Citroen: 90 de ani de la debutul lui Traction Avant, primul model cu tracțiune față al mărcii
Citroen marchează 90 de ani de când a lansat modelul Traction Avant. Acesta este primul model cu tracțiune față al mărcii franceze și este o mașină semnificativă pentru istoria automobilului datorită saltului tehnologic pe care l-a realizat Citroen cu acest model.
În 1934, Citroen a lansat primul său model cu tracțiune pe roțile din față, Traction Avant. Celebrul model, al cărui nume inițial era Citroen 7 la momentul lansării, a fost printre primele mașini cu tracțiune față care s-au vândut în numere mari. Datorită acestei inovații, Citroen Traction Avant a fost vândut în 760.000 de exemplare la nivel mondial și a fost produs până în 1957.
Citroen Traction Avant a mai adus și alte tehnologii revoluționare pentru anii '30. De exemplu, modelul a fost printre primele mașini de serie bazată pe o structură monococă și aducea și o caroserie cu un aspect aerodinamic, o noutate în acea perioadă. Mai mult, Citroen Traction Avant primea și frâne hidraulice, precum și suspensie independentă pentru toate roțile.
Tocmai datorită acestor inovații, Citroen Traction Avant avea să fie cunoscut neoficial ca mașina cu 100 de brevete.
La momentul lansării din 1934, primul Citroen cu tracțiune față primea un motor de 1.3 litri cu 4 cilindri, care producea doar 32 de cai putere. Pe parcurs, constructorul francez a lansat motoare mai puternice pentru Traction Avant. Versiunea Traction Avant 7B aducea un motor de 1.5 litri și 35 de cai putere. A existat și o versiune mai performantă, 7 Sport, care primea un motor de 1.9 litri și 46 de cai putere.
Cel mai puternic motor montat pe Traction Avant era un propulsor V8 de 3.4 litri, care dezvolta 100 de cai putere. Acest motor se regăsește la versiunea Traction Avant 22, lansată în octombrie 1934.
Celebrul model era disponibil în mai multe variante de caroserie: berlină cu 4 uși, coupe, decapotabilă, berlină alungită și chiar în variantă utilitară.
via Citroen
Ca o completare: caroseria a fost desenată de Flaminio Bertoni. Acesta a fost și sculptor!!! Tot Flaminio Bertoni a dat și designul pentru legendarele 2 CV, Ami 6, duba H și DS