Continental a inventat mașina fără difuzoare audio: sunetul se propagă prin componentele caroseriei, nu prin boxe
Continental a dezvoltat mașina fără boxe, dar cu un sistem audio performant. Ce se folosește în loc de boxe? Anumite părți ale caroseriei.
În vreme ce marii producători de sisteme audio se întrec în numărul de difuzoare pe care îl oferă pe mașinile lor, Continental lucrează la un sistem audio fără boxe.
Unul dintre cei mai mari furnizori din industria auto, cunoscut și ca un mare producător de anvelope, a prezentat în cadrul unor zile dedicate presei, cele mai importante tehnologii la care lucrează inginerii săi. Printre ele se numără și sistemul Ac2ted Sound, care transformă întreaga mașină într-un difuzor.
Deși pare greu de închipuit, Continental își imaginează o mașină cu zero boxe, care ar putea să se audă la fel de bine ca orice sistem audio de înaltă calitate.
„În era mașinilor electrice, producătorii caută metode de reducere drastică a costurilor și a masei totale pentru a obține mai mult spațiu și un preț mai accesibil. Tehnologia noastră își propune să facă din mașină un instrument de transmitere a sunetelor. Folosim actuatori plasați în mașină, capabili să interacționeze cu anumite suprafețe ale mașinii și să genereze astfel o experiență audio 3D”, a declarat Johann Hiebl, directorul departamentului de conectivitate și infotainment Continental.
Explicația oficialului încearcă să ne facă să înțelegem că anumite părți ale mașinii pot avea o acustică ce poate fi folosită pentru diferite frecvențe. Potrivit Continental, primul rând de montanți este bun pentru frecvențe înalte, panourile ușilor pentru frecvențe medii, iar acoperișul și partea posterioară pot acționa ca subwoofer. În loc să monteze boxe în aceste zone, Continental a instalat acești actuatori care transmit vibrații. Este un principiu de funcționare similar celui folosit de chitară sau vioară.
Continental speră că invenția inginerilor săi va intra în viitoarele planuri de producție ale constructorilor auto. Astfel, aceștia ar putea scăpa de până la 22 de kilograme prin renunțarea la boxele tradiționale. În plus, spațiul interior ar crește și el.
Cea mai proasta solutie. Sper sa ramana doar un concept de prost gust . De ce spun asta ? Ma pun in pielea unui cumparator exigent care nu este multumit deizolarea fonica din fabrica a masinii, si o duc la reprezentati specializati pt a imbunatatii acest aspect : vibratii, zgomote, etc.