Consumul si emisiile hibrizilor, o mare teapa?
Honda Civic Hybrid, Skoda Fabia Greenline si Lexus GS450h sunt vehiculele care au rezultate dezastruoase.
In prezent, pe segmentul vehiculelor ecologice se da o lupta stransa, constructorii mondiali intrecandu-se in a lansa modele cat mai economice si cu emisii cat mai mici. Cel putin pe hartie, pentru ca, in realitate, performantele hibrizilor si ale versiunilor ecologice sunt de fapt doar o strategie de marketing creata pentru a vinde cat mai mult si pentru a poza in ipostaza de constructor preocupat de mediul inconjurator.
Celebra publicatie britanica Auto Express a vrut sa se convinga de performantele vehiculelor ecologice si a testat o serie de astfel de modele care se vand in Europa la ora actuala. Honda Civic Hybrid, Lexus GS450h si Skoda Fabia Greenline au fost modelele care au fost cotate ca simple strategii de marketing si nicidecum vehicule ecologice asa cum pretind constructorii lor.
Britanicii au ajuns la aceasta concluzie dupa o serie de teste efectuate asupra consumului si emisiior, teste care au evidentiat faptul ca aceste model sunt de fapt o mare minciuna.
Honda Civic Hybrid a dezamagit la capitolul emisii, sedanul japonez inregistrand 171 g/km, cu peste 57% mai mult decat valoarea anuntata de constructor, adica 109 g/km.
Acelasi rezultat dezastruos a fost obtinut si de Lexus GS450h care a inregistrat un consum mai mare cu 34%. Modelul de lux a consumat 8.8 litri la 100/km, cu mult peste cifra anuntata oficial de constructorul japonez in fisa tehnica: 6.57 litri/100 km.
Skoda Fabia Greenline a fost considerata de asemenea un exemplu negativ, inregistrand rezultate cu mult sub cele obtinute de Seat Leon ECOmotive si Volkswagen Polo Blue Motion, modele de la care imprumuta aceeasi motorizare.
Au existat insa si vehicule care, desi nu s-au ridicat la asteptarile unui model ecologic si nu au respectat specificatiile tehnice originale, au fost declarate eficiente in materie de consum si emisii. In aceasta categorie au reusit sa se incadreze Toyota Prius, Ford Focus ECOnetic, Mini Cooper Clubman D, Seat Ibiza ECOmotive si Volkswagen Polo BlueMotion.
via | MotorAuthority
-
boss, miercuri, 21.05.2008 14:35lol
niete panarame daca mint an halu asta cosumatorul
-
Claudiu, miercuri, 21.05.2008 14:37CUNOSTINTA DE CAUZA !
Cred ca nu vorbiti in cunostinta de cauza....daca luati orice model de pe piata si veti face teste pentru a reiesi consumul si emisiile niciodata, dar niciodata nu vor fi cele din fisa tehnica. De ce ? UE a impus reguli aspura modului de detreminare a emisiilor si a consumurilor, reguli ce sunt respectate de absolut toti producatorii ce comerciaizaeaza autoturisme in aceasta UE, deci....toate consumurile sunt determinate la fel, asa ca daca Honda Civic Hybrid are 109 in carte si 171 real, VW Touareg 2.5 TDI care are , eu stiu 200 in carte are de fapt 300 in realitate. Deci nu e nici o minciuna, nimeni nu va indrazni sa scrie in acea carte altceva decat ceea ce a reiesit in urma testului aprobat UE. Ca testul aprobat UE este de cacao asta e partea a 2-a, dar pana la urma este alceasi pentru toti.
-
alex, miercuri, 21.05.2008 14:38
cat d egreu e sa stii ca nu se scrie an halu' asta ci in halu' asta
-
hard_soft_21, miercuri, 21.05.2008 14:40Hala HYBRID
Pai LOGAN-ul diesel "emana" cam 168-170g/km. Atunci masina aceea cu 171 este peste pirlitul nostru de Logan. Nu avem de ce sa ne fie rusine cu masina noastra. Restul este "CAN-CAN"
-
x, miercuri, 21.05.2008 15:05logan:)))))))
pai dk scrie ca loganul emana 168_170g .....e clar k in realitate ajunge la 200
-
Dr. Felix, miercuri, 21.05.2008 15:16CAM ASA E!
