
Culisele fuzionării eșuate: Honda a cerut celor de la Nissan să renunțe la motoarele sale hibride
Potrivit unor noi informații apărute în presa japoneză, Honda a cerut Nissan să renunțe la sistemul hibrid e-Power și să îl adopte pe cel de la Honda. Acesta este unul din motivele pentru care negocierile de fuzionare dintre cele două mărci au eșuat.
Săptămâna trecută, Honda și Nissan au pus capăt negocierilor privind o fuzionare între cele două mărci. Anunțul a venit la două luni după ce ambele brand-uri japoneze au convenit să poarte discuții privind o potențială fuzionare care să aibă efect din 2026. La scurt timp după ce negocierile au fost oprite, au început să apară detalii despre măsurile care au dus la acest eșec.
Cunoaștem deja că Honda a vrut să transforme Nissan într-o subsidiară a sa. Acum, a apărut un nou motiv care a dus la sistarea negocierilor. Potrivit presei japoneze, Honda le-a cerut celor de la Nissan să renunțe la tehnologia sa hibridă e-Power și să adopte tehnologia dezvoltată de Honda. Bineînțeles, Nissan a refuzat această propunere, mai ales în contextul în care acesta urmează să lanseze o nouă generație a sistemului hibrid.
Cea de-a 3-a generație a tehnologiei e-Power promite o eficiență mai mare cu 20% față de prima generație și cu 15% mai mare față de actuala iterație a sistemului hibrid. Nissan și-a propus să reducă din costurile de dezvoltare cu o cincime față de cele pentru prima generație a sistemului său hibrid.
Tehnologia hibridă e-Power este diferită față de majoritatea sistemelor hibride de pe piață. Deși combină un motor termic cu unul electric, partea termică nu transmite puterea către roți, ci este un generator care alimentează o baterie. Aceasta, la rândul său, alimentează motorul electric, care transmite puterea către roți.
În Europa, primul model Nissan care va primi noua generație a sistemului hibrid e-Power va fi Qashqai.
via Motor1
Sistemul hibrid de la Honda e net superior celui de la Nissan. Nici 20% imbunatatire a eficientei nu e suficient pentru a bate sistemul Honda. In plus, increderea in tehnologia si fiabilitatea Honda e net superioara celei de care se "bucura" Nissan. Nu e de mirare ca a cazut fuziunea.