Dacia Duster, pus la treaba de jurnalistii francezi: "Un SUV reusit!"

Publicat marţi, 16.02.2010 14:32 de Mircea Meșter

Jurnalistii auto din Franta au avut ocazia de a face cunostinta cu noul Duster cu doua saptamani inainte de debutul modelului la Geneva. Verdictul lor este pozitiv!

Din postura lor de "gazde" a tuturor modelelor pe care Renault si Dacia le scot pe piata, jurnalistii francezi au acces de foarte multe ori inaintea celor romani la anumite informatii si la anumite teste oficiale. Acestea sunt conditiile in care jurnalistii portalului francez Caradisiac au avut ocazia de a urmari foarte indeaproape noul Dacia Duster, model pe care constructorul de la Mioveni il va prezenta oficial in fata presei de abia in 2 martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Desi francezii nu au testat masina in adevaratul sens al cuvantului, primele impresii de la bordul lui Duster sunt, spun acestia, foarte pozitive. Prima impresie: Duster arata mai bine in realitate decat in poze. "Chiar daca Duster nu este foarte fotogenic, realitatea este cu totul alta, deoarece modelul este mai degraba reusit. Are un design foarte individualizat care il distinge in fata restului gamei Dacia. Daca maschezi logo-ul Dacia, este aproape imposibil sa il identifici ca pe un model din gama constructorul roman, chiar daca anumite elemente sunt imprumutate de la restul modelelor Dacia", spun francezii, referindu-se mai ales la portierele preluate direct de pe Sandero.

La interior, noul Dacia Duster ramane fidel liniilor din restul gamei, desi unele tuse il idividualizeaza. Plansa de bord este clasica si acoperita cu plastice dure, dar nu foarte dezagreabile la o prima vedere. Cu toate acestea, subsidiara Renault a inteles ca interioarele reprezinta unul dintre punctele sale slabe si a adus pe Duster cateva tuse interesante, cum ar fi elementele din plastic lucios de pe consola centrala si de pe usi sau comenzile radio pe volan, care apar pe versiunile de top, noteaza francezii, care nu uita insa sa critice amplasarea comenzilor pentru geamurile laterale pe tunelul central.

Evident, jurnalistii de la Caradisiac nu au uitat sa sublinieze caracterul practic al modelului romanesc, sustinand ca spatiul pentru pasageri este generos si ca portbagajul vine cu o capacitate care multumeste pe oricine, osciland intre 475 si 1600 de litri. In ceea ce priveste motorizarile lui Duster, francezii spun ca acestea sunt mai mult decat suficiente, in conditiile in care benzina de 1.6 litri si 110 CP sau diesel-urile de 85 sau 110 CP trebuie sa impunga cel mai usor model din segment. "Duster are 1180 de kilograme in versiunea 4x2 si 1280 de kilograme in versiunea 4x4, deci este cel mai usor model din categoria sa. Sistemul 4x4 provine de la Nissan si ii va permite modelului sa iasa din cele mai multe situatii grele, in conditiile in care garda la sol este de 200 mm iar unghil de atac si cel de degajare ajung la 30, respectiv 35 de grade", spun ziaristii din Hexagon.

Desi au reusit sa vada, sa atinga si sa aprecieze indeaproape caracteristicile lui Dacia Duster, jurnalistii francezi nu au reusit inca sa puna mana pe preturile oficiale, care raman principalul semn de intrebare in ceea ce priveste primul SUV creat de Dacia. Conform acestora, Duster va avea in Franta un pret de pornire care se va invarti in jurul sumei de 14.000 de euro, urmand sa intre pe piata in aprilie.

via | Caradisiac

  • fane, marţi, 16.02.2010 15:08
    duster

    sa fie cu noroc si vanzari cat mai mari chiar peste Logan macar in Germania.

  • Claus-Claudel, marţi, 16.02.2010 15:09
    ........

    cred ca vor fi vanzari destul de bune....

  • florin_ivan, marţi, 16.02.2010 15:16
    BANC :)

    Niste nemti de la un showroom la care se vindea Dacia Duster: -Incredibili romanii astia.....fac orice numai sa nu-si repare drumurile.

  • Carlos, marţi, 16.02.2010 15:20
    Caradisiac - "Un SUV reusit!"

