Citroen Ami One vine la Geneva: conceptul electric are autonomie de 100 km și poate fi condus fără permis

Publicat marţi, 19.02.2019 10:05 de Paul Cosma

Citroen a prezentat primele imagini cu Ami One, un concept urban 100% electric pe care îl va prezenta la Salonul Auto de la Geneva. Cu o autonomie de 100 de kilometri, Citroen Ami One Concept vrea să răspundă nevoilor de mobilitate în orașele tot mai aglomerate și poate să fie folosit fără permis de conducere.

Mobilitatea urbană este una dintre provocările cu care se confruntă constructorii auto în aceste zile, mai ales din perspectiva cetățenilor care își petrec o bună parte din timp în trafic, iar ale căror nevoi trebuie ascultate și satisfăcute.

Au apărut tot felul de soluții de car sharing în orașe, iar planurile marilor producători indică o continuare a acestei tendințe.

Citroen se alătură trendului și propune un nou concept de mobilitate urbană, care va fi lansat în premieră la Geneva. Citroen Ami One este un prototip 100% electric cu două locuri, ce poate fi folosit fără un permis de conducere dacă ai cel puțin 16 ani, potrivit informațiilor publicate de constructor.

Francezii spun că Ami One Concept oferă posibilitatea de “car sharing, închiriere sau cumpărare”. Spre exemplu, cu ajutorul unei aplicații de pe smartphone, Ami One poate fi folosit pentru o călătorie de cel puțin 5 minute.

Citroen propune Ami One ca alternativă la călătoria cu transportul în comun și mizează pe dimensiunile reduse (2.5 metri lungime, respectiv 1.5 metri lățime și înălțime) pentru deplasarea facilă prin trafic. Totodată, conceptul are o greutate de doar 425 de kilograme.

Cu o viteză maximă de 45 km/h și o autonomie de până la 100 de kilometri, Ami One are nevoie de 2 ore pentru o încărcare completă a bateriilor.

Citroen Ami One este bazat pe o platformă digitală ce permite consumatorilor selectarea unor servicii precum solicitare test drive, configurare service, rezervare și livrare. Pentru cazurile în care clienții doresc o utilizare îndelungată, Citroen propune oferte de închiriere pe 5 luni sau leasing pe 5 ani.

Via Citroen

  • Kirotractor, marţi, 19.02.2019 10:36

    Citroën - da, așa se scrie corect, cu doo punctulețe, da-i prea mare efortul :-) - putea să vină cu ceva mai estetic decît cubulețul ăsta la aniversarea centenară. Ceva gen conceptele C9, Survolt, Metroplois, Lacoste, Numéro 9, Hypnose ori GTbyCitroen - care au fost memorabile, chiar dacă n-au ajuns în serie. Se pare însă că are prioritate funcționalul *mobilității viitorului* - care mie cel puțin îmi sugerează să rămân imobil. :-) Rămân oricum la părerea că modelul global de evoluție a societății umane bazat pe megalopolis-uri. Și, cum se conturează deja terifiant de clar, pe dispariția insidioasă a proprietății / conducerii auto individuale. Mai bine zic *nu arată bine*. Sau *îi fain* ?! :-)

  • Kirotractor, marţi, 19.02.2019 10:45

    Erată: evident că-mi pare GREȘIT modelul respectiv de dezvoltare globală. Ales la fel de evident de tartorii din vârful *lanțului trofic* din motivul exercitării mai comode a controlului total în marile aglomerări urbane. (Disclaimer: e poate doar părerea mea și asta; oricine-i liber așadar să creadă în binefacerile transumanismului. Eu însă cel puțin mă bucur că n-o să-l mai apuc. :-)))

  • Rudolf D., marţi, 19.02.2019 13:21

    Masinuta pentru pokemoni.

  • mircea badea, marţi, 19.02.2019 14:46

    exact cat are nevoie un om normal la cap. totusi daca iti sare in fata unul fara permis nu e bine.

  • andrei, marţi, 19.02.2019 16:09

    poate nu ar strica sa mai uitam de formularile masina si oras. viitorul nu e al masinilor in oras. bine, in tarile cu apa calda. la noi, toti meltenii trebuie sa se plimbe cu suvul si apoi tipa ca ei sunt eco.

  • Marcello Gandini, marţi, 19.02.2019 19:20

    Legat afectiv de o alta citatida franceza de la mijlocul anilor '80 la designul careia am contribuit (R5 Mk 2 )-meritul apartinand in intregime maestrului Michel Boue inca de la inceputul deceniului sapte odata cu prima generatie- nu pot sa nu constat constrangerile de ordin estetic care apar inevitabil atunci cand lungimea unui automobil coboara semnificativ sub valoarea de 3 m.

  • vianu, marţi, 19.02.2019 19:43

    n-a observat nimeni cum se deschide usa dinspre exterior? :)

  • PMC, marţi, 19.02.2019 22:15

    Ca aceste "masini" sunt niste glume penibile e evident pentru aproape oricine isi foloseste capul nu doar ca sa nu-i ploua in gat. Incredibila e armata de i+ioti utili care se incoloneaza ordonat in spatele unor asemenea "solutii". Cat despre cutia din articol, trebuie spus ca cei de la Citroen se pare ca au inteles primii ca termeni precum "masa mare + baterii + viteza", toti in aceeasi propozitie, duc la ceva ce e scump. Dar nici nu e asta toata povestea: problema e ca acel ceva e si prost. In concluzie, eu nu pot decat sa salut un pic de lumina intr-o mare de nebuloasa din mintea strategilor de vaza din industria auto mondiala. :)

  • ignis, miercuri, 20.02.2019 10:12

    @vianu cum se închide ușa dinspre interior :) pentru duamnele obișnuite cu sacoșe (vuitoane) :)

  • vianu, miercuri, 20.02.2019 11:03

    @ignis :) costurile de productie, bata-le vina! Mi-ar placea o astfel de buburuza, nu e nicio noutate un astfel de model. Si oricine stie ca asa ceva e solutia urbana ideala. Fiat 500 ori Smart sunt doar 2 exemple de mobilitate potrivite oraselor supraaglomerate Depinde totul de pretul de vanzare pentru ca, cel putin, conceptul de baza, pare sa satisfaca: mic, simplu, acoperis, posibil de condus de catre oricine. ideea e de nota 10. parerea mea.