Cornel Olendraru, directorul Uzinei Dacia: "Aproape nimeni nu este nemulțumit că a cumpărat o Dacie"

Publicat joi, 08.10.2015 10:28 de Mircea Meșter

Directorul Uzinei de Vehicule Dacia afirmă într-un interviu exclusiv acordat Automarket.ro că unul dintre principalele avantaje ale Dacia pe piața vest-europeană este efectul-surpriză al modelelor mărcii.

Unul dintre cei mai înalți oficiali Dacia, directorul Uzinei de Vehicule Dacia, consideră că ascensiunea europeană a mărcii de la Mioveni are la bază atât calitatea produselor, cât și un efect-surpriză pe care mașinile produse îl au în fața clienților. "Acest efect este unul foarte favorabil", declară Cornel Olendraru, 45 de ani, într-un interviu exclusiv Automarket.ro.

"Dacia e o marcă tânără în Europa și beneficiază în mod clar de un efect de surpriză, dar care trebuie consolidat. Acest efect este unul foarte favorabil. Impresia clienților este că Dacia este o mașină care-ți dă mai mult decât te aștepți. Acest lucru este o condiție esențială la nivelul satisfacției clienților. Aproape nimeni nu este nemulțumit că a cumpărat o Dacie. Provocarea este să consolidăm această imagine. Toată lumea este conștientă de oportunitatea asta", afirmă cel care se află la conducerea Uzinei de Vehicule Dacia de exact doi ani și este unul dintre cei mai apreciați manageri din organigrama Dacia.

Conform oficialului mărcii de la Mioveni, problemele economice prin care au trecut majoritatea statelor europene în perioada 2007-2008 au avut un efect pozitiv asupra Dacia, marca profitând la acel moment de o deschidere neașteptată a clienților europeni spre modelele din gamă.

"Piața Europei de Vest a fost marea oportunitate pentru Dacia, până la urmă. Toată lumea s-a plâns de criză. Pentru Dacia, criza a fost un lucru bun. Dintr-o mașină orientată spre piețele emergente, a ajuns o mașină care-și face loc pe piață. În acest moment suntem în primii zece pe piața europeană, avem 4% din piață. Este vorba de un context de criză în care fiecare om și-a revizuit bugetul de cheltuieli, s-a uitat la câte costuri are. A apărut un anumit comportament rațional care favorizează Dacia", afirmă Olendraru.

100 de milioane de euro investiți în următorii trei ani

Renault și Dacia conștientizează foarte bine noua poziție Dacia, ambiția constructorului francez fiind de a consolida imaginea de marcă pe care reușește să și-o construiască Dacia în ultimii ani. "Pe lângă faptul că există o ofensivă de produs foarte importantă, mai ales la nivel de Grup Renault, dar și la nivel de Dacia, se va vedea o consolidare din punctul de vedere al imaginii și al calității. Aceasta este ambiția pe care o avem. Asta face parte dintr-un plan de calitate care în acest moment e foarte bine susținut pe axe de fiabilitate, de calitate percepută, de o serie de elemente de conformitate care să obțină acel efect de încredere a clientului. 2015 este primul an în care această strategia s-a declinat într-un mod explicit", afirmă Cornel Olendraru, care confirmă faptul că în Uzina de la Mioveni vor fi investite 100 de milioane de euro în următorii trei ani pentru îmbunătățirea condițiilor de lucru și implicit pentru creșterea calității produselor de aici.

"Un om obosit nu-ți scoate aceași nivel de calitate. Există o anumită coerență. Grupul are această ambiție de a-și consolida poziția și de a impune un nivel de calitate și mai ridicat, iar în continuarea acestui fapt există investiții care se fac implicit la Pitești în această zonă: tot ce înseamnă automatizări în zonele în care impactul operatorului este foarte mare și, la fel, în zonele în care posturile sunt dificile, așa-numitele posturi ergonomice în roșu, acolo unde odată cu oboseala nu mai poți să controlezi nivelul de calitate", spune directorul Uzinei de la Mioveni.

  • Ilici02, joi, 08.10.2015 10:50

    Nu stie nimic nenea asta. Sa "vine" pe automarket sa "vede" cata lume e nemultumite, ca le rugineste masinile, ca nu-i galvanizate si ca mai bine s-ar lasa de facut masini si s-ar apucat de adus pisicute din germanica ca macar ie premium.

