Dacia cu frânare automată în standard: Comisia Europeană vrea să adauge sistemele avansate de siguranță pe lista de impuse
Următorul deceniu va fi unul al sistemelor de siguranță impuse de Comisia Europeană. Se va începe cu alerta de centură pe toate locurile mașinii și se va migra spre pachetele avansate, cum e frâna automată de urgență sau Cruise Controlul adaptiv.
Îmbunătățirile la nivel de siguranță auto sunt împinse de cele mai multe ori de constructorii auto care dezvoltă sisteme tehnologice inovatoare din dorința de a rămâne competitivi pe o piață din ce în ce mai aglomerată. Pentru a grăbi însă accesul la pachete de siguranță activă care cresc șansele ocupanților mașinii sau a celorlalți participanți la trafic în cazul unui nedorit accident, autoritățile preiau deseori frâiele și impun obligativitatea unor sisteme care țin de securitatea traficului.
Așa s-a întâmplat în cazul centurii de siguranță, așa a devenit ESP-ul obligatoriu pe mașinile de serie începând cu 2015, și tot așa va fi implementat în Europa sistemul de apel automat de urgență la 112 începând cu anul 2018, pachet pe care fiecare mașină nouă vândută pe continent va fi nevoită să-l aibă peste nici doi ani.
Ei bine, Comisia Europeană privește și mai departe de această bornă și are în vedere impunerea la capitolul sisteme obligatorii de siguranță a unoe pachete precum frânarea automată de urgență, cruise controlul adaptativ sau monitorizarea activă a benzii de rulare.
Deși nu există încă un termen clar pentru ca producătorii auto să-și doteze mașinile cu aceste sisteme avansate, este de așteptat ca începutul viitorului deceniu să vină cu o primă listă obligatorie care le va impune acest tip de pachete mărcilor care sunt prezente pe piața europeană.
Asta înseamnă că, peste maxim 10 ani, un Logan în echiparea de bază va putea să frâneze automat dacă șoferul nu observă obstacolele frontale, element de siguranță pe care modelele produse de Dacia nu-l oferă astăzi nici măcar în lista de opțiuni.
Până atunci, însă, primele pachete care le vor fi impuse constructorilor de mașini în viitor se numără luminile de avarie care se aprind automat în cazul frânării de urgență sau alerta sonoră pentru lipsa atașării centurilor pentru toate locurile din mașină, un sistem acustiv care astăzi e prezent pentru majoritatea constructorilor doar pentru locurile din față.
Comisia Europeană precizează că implementarea obligativității dotării mașinilor de serie cu aceste sisteme va fi anunțată după un studiu de fezabilitate care va avea darul de a le oferi tuturor actorilor implicați în industrie un orizont decent de timp pentru a pregăti implementarea la costuri decente a noilor tehnologii.
via caradisiac
Marfa ''un Logan in dotarea de baza va frana automat'' . Culmea penibilitatii absolute , sa ai o masina HI-TECH in ceea ce tine de sisguranta ACTIVA - toate acele mijloace prin care masina ajuta soferul sa evite un accident ( nu si PASIVA- toate acele mijloace prin care masina si pasagerii sunt protejati in cazul unui impact ) , iar la INTERIOR sa dai la pedale , sa nu ai nici macar A/C , nici macar scaune mai bune si nici macar tratare anti-coroziva . Nu mai vorbesc de oglinzi electrice si incalzite, elemente ale caroseriei vopsite ( dotari minime si de bun simt ). Dar ce mai conteaza asta cand tu ai ABS , ESP si mai nou 'Forward Collision Warning'' . Nu mai vorbesc de pretul destul de mare . Deja Legan 2 a crescut cu o mie euro in plus fata de Logan 1. Un Logan 1 chel il cumparai cu programul rabla si reducerea comerciala cu doar 3.800 euro , iar acum il cumperi cu 4.750 euro. E ca si cum ai machia o dama de companie fara forme , dar ea tot curva ramane, in cazul Loganul se traduce ca -low-cost :)))