Citroen nu renunță la ideea unui sedan de clasă mare: noul model va prelua elemente de la conceptul CXperience

Publicat miercuri, 14.06.2017 13:24 de Daniel Popescu

Citroen plănuiește lansarea unui sedan de clasă mare pentru a acoperi golul lăsat de retragerea lui C6 și de separarea brandului DS, iar acesta va prelua numeroase elemente de la conceptul CXperience.

Citroen a retras din producție modelul de clasă mare C6 la sfârșitul anului 2012 fără să anunțe un înlocuitor pentru acesta, într-un moment în care constructorul francez avea numeroase probleme financiare din cauza crizei economice.

Ulterior, după separarea brandului DS, Citroen a rămas fără reprezentanți în clasa mare, însă producătorul s-a concentrat ulterior pe lansarea unor SUV-uri, datorită apetitului clienților pentru acest segment.

Totuși, Linda Jackson, CEO-ul francezilor, a confirmat că Citroen va avea la un moment dat în gamă un nou model de clasă mare. "Încă există loc pentru un sedan de clasă mare. (Separarea de DS) a lăsat câteva goluri în gamă, dar cel mai important lucru era că nu aveam niciun SUV și a trebuit să prioritizăm asta", a precizat ea.

De altfel, Citroen C3 Aircross s-a lansat chiar în această săptămână și va fi urmat anul viitor de C5 Aircross.

Viitorul sedan de clasă mare va împrumuta elemente de la conceptul Citroen CXperience (foto) prezentat în toamna anului trecut la Salonul Auto de la Paris, însă fără elementele care nu sunt caracteristice acestui segment.

"S-ar putea să nu fie un sedan tradițional, pentru că nu vreau neapărat ca Citroen să fie tradițional. Trebuie să fie o aplicare contextuală a brandului Citroen, astfel că nu putem folosi culori luminoase sau Airbump-uri. Trebuie să ne gândim ce vor clienții", a mai precizat ea.

Via Motor1

  • tzenu_bmw, miercuri, 14.06.2017 13:41

    Vesti bune.....sa speram ca va fi un sedan mare, elegant, excentric.....si binenteles confortabil....

  • Costel, miercuri, 14.06.2017 13:46

    mai exista citron? nu au invatat minte de cind cu gluma aia de 2VC, ca trebuie sa o lase mai moale cu visele ca ceea ce fac ei se cheama masini? acum cica vor si clasa mare :))) LOL :)))

  • Cineva, miercuri, 14.06.2017 14:50

    Sper sa se ridice la nivelul lui C6 si sa il si depaseasca. @Costel by mascarescu.... Cand C6 era ales drept masina prezidentiala a Frantei, Lexus-ul tau nici nu intra in categoria premium pt. ca era prea asemanator cu Toyota !

  • Z, miercuri, 14.06.2017 15:04

    @Costel ,,citron,, într-adevăr nu există, dar Citroen va mai exista mult timp după ce nu vei mai fi tu pe aici.

  • Costel, miercuri, 14.06.2017 15:18

    @ Z Asa sa fie, cum spui tu, ca prea o spui cu foc! Numai ca e ridicol sa pretinzi, ca marca franceza, la clasa mare! Poate la treaba mare!

  • mishazaitev, miercuri, 14.06.2017 15:44

    @Z Iti bati capul de pomana omului ii plac glumele de tip "dieselgate". Stii tu, minte-ma Audi, dar minte-ma frumos. Ai putea sa-i spui ca "gluma" aia de 2CV a fost contemporana cu o "gluma" si mai mare a nemtilor numta " "Isetta" si ca a participatla o multime de rally raiduri cu rezultate remarcabile, Paris-Dakkar fiind doar unul dintre ele..Ai putea sa-i spui ca "desteptii" aia de la "Classic & Sports Car ", care nici macar francezi nu sunt, au declarat DS cea mai frumoasa masina din toate timpurile. Dar atunci cand obiectivul numarul unu in viata specimenului respectiv este acela de a ponegri tot ce nu este german si, in subsidiar, ardelenesc, orice argumente sunt in zadar.

  • Costel, miercuri, 14.06.2017 15:58

    Aia cu "DS, cea mai frumoasa masina, bla bla," e ca vorba aia englezeasca: "small, but cute". adica o fi bleaga, da-i simpatica :))) LOL:))) Isetta parca era italiana la origine, nu-i asa, stie-tot? Daca nu cad pe spate la frantuzisme, ca voi, nu inseamna ca ponegresc tot ce nu-i german. Nici vorba. Ardelenii is toleranti. Si n-am treaba cu frantujii, numa sa nu si-o ia in cap si sa faca pe grozavii, sa stea in banca lor. Veniti la Motoare, la Cluj, sa ascultati rock englezesc si american de calitate. V-astept cu drag!

  • vianu, miercuri, 14.06.2017 16:14

    @misha, @Z manutza rosie si atat, e samanta de troll cu idei putine si fixe. Se cufureste prin zona cu pretentii de rocker adevarat ce isi tot flutura nadragii inmaroniti pe post de steag alb, chemandu-ne la o sindrofie de care doar a auzit erorile marunte (ca si cele umane) se trateaza cu ignore ma gandesc ca e un alter-ego sau un echivalent transilvan al mai cunoscutului mafia.

  • Andrei, miercuri, 14.06.2017 17:22

    Costelus, nu ai aer conditionat?

  • Ioan, miercuri, 14.06.2017 18:24

    Ardelenii nu sunt precum Costel(asta e sigur), omul e ratacit pe aici..... In schimb Citroen stie sa faca masini de clasa mare si asta ne o spune istoria pe care nu o poate schimba nimeni. Citroen, Peugeot, Renault, Bugatti, Venturi, Facel Vega, Talbot, Simca, Hispano-Suiza,Delage, etc. sunt doar cativa constructori 'francezi' cu contributii decisive in industria auto.

  • Sandu al-III-lea, miercuri, 14.06.2017 19:37

    Daca au curaj sa se bata cu Renault Talisman,atunci sa-l produca!Succes Citroen!

  • Cineva, joi, 15.06.2017 11:21

    !@Sandu al-III-lea Tu te auzi ce vb ? Talismanul tau se bate cu banalul Passat. Acest Citroen o sa rivalizeze ca si C6-ele cu A6, seria 5 si E class. Despre ce vb ?

  • PSA, joi, 15.06.2017 11:40

    @Sandu al-III-lea Rivalul lui Renault Talisman e C5 (ce poate avea și suspensia Hydractive 3+) .