Dacia, cel mai valoros brand românesc în 2018: constructorul de la Mioveni valorează 1.2 miliarde de euro
Dacia este cel mai valoros brand românesc în 2018 după ce a depășit cu mult branduri locale precum eMAG, Dedeman sau Petrom, potrivit unui studiu Brand Finance.
Compania de consultanță Brand Finance a publicat topul celor mai importante 50 de branduri românești din acest an, iar Dacia ocupă în continuare prima poziție în clasament.
Potrivit studiului, valoarea brandului Dacia este în prezent de 1.243 miliarde de euro, în creștere cu 2% comparativ cu anul trecut.
Dacia nu a avut nicio emoție în competiția din acest an, întrucât pe următoarea poziție este magazinul de comerț electronic eMAG, a cărui valoare de brand a fost stabilită la 458 de milioane de euro, fiind astfel de peste două ori mai mică decât cea a constructorului de la Mioveni.
Retailerul de bricolaj Dedeman este pe poziția a treia cu o valoare de brand de 304 milioane de euro, în creștere cu 47%, în timp ce următoarele două poziții sunt ocupate de compania petrolieră Petrom și furnizorul de servicii de telecomunicații Digi.
Valoarea unui brand a fost stabilită pe bază mai multor factori, inclusiv investițiile realizate în marketing, reputația în relația cu clienții și consumatorii sau estimarea veniturilor viitoare.
Valoarea de brand reprezintă practic venitul pe care l-ar obține proprietarul în cazul în care ar vinde marca respectivă, fără să fie însă luate în calcul alte elemente precum activele companiei sau rezervele financiare.
Via Profit
-
Kirotractor, joi, 12.07.2018 12:32
@unu: Nu-i rău că Dacia... există totuși (ca și Ford), deși 50% e un procent optimist al contribuției autohtone la produsele lor finale. OK, Le(s) Technocentre(s) de la Titu-Buc. etc. beneficiază oricum și de creativitatea/munca unor specialiști români - care altfel sigur și-ar fi luat câmpii peste granițe -, ca să nu mai vb. de forța de muncă de la Mioveni. ...Culmea, f. productivă, contrar cărcotașilor care ne consideră pe nedrept o nație indolentă. Dar și muncitorii/tehnicienii/inginerii d-acolo nu-s tocmai siguri de stabilitatea locurilor de muncă, de cînd salariile s-au mărit spre o medie de 700 euro/lună net. Iar marocanii (Tanger) se... vând mult mai ieftin. P.S. offtopic -Vvăd că *brand* e unicul termen în uz de-o vreme, de parcă neaoșul *marcă* n-ar mai exista. Păcat, dar pare inevitabilă pierderea (dirijată știu-unii-de-unde) a identității românești și prin sucirea/distrugerea insidioasă a limbii. Vorba cîntecului băieților de la Taxi - trist, dar adevărat: * Suntem anglofoni, americanofoni, Suntem bu-bu, bu-bu, bu-bufoni. Am ajuns la middle-part. Vom trece in revista Noi cuvinte romanesti, de pe lista: Business, meeting, briefing, trading, Casting, shopping, fashion, trend, Dealer, broker, leader, joker, Manager, advertising, P. R., brand, Lobby, hobby, weekend, party, Timeout, fifty-fifty, supermarket, copyright, Discount, cash, card, net, mail, chat, standby, DJ, VJ, LP, CD, bye, bye! Oops, yeah...*
-
vianu, joi, 12.07.2018 12:55
marocanii (Tanger) se vand mai ieftin pentru ca e zona libera pierzand totusi cu faptul ca Maroc nu e in UE si nu beneficiaza de anumite avantaje vamale chiar daca, financiar-contabil se fac destule artificii in bucataria Renault. Plus ca, capacitatea de fabricatie si-a atins maximul si, fizic, numai au loc. apoi mai este o chestiune, integrarea visata pentru Maroc este inca in cote reduse. Obiectivul de 80% fiind inlocuit de unul (pentru 2023) de....65%. Ceea ce insemna ca Romaniei (si Turciei) le revine sarcina sa fie pricipalii furnizori de componente pentru marocani. dar tu stiai lucrurile astea
