Citroen ar putea renunța la dezvoltarea unor noi motoare diesel

Publicat marţi, 04.05.2021 14:29 de Alexandru Monenciu

Potrivit celor mai recent informații, francezii de la Citroen ar putea renunța la dezvoltarea de noi motoare diesel. O decizie asemănătoare au luat și conaționalii de la Renault.

Motoarele diesel au devenit un fel de "persona non grata" în industria auto, odată cu izbucnirea scandalului Dieselgate. Treptat, vânzările acestui tip de propulsoare a scăzut și sunt unii producători care au anunțat chiar că intenționează să nu mai dezvolte generații noi de unități diesel.

După Renault, Hyundai sau Nissan, francezii de la Citroen ar putea renunța și ei la motoarele diesel. Într-un interviu recent, șeful Citroen, Vincent Cobee, și-ar fi declarat antipatia față de acest tip de propulsoare.

"Sunt extrem de indiferent în ceea ce privește motoarele diesel. În urmă cu cinci ani reprezentau 80% din piață, anul trecut mai puțin de 50%; ar putea fi mai puțin de 15% în trei sau patru ani," a declarat Cobee pentru publicația Autocar.

Clienții mai pot comanda, pe anumite piețe, modele Citroen echipate cu motoare diesel. Dar, spre exemplu, noul C5 X este disponibil numai cu propulsoare pe benzină sau hibrid.

În tot acest timp, mai sunt producători care încă le consideră relevante. Mercedes-Benz, BMW, Audi și Volkswagen sunt mari fani ai agregatelor diesel.

via Autocar

  • petrush, marţi, 04.05.2021 17:07

    s-ar putea sa nu de stie.o stire si un articol fara nici o noima.

  • Edikkk, marţi, 04.05.2021 19:38

    de aceea îmi doresc ca Tesla să reuşească aşa bine în continuare ! Să nu mai avem parte de asemenea ştiri

  • Adrian, marţi, 04.05.2021 22:45

    Era chiar culmea ca Citroen, o marca de buget, sa mai dezvolte ceva, mai ales odata cu integrarea in Stellantis. Are de unde imprumuta. Dar nu va faceti iluzii ca au sa dispara dieseurile. Doar verificati putin configuratoarele celorlalte branduri. Si intrebati dealerii ce motoare au la drivetest.

  • Al Bundy, marţi, 04.05.2021 22:59

    Daca ar lua o asemenea decizie, ar fi mare păcat! Motoarele HDI sunt cele mai performante si mai rafinate din lume. De fapt Peugeot a inventat DPF si common rail. Aici duce prostia omenească, sa distrugă tipul de motor cel mai avantajos pentru omul de rând!

  • Edikk Buster, miercuri, 05.05.2021 07:48

    Common Rail parcă Fiat l-a creat.

  • Peggy Bundy, miercuri, 05.05.2021 09:00

    DPF nu a fost inventat de francezi. Ei l-au introdus prima oara pe motoarele de automobil. Inainte de asta DPF exista pe motoare mari de camioane in USA. De asemenea nici CommonRail n-a fost inventat de francezi ci de altii. Pune mana pe carte ca altfel ramai shoe salesman pe viata. PS CommonRail de pe Peugeot e Bosch.

  • fermi, miercuri, 05.05.2021 10:15

    common rail si injectia directa s-au adoptat la turisme dupa multe decenii de testare pe camioane.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 05.05.2021 12:12

    "În tot acest timp, mai sunt producători care încă le consideră relevante." ... pentru ca sunt relevante. Sunt imbatabile la eficienta dupa cum demonstreaza si noul Golf cu 2.0 TDI cu emisii de sub 100g in timp ce 1.0 TSI are emisii de 105-110g/km. Daca unora le este rusine sa recunoasca evidenta nu inseamna ca lucrurile stau chiar asa.