    Pai cred si eu ! Cine stie sa citeasca niste cifre cum ar fi unghiurile de trecere si greutatea, isi va da seama ca in offroad e una dintre cele mai capabile masini in clasa crossoverelor... Si portbagajul de 475 litri e mare prin comparatie cu Kuga 360 litri, Yeti 405 litri sau Tiguan 470 litri. Se pare ca motorul diesel mai puternic va fi de 1.5 dci 110 CP (nu 105cp) si va avea HDC si HSA (cine stie,cunoaste). Eu banuiesc ca daca vine cu motorul asta de 1.5 dci 110 cp va avea si filtru de particule. Daca nu ma credeti legat de motorul 1.5 dci 110cp urmariti clipul asta. La 0:21 puteti vedea motorul. http://www.youtube.com/watch?v=FoXH8qztZ9Q

  • eu, marţi, 16.02.2010 15:28
    duster

    Mi se pare de prost gust finisajul din bord tip LEMN... n-are ce cauta. Precum si capacul de la rezervor care mi se pare supradimensionat. In rest e OK.

  • AA, marţi, 16.02.2010 15:31

    Masina arata super bine cu cateva exceptii: - farurile+masca de radioator arata cam dubios, destul de uratel - acceasi consola centrala trista cu plastico-lemn pe ea si "casetofonul" pe care iti vine sa-l iei in casa ca nu ti-l fure (imi aduce aminte de Jeep Cheroke din anii 90).

  • Marius, marţi, 16.02.2010 15:32
    Vai de capul nostru - chelului tichie de margaritar ii lipsea (Duster)

    Domnule, eu nu inteleg politica asta a francezilor. Va sa zica se vrea a se produce masini ieftine si bune, pt muritorii de rand. Sa inteleg ca nu stiu ce pierd daca in aceasta viata nu-mi cumpar/permit un astfel de SUV? :))) Asta ne trebuie noua sau europenilor? Cat de dement sa fii, ca german de ex, sa dai 17 000 euro pe o astfel de Dacie, si sa nu iei un VW Tiguan de ex la 20 000 eur? Tot ce am vrut sa spun este ca Dacia trebuia sa proiecteze doar cateva modele, foarte ieftine, simplificate si destul de fiabile......si sa vanda sa rupa piata. Iar daca fermierii doreau ceva cu garda mare la sol pe campuri, puteau lua un MCV usor inaltat. PS; In 2-3 ani Dacia ajunge si ea pe mainile chinezilor sau indienilor :))) Cel putin aia copiaza la mare meserie un X5 :))))

  • Carlos, marţi, 16.02.2010 15:41
    @eu si alti mameluci

    domnule, imitatie de lemn are de ex. si Ford Mondeo in varianta de top! care-i problema?! daca ar fi o problema e ca aia costa 20.000 euro fara TVA, iar Duster va fi in jur de 15.000 euro cu tractiune 4x4 si dotari decente. O bila neagra pentru Ford, nu pentru Dacia.

  • Adimo, marţi, 16.02.2010 15:48
    @Marius

    Chelule Marius, imi vinzi si mie un Tiguan cu 20.000 de euro??? Chiar si cel mai ieftin, 2X4 si cu manivele la geamuri??? Ca de o varianta 4x4 si cu ceva dotari pe ea nu mai intreb. Chelule Marius, de diversitate ai auzit ?? Chelule Marius, de folosirea aceeasi platforme pt mai multe modele obtinand o rentabilitate a uzinei marita ai auzit?? Chelule Marius, de Logan pt saraci la 6400 coco ai auzit (si e cel mai prost vandut model al Daciei) P.S. sunt o persoana anti-SUV, in special in folosirea lui urbana. Mi-as cumapara una in schimba ca a 2-a sau a 3 a masina pt vacante si deplasari off-rod.

  • mijai, marţi, 16.02.2010 15:51
    ...

    Pt. ca de la 17 mii la 20 mii ai 3 mii economisite, la care mai pui si ce "starngi" de-a lungul timpului din revizii si tot ce tine de intretinere, care sunt mult mai mici ca la un VW tiguan(exemplul tau), mai pui si garantia, mai pui si faptul ca dupa cum spun oamenii in articol e un 4X4 mai bun, e mia spatios si ca neamt, incepi sa te gandesti. Pt ca asta fac ei, gandesc inainte. Toate astea adunate oare nu sunt mai bune decat sa iau un Tiguan stoc si sa ma "dau" cu el prin "sat". Si neamtul prefera o masina practica si fiabila si ieftina din toate punctele de vedere cu care sa isi faca treaba. Nu zic ca nu ar vrea Tiguanul... ooo ba daaa l-ar vrea, dar prefera sa fie pragmatic. Asa ca poate ar trebui sa te gandesti si tu un pic.....Marius, inainte sa iti potolesti singura ta "pofta" pe care o ai in prrivinta masinilor, adica de a arata vecinului ca ai cu ce.