Obtin energie prin motorul termic, o convertesc in energie electrica si ulterior convertesc aceeasi energie in energie cinetica. Toate aceste transformarise fac cu un randament subunitar, deci in pierdere. Ce am castigat? NIMIC!!!! Doar am pierdut. Un automobil numai electric ar fi altceva DESI si aici se pune problema poluarii indirecte (nu polueaza direct, prin gazele de esapament, ci indirect prin arderile care au loc in termocentrale).
-
Vlvl, miercuri, 21.05.2008 15:35Viitor maret!
In viitor vom merge pe autostrada de deasupra orasului (fantezia din freza lui Oprescu!) iar masinile le vom alimenta cu pastile de hidrogen (comprimate deci, cam reci ce-i drept) care prin fuziune termonucleara vor produce apa si energie.
-
gigi, miercuri, 21.05.2008 15:52la mine nu e asa
la loganu meu scrie 170 dar in realitate cred ca scoate sub 100 doarece acea diferenta am dat-o la putere adica daca el are 70CP ii mai adaug in 70gr de co2/km si rezulta 140CP.
-
Gigel, miercuri, 21.05.2008 15:55Fizica
O masina care are cateva sute de cai putere va consuma in mod sigur f. mult, puterea este obtinuta din combustibil nu din aer. O dacie logan 1.5dci are 70cp si emana 120gCO2/Km (4.4litri/100Km), mult mai putin decat multi asa-zisi hibrizi de pe piata. Un hibrid e o prostie, e prea greu si nu are randament. Politica corporatiilor este una singura: Mai multi bani cu orice pret,indiferent de consecinte. Naivi sunt multi iar fizica de clasa a 7 o necunoscuta.
-
gigi, miercuri, 21.05.2008 16:10Nu
Nu, nu loganu meu este "dala de export" adica dala BUN nu ce au toti muritorii de rand nu il credeti pe gigel.
-
aba, miercuri, 21.05.2008 16:33gigel
gigel,tu cand ti-ai luat sau iti vei lua o masina vei aplica toate cunostiintele despre fizica pana in clasa a VII a?
-
danboss, miercuri, 21.05.2008 16:33motoare hibride
Ideea de baza a motoarelor hibride este nu de a genera curent electric pentru a alimenta motorul electric, asa cum este de exemplu in cazul submarinelor, ci de a recupera energia de franare. Un motor hibrid va genera energie electrica doar atunci cand este in frana de motor, in rest motorul clasic va asigura deplasarea autovehicului impreuna cu cel electric daca este curent in baterii, care, de regula, asigura functionarea motorului electric un timp foarte limitat (cativa km) dupa care au nevoie de incarcare. Acesta este motivul pt care hibridele sunt mai eficiente in oras unde se franeaza des. Pe autostrada, mai ales pe una fara mari diferente de nivel, motorul electric nu va functiona de loc, iar consumul si noxele vor fi aceleasi ca la un motor normal.
-
gigi, miercuri, 21.05.2008 16:42Inca ceva!!
As dori sa mai adaug ca la logan si magane nu se aplica legile fizici.Asta din ce am vazut la mine.Sunt niste masini extraordinare peste orice producator auto.
-
URAGANU, miercuri, 21.05.2008 16:44BW HA HA HA
Pai cum, sa nu mai faca ei un ban de pe urma fraierilor cu bani ? Hidrogenu nu e combusibilul viitorului. Antigravitatia este viitorul propulsor.
-
integrale_awd, miercuri, 21.05.2008 16:45hibride
aplaud acest articol. sper ca pana un automobil cu adevarat ecologic sa apara si sa nu aiba nici un fel de motor cu ardere interna, sa nu mai aud de acest subiect, pt ca ma dezgusta curajul cu care suntem mintiti
-
bbb, miercuri, 21.05.2008 16:57
Aici este vorba si de ce este intre volan si scaun ca degeaba masina poate daca nu sti sa o conduci normal. Spre exemplu eu am o honda accord si in manual consumul de oras este 12,5 parca iar mie imi ia cam 10 in oras, mai am un mitsubishi l200 motor de 2,5 d si imi ia in oras 9 % iar in manual tot undeva la 12-13 declara producatorul.
