)) Adicatelea Nio are public tinta mai finesco decat cumparatorii de Mercedes si Porsche care-s mai simplutzi ashea, mai saraci cu duhul. Ei nu stie domn'e care e adevarata valore. Ie neciopliti si-si da banii pe masini de manelisti, chestii d'astea banale de gen G Klasse. :)) Deci europenii fini nu mai isi da banii pe masini germane, ca-si ia chinezesti, vezi bine! :)) (Am scris pe nivelul tau, trebuie sa precizez ca sigur nu te-ai prins) :)) In alta ordine de idei, ia zi, acri strugurii? :)
-
Andrei, luni, 17.06.2024 18:05
Nu am înțeles dacă se poate comanda și fără ultimul rand de scaune.
-
Dutz, luni, 17.06.2024 18:33
Excelent pentru drumuri rapide, ieftine și ECO prin oraș… :))) de lansari este plin, la vânzări bate vântul. RIP Fisker!!!
-
Ambulanța, luni, 17.06.2024 18:56
Ni-no-ni-no! OCD Musk....pardon...OCD Fisker!
Dutz, luni, 17.06.2024 20:04https://www.cbtnews.com/fisker-faces-imminent-bankruptcy-after-failing-to-repay-3-5-million-loan/
-
Ambulanța, luni, 17.06.2024 20:08
Ni-no-ni-no! Caz grav, terapie intensivă.
Dutz, marţi, 18.06.2024 06:28Sper să scapi… nu știu de ce, dar așa se zice ;)
-
@PMC, luni, 17.06.2024 20:34
Daca se lanseaza in Germania, e de bine imi place. Orice crezi Tu, nu schimba alegerea unora. Reclame la UEFA2024 in Germania: BYD, ALiPay, AliExpress. V-ati prins???? Sau tot mai mancati muraturi? Te+ai uitat la filmuletul cu suspensia de la NIO comparativ cu Maybach (nu cu mercedes, ci the top of the top, Maybach). Daca inca nu ai reusit, vezi pana la urma: https://youtu.be/WEr_sNp7XLM?si=dD0wUeUYjHJuifvB Deci daca vrei ceva finite, iei NIO clar. E top daca bate Maybach.
-
spaclu lu manole, luni, 17.06.2024 21:17
@asta cu chinezariile, calmeaza-te. Iintereseaza-te ce baterii are Mercedes, si pe urma vino si scrie aici. 82k pe un suv chinezesc e noaptea mintii. Sper ca Mercedes sa continue cu dezvoltarea bateriilor si sa schimbe designul exterior la electrice. Este tot ce au nevoie pentru generatia urmatoare. Si bineinteles sa tina preturile sub control.
-
Andrei, luni, 17.06.2024 21:51
Pentru mine e mai puțin important ca e chinezesc, ca nu e premium, etc. Se apropie ca preț de EX90. Niciuna nu e pe piața încă, deci nu știm cum stau la calitate. Volvo a tot avut probleme cu softul, au amânat 2 ani lansarea. Vom vedea, dar îmi e greu sa cred ca Nio va concura cu EX90 chiar dacă e ceva mai ieftina (poate chiar mult mai ieftina după opționale).
-
@Manole, luni, 17.06.2024 22:28
Ce baterii au Mercedes, ca sunt curios? Cand zici electrice si baterii, zici Made in China, ca aia se pricep. Acum se lucreaza mult cu Solid State si se pare ca vor apare in curand pentru ca au facut destule teste. Faptul ca se baga si altii in Germania e foarte bine, le mai deschide si la germani ochii putintel. Tesla si-a facut fabrica la ei in tara, reclamele la UEFA sunt cu BYD si AliExpress, deci e bine. Cei care inca o mai tin cu masinile germane sunt cele mai tari, ar fi bine sa se trezeasca, au fost acum vreo 20 de ani, acum sunt altii. Ii papa chinezii in maxim 10 ani jumatate din piata auto noua in Germania va fi Made in China.