  • Dpp, marţi, 16.02.2010 16:03
    @Adimo;@mijai

    Eu nu inteleg de ce va mai obositi?? Este deja evident ca "romanul" vrea sa aiba bani sa isi cumpere masina "aia" , chiar daca strange din fund 1 an pentru masina "aia" (entry level, fara geamuri electrice si servo , ca sunt scumpe si a fost la sala) , apoi o tine in parcare ca n-are benzina/motorina , se plange ca il rup reviziile si piesele sunt scumpe. Asa e "romanul" . In 20 de ani n-am invatat nimic , si ma sperie gandul ca si peste alti 20 de ani tot mentalitatea asta "pe turbo-sistem" o sa o avem ,dar ce-o sa mai moara "dujmanii" de invidie cand treci pe langa ei cu "ciusaptele" pe GPL....

  • Alex, marţi, 16.02.2010 16:10
    Bravo

    Bravo Dacia, tineti-o tot asa! Masina arata foarte bine, pretul va conta cel mai mult, dar probabil ca in Romania va fi 12 - 17.000 euro.

  • C-G-C, marţi, 16.02.2010 16:11
    Duster

    Mie imi place cum arata si desi inca nu l-am vazut live masina mi-a lasat intotdeauna impresia ca nu este fotogenica. Estetic si bordul de Sandero/Logan imi place, nu designul este problema. Ar fi fost ideal daca ar fi umblat putin la calitatea materialelor, sa le faca putin mai "moi". Din cate cunosc materialul lucios care vine pe bord si pe manerele usilor nu este o imitatie de lemn. Este un plastic lucios/mat inchis la culoare care datorita blitz-ului de la camera banuiesc ca a imbracat aspectul asta ciudat de ... "mahon". Tinand cont de faptul ca una peste alta proiectul Logan a fost unul reusit, nu vad cum Duster ar putea sa nu fie o masina buna. Evident pe toti ne intereseaza pretul si multa lume speculeaza si am impresia ca liciteaza in plus. Personal cred ca este si o campanie media astfel incat boom-ul referitor la pret sa fie zdruncinator. Nu vad cum ar putea pleca Duster-ul din 14.000E in conditiile in care in varianta de baza va fi 4x2, Sandero Ambiance costa 6900 si un Prestige cu motorul 1.6 de 110cp costa aprox 10.000. Pariul meu in ceea ce priveste pretul pt varianta de baza este cuprins intre 9.000-11.000 E.

  • Alex, marţi, 16.02.2010 16:31

    Ai virgula in titlu tocmai intre subiect si predicat. Not good!

  • mircea, marţi, 16.02.2010 16:32
    @Alex

    Nu prea e predicat ala despre care vorbesti tu. :)

  • flo, marţi, 16.02.2010 16:34
    duster

    eu zic ca va fi un esec dusterul asta ..arata ca un cazan pe roti si e si scump ... Arata ca inauntru ca o chinezarie de 2 lei ..

  • melu, marţi, 16.02.2010 16:34
    of, da multi sunteti bai

    domle te ingrozesti cati tarani inculti isi dau cu parerea despre masini....incredibil dar adevarat. Romania te iubesc.

  • Justin, marţi, 16.02.2010 17:10
    Duster

    auzi tu ... francezii astia ce norocosi sunt ! s-au plimbat cu duster cu 2 luni inaintea noastra ! bulangii ! Ca sa-mi dau si eu cu parerea ca tot spunea cineva mai sus de rupt piata in doua: daca oamenii de la Dacia/renault ar pune pe duster un interior de megan (chiar si copie fidela) ar fi nemaipomenit. Pana acum eu sunt foarte incantat de pozele care au aparut pe automarket cu duster si sincer va zic, cand o sa apara pe piata o sa fiu unul din mandrii posesori ai unui Duster :D Numai bine,

  • roman grue, marţi, 16.02.2010 17:17
    duster

    atentie importatori Ford nu cred ca mai are rost sa auduceti Fusion locul e ocupat de Duster,valabil si pt Skoda Yetic7e4

  • scuderia, marţi, 16.02.2010 17:31
    parerea mea...

    nu e urat. am vazut k au pus boxe si in usile din spate. totusi sunt locuri pentru imbunatatiri. puteau sa mascheze si ei carligele de tractare cu un plastic culoarea caroseriei (stil logan faza 2) se puteau pune si niste motorizari mai mari. si eu zica ca motorul diesel de 85 CP este mic pentru o asemenea masina. puteau sa-i puna un motor de vreo 150 CP cel putin.