  • dumbravaandrei, joi, 08.10.2015 11:12

    @Ilici02 ... cred ca esti constient ca romanul isi aduce ceva sh pentru simplul fapt ca nu vrea dacia... indiferent daca ar avea un model la fel ca bmw seria 3, romanul tot nu-si va cumpara dacie ca asa e el... Si da... ramai surprins ca la banii pe care ii dai pe o dacie primesti mult mai mult. Recent am achizitionat pentru sotie un sandel 0.9 Tce Laureate si cu alte cateva optiuni pe el. Pret dealer 11.900 eur. Puteam sa iau o masina sh de banii astia? cu siguranta ca da, poate chiar una mai buna... dar avantajele garantiei, lista de dotari si costurile mici de rulare m-au facut totusi sa iau o dacie noua. Care din punct de vedere al costurilor de rulare, nu prea se simte in bugetul familiei. Si calculand un cost total la 5 ani, dacia ii bate pe altii de la distanta. Dar cum zicea si nenea director... aia care gandesc rational. P.S: urmatoarea ca pret in lista era un Clio 4. Ia ghici de ce nu am luat Clio :) Hint: la aceleasi optionale era o diferenta de 3000 EUR. Si acolo deja ai cu totul alte optiuni daca vrei sa te joci cu banii aia ...

  • mishazaitev, joi, 08.10.2015 11:14

    Ilici, draga... Eu chiar nu vad cata lume e nemultumita de Logan ... La rubrica "intrebari si raspunsuri" cred ca una din o suta de intrebari vizeaza masinile Dacia cand e vorba de defecte. Dimpotriva, majoritatea intrebarilor cu privire la cauzele unor defecte se refera la masinile vechi de import . Eu am avut 3 Dacii ca masini de serviciu si pot sa formulez o parere obiectiva. Daca accepti ca ti-ai luat un low-cost si nu ai pretentii exagerat de mari, Dacia e chiar o masina foarte buna. PS: 1 Daca randurile tale s-au vrut u pamflet si n-a fost eu pe faza, nu lua in seama postul meu.

  • mowgli, joi, 08.10.2015 11:43

    @dumbravaandrei de acord cu tine. Eu zic ca trebuie totusi sa tinem cont si de faptul ca multi Romani aleg ceva SH, nu din snobism, ci pentru simplul fapt ca nu-s permit. E usor sa arati pe cineva cu degetul si sa zici ca fraierul si-a luat un amarat de 318i din 2009, sa fie el jmecher, in loc sa fie rational sa-si ia Dacie, dar daca avea 8000 de euro la buzunar pentru o masina ? Ce sa fi facut ? Si-a facut omu calcule si si-a zis "ba, o Dacie calumea cu dotari tot nu-mi permit, asa ca macar de banii astia sa-mi iau ceva premium sau de care sa ma bucur" (fie ca vorbim de BMW, Audi, VW, Honda, Toyota, etc). Sigur ca snobismul e sport national si capra vecinului trebuie sa fie mai proasta ca a noastra, dar nu toti gandesc asa. Traim totusi in Romania, tara in care, mai ales in orasele mici, 10.000 de euro sunt o avere intangibila.

  • S, joi, 08.10.2015 12:33

    Daca n-ar ruginii asa tare ar fi o masina foarte buna, nu are probleme de fiabilitate.

  • Scrooge, joi, 08.10.2015 14:06

    @dumbravaandrei......nu-ti comentez alegerea, banii tai, alegerea ta, dar am o curiozitate, pretul pentru Clio cu 3000 de euro mai mare e cel din catalog sau cel obtinut in urma unei negocieri la sange cu dealerul, pentru ca pentru un Renault poti obtine si pana la 2000 de euro discount fata de pretul de catalog. Dacia nu ofera discounturi, daca obtii 100 de euro si un set de covorase pupi mana dealerului. In alta ordine de idei, cine nu e grabit si stie sa ia netul la puricat, se pot gasi masini la dealeri (Renault, Ford, VW......) de la 1-3 ani cu putini km (sub 50.000) cumparate din Ro, la pretui chiar mai bune decat Dacia. Trebuie intradevar sa stai la gaurica, sa urmaresti saptamanal siteurile de profil, si in 3-6 luni poate usor aparea o masina pe gustul tau. :) Eu asa am facut si data viitoare voi face la fel :)

  • Costel, joi, 08.10.2015 14:16

    Ce sa zica si el.....isi apara troaca de Dacie. Decat o Dacie mai bine un BMW din 80-90. SI ala din 70 e mai bun ca Dacia. Dar la banii de Dacie acum cumperi seria 5 din 2007.

  • mishazaitev, joi, 08.10.2015 14:21

    mowgli Ai dreptate. Este evident ca majoritatea celor care nu-si cumpara Dacii ci opteaza pentru sh-uri de import o fac pentru ca nu-si permit Dacii. Problema este ca ei nu recunosc asta.

  • Eclipse, joi, 08.10.2015 14:59

    "Aproape nimeni nu este nemulțumit că a cumpărat o Dacie" Serios ?, Atunci as dori sa-mi explice domnul Cornel Olendraru un lucru. Daca "Dacia" este ataat de buna, de ce piata SH este plina de Dacii ? Si ma refer la modelele noi, cumparate, imatriculate etc.. Nu la cele vechi.. In primul rand "Dacia" a ramas tot cu conceptia de pe timpul lui N. Ceausescu, "mai punem un bec, mai urcam la pret, mai adaugam un ornament, zicem ca este noul model Dacia" Penibil, absolut penibil. La firma am avut Dacii Van, versiunea noua, sincer dupa un an si ceva, fara sa exagerez ziceai ca s-a facut off-road cu ele. Iar motoul "Dacia, daca ai cap ia-ti alta" e adevarat, imi iau alta masina, dar nu Dacia!. O zi frumoasa.

  • radu, joi, 08.10.2015 15:34

    @dubravaandrei Sa-mi spui daca mai ai aceeasi parere peste 1 an cand dacia ta va valora 5500 eur

  • mda..., joi, 08.10.2015 15:41

    ...si care aveti dacie de p'aci? aaaa! cel mai probabil....niciunul....am inteles

  • Andy, joi, 08.10.2015 15:51

    @Eclipse Piata sh e plina de Dacii relativ noi dintr-un motiv simplu: e mult mai avantajos sa o vinzi dupa 3-4 ani maxim decat dupa 7-8 cand mai iei pe ea 2000-2500 de euro (la o valoare de noua de 9-11.000 de euro). Plus ca in 3-4 ani la o masina low-cost devalorizarea procentuala nu e atat de mare (8-12% in general) ca la o masina premium de exemplu (15-20% in general). Masinile low-cost se devalorizeaza accelerat cand sar de 4 ani din cauza faptului ca multe componente imbatranesc rau (gen plasticaraia interioara care e de slaba calitate), componente care in general nu sunt schimbate (rar se apuca cineva sa schimbe bordul sau fetele usilor doar pentru ca au greierasi sau ca existe zone tocite sau zgariate - plus ca ar costa mult cu tot cu manopera si ar aduce pretul de revanzare peste ceea ce se ofera). O masina low-cost nu e gandita sa te tina mai mult de 4 ani si sa fie inca o masina onorabila asa cum e cand e noua. Punct. Multi nu inteleg de ce vesticii cumpara foarte mult Dacia si zic ca romanii sunt prosti si le pute marca. Un vestic isi poate achizitona o Dacia la 3-4 ani fara constrangeri financiare (chiar si in cazul Duster-ului), in timp ce un roman care abia strange cateva mii de euro pe an dintr-un salariu de 1500-2000 de lei trebuie in general sa se inhame la un credit pe 7-8 ani pentru diferenta. Multi prefera sh pentru ca nu au 8-11000 de euro sa dea pe un Logan nou (de Duster nu mai zic). Oamenii au strans 4-5000 de euro si isi iau sh. E simplu. Nu sunt de condamnat daca intr-adevar au nevoie de masina si nu pot fara. Cei care au insa 10-20000 de euro si prefera sh sunt de neinteles insa, pentru ca de multe ori achizitioneaza marci premium pe care oricum nu si le permit (din seria iti iei BMW dar n-ai Casco si cauciucuri de sezon achizitionate de noi si eventual nu pleci decat intr-un concediu pe an si ala prin tara...), dar cu care se falesc prosteste in cel mai pur stil balcanic. Marea buba la noi sunt veniturile. Daca aveam venituri ca-n Cehia sau Polonia ar fi fost super (nu mai zic de Franta, Germania, UK sau tarile nordice). In Cehia si Plonia am vazut un parc auto nou, inclusiv in provincie. La noi in Bucuresti/Ilfov e cat de cat ok, valabil si pentru unele orase mai mari gen Cluj, insa cand te duci in provincie in comune, orasele sau chiar in resedintele de judete gen Drobeta, Slatina, Targoviste, Targu Mures etc. e jale. Jale! Aici e si vina guvernantilor insa si a noastra ca popor. Alte popoare din fostul lagarul comunist au avut guvernanti corecti sau mai corecti, care chiar daca au mai bagat in buzunar au facut inzecit pentru societatile lor. Fiecare popor are guvernantii pe care-i merita...din pacate.

  • Andy, joi, 08.10.2015 15:53

    Devalorizarea anuala de 8-12% la low-cost si 15-20% la premium. Am uitat sa precizez "anuala" P.S. Poate redactorii AM muta comentariile pe Disqus cum au facut majoritatea site-urilor straine ca sa avem si noi un edit :-)

  • Sam93, joi, 08.10.2015 16:17

    Am fost in cateva ocazii cu noul Logan si chiar m-a impresionat. Suspensiile par foarte comfortabile si ruliul este surprinzator de mic. Consumul e foarte bun de asemenea, iar masina e destul de animata pentru segmentul si pretul in care se afla. Interiorul a crescut mult in calitate de asemenea. Sa nu mai vorbim de spatiul interior care este de-a dreptul impresionat pentru o masina de segment B. Practic, este o masina foarte decenta care nu vad cum nu ar putea fi de ajuns pentru omul de rand. Acestea fiind spuse, pe mine ma preocupa foarte mult siguranta iar cele 3 stele dupa cele mai noi standarde sunt cam slabute. Mai mult, poti gasi oferte de masini noi sau aproape noi prin Europa la pret de Dacie. Masini care sunt superioare in orice mod posibil. Deci draga Dumbrava Andrei, puteai sa-i iei sotiei tale masinile astea la acelasi pret de Sandero: http://www.mobile.de/ro/Automobil/Opel-Astra-Selection-115-PS-inkl.-Klima/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:19000,mdl:5,frn:01-2015,mlx:10000,dmg:false/pg:vipcar/206309096.html# http://www.mobile.de/ro/Automobil/Ford-Focus-Lim.-1.6-Ti-VCT-Ambiente-AKTION/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:9000,mdl:20,frn:01-2015,mlx:10000,dmg:false/pg:vipcar/211169766.html Cam la acelasi pret, si multe altele. Deci, personal nu sunt convins ca Dacia este alegerea cea mai buna. Desi, este o alegere cel putin decenta.

  • dumbravaandrei, joi, 08.10.2015 17:58

    @Scrooge dupa negocieri 14.870... la banii astia mai degraba luam o fiesta. Bugetul de achizitie a fost maxim 12000. @radu la kilometrii planificati pentru masina chiar putin ma intereseaza cat va valora masina dupa 1-2-3 ani. Ideea e ca am 3 ani / 100.000km garantie pe ea. E noua, casco e foarte mic (in comparatie cu a mea unde platesc 1700 EUR/an), daca ceva major cade, intra pe garantie. Masina face zilnic minim 80km => minim 15000 km/an. Ai sa ma intrebi de ce nu am luat 1.5 dci in cazul asta: simplu pentru ca diferenta pe combustibil nu justifica cei 1500 eur in plus, nici diferenta de la revizii si asigurari (amandoi suntem sub 30 de ani si dam suficient de mult pe asigurari) :)

  • Carmen, joi, 08.10.2015 18:55

    Castiguri la cheie! Cautam oameni foarte seriosi, interesati sa lucreze online la domiciliu, intr-un program foarte serios si de viitor, extins acum in toata tara. Trebuie sa aveti calculator si conexiune la calculator. Cerem cunostinte minime de navigare pe internet si de lucru cu documente word si pdf. Cereti imediat informatii mai multe la adresa de email:[email protected]

  • mowgli, joi, 08.10.2015 19:52

    @Carmen pune mana si munceste si lasa vrajeala de 2 bani ! Fuck off !

  • Azazel, joi, 08.10.2015 20:43

    Domnul Cornel cand spune ca aproape toti sunt multumiti ca au ales Dacia, cred ca se refera la aproape toti vesticii. Pentru ca romanii nu prea se inghesuie la Dacia. Si in acest caz, il cred pe cuvant pe domnul Cornel. Daca as da si eu 3-4 salarii pe un Logan 0.9 Laureate cat da un neamt, zau ca as fi multumit. Dar eu dau vreo 15. Ori acel tip din vest, daca da 15 salarii cat dau eu pe Logan, isi cumpara Mercedes Clasa C cu super dotari sau Audi A6 sau un Q5 chiar. Ori eu de 15 salarii imi iau un low cost. De-asta romanii nu se vor inghesui niciodata la Dacia si vor preferea sh-urile de 5-6 000 de euro.

  • Andy, joi, 08.10.2015 21:15

    Azazel a rezumat excelent situatia economica care impinge romanii spre sh. Dacia nu vinde nici 20% din productie pe piata romaneasca. Unul din telurile directorului Dacia era sa vand o cincime din productie in Romania.