-
@Andrei, luni, 17.06.2024 22:31
Toate masinile noi au probleme soft in zilele astea. Unii le lanseaza pe piata si fara sa le testeze si apoi fac update: Major issues BMW IX: https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1937174 Problems mari EQS: https://www.autoevolution.com/news/mercedes-benz-recalls-eqe-and-eqs-for-battery-management-system-software-issue-234750.html#:~:text=Mercedes%2DBenz%20USA%20has%20recalled,or%20a%20loss%20of%20propulsion. Audi etron probleme soft: https://www.audiworld.com/forums/audi-e-tron-q8-e-tron-232/e-tron-software-issues-3042675/ Deci voi vedeti doar la unii problemele, dat va faceti ca ploua cand BMW-urile iau foc :))
-
Andrei, luni, 17.06.2024 22:39
Asa este. Poate ca au rezolvat problemele în acești 2 ani de întârziere, decât sa le lanseze cu probleme. Știu de la prieteni și din review-uri ca MG au probleme serioase la soft. De doua feluri: sistemul infotainment e plin de bug-uri și sistemele de siguranță activă sunt enervante, dau o grămadă de false positives. Am avut intenția sa iau un MG4 în loc de Zoe R135. Nu știu cum e Nio. Rămâne de văzut.
-
spaclu lu manole, luni, 17.06.2024 22:59
Nu vad nici o chinezeasca in topul asta. https://www.autoexpress.co.uk/best-cars-vans/108345/top-10-longest-range-electric-cars Si nici aici: https://electrek.co/2024/01/17/evs-longest-range-2024/ Ca sa nu mai zic ca in lista asta EQS nu apare. Ar fi avut un onorabil loc 3.
-
Andi, luni, 17.06.2024 23:24
Fac un apel public: sa se dea doar cate una, să ajungă la toată lumea!
-
spaclu lu manole, marţi, 18.06.2024 04:18
Inca una, ia de-aici: https://www.youtube.com/shorts/sJ97zZ8hhCE Mda, cumparati byd, made in chinaaaa.
-
@Dutz, marţi, 18.06.2024 07:49
Cititi mai intai tot articolul: "NIO EL8 va fi disponibil, pentru moment, în următoarele țări: Germania, Danemarca, Norvegia, Suedia și Țările de Jos." Deci nu e pentru tarani, deci nu inteleg de ce va agitati atat.
Dutz, marţi, 18.06.2024 20:23Eu sunt țăran (cel puțin câțiva ani am făcut aceea muncă pentru care sunt recunoscător, și de aceea respect țăranii), faptul ca nu ai un vocabular suficient pentru a caracteriza într-un anumit fel/mod când vrei sa jignești și folosești cuvântul “țăran” (a mai fost un alt imbecil care a folosit cuvântul țigan)… ehe, ti-aș spune ce înseamnă dacă ar conta. Ups… ți-am spus, un comportament imbecil, și nu doar ;)
-
Banditos, marţi, 18.06.2024 10:16
@spaclu Polstar e ..chinezesc. Din nefericire.
-
@Banditos, marţi, 18.06.2024 10:56
Mai intai invata sa scrii numele brandului, apoi comentezi....
-
@Dutz, marţi, 18.06.2024 10:57
Poate ca lumea mai vrea sa vada si altceva: Sa citam din studiul facut de asiguratori in Germania: "The German beast BMW is the most common car to be in an accident according to a study of Admiral insured drivers, the German manufacturer's cars were involved in 10% of claims in 2017. There is something of a German theme to the top ranked cars, with Volkswagen (9%) and Audi (9%) completing the top three." Multi si prosti mai sunt si pe acolo.
Dutz, marţi, 18.06.2024 20:17I don’t speak English ;)
Dutz, marţi, 18.06.2024 20:34Și dacă dobitocii care fac accidente cu BMW (pentru majoritatea este o mașină pe care o apreciază, și nu ar vrea s-o accidenteze că-i scumpă) își vor lua NIO, gata dispar accidentele? Atunci când vrei să spui ceva, spune…, de papagali copy/paste este plin, deci nu fi unul, bine’nțeles dacă poți. ;) Nu avea nici o treabă BMW cu acest articol, și nu are nici cu altele în care unii nu mai pot de emoții și dau Paste la același clișee. Eu spun ca NIO nu o să aibă succes din cauza concurenței și a zonei pe care vrea să intre… tu crezi altceva. De ce? Vezi ce simplu ar fi???
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
Felicitari NIO pentru curaj. Sa lansezi in Germania masina asta e ceva. Sa speram ca vor avea vanzari ca sa implementeze si multe statii pentru schimbarea rapida a bateriilor.