  • Marius, marţi, 16.02.2010 17:49
    @ pt mamelucii care idolatrizeaza Dacia

    Pentru mamelucii de mai sus care m-au contrazis...revin cu urmatoarea explicatie...scurt,direct si la obiect. 1.Dacia foloseste o platforma globala, impreuna cu grupul Renault-Nissan, si scoate modele low-cost pe banda rulanta. No problem. Bravo lor. In principiu sunt masini decente, la preturi decente, pt o Romanie reesapata (care se vrea a fi europeana 100%). 2.Ce ma nemultumeste pe mine la brandul Dacia este ca, nu acorda atentie la detaliile care alcatuiesc designul. Uitati-va la nemti, care au un design simplu, curat, clasic. Uitati-va si la Dusterul asta din lateral si din spate. Zici ca e facut pe vapor, pe genunchi, cu toporul. Ori multa lume critica designul asta de 2 lei. 3.Multi tot vorbesc de "mentalitate", de faptul ca nici dupa 20 de ani nu ne-am cizelat in gandire. Mai panaramelor care sustineti tampenia asta.......la urma urmei fiecare posteaza ce vrea si cumpara ce vrea. Va reamintesc ca in anul de gratie 2008, Dacia era pe butuci cu vanzarile in tara, pt ca mai toti doreau fie o masina mai buna, fie un second de 2-3 ani. I-a salvat criza si cererile masive de pe piata occidentala. Dar odata cu revenirea economiei, nu-i prea mai vad bine. Poate defavorizatii, fermierii si firmele sa mai cumpere Dacia. Pai scuzati-ma, deja se ajunge la o supresaturare......Dacia pana in 1989....Dacia pana in 1999 (cand Renault a cumparat uzina Dacia)........Dacia low-cost pana in 2010.......oare cat o s-o mai tina asa, cu un design bleg si cu piese de schimb superscumpe pt valoarea acestui brand? Om trai si-om vedea.

  • eu, marţi, 16.02.2010 18:11
    bord

    Chiar nu puteau sa faca un bord total altfel decat logan ?

  • Dpp, marţi, 16.02.2010 18:57
    @Marius

    Ti se pare ca avem salarii de Mercedes sau BMW (ca tot nu vrei "design bleg si cu piese de schimb superscumpe pt valoarea acestui brand")? Fiecare masina isi are publicul/segmemtul sau de piata(cel putin pe hartie :) ) Personal nu consider ca romanul de rand (care nu este patronul unei firme de salubrizare sau care nu are contracte de milioane de euro cu statul) isi permite sa dea banii pe masini prea scumpe. Dacia prin definitie este o masina Low-Cost si asa va ramane :)

  • tzenu_bmw, marţi, 16.02.2010 19:00
    interior de nota 10......pt DACIA

    chiar imi place interioru si mai ales volanu(super frumos)din pacate nu prea 'incarcat' de butonase si chesti..........dar pt dacia merge. vom vedea cum se va vinde duster mai ales pe alte piete k painea calda..........

  • Ungaro_, marţi, 16.02.2010 19:23

    Sa fim sinceri ! Un suv urat ,linii care lasa de dorit,un suv ieftin,nu-i de mireare !

  • dan, marţi, 16.02.2010 19:33
    @marius

    Sunt putine marci care se sustin doar cu vanzarile de pe piata interna mai Marius, proiectul de la dacia a fost gandit global, ca doar n-au investit un miliard si ceva de euro dooar pt piata din Romania, si daca nu-ti place Dacia, ia-ti mercedes, bmw, lexus, jaguar si....inca ceva, era sa uit, ai folosit acolo un argument jignitor asupra celor care apara dacia-PANARAMA esti tu!!!!

  • coty, marţi, 16.02.2010 20:08
    Duster

    e ok masina ,avand in vedere ca e low cost dar totusi cred ca se putea face mai mult in ce priveste design-ul exterior.chiar pe automarket a fost un experiment de retusare care mi s-a parut reusit.cu farurile de Sandero cred ca arata mai ok si portbagajul ala un pic altfel in rest numai de bine .Vanzare mare!

