Dacia anunță motorizări noi pentru Duster și Bigster: 150 CP și 4x4 cu transmisie automată

Publicat joi, 04.09.2025 11:00 de Tiberiu Safta

Dacia a anunțat 4 motorizări noi pentru modelele Duster și Bigster. Printre noile motoare introduse în gamă se numără propulsorul Hybrid-G 150 4x4, care promite o autonomie combinată de până la 1500 kilometri.

Începând de astăzi, sunt disponibile 4 motorizări noi pentru Dacia Duster și Bigster. Cele două modele primesc motoare noi, mai puternice și mai eficiente, precum și o dotare nouă în premieră pentru marca de la Mioveni.

MOTOR HIBRID CU GPL

Cea mai mare noutate anunțată de marca românească este introducerea noii motorizări Hybrid-G 150 4x4 pentru ambele modele. Acest propulsor combină un motor pe benzină de 1.2 litri cu tehnologie mild-hybrid de 48 de volți, care livrează de unul singur 140 de cai putere. Motorul termic funcționează împreună cu un motor electric de 31 cai putere în puntea spate. Astfel, întreg propulsorul livrează 154 cai putere.

ÎN PREMIERĂ, PADELE PENTRU SCHIMBAREA TREPTELOR

Partea cu ardere internă este cuplată la o cutie automată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj, în timp ce motorul electric este legat la o cutie cu 2 trepte, complet decuplabilă. În premieră pentru Dacia, cele două SUV-uri vor fi acum dotate cu padele pentru schimbarea treptelor, aflate în spatele volanului.

Noua motorizare hibridă primește două rezervoare de câte 50 de litri pentru benzină și pentru GPL. Astfel, cu noul motor, Dacia Duster și Bigster vor avea o autonomie combinată de până la 1500 kilometri în regim WLTP. De asemenea, datorită sistemului hibrid alimentat de o baterie de 0.84 kWh, cele două modele pot rula până la 60% în modul electric, în traficul urban.

Această motorizare va fi disponibilă până la finalul anului pentru cele două modele.

TREI MOTOARE NOI PENTRU DUSTER

Alături de motorizarea menționată până acum, Dacia introduce în gama lui Duster alte 3 motorizări noi. Astfel, cele două modele vor avea acum următoarele motorizări: Hybrid 155, Mild Hybrid 140 și Eco-G 120.

Motorizarea Hybrid 155 înlocuiește vechea versiune Hybrid 140. Noua motorizare este alcătuită dintr-un motor pe benzină în 4 cilindri de 109 cai putere și două motoare electrice. Unul dintre motoarele electrice dezvoltă 50 de cai putere, în timp ce al doilea funcționează pe post de generator de înaltă tensiune și de demaror.

Partea electrică este alimentată de o baterie de 1.4 kWh, iar propulsorul este cuplat la o cutie automată electrificată, cu 4 trepte dedicate motorului termic și 2 trepte pentru partea electrică. Această cutie funcționează fără ambreiaj.

Versiunea Hybrid 155 promite un consum mediu de 4.6 litri/100 km, mai mic cu 8% față de motorizarea pe care o înlocuiește.

Urmează motorizarea Mild Hybrid 140, care înlocuiește versiunea Mild Hybrid 130. Acest propulsor este alcătuit dintr-un motor pe benzină în 3 cilindri, de 1.2 litri, bazat pe ciclul Miller și dintr-un sistem mild-hybrid de 48 volți. Propulsorul este cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte și promite un consum mediu de 5.4 litri/100 km.

La final, avem noua motorizare Eco-G 120, înlocuitorul vechiului Eco-G 100. Acest motor este aproape neschimbat, diferența fiind reprezentată de un plus de 20 de cai putere față de vechea motorizare. Propulsorul poate fi alimentat cu GPL și promite o autonomie combinată de 1380 kilometri.

TAPIȚERIE NOUĂ ȘI REGLAJ LOMBAR

Alături de noile motorizări, Dacia a pregătit și câteva dotări noi pentru Duster. Cei care aleg echiparea Journey vor primi o tapițerie nouă, elemente decorative noi și un scaun al șoferului care include acum reglaj lombar.

În încheiere, echiparea Extreme aduce jante negre cu un design nou. Ambele echipări menționate mai primesc și un regulator de viteză adaptiv pentru motorizările hibride. Această dotare este standard pentru echiparea Journey și opțională pentru linia Extreme.

via Dacia

  • Sak, joi, 04.09.2025 11:25

    Faceti un sumar cu ce motorizari or sa fie pe Bigster si care pe Duster. Atatea cifre care inlocuiesc alte cifre. Puneti simplu care vor fi, care sunt 4x4, care automate cu dublu ambreiaj si care CVT. Simplu. Marea noutate: padele pe care nimeni nu le foloseste.

  • Jian de la Calafat, joi, 04.09.2025 12:01

    Nu se impune niciun sumar. Fiindca efortul nu se justifica. Aceleasi motorizari obosite, marketizate usor diferit pentru a capta atentia diletantilor cu privire la o falsă primenire. Lipsa dCi din evantaiul motorizarilor Dacia, mai ales pentru Duster & Bigster, reprezinta un atentat la siguranta nationala.

  • eu, joi, 04.09.2025 12:20

    @Sak - ai dreptate... si pe mine m-au pierdut... nu am inteles nimic... care e cu motor electric pe spate, care e cu mild hibrid...

  • ds, joi, 04.09.2025 13:16

    @ Sak & @ eu Intrați pe configurator Dacia și aveți toate motorizările dintr-o ochire.

  • alex_cu_a_mic, joi, 04.09.2025 13:33

    Articolele tehnice AM nu depasesc nivelul stirilor de proteve. Generalitati, noninformatii, neesentiale si alte pierderi de timp. Un articol mult mia detaliat si mult mai bine structurat am citit pe profit.ro.

  • dCi, joi, 04.09.2025 13:49

    @Jian ti-e tare dor de mine. hai vino sa-mi sugi supapele, sa te mai calmezi

  • Kap, joi, 04.09.2025 14:10

    Nu știu dacă e vina titok-ului sau nu, dar văd c-a devenit foarte grea urmărirea unui șir mediu de informații scrise ca text. noul G150 hibrid 4x4 benzină și GPL 155 hibrid 4x2 benzină (apărut pe Bigster) mild hybrid 140 4x2 benzină Eco-G 120 (ne-hibrid) 4x2 benzină și GPL Sincer, hibridul ăsta nou ar trebui să facă uitat dieselul prin putere, economicitate și silențiozitate. Plus, are și 4x4.