-
george.b, miercuri, 21.05.2008 17:00bbb
probabil bbb ca tu nu stai in bucuresti sau mergi doar noaptea cu masina.Nu te crede nimeni ca iti consuma sub ce scrie in manual
-
Gigel, miercuri, 21.05.2008 17:10Masini electrice
O masina cu adevarat nepoluanta este Tesla Roadster, are 350km autonomie si prinde suta in 3.9 secunde. Singura problema ar fi acumulatorii si durata de incarcare a acestora. In Bucuresti orice masina pe benzina cu motor mai mare de 1.3litri consuma peste 10%.
-
gigi, miercuri, 21.05.2008 17:17Total de acord cu Gigel
Am matiz de la firma si ii dau tare in bucuresti sub 11% niciodata.La logan se schimba situatia cu motorul "Advanced Technology"diesel imi consuma sub 3% in oras si sub 2% in afara.Daca vreau ma duc pana la Milano cu banii lu tata de tigari pe 2 zile(fumeaza cam 1 pachet pe zi)
-
sunshine64sm, miercuri, 21.05.2008 17:26Cel mai ecologic tot Logan-ul ramine
Avind in vedere ca se strica usor, si motorul deci nu mai merge (si asta cind ti-e lumea mai draga), si deci nu mai produce noxe, rezulta ca Loganul este cel mai ecologic otovehicol. In plus, pentru a ajunge cu el la primul atelier de reparatii, acesta trabuie impins cu mina, deci lucru manual, astfel ca avem emisii numai de bioxid de carbon, de vapori de apa transpirati si injuraturi. Bine ca incalzitorul de parbriz este montat pe exterior, altfel iarna ne-ar ingheta dej'tele tot impingind :D. Na fratilor. Da' vad si europenii astia le minte ca si politichienii nostrii. Sau poate si mai si. Ha ha ha. "Ecologic" este un cuvint la moda acuma, de fapt o metoda de a vinde aceleasi prostii dar cu pret mai mare. Si mai multe. Vorba lui Lapusneanu "prosti da' multi". Sau daca vreti, in termeni stiintifico-fantastici, se cheama MARKETING. Cei care scot masinute de astea "ecologice" mai bine ar lua un nurofren, sau mai bine un laxativ. Pentru dureri acute, ma rog, pentru acea parte a corpului cu care gindeste aceia care cred ca vor da lovitura mileniului. Cica "hibride". Suna bine ca si reclama cu alegerea cumparatorului istet. Mai bine si-ar baga capul in nisip, ca si strutul, ca poate or gasi pe acolo prin pamint vreo idee serioasa. Si daca tot vor sa faca ceva, daca tot au creierele infirbintate, de ce nu se apuca serios de masini electrice, ca si asa petrolu se cam gata ??? Si de altfel ...
-
AndreiRN, miercuri, 21.05.2008 17:29Hibrizi
Trenurile au trecut pe hibrizi cativa zeci de ani in urma si consumul lor este de peste 300mile/gallon pe unitatea de greutate a unei persoane. Principiul hibrid electric sau hibrid aer mareste eficienta si durabilitatea motorului. Cum il foloseste fiecare este alta discutie.
-
flameburn, miercuri, 21.05.2008 20:06hibrind tot cu combustibil fosili
Toti se uita la producatorii de autovehicole, care trebuie sa faca masini cat mai putin poluante si consumatoare. Dar tot cu motorina si benzina din petrol?! De ce nu adopta bio-diesel (ulei de rapita) si bio-etanolul (alcol din porumb)??? Atentia ar trebuii orientata catre producatorii de combustibili. Sa nu uitam ca motorul diesel a fost proiectat prima dat pentru ulei de rapita, la fel si cel pe benzia cu "tuica de proumb".
-
Sorin, miercuri, 21.05.2008 23:13LOGAN iar ?
Domnilor ! iar va luati de Logan ? fratilor ce naiba aveti? invatati sa conduceti si apoi vorbiti. Am de 2 ani Logan si nu are nicio problema. Nu va inteleg, de ce tre mereu sa apara unu care se ia de Logan...Daca nu va place LOgan, de banii de Logan, mergeti in Bulgaria si luati-va masini kalumea :)))))) toate rapciugurile sa stati cu ele prin service pfffff...cati ratati pe lumea asta care vorbesc doar ca sa para ca spun ceva....