  • Garcea, marţi, 16.02.2010 20:13
    Duster

    cred ca o sa fie cea mai potrivita masina pt unele institutii ale statului de ex :politia rurala,garda de mediu,politia de frontiera la astia nu le trebuie nici lux si nici prea complicate ca altfel se incurca in butoane.

  • Speculatii d-ale presei..., marţi, 16.02.2010 20:23

    Se presupune ca in Romania va incepe de la aprox. 12.000 euro cu TVA, iar o versiune diesel 4x4 bine echipata va fi cam 15.500 euro.

  • BMW_CS, marţi, 16.02.2010 20:34
    WOOOOW

    Ce masina "adevarata" :D, chiar nu stiu de ce ma apuca rasul cand o vad. probabil ca sunt un om rau care nu apreciaza simplitatea masinilor romanesti.

  • BMW_CS, marţi, 16.02.2010 20:41
    OH SHIT !!

    In imaginea 7 duster-ul arata absolut PENIBIL !

  • Crysty, marţi, 16.02.2010 20:42
    Dacia

    Este urat! Fanii care sunt posesori de carute ce sa spuna? Le place... e la fel de frumos ca loganul, etc E urat si asta e imaginea Romaniei!

  • Duster, marţi, 16.02.2010 20:42
    @BMW_CS

    Dacia Duster va face zile fripte consilierilor de vanzari de la skoda, hyundai sau celor care vand daewoo captiva.

  • BMW_CS, marţi, 16.02.2010 21:01
    @Duster

    Trebiue sa fii nebun sa dai atatia bani pe un rahat de masina. Poate doar in Romania va avea vanzari f. multe deoarece sunt multi prosti care isi cumpara DACIA doar pentru ca e "de-a lor" din Romanica si nu dau bani pe masini germane, care sunt nave spatiale in comparatie cu daciile, chiar daca sunt mult mai dotate la un pret mult mai mic. P.S. Cred ca o sa ma injure toti Logan-isti, avand principalul argument ca ei n-au avut nici o problema cu Logan-ul lor

  • xss, marţi, 16.02.2010 21:12
    4x4 veritabil

    Automobile Dacia spune ca Duster e un model 4x4 robust, fiabil si usor de intretinut, destinat clientilor care au nevoie in utilizarea cotidiana de un vehicul cu capacitati tot-teren reale. Stiti ce? Eu ii cred pentru ca au demonstrat-o pana acum cu Logan.

  • LauCalin, marţi, 16.02.2010 21:20
    @BMW-CS

    Si ce vrei tu sa spui, ca faptul ca nu au dat 7-8000 de euro pe o masina de care sunt multumiti e o problema sau ce? Da, adevarul este ca daca nu ai BMW mai bine mergi pe jos. :)) Lasa "prostii" sa-si cumpere masina asta si cumparat-ti tu X5 de 12000-14000 de euro, de peste 10 ani, cu motor imens care iti consuma de numa, cu 250 000 de km si aia dati inapoi si care a fost forjat pe autostrazile din Germania si cand cumperi un injector sau faci o distributie te rupe de bani. Revenind la Duster, nu mi se pare ca arata senzational... are un design placut. Despre avantaje si faptul ca se merita cumparata nu mai insist ca s-a spus deja si am cam aceasi parere. Dar frate, de ce nu muta comenzile geamurilor de pe bord si cele dintre scaune, pe usi? Este o chestie foarte simpla si muuult mai practica, mai ales pentru pasagerii din spate. Ah, o chestie care nu prea imi place, dar e o chestiune de gust: nu mi se pare ca plasticul ala maro de pe consola centrala nu arata prea bine daca masina are o culoare deschisa, ar fi mers mai bine imitatia de aluminiu de pe Sandero. Maroul ala se potriveste mai mult daca masina are o culoare inchisa. Parerea mea. :)

  • ALX.CT, marţi, 16.02.2010 21:49
    @BMW-CS

    Prima oara cand am vazut ce ai scris m-am enervat,dar dupa ce m-am uitat pe profilul tau si am vazut ca ai 13 ani m-am calmat. Copilu' intai da de carnet, in al doilea rand fa 18 ani,si in al 3-lea rand cand o sa te angajezi si o sa stai pe banii tai o sa iti dai seama de ce unii romani isi cumpara Dacia, nu neaparat pentru ca e "de-a lor". SI abtine-te sa mai jignesti ca nu ai nici varsta si nici experienta necesara ca sa intelegi anumite lucruri,pana atunci zi mersi ca o parte din fratii tai au locuri de munca pentru ca Dacia (in orice forma) se vinde ! Tu viseaza in continuare la Cs,Nfs si Gta.

