Dacia anunță o producție record în 2015 și construcția unui muzeu

Publicat joi, 04.06.2015 18:00 de Sebastian Toma

Dacia se așteaptă să atingă un record de producție în 2015, estimează președintele companiei. Pe lângă această veste, constructorul din Mioveni lucrează alături de primăria orașului pentru a realiza un Muzeu Dacia în 2018.

Nicolas Maure, Președintele și Directorul General al Dacia, estimează că anul 2015 va aduce un nou record de producție la fabrica din Mioveni, fiind așteptată fabricarea a peste 340.000 de unități. Oficialul mărcii a fost prezent la aniversarea de zece ani a centrului logistic AILN Mioveni și a reafirmat angajamentul mărcii pentru acest oraș și încrederea în produsele companiei.

"Vom produce fiecare unitate pe care o vom putea fabrica, în măsura timpului și capacităților disponibile. Până în prezent, producția de la Mioveni este la nivelul anului trecut și am putea chiar să depășim valorile din 2013 (n.r. Anul de vârf al producției Dacia) dacă toate elementele necesare producției merg fără probleme. Deja nu mai este o problemă de piață sau de cerere, ci de capacitățile de livrare ale furnizorilor și ale companiei", a declarat oficialul.

În ceea ce privește piața din România și vânzările Dacia în prima jumătate a anului curent, Nicolas Maure este mulțumit de rezultatele obținute de marca din Mioveni prin Programul Rabla. Mai mult decât atât, oficialul Dacia se declară încântat de faptul că muncitorii implicați în producție ai uzinei argeșene au început să cumpere din nou mașini noi Dacia, tot prin acest program. Întrebat despre Prima Mașină și evoluția acestui program, Maure a declarat că este o diferență destul de mică între dobânzile preferențiale oferite de creditul prima mașină și pachetele obișnuite de creditare, dar că programul este ținut în spate de birocrația asociată și de numeroasele documente necesare aderării la proiect. În completarea declarației sale, Maure a explicat că este necesară o perioadă de acomodare pentru consumatori cu privire la ideea apelării la credite pentru mașini noi după ce mulți au datornici au avut de suferit de pe urma crizei financiare din 2008. Directorul General și Președintele Automobile Dacia, Nicolas Maure, promite noi actualizări ale gamei din Mioveni pentru 2018-2020, fără să specifice în ce constau acestea.

Muzeul Dacia ar trebui să fie inaugurat în 2018

Ion Georgescu, Primarul Mioveniului, a declarat că planurile arhitecturale ale Muzeului Dacia sunt gata și că reprezentanții consiliului local și ai proiectului poartă discuții cu omologii lor din partea producătorului de automobile. În prezent, amplasarea exactă a muzeului este încă în discuții, dar timpul necesar de finalizare al proiectului va fi de aproximativ 15 luni de la momentul demarării acestora. Față de ultima știre referitoare la Muzeul Dacia, termenul de finalizare a lucrărilor a fost devansat cu doi ani din motivele administrative legate de obținerea fondurilor de construcție și locul în care să fie amplasat acesta, atât Primarul Mioveniului, cât și Directorul General al Dacia dorind amplasare care să asigure o vizibilitate cât mai bună a obiectivului.

Sursă ilustrație muzeu

  • S, joi, 04.06.2015 19:24

    Ca sa fiu putin sarcastic, in calitate de posesor, care faceti pariu ca in 20 ani masinile puse in muzeu se vor evapora sub forma de rugina ? :)))

  • Scorpionul.negru, joi, 04.06.2015 19:30

    Muzeu ? HA HA HA :)))) ....nu fac firmele consacrate muzeu ca au ce sa expuna si face Dacia. Nu au pe ce da banii. Mai bine ar ridica nivelul calitatii la masinile lor decat un muzeu in care nu au ce sa puna !

  • S, joi, 04.06.2015 20:34

    Scorpioane, daca ar ridica nivelul calitatii te-ai trezi ca dai pe un Logan cat pe un Passat. Si eu ma gadeam la fel, insa consider ca orice producator auto trebuie sa aibe un muzeu cu masinile produse de catre el, inclusiv prototipurile. Nu ca ar fi ceva extraordinar, dar daca ma ajuta Dumnezeu, as vrea peste 50 ani sa le arat nepotilor pe ce am invatat eu sa conduc, caci probabil ei vor face scoala de soferi pe ceva Renault Twizy.