-
Kirotractor, joi, 12.07.2018 13:23
@vianu: Ai o mânuță verde pt precizări. ...Pe care da, le știam, dar credeam că nu-s relevante pt un comment cît mai concis. Oricum, departe de mine ideea mutării producției Dacia cu cățel / purcel în Maghreb. Pe termen scurt/,mediu cel puțin, că viitoru-i cețos și pentru tata lu Mama Omida. :-)
-
vianu, joi, 12.07.2018 13:29
crezusem ca te-ai speriat :) m-as fi mirat, totusi, pentru ca...u have a background
-
Kirotractor, joi, 12.07.2018 14:13
Oi avea ceva... teren în spinare :-) (asta apropo de americanofonie și traducerile lu Moș Goagăl), da tot aștept ziua cînd o să găsesc incluse în articolele / știrile AM (și nu numai) unele comentarii valabile d-aici - nu doar ale mele, clar. Din păcate trendul e spre preluări necritice mai peste tot, de la cîteva surse... bine/strict controlate (sînt doar 5-6 la nivel planetar, da-i altă temă de discuție care n-are loc aici, la *mașiniști* :-))
-
Kap, joi, 12.07.2018 14:30
"Preluări necritice" e o exprimare prea amicală după mine. Din ce în ce mai des constat că oamenii care fac treabă de jurnaliști, prezentatori sau simpli redactori pur și simplu au uitat limba română înainte s-o cunoască. Prezentatoare care vorbește de dispozitive (”gadget-uri”, că sună mai cool) ”calitative”, crainici care nu sunt în stare să pronunțe localități cunoscute din România sau chiar numele colegei reporter pentru că nu au diacritice...... ori sute de texte cu traduceri de tip ”furculision a la Culiță” (”tarife” în loc de taxe vamale pentru tariffs). Mulți folosesc din snobism termeni străini, dar nu sunt sigur că nu e și la ei ignoranță. Cum ziceam și la alt articol despre alegerile pe care le fac românii: educația tot mai precară.
-
vianu, joi, 12.07.2018 14:38
ma scuzati ca ma bag voiam sa scriu un raspuns invers la ce a spus cap dar placa cu butoane cu litere numai merge asa ca am folosit soarecul de pe masa facand plic-plic pe icoanele de pe geamul din fata mea asa e bine @Kap? :)))
-
Kap, joi, 12.07.2018 15:58
Deși ai zis că stai prin Ardeal, ești pe-aproape:)
-
unsirb, vineri, 13.07.2018 13:34
@Kirotractor: desi iti apreciez, in general, interventiile din zona de comentarii, am observat acea aluzie la "stim noi cine" vrea sa ne distruga identitatea nationala. Acum, nu e nimic rau sa fii patriot (nu e fondat, dar nu e rau in sine),dar nu stiu daca avem noi vreo identitate nationala foarte interesanta de pastrat. Saracia si furtul nu sunt valori, doar zic.
-
Kirotractor, vineri, 13.07.2018 14:47
@unsirb: Nu comentez p-aici pentru aprecieri, dar mulțumesc oricum pt ele. Repet, avem cu toții liber la păreri și la critici/opinii diferite, inclusiv ref. la patriotism (diferit de naționalismul extrem în orice caz.) Ce trebuia să precizez poate e faptul că globalismul drăcesco-corporatist :-) actual nu ține cont de cantitatea/calitatea *valorilor naționale* ale tuturor, nu doar ale noastre fiind deci în vizor. Doar să le anuleze li-i scopul și basta. Mă opresc totuși aici, că dacă intru și-n analiza nick-name-ului tău încep să cred că nu-s de fapt cît de naționalist și/sau mîndru de originea etnică ar trebui să fiu. :-) ...Dar poate-mi schimb și eu nickul în *Kirotractor-unromân.* :-P
-
xxx, vineri, 13.07.2018 23:29
Dacia este brand Renault, actionarii principali pot sa fabrice unde vor ei acest brand. Imi pare rau ca scriu acest lucru, dar acesta este adevarul
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
romanesc jumatate frantuzesc, si asta e singuru :)))))