Codul Rutier a fost modificat: unele amenzi pentru bicicliști au fost reduse pentru a încuraja transportul alternativ

Publicat joi, 28.11.2019 10:35 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Bicicliștii vor plăti amenzi de cel mult 725 de lei pentru nerespectarea regulilor de circulație în trafic, în scădere comparativ cu pragul anterior de 1.160 de lei, potrivit unor modificări recente la Codul Rutier.

Parlamentul României a adoptat în această săptămână o serie de modificări la Codul Rutier, însă noutățile nu vizează șoferii, ci doar bicicliștii. În calitate de for decizional, Camera Deputaților a votat o modificare prin care unele amenzi plătite de bicicliști vor fi reduse.

Astfel, bicicliștii care nu respectă regulile de circulație în trafic vor plăti amenzi corespunzătoare clasei a II-a de sancțiuni, cuprinse între 580 lei și 725 lei.

Până acum, în astfel de situații, bicicliștii erau nevoiți să suporte amenzi din clasa a III-a de sancțiuni, care sunt cuprinse între 870 lei și 1.160 lei.

Schimbarea legislației în această privință a fost adoptată cu două argumente: pe de o parte, polițiștii evită să aplice amenzi bicicliștilor pentru că valoarea acestora este prea mare, iar pe de altă parte numeroase persoane evită să utilizeze bicicleta ca mijloc de transport alternativ din cauza amenzilor prea mari.

Pentru ca noile reguli să se aplice, legea adoptată de Parlament trebuie doar să fie promulgată de președinte și publicată în Monitorul Oficial.

Pe de altă parte, dotarea necorespunzătoare a bicicletei cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente va fi penalizată în continuare cu amenzi din clasa a III-a de sancțiuni (870 lei - 1.160 lei), așa cum se întâmplă și în prezent.

Vă reamintim că autoritățile au anunțat tot în această săptămână că nu intenționează să plafoneze valoarea punctului de amendă la 145 de lei și în 2020. Prin urmare, punctul de amendă va ajunge la 223 de lei și va genera o creștere cu peste 50% a amenzilor rutiere, inclusiv pentru bicicliști.

Via Profit

  • Economie, joi, 28.11.2019 10:45

    Si uite asa vor aduce bani la buget. Ca doar n-om vrea sa duduie economia, asta fac doar prostii care inloc sa introduca noi taxe si impozite mai mari, ei pierd vremea muncind. Foarte capabili conducatori avem!

  • vianu, joi, 28.11.2019 11:07

    carutele de pe drumurile scumpei noastre patrii nu se vad...alea umbla fara nici cel mai mic ochi de pisica....politaii comunali, vizibili doar ziua, noaptea dorm in pace

  • PMC, joi, 28.11.2019 15:06

    Peste 700 de lei e in continuare o amenda uriasa. Prima preocupare a autoritatilor ar trebui sa fie asigurarea unei infrastructuri ireprosabile pentru biciclete. Intr-un oras ca Bucuresti, plat, bicicletele ar putea fi o alternativa REALA la transportul cu masina. Macar partial, problema traficului infernal din Bucuresti ar putea fi rezolvata asa. Ofera-le oamenilor conditii ireprosabile de utilizare a bicicletei, nu te apuca sa-i penalizezi pana le sare basca. Prima data ofera ceva, si abia apoi vino cu coercitia. Mi se pare ca au lansat ceva program cu tichete de subventionare a bicicletelor in Bucuresti. Aia e o chestie buna. In orasul in care traiesc, pe drumul spre munca pe care-l fac zilnic pe jos sau cu trotineta electrica, sunt mult mai multi indivizi cu biciclete decat cu masini. Si asta indiferent de anotimp. Oamenii se adapteaza si sunt dispusi sa renunte la confortul personal pentru ca sa ajunga mai rapid si eventual sa si faca putina miscare: vreau sa spun ca inclusiv intr-un tarziu de Noiembrie, intr-o zona in care ploua de vreo 5 ori mai mult decat in Romania, biciclistii si trotinetistii nu renunta la obiceiul lor - isi cumpara pelerine de ploaie, unii sunt echipati incredibil, unii umbla cu costumul in rucsacul din spate si se schimba cand ajung la birou, exista si anumite cladiri de birouri unde e dush si in cel mai rau caz poti face un dus daca te-a prins ploaia nepregatit. Deci oamenii se adapteaza si sunt maleabili, dar satisfa-le nevoile de baza, si de acolo incolo si ei o sa-si aduca aportul.