-
R, joi, 22.05.2008 04:37Ce titlu de kkt
"Consumul si emisiile hibrizilor, o mare teapa?" Mai bine sa spunem specificatiile date de producator ii tuturor autoturismelor este o mare teapa. La hibrizi nu e intodseauna o mare teapa, trebuie sa comparam cu datele reale ale alternativelor fara hibrid. iata un exemplu corect facut, pe asta trebuia sa-l puneti. http://www.youtube.com/watch?v=NdyxCk4KkyY&eurl=http://www.dpccars.com/car-videos-08/05-22-08page-Comparing-common-clean-and-efficient-vehicles.htm
-
R, joi, 22.05.2008 04:38Sau
Sau pur si sijmplu cautam pe YouTube "Comparing common clean and efficient vehicles"
-
M3, joi, 22.05.2008 11:31
Emisiile de CO2 sunt direct proportionale cu consumul de combustibil. Pt consum, metodologia de testare e esentiala. Personal am constatat ca la 90km/h, cu A/C si ceilalti consumatori opriti, masinile consuma, in treapta cea mai mare a cutiei de viteze: Cielo 1996 - 4,56% Golf TDI PD 130 CP 2002 - 3,99% BMW M3 343 CP 2003 - 7,56%
-
UNU+unu=DoI, joi, 22.05.2008 21:42hibride
Nu stiu cum sunt celelalte dar Lexus GS450h nu e o masina facuta pentru economie pentru ca au pus Mmotor cu ardere interna de 2 litri=> consum mare. Cineva zicea ca aceste autovehicule merg in pierdere e adevarat dar in comparatie cu unul dotat doar cu MAI e un adevarat castig si de ce? pentru ca MAI al unui hibrid merge deoar intr-o plaja de turatii foarte restrnsa unde randamentul motorului este maxim, apoi acea convertire din energia data de motorul termic in energie consumata de motorul electric se face printr-un mecanism planetar care nu numai ca creste cuplul dar are posiblitatea si de al distribui, iar motorul electric (de fapt motoarele electrice ca de obicei sunt 2 pe un hibrid asa e normal pentru ca unul fct ca generator si e mai mic si unul ca motor si mai mare) mai are un avantaj=> nu mai estre necesara introducerea unui cutii de viteze + ca functioneaza ca un variator continuu. Ganditiva ca motorul de pe Prius are motor termic de 1,4 litri si in combinatie cu motorul electric dezvolta un cuplu de 400 Nm plus ca are multe alte avantaje. Si priusul poate sa ruleze doar cu motorul electric fara a functiona motorul termic. O "masina" pur electrica de 3x mai buna ca priusul: Wrightspeed X1 Electric Car pe youtube
-
bbb, sâmbătă, 24.05.2008 00:28pt de george.b
Ai dreptate nu stau in bucuresti dar nici nu conduc numai noaptea. Fac in jur de 200-300 km pe zi si consumul in oras (Brasov) care a devenit un oras aglomerat este 9,2 % cu mitsubisi 2,5 d si 10% cu Honda accord 2.0 AT (cutie automata) iar consumurile declarate de producatori depasesc in ambele cazuri 12 % si chiar nu ma intereseaza parerea ta, poate tu nici macar nu te-ai suit vreodata in astfel de masini ce sa mai zic de condus. Mersul este unul normal, honda mai vede cate odata 6-7000 RPM in rest destul de normal, nici prea agitat dar nici melc. Deci mai sunt constructori care declara adevarul, din contra isi mai iau si o marja de eroare. Tin sa mentionez cand am cumparat mitsubishi avea 20.000 km si a fost al sefului de la reprezentanta si avea consumul in oras de 12,5 %. Deci conteaza si soferul si modul de sofat. Cosumul este influentat de greutatea din talpa dreapta a piciorului.