  • Logan, joi, 04.06.2015 22:26

    Nu s-au evaporat ele complet pe strazi sub ploaie, vant, ninsoare si ...programul REMAT timp de 40 de ani, pt ca inca mai circula Dacia 1300 din 1975. Am un exemplu in fata blocului. \\ Deci de ce s-ar "evapora" in muzeu? Sarcastic sau demn de mila? Las cititorii sa decida.

  • S, vineri, 05.06.2015 10:43

    Deoarece in tara erau in jurul a 20 milioane locuitori (+/-) si in fiecare familie era macar o astfel de DACIE ! Iar cel din 1975 sunt restaurate, deoarece au devenit masini clasice. Lasa-ma ca eu am avut dacie si pragurile + podeaua s-a facut ca la masina lui Flinstone, iar loganul din al 2-lea an deja are puncte de rugina. Toate masini cumparate de noi, spalate, tinute in garaj si rulate ft putin pe an.

  • @scorpionul.negru, vineri, 05.06.2015 12:25

    daca ai avea minime cunostinte auto ai sti ca firmele consacrate au intr-o forma mai mult sau mai putin oficiala un muzeu personal in care se pune accent pe istoria marcii. Cred ca altele sunt problemele Daciei, nu aparitia unui muzeu care ar putea incuraja turismul local. Si ca sa-ti dau un start intr-ale cunosterii, te invid sa-ti clatesti ochii cu o cladire chiar de referinta din punct de vedere arhitectural, Mercedes Museum. http://www.archdaily.com/72802/mercedes-benz-museum-un-studio-photos-by-michael-schnell/

  • @scorpionul.negru, vineri, 05.06.2015 12:30

    si daca ai sa si citesti articolul, vei vedea ca acesta incepe cu "Ten kilometer south from the Porsche Museum we featured last week, we find the Mercedes Benz Museum,......" Chiar.....ar fi o idee de un articol detaliat pe Automarket (asa cum au mai facut cu alte subiecte) cu muzeele auto macar din Europa.

  • johnsi, vineri, 05.06.2015 14:11

    putem face mistouri ieftine 7 ani de acu' incolo. Insa uitati un lucru: ca masina asta si-a facut treaba si inca si-o mai face. Este o masina accesibila de care te folosesti la maxim.

  • @@scorpionul.negru, vineri, 05.06.2015 15:21

    din greseala ti-am dat minus.. din graba am inteles ca compari MB si Porsche cu Dacia. Apoi am citit inca o data si am inteles ca ai raspuns afirmatiei total eronate ca "nu fac firmele consacrate muzeu ..." deci e cu plus :)

  • Andrei, vineri, 05.06.2015 23:43

    Dacia face masini foarte bune, dar ciumpalacii vor la 10 mii de euro sa arda cauciucurile. Si designul progreseaza, muzeu, sa faca atat timp cat nu spala bani prin astfel de proiecte!

  • LauCalin, sâmbătă, 06.06.2015 17:52

    Nu stiu in ce masura ar avea nevoie Dacia de un muzeu acum. Sa nu uitam ca au avut un model de care s-a tras cat s-a putut mai bine de 25 de ani in diferite configurari. In plus sunt modele care nu s-au remarcat cu mare lucru. Dacia este un nume mare acum prin prisma pretului si masinii ieftine... cu navigatie dar fara caroserie galvarizata sau bec in torpedou. Aceaste masini ar trebui sa existe in muzeele Renault cu un romb pe capota. Pentru ca sunt niste produse 100 % Renault.

  • @laucalin, duminică, 07.06.2015 12:46

    probabil nu va fi un muzeu de tipul celor de istorie, ci un showroom istoric, cu cele cateva modele si istoria lor descrisa langa. E bine sa-ti cunosti si prezinti istoria, asa cum e ea, ca sa stii incotro te indrepti.