Chinezii lansează un „distrugător” Plug-in Hybrid: BYD Destroyer 05. Interior futurist, autonomie electrică de 120 km

Publicat marţi, 04.01.2022 11:48 de Tiberiu Safta

Constructorul chinez de automobile a publicat imagini noi cu interiorul noului BYD Destroyer 05. Mașina a fost dezvăluită în noiembrie 2021, în cadrul Salonului Auto de la Guangzhou și este disponibilă numai pe piața din China.

Noul BYD Destroyer 05 a fost lansat în 2021, în cadrul Salonului Auto de la Guangzhou din luna noiembrie. Mașina are un sistem de propulsie plug-in hybrid și este disponibilă numai pe piața auto chinezească. Modelul face parte din seria de mașini PHEV a companiei BYD. Acum, au fost publicate și imagini cu interiorul noului model, având o configurație asemănătoare cu modelele Tesla.

Design-ul lui Destroyer 05 este unul convențional, având o siluetă aerodinamică pentru o rezistență redusă la rulare. În partea din față se regăsesc farurile LED, unite printr-o bandă luminoasă, iar aspectul frontal este completat de o grilă de dimensiuni mari. Mașina măsoară 4.78 metri în lungime, 1.83 metri în lățime și 1.49 metri în înălțime. Ampatamentul măsoară 2.71 metri.

BYD Destroyer 05 este oferit cu două versiuni ale propulsorului plug-in hybrid. Ambele versiuni utilizează un motor termic de 1.5 litri, care produce 109 cai putere, alături de sistemul hibrid DM-i dezvoltat de BYD, precum și cu baterii de capacități diferite. Cele două versiuni dispun de unul sau două motoare electrice. Astfel, ansamblul este disponibil, fie cu 177 de cai putere, fie cu 194 de cai putere. Timpii de accelerație de la 0 la 100 km/h sunt de 7.9 secunde pentru versiunea cu 177 de cai putere, respectiv 7.3 secunde pentru versiunea mai puternică. BYD nu a oferit date cu privire la vitezele maxime.

Pentru modelul cu bateria cea mai mică, autonomia în modul de rulare electric este de 55 de kilometri. Bateria mai mare oferă o autonomie de 120 de kilometri. Măsurătorile au fost realizate în conformitate cu standardele WLTC din China.

La interior, BYD Destroyer 05 este dotat cu un instrumentar digital de 8.8 inch și cu un ecran central de 15.6 inch. În consola centrală există și câteva butoane pentru cele mai importante funcții și comenzi precum: selectorul cutiei de viteze, selectorul modului de conducere și butonul start-stop. Printre alte dotări se observă un sistem de iluminare ambientală, scaune cu tapițerie albă, cusături roșii, tetiere integrate, precum și accente roșii în jurul gurilor de ventilație.

BYD nu a oferit detalii oficiale cu prețurile lui Destroyer 05. Presa locală din China speculează că prețul va fi cuprins între 120.000 și 150.000 yuani. Asta ar însemna un preț cuprins între circa 16.000 și 20.000 de euro. După cum am menționat anterior, mașina va fi vândută numai în China.

via Carscoops

  • Sak, marţi, 04.01.2022 11:54

    "au fost publicate și imagini cu interiorul noului model, având o configurație asemănătoare cu modelele Tesla". Nu are nici o asemanare. Daca o masina are un interior cu ecran central gigantic, imediat este asemanator cu Tesla? Automarket.... :(

  • Sak, marţi, 04.01.2022 11:56

    Pe aceasi logica... toate masinile sunt asemanatoare si facute dupa Tesla. Doar au patru roti, nu?

  • alex_cu_a_mic, marţi, 04.01.2022 12:48

    O intrebare ma framanta la plug-in-urile astea: daca incarci in fiecare zi de 2 ori, in 3 ani ai deja 2k cicluri de incarcare. Cat tine bateria in conditiile astea?

  • Sak, marţi, 04.01.2022 13:06

    @alex_c_a_mic La o autonomie de 90-100km reali nu incarci de doua ori pe zi. O sa incarci o data la 3-5 zile. Si iti poti da un raspuns simplu. Un telefon il incarci zilnic, nu? Cam cand a cedat bateria?

  • Tavi.p, marţi, 04.01.2022 13:12

    @alex Depinde de tipul de baterie, la cele litiu ion ar putea fi o problema (neconfirmata inca). Ce mi se pare interesant e faptul ca Toyota chiar si pe hybridele normale au renuntat la tehnologia cu nichel pentru cea litiu ion, banuiesc ca e vorba de o testare pentru a vedea cum se comporta pe termen lung. Ei ofera 8 ani garantie pe baterie si fiind vorba de o capacitate mica a acesteia nu ar fi vorba de o suma mare pentru ei a le inlocui daca tehnologia se dovedeste a nu fi fiabila, asta raportat bineinteles la beneficiile aferente.

  • Sak, marţi, 04.01.2022 14:04

    @Tavi.p Au renuntat la nichel pentru ca pana acum au avut hibride si aveau controlul complet al ciclurilor de incarcare/descarcare plus costuri scazute. Trecerea e normala, cele cu litiu fiind mult mai bune si clientul poate incarca dupa cum doreste. Dezavantajul este ca sunt mai scumpe.

  • Tavi.p, marţi, 04.01.2022 14:18

    @Sak Stiu lucrul asta, dar citisem ca au trecut pe litiu si pe hibridele fara incarcare la priza. Banuiesc ca pentru a testa capacitatea lor de a se descarca in cicluri foarte dese si anduranta pe termen lung.