Cifrele din spatele producției Ford Ecosport la Craiova: 30% dintre componente sunt fabricate în România
Până la 30% dintre componentele Ford Ecosport vor fi realizate în România, iar 60% dintre motoarele fabricate la Craiova vor ajunge pe noul model, în timp ce produtia SUV-ului o va depăși pe cea a predecesorului B-Max.
Ford a început joi producția noului Ecosport la uzina pe care o deține la Craiova, după încetarea producției monovolumului B-Max ca urmare a vânzărilor slabe înregistrate la nivel european.
Constructorul american nu a oferit încă date concrete legate de nivelul producției, singura mențiune fiind că Ecosport va avea un număr de unități mai mare decât în cazul lui B-Max.
În schimb, Ford a oferit câteva date interesante cu privire la componentele utilizate în procesul de producție. Astfel, 25-30% dintre componente vor proveni de la cei 10 furnizori pe care Ford îi are pe piața din România, iar 60% din producția de motoare de la Craiova va fi destinată echipării lui Ecosport.
"25-30% din componentele EcoSport sunt produse în România. Avem pe platforma noastră din Craiova 10 furnizori și este un lucru foarte important pentru noi și evident că ne dorim să aducem în Craiova și în România și alți furnizori. Dar ne uităm și la alte oportunități de a aduce și alte produse", a declarat John Oldham, președintele Ford România, cu ocazia lansării producției noului Ecosport.
Primele unități Ecosport produse la Craiova vor fi livrate la începutul anului viitor, însă prețurile nu au fost încă anunțate.
Pentru a adapta fabrica de la Craiova la producția noului model, Ford a investit 200 de milioane de euro în retehnologizare, suma totală pe care constructorul american a adus-o în România din 2008, anul preluării uzinei craiovene, ridicându-se la peste un miliard de euro. Și numărul angajaților de la Craiova a crescut cu 1700 în acest an, finalul lui 2017 urmând să găsească uzina - producție auto și producție motoare - cu 3900 de angajați.
Noul EcoSport va fi produs la Craiova și livrat ulterior în 56 de piețe din toată lumea. Craiova va deveni astfel sursa unică de producție pentru piețele europene, dar și pentru țări precum Africa de Sud, Turkmenistan sau îndepărtata Noua Caledonie.
Via Agerpres
urat gandac. cum sa numesti un suv ecosport? nu poate fi nici eco nici sport. apropo, il teleporteaza spre europa?