-
hhh, sâmbătă, 24.05.2008 08:30Ha,Ha,Ha
vreti sa mergeti economic ? faceti asa.... 1. La plecare de pe loc nu bagati picioru in pedala de parca sunteti la raliu, schimbati cat mai repede in jur de 2000, dupa schimbare nu apasa pedala, lasaa sa curga masina, foloseste cat mai des frana de motor (consum instant 0) calculeazati reducerile in asa fel incat sa nu fie nevoie de franare(orice frana este pierdere de energie, combustibil)mergi subturat (carcotasii vor zice ca se uzeaza motoru, poate se uzeaza dar nu in asa masura incat sa se strice in 2 , 3 luni). 2. Cumpara o bicicleta . 3 Mersul pe jos (perpedes) face bine sanatatii si mediului ambiant.
-
hhh, sâmbătă, 24.05.2008 08:40ha,ha,ha
Si ce era mai important.... De fiecare data cand ai un eveniment important in viata ta, (onomastica, casatorie, nastere, excursie, cumpararea unei masini,...etc) fa bine si da 10 - 20 lei si cumpara un copacel pe care sa il plantezi oriunde este posibil. Vom fi mai bogati atat in emisiile de oxigen cat si sufleteste.
-
asmaticu, marţi, 27.05.2008 00:35la vorba mea...
pai de cand v-am zis ca "hibridele" sunt ca si Frankenstein? Si pt. cei care n-au vazut in viata lor un "hibrid" , Priusul daca are acumulatorii incarcati porneste intai cu motorul electric si apoi cand se cere mai multa putere apare si cel pe benzina iar calculatorul de proces cauta sa dozeze mereu proportia celor 2 in trafic. Da sa vedeti ce zgomot face la viteza... Si marcile diferite de "frankesteini" au principii de functionare diferite.....
-
caca, miercuri, 28.05.2008 23:38bbb
BBB CRED CATU STAI INTR-UN ORAS CU UN SUNGUR SEMAFOR SI DE FAPT FARA CIRCULATIE, FARA ALTII IN TRAFIC DACA ACORDUL TAU CONSUMA "DOAR" ATAT AR TREBUI SA FII IN CARTEA RECORDURILOR,
Citeste si
-
MEDIU | miercuri, 13 iunieOrganizaţia Mondială a Sănătăţii: "Dieselul e cancerigen"Rezultatele unui studiu recent realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că gazele arse emise de motoarele diesel sunt cancerigene de Grad 1. Reacţiile industriei nu au întârziat să apară: "E studiu bazat pe anii '50, când nu existau reglementări". Citeste tot
-
MEDIU | luni, 21 maiSTUDIU: 6 din 10 englezi nu ar alege un model electric pentru uzul cotidianUn studiu desfăşurat pe 1000 de şoferi englezi a dezvăluit faptul că aproximativ 60% dintre ai nu ar alege un model electric pentru a merge zi de zi la muncă. Citeste tot
-
MEDIU | joi, 10 maiOFICIAL: Smart va produce în serie un scuter electricVersiunea de serie a conceptului Smart eScooter, prezentat în 2010 la Salonul de la Paris, va fi produsă de constructorul german începând cu anul viitor. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 27 aprilieNorvegia: Nissan a vândut 1.000 de unităţi Leaf în şase luniNissan a reuşit să vândă 1.000 de unităţi Leaf pe piaţa din Norvegia în doar şase luni. Până acum, Leaf a fost vândut în 25.000 de unităţi la nivel mondial. Citeste tot
-
MEDIU | miercuri, 25 aprilieFord vrea sa recicleze dolari uzaţi pentru a produce componente autoFord caută să producă componente auto din materiale reciclabile. Cea mai nou idee vizează reutilizarea bancnotelor americane scoase din circulaţie. Citeste tot
Sa stiti ca marii constructori nici nu se sinchisesc sa scoata ceva calumea!. Ideea e ca ei trebuie sa vanda din ce in ce mai mult ca sa se imbogateazsca pe seama noastra. Cel mai mic consum cu o masina cu motor pe benzina am obtinut-o cu un trabant 601 S din 1986 cu aprindere electronica si viteza medie de 60 km/h pe segmentul Piatra Neamt-Onesti cu aprox. 4litri am parcurs 120km cu un consum de 3,63% avand in vedere ca treci prin serpentine Mgura-Bacau. Cu dacia 1300 pe acelasi segment 6,8%, cu Cielo 5,8% si cu Octavia (1,6L 102cp - benzina) 5,5%, toate in regim de mers supereconomic in care timpul de deplasare nu ma interesa.