  • Crysty, marţi, 16.02.2010 21:54
    Da cia

    Sustin pe BMW CS! @LauCalin: Sa intelegem ca esti posesor de faras? Scuza-ma de Golan? Nu mai comentati aiurea! NU puteti compara Golanul cu o masina nemteasca ( fie ea VW sau Opel) chiar cu 200000 Km! Acesti Km sunt facuti pe autostrazi! Logan-ul vostru ca ruginii la aripile din spate pt ca are tabla subtire si peste 50 000 km veti baga la bani in el ... Stim ca nu aveti incotro si tre sa va sustineti masinile dar mai subtire pt ca Golanul a ajuns acum precum Dacia 1310 : are oricine. Personal prefer o masina cu 250 000 km dar cu personalitate decat un simplu anonim pe strada! Astept cu nerabdare voturile negative ale loganistilor!

  • ALX.CT, marţi, 16.02.2010 22:11
    @ Crysty

    1) Esti dus rau cu pluta,ce se vorbeste aici si ce vorbesti tu 2) Noi (majoritatea) laudam Dacia si tu vorbesti de masinii straine (?!?!) 3) Ai permis de conducere?. Ai masina ?. Critici o masina pe care nu ai avut-o pe mana si nu ai avut ocazia sa o exploatezi si sa vezi cum se comporta. 4)"pt ca Golanul a ajuns acum precum Dacia 1310 : are oricine" si care e problema daca are oricine ? 5) "Personal prefer o masina cu 250 000 km dar cu personalitate decat un simplu anonim pe strada!" daca tot iti place sa nu fii un anonim fa-ti si tu un cont si inregistreaza-te pe Automarket si nu o sa mai fii un anonim / esti un cocalar veritabil si ca tine mai sunt destui in tara asta (Darwin a avut dreptate, ne tragem din maimute.....). 6) Concluzie....esti un nimeni cu mult tupeu si putina inteligenta. Dacia (buna sau rea) face vanzare si stimuleaza economia si indirect ne ajuta si pe noi) Propun Automarket sa lase dreptul de a comment-a ( :D ) doar celor inregistrati ,asa putem evita cazul unora de a commenta sub diferite nume.

  • LauCalin, marţi, 16.02.2010 22:19
    @Crysty

    Nu, nu sunt posesor de "faras" si nici de "Golan" (ghilimelele nu sunt puse intamplator). Uita-te in profilul meu sa vezi ca apreciez Dacia, desi nu conduc una. In schimb am mers de la Bucuresti la Arad si inapoi cu un Logan de 1.6 care avea 200 000 facuti cam in 3 ani (e masina de firma) si mergea perfect. Lucrul asta m-a facut sa privesc altfel Dacia Logan. Ca sa nu-ti mai spun de taxiurile care deja au inceput sa depaseasca 250 000 de km fara probleme insemnate. Oricum jumtate din Germania, Franta sau Italia si-a luat "teapa" cu masina asta (vai, ce europeni "prosti"!) Si apropo de masinile nemtesi care sunt "foarte" bune pentru ca au rulat numai pe autostrazile din Germania. Sa sti ca asta nu e un adevar gerenal valabil. O masina rulata mai mult in regim de autostrada, poate fi la fel de problematica precum una rulata mai mult in oras (unde de obicei ambreiajul si cutia se strica cel mai repede). Din postul tau sustin ca nu prea ai experienta in ale masinilor. Cu masinile facute in Germania pentru Germania, in primul rand sunt sanse destul de mari sa ai probleme tocmai la motor si cutie. Ghici de ce? Pentru ca, la ce sosele au aia le forjeaza de numa, in Romania in schimb nu se pune problema asa ca nu ai unde sa mergi 3-4-5 ore in ritmul ala, la noi se duce mai repede directia si suspensia (pentru ca avem drumuri foarte proaste). Asta-i diferenta majora dintre o masina fabricata in Germania si rulata in Germania si o masina fabricata in Germania pentru Romania. Lucrurile astea le stiu de la niste mecanici care la viata lor au desfacut sute de masini, deci nu spun asta ca asa am visat eu azi-noapte. ;)

  • Sorin, marţi, 16.02.2010 22:25
    Bravo Dacia !

