Dacia a avut un 2016 fabulos: creșteri pe linie și record absolut de vânzări la nivel mondial și european
Dacia reușește să impresioneze din nou. Anul 2016 a adus vânzări-record pentru marca de la Mioveni pe principalele sale piețe din Europa și nu numai. Franța este piața principală de desfacere pentru Dacia, cu 112.000 de unități vândute.
Dacia a anunțat oficial cifrele de vânzări pe care marca românească le-a reușit în cursul anului trecut la nivel global, european și în cele mai importante piețe pe care aceasta activează. A fost un an-record la toate capitolele pentru Dacia, care a încheiat 2016 cu 584.000 de mașini vândute la nivel mondial, un vârf absolut în istoria mărcii și o creștere de 6% față de anul anterior.
Dacia a reușit astfel să participe serios la vânzările totale ale Grupul Renault la nivel mondial, adunând 18.4% din totalul mașinilor vândute de mărcile Grupului la nivel mondial.
La nivel european, Dacia a reușit o performanță interesantă. Deși a fost un an în care gama mărcii s-a împrospătat printr-un facelift pe linia Sandero/Logan abia spre finalul toamnei, marca de la Mioveni a crescut la nivel european cu 10.8%, ajungând la 415.010 unități vândute pe continent.
Mai mult de un sfert dintre acestea au fost înregistrate în Franța, principala țară de desfacere pentru Dacia. Cu 112.000 de mașini comercializate în Hexagon (sumă care depășește toate mașinile vândute în România, indiferent de marcă), cota de piață Dacia a crescut în 2016 la 4.13%, marca terminând anul pe locul al cincilea în clasamentul absolut al mărcilor (După cele trei branduri franceze de volum și Volkswagen) și chiar pe locul al patrulea dacă în calcul sunt luate doar vânzările spre persoane fizice. La fiecare 25 de mașini noi vândute în Franța, una este un model Dacia.
Dacia a crescut la nivel de vânzări și în România, acolo unde marca națională a ajuns la 38.361 de vehicule (autoturisme plus utilitare) comercializate. Vorbim de o creștere de 5.2% și de o cotă de piață de aproape 30% pentru Dacia în cele două categorii de autovehicule.
Lider de piață a rămas Logan, care a adunat aproape 40% dintre vânzările totale ale mărcii în România. Conform cifrelor oficiale prezentate de Dacia, 18.500 de români au comandat un exemplar Logan sau Logan MCV în cursul anului trecut. Diferența față de clasamentul oficial al înmatriculărilor (prezentat ieri de Automarket într-un material dedicat) este dată, afirmă oficialii mărcii, de faptul decalajul dintre procesul de achiziție și cel de înmatriculare.
Franța, Spania, Italia
Foarte interesant este faptul că România se află abia pe locul al 7-lea în clasamentul țărilor pe care este prezentă marca Dacia. Astfel, Dacia vinde mai mult decât în România în Franța (112.000 de unități), Spania (54.500), Italia (52.400), Germania (51.000), Turcia (47.500) și Maroc (43.400).
Mai mult, Dacia a crescut în vânzări serios în Marea Britanie, piață pe care marca nu activa acum patru ani. Cu 26.600 de unități vândute, Marea Britanie se plasează imediat sub România în clasamentul țărilor în care este prezent brandul argeșean. Topul primelor 10 țări pentru Dacia este completat de Polonia (19.300) și Algeria (18.800).
Dacia ajută Grupul Renault să crească în Europa și în lume
Creșterea pe linie a mărcii Dacia vine cum nu se poate mai bine pentru Grupul Renault, care sărbătorește un an excelent la nivel mondial (3.18 milioane de unități vândute, cotă de piață de 3.5%) și în Europa (1.8 milioane de mașini comercializate, cotă de piață 10.6%). De altfel, marca Renault a reușit să termine pe locul al doilea după Volkswagen la nivel european, unde marca franceză a vândut 1.39 milioane de mașini în cursul anului 2016.
La capitolul reușite intră și faptul că Renault deține fotoliul de lider al vânzărilor de mașini electrice la nivel european. Francezii au vândut 25.600 de mașini cu emisii zero în cursul anului 2016 (creștere de 11% în raport cu anul precedent), majoritatea dintre acestea fiind reprezentate de diferitele versiuni ale electricei Zoe (21.700 de unități). Renault Zoe a primit de altfel în această toamnă un update tehnologic care îi crește autonomia electrică de la 220 la 400 de kilometri, noua versiune urmând să fie prezentată implicit în România în primăvara anului în curs.
1. Oare cate exemplare din total au fost produse in Romania si cate in Maroc? 2. Break-ul costa cu 1000 euro mai mult decat sedanul ceeea ce reprezinta mai mult de 10% din pretul versiunii de baza... O ABERATIE... de ex Ford, care joaca in alta liga, cere pe break-ri cam 500 euro suplimentar 3. Pt generatia urmatoare cred ca ar fi mai bine de urmat modelul Skoda Octavia cu doar 2 versiuni de caroserie: un hatchback cu hayon si forma de sedan care sa inlocuiasca Logan/ Sandero din prezent (care ar fi mult mai practic decat ambele si probabil ar scadea si costurile de productie) si o varianta break