Continental: tehnologii dezvoltate de ingineri români pentru Mercedes-Benz Clasa E

Publicat joi, 02.05.2024 10:57 de Tiberiu Safta

Noua generație Mercedes-Benz Clasa E primește o serie de tehnologii avansate din partea Continental. Cele mai multe dintre acestea au fost dezvoltate și cu ajutorul unor specialiști și ingineri din România.

Parteneriatul dintre Mercedes-Benz și Continental își face simțită prezența și la noua generație a berlinei de clasă executive Clasa E. Poate că nu știai acest lucru, dar cele mai multe dintre tehnologiile avansate pe care le primește noua Clasa E au fost dezvoltate chiar de către ingineri din țara noastră.

Prima dintre aceste tehnologii este cheia digitală a mașinii. Această cheie funcționează pe baza tehnologiei CoSmA de bandă ultra-largă, care permite dispozitivelor mobile, cum ar fi un telefon sau un smartwatch să deschidă și să pornească mașina automat. Proprietarii noii Clasei E vor putea inclusiv să gestioneze mai multe astfel de chei digitale în același timp fără să fie nevoie de cheia fizică.

Astfel, aceeași mașină va putea împărțită cu alți membri de familie sau cu prieteni, prin simpla transmitere a cheilor virtuale către aceștia. Bineînțeles, proprietarul mașinii poate atribui anumite drepturi pentru fiecare persoană cu care împarte mașina. De exemplu, proprietarul poate să specifice că o anumită persoană va putea doar să deschidă mașină, fără să poată să o conducă.

Un alt sistem inteligent dezvoltat de Continental cu ajutorul inginerilor români pentru Mercedes-Benz Clasa E este un radar cu rază lungă de acțiune, care permite funcționarea optimă a altor sisteme avansate, precum cruise controlul adaptiv și asistentul de frânare de urgență. Mai mult, datorită acestui radar, șoferul primește și date importante despre vehiculele și obstacolele din fața sa.

Continental a dezvoltat și unitatea de control telematică a mașinii, care asigură schimbul de date cu rețele de telefonie mobilă și care permite utilizarea sistemului de apel de urgență eCall.

Nu doar sistemele de asistență sunt dezvoltate de către ingineri români, ci și alte componente mai importante, cum ar fi unitatea de control inteligentă a suspensiei pneumatice adaptive CAirS. Această unitate de control îmbină un compresor, un bloc de supape și o unitate de control electronică într-un singur modul.

Alte sisteme Continental dezvoltate împreună cu ingineri români pentru Mercedes-Benz Clasa E sunt: camere video cu vedere panoramică, contactul electronic, terminalul pentru smartphone, unitatea de control pentru scaune, care include unitatea de control pentru încălzirea lor și unitatea de control pneumatică.

La dezvoltarea acestor sisteme au participat specialiști din Iași, Sibiu și Timișoara, care au lucrat în echipe internaționale în cadrul Continental.

via Continental

  • spaclu lu manole, joi, 02.05.2024 19:22

    Cata nedreptate pe Automarket. Sa nu il mentioneze ei personal pe @cap-de-maimutz, cu cardul lui de acces la Mercedes si indicatiile pretioase cu care ii ghideaza din umbra. In alta ordine de idei, jos palaria pentru toti romanii care contribuie, nu doar la Mercedes, ci peste tot in lume, la avansul tehnologic al societatii, usurarea vietii si impingerea barierelor cunoasterii dincolo de ceea ce stim astazi. Poate ar fi momentul sa ne apreciem mai mult unii pe altii si sa realizam ca nu suntem atat de rai pe cat ni se pare. Hmm, cine stie, poate nici @cap-de-maimutz n-o fi asa fudul si prost in realitate, pe cat pare pe-aici?

  • @spaclu, joi, 02.05.2024 23:19

    Stai calm, pentru inexorabil, romanii despre care faci vorbire sunt trimisii lui Satana. Dar ce poti cere unuia care si centura de siguranta i se pare un mod de restrictionare al personalitatii si libertatii personale?

  • @@, duminică, 05.05.2024 19:39

    centura e un covid auto! nu trebuie impusa!! ps: doar cand merg fara itp si asigurari, o pun, daca nu uit..