    Circula multe povesti de adormit copii despre Dacia. Una din ele ignora total faptul ca Logan-ul are caroseria tratata cu imersie prin cataforeza si este cerata pe dinauntru si ofera 6 ani garantie (3 ani vopsea), la fel ca orice model Renault. Multe din povestie astea sunt fabricate chiar de concurenta plina de invidie. Dar uitati-va in jurul vostru... Logan-uri sunt peste tot. Posesorii acestor masini sunt multumiti. Cu ce drept si ce justificare au non-posesorii Logan sa-i cntrazica ?

  • mememe, marţi, 16.02.2010 22:39
    me me me

    ma voi unii sunteti tare retardati....ce daca unii isi iau logan? isi iau pe banii lor....ce daca unora le place ce scoate dacia??ii o tara libera....nu va place duster?....nu va uitati la el .....uitativa in gol..... pun pariu ca cei care sunt contra dacia nu au permis......dar o sa vedeti kca dupa ce o sa aveti permis iar veniturle voastre sunt medii o sa va multumiti si cu dacia 1300 sau oltcit........referitor la interior plasticele nu mai sunt ca si pe loganul din naintea facelift-ului ci cele regasite pe sandero care sunt mult mai placute la atingere, mai moi...desigur consola ar fi putut sa fie umpic altfel cu butoanele de la geamuri pe usi dar per ansamblunui foarte rau.....referitor la exterior...pentru o dacie eu ii acord nota 9 din 10........dar sa vedem masina pe viu k din poze ii mai greu...........num,a bine

  • mememe, marţi, 16.02.2010 22:41
    corectez

    "per ansamblu nu-i foarte rau"

  • C-G-C, marţi, 16.02.2010 22:51
    @ALX.XT PRESEDINTE! :D

    Ma bucura faptul ca mai exista si oameni cerebrali (vezi @LauCalin, @ALX.CT, @Dpp etc). Si chiar nu trebuie sa imparti acelasi pct de vedere atata timp cat argumentele sunt de bun simt. Pana la urma toti suntem subiectivi la un moment dat. Cat despre Dacia = caruta, Logan = faras etc realizam toti cata minte trebuie sa ai ca sa expectorezi asfel de "epitete". Dacia Logan/Sandero nu este o masina de lux, nu este o masina perfecta - are nenumarate defecte, poate nu este nici prea ieftina, insa luata ca un tot se achita de sarcina pt care a fost conceputa mai mult decat onorabil. Motivele pt care Dacia vinde prost in Romania de 1 an incoace sunt 3: creditarea care este la pamant, puterea de cumparare a romanilor de mijloc care sub aspectul unui loc de munca nesigur nu-si mai permit o investitie in masina, fudulia tipica romanului tip cocalar caruia ii pute Dacia si tot ce este identificat cu masele. Din pacate pt Dacia acestia din urma nu sunt condamnabili, la urma urmei este fiecare liber sa face ce vrea cu banii sai. P.S.: Duster se va vinde cu siguranta bine la export, desi la cum se prezinta drumurile patriei acum (ar trebui sa platim rovinieta pt cercetari ufologice) cred ca am avea fiecare nevoie de cate unul.

  • BMW_CS, marţi, 16.02.2010 22:58
    @ALX.CT

    Si eu m-am enervat prima oara cand am citit comentariul tau, dar m-am uitat mai atent si am vazut ca esti un caine, si m-am linistit. (Pentru cei care nu s-au prins : a fost o ironie) Apoi, mi-am dat seama ca un caine nu poate intelege ca nu ai nevoie de un permis ca sa intelegi cum e cu piata auto. P.S. @Crysty multumesc pt. sustinere.

  • Crysty, marţi, 16.02.2010 23:10
    Golan

    Ce iritati sunt fanii Dacia! Aveti grija ca dupa aceasta iarna grea o sa va rugineasca aripile din spate! In loc sa se culce, fanii Golan stau sa cometeze pe aci! Daca Ai Cap Iei Altceva = DACIA

  • ALX.CT, marţi, 16.02.2010 23:17
    @BMW-CS

    "ca nu ai nevoie de un permis ca sa intelegi cum e cu piata auto." da ai dreptate permisul se da de dragul de a se da,poti acumula cunostinte si experienta auto si fara sa stii sa conduci. EU am 120.000 de Km facuti cu diferite masini (printre care 18k cu masina personala)....tu cati km ai la activ ? (intrebare ironica*). De abia astept sa dai de carnet si sa vezi cum sta treaba. Imi aduci aminte de un virgin care povestea cat de marfa si cat de bine este sa faci sex. :) Pe langa teorie iti trebuie si practica. Dacia Duster este o optiune ieftina !!! si buna pentru segmentul ei. Se descurca si in off-road cu ce sisteme are pe ea si eu sincer daca as putea as da masina personala si mi-as achizitiona un Duster.

  • Semtex, marţi, 16.02.2010 23:20
    Corectie ! :))

    DACIA - Daca Ai Cap Ia-ti Acum ! Ca daca Basescu n-avea cap, nu l-ar fi "executat" pe Geoana "cel plimbat prin lume" :))

  • DMN, marţi, 16.02.2010 23:46
    x

    @BMW_CS Numele tau imi spune multe despre tine, visezi la un BMW si joci un joc care a aparut inainte sa te nasti. La dat cu presupusul si la aruncat cu noroi toti sunt campioni in ziua de azi, Deocamdata la varsta ta inca iti parazitezi parintii si vorbeste despre lucruri care pe tine te depasesc din punct de vedere intelectual. Nu ai nevoie de permis ca sa vezi cum e cu piata auto , la fel cum nu ai nevoie nici de papile gustative sa vezi daca o mancare e buna.

  • Marius, marţi, 16.02.2010 23:50
    Dacia Duster. Probleme mari Gogule.

    Ca sa vedeti cat de "curva" este viata si cat de blestemat este acest neam romanesc. Va sa zica niste frantuji vorbesc de bine despre o masina ieftina romaneasca, iar un forum intreg o ia razna intr-o discutie complet sterila, care nu rezolva mai nimic. Ideea este urmatoarea - Dacia este un brand romanesc low-cost, este ff ok ca exista, de bine de rau face masini, sustine o intreaga industrie, cui ii place bine, cui nu-i place iar bine. Iar tehnica nu ar fi chiar rea pt banutii platiti. Totusi, acest asa zis SUV Duster imi aduce aminte de o clona chinezeasca. Adica chinezii cloneaza BMW-ul, iar Dacia preia o tenta de la Nissan. Multi aduc argumentul pretului redus si ca va sparge piata. La urma urmei, frantuzul va da un Duster si va cere in schimb 14 000 euro (bani grei, bani munciti de voi). Ei bine, sunteti absolut siguri ca merita banii astia si ca va reprezinta aceasta masina?

  • Je, miercuri, 17.02.2010 00:01
    Dupa Logan si Sandel, Duster ne mai lipsea

    Apropo, de 14 000 euro iei un Audi A3 sau BMW Seria 1, motorizare benzina, maxim 50 000 km, din Germania.......sa stea matzoiul in coada. Si-i las pe "gauchos" sau "gringos a la rumania" sa mearga in Dustere :))) Ia uitati-va la poza number 7 (vedere din spate). Este de-un penibil ceva de speriat. PS: Daca as avea banii lui Bill Gates, sa-nnebunesc de nu as fi cumparat un Duster nou nout, si l-as fi lasat in curte numai asa la vrajeala, cu portbagajul deschis, sa stea si sa oua gainile in ea :)))))))))

  • Carlos, miercuri, 17.02.2010 00:21
    @Automarket

    Mai uitati-va la ip-uri si mai limitati spam-ul legat de continutul articolului. E bine sa vedem impresii diverse , nu parerea aceluiasi copil frustrat ascuns sub diferite nume...

  • Moi, miercuri, 17.02.2010 00:30
    @Je

    "Daca as avea banii lui Bill Gates" N-are sens sa iti faci griji d-astea. Sunt inca surprins ca ai reusit sa scrii un mesaj asa de lung. :)))))))))

  • Adi, miercuri, 17.02.2010 00:35
    Je,baiatule

    Daca aveai banii lui Bill Gates nu aveai mintea pe care o ai. Sau altcumva : nu o ai niciodata banii lui BIll Gates fiindca nu vei gasi niciodata o minte mai buna de cumparat.Si chiar daca vei gasi nu o vei cumpara fiindca trebuie sa fii un pic destept ca sa iti dai seama ca iq-ul tau e divizibil numai cu 67 si 1. Afla ca tocmai celor saraci si cu minte putina le este rusine sa fie vazuti intr-o masina banala,ieftina sau cum vrei tu