Cota de piață a motoarelor diesel în Europa a scăzut la 35%: aproape 58% dintre mașini au motoare pe benzină

Publicat joi, 08.11.2018 11:06 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Aproape 58% dintre mașinile vândute în Uniunea Europeană în al treilea trimestru al anului au motoare pe benzină, în timp ce unitățile diesel au scăzut la mai puțin de 35%.

Popularitatea motoarelor diesel este în continuare în scădere la nivelul Uniunii Europene, potrivit unui raport publicat joi de Asociația Producătorilor de Autovehicule din Europa (ACEA).

Datele oficiale arată că 57.6% dintre mașinile noi vândute în Uniunea Europeană în perioada iulie - septembrie 2018 au fost echipate cu motoare pe benzină.

De altfel, vânzările de mașini cu motoare pe benzină au crescut în toate statele europene, în medie cu 15.2%, singura excepție de la această regulă fiind Suedia.

În paralel, cota de piață a motoarelor diesel a scăzut la numai 34.7%, de la valoarea de 43.1% înregistrat în perioada similară a anului trecut. România este una dintre cele numai patru țări în care vânzările de mașini diesel au crescut, celelalte trei fiind Bulgaria, Polonia și Danemarca.

Între timp, cota de piață a mașinilor cu sisteme de propulsie alternative este în continuare în creștere puternică, cu aproape 30%, ca urmare a faptului că volumele sunt încă destul de mici.

Spre deosebire de rapoartele anterioare, cea mai mare creștere a fost înregistrată în cazul mașinilor electrice (BEV, 37.4%), ușor mai mare decât în cazul mașinilor hibride fără încărcare la priză (HEV, 37.1%). În schimb, vânzările de mașini plug-in hybrid au avut un ritm de creștere consistent, dar ceva mai lent (PHEV, 24.5%). Principalele creșteri au fost înregistrate în Spania și Germania, cu 62% și, respectiv, 51%.

Vânzări mașini noi în Uniunea Europeană

Propulsie Unități
iul.-sep. 2018
Cotă de piață
Benzină 2.007.738 57.6%
Diesel 1.208.639 34.7%
Alternativă* 270.676 7.7%
Total 3.487.053 100%

Pe piața din România, diferențele de vânzări dintre mașinile diesel și cele cu motoare pe benzină sunt mai mici. Astfel, cota de piață a motoarelor pe benzină este de aproape 55%, în timp ce unitățile diesel au o cotă de piață de peste 40%. În acest context, proporția mașinilor cu sisteme de propulsie alternativă este mai scăzută decât media europeană, de numai 4.4%.

Vânzări mașini noi în România

Propulsie Unități
iul.-sep. 2018
Cotă de piață
Benzină 25.496 54.8%
Diesel 19.012 40.9%
Alternativă* 2.106 4.3%
Total 46.524 100%

* În categoria mașinilor cu propulsie alternativă sunt incluse mașinile electrice, plug-in hybrid, hibride și alimentate alte tipuri de combustibil, inclusiv GPL, CNG, hidrogen.

Via ACEA 

  • dan_grc, joi, 08.11.2018 11:37

    Totul este clar acum, danezii sunt la fel de proști ca românii, ceea ce este îmbucurător.

  • Rudolf D., joi, 08.11.2018 11:52

    Scade numarul de Dieseluri de la peste jumatate la o treime din piata. Este bine? Este rau? Nu stim si nici nu prea conteaza. Important e cum procedam si ce se va intampla de acum incolo. Odata cu scaderea de inmatriculari de Diesel noi a scazut si numarul celor care doresc un Diesel second hand (in Europa de vest zic), asa ca acum e cel mai bun moment sa-ti cumperi din Germania, de exemplu, un Diesel sh bun la un pret decent (pentru romani zic). De asemenea e un moment prost sa cauti benzinare in Germania. Putine si scumpe pentru ca si ai lor care vroiau sa-si ia sh Diesel au trecut la sh Otto. Mai departe. E posibil, daca trendul continua asa cativa ani, pretul motorinei sa scada in viitor datorita scaderii cererii, ceea ce va fi un avantaj pentru Diesel. Posibil si pretul de vanzare al Dieselurilor noi sa scada o perioada producatorii dorind sa atraga iarasi clientii pe care I-au pierdut. Vom trai si vom vedea.

  • nume, joi, 08.11.2018 13:12

    ^La fel de bine e posibil si sa nu mai poti intra in marile orase cu un Diesel sh, fie el si bun.

  • VJ, joi, 08.11.2018 20:15

    Datorita cresterii excesive a masinilor cu motoare pe benzina, parca prevad ca, peste 2-3 ani, "ecologistii" vor lovi si in aceste motorizari, cum ca astfel de motoare elimina mult dioxid de carbon, si accelereaza incalzirea globala, bla, bla, bla.... Si atunci iarasi multi vor reveni, se vor reintoarce la motoarele diesel, pe motiv ca elimina mai putin dioxid, si ca ultimele modele datorita noilor tehnologii au redus semnificativ emisiile de noxe... Totul este doar o politica, si o mare propaganda/manipulare, la care din pacate multi "destepti" au pus botul...

  • mircea badea, vineri, 09.11.2018 04:22

    diesel must die! e periculos chiar si cu filtre! plus ca tot tractor e..

  • Merlo, vineri, 09.11.2018 09:51

    Bineinteles ca polueaza ambele tipuri de motoare. Diferenta intre cele doua e ca diesel-ul cauzeaza....decat cancer pulmonar, nimic grav... nu mai zic de cele cu filtrele scoase care lasa fum in spate ca locomotivele.