Chinezii prezintă noul GAC Aion Hyper GT. Cel mai aerodinamic model electric de serie
Noul sedan cu zero emisii GAC Aion Hyper GT a fost prezentat în cadrul Salonului Auto Guangzhou. Potrivit reprezentanților companiei, vorbim despre cel mai aerodinamic model cu zero emisii, de serie.
În urmă cu aproape o săptămână, chinezii au publicat o serie de schițe oficiale cu viitorul sedan electric, denumit GAC Aion Hyper GT. Acum, modelul a debutat în cadrul Salonului Auto Guangzhou.
Așa cum spuneam, reprezentanții companiei susțin că noul Aion Hyper GT este cel mai aerodinamic model electric, de serie, din lume. Echipa de creație s-a inspirat de la conceptele Time și Eno.146, iar la final a rezultat un coeficient Cd de numai 0.19. Ca o comparație, Mercedes-EQ EQS are 0.20.
Din punct de vedere estetic, noul GAC Aion Hyper GT propune o siluetă sportivă, jante cu diametrul de 19 inch, element aerodinamic activ în partea inferioară a spoiler-ului față, eleron activ (se ridică automat la viteze de peste 80 km/h) și portiere față care se deschid vertical.
Nu avem imagini cu interiorul, dar prin plafonul panoramic din sticlă se poate observa un display central generos, în stilul celor de la Tesla, și o configurație cu 5 locuri. Mașina vine echipată cu o armată de senzori, camere video, tehnologie radar și LiDAR.
GAC Aion Hyper GT este dezvoltat pe o arhitectură electrică dedicată, denumită AEP3.0. Va fi disponibil în versiuni cu un singur motor electric, dar și cu două.
Potrivit informațiilor disponibile până în acest moment, versiunea cu un singur motor electric, montat pe puntea spate, va oferi 340 CP și 434 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în circa 4 secunde. Capacitatea bateriei și autonomia sunt necunoscute, dar știm că acumulatorul va putea fi încărcat rapid cu puteri de până la 480 kW.
Deși nu a fost confirmat oficial, modelul asiatic ar putea fi comercializat și în afara Chinei, ca un rival direct pentru Tesla Model 3.
via Carscoops
Cu turela de pe habitaclu nu are cum să aibă coieficient de 0,19, iar macheta testată (pe calculator) nu are luft-uri funcționale. Și poate că au ca la consum altă formulă de calcul a aerdinamicității. Mai e mult până departe dar se stăduiesc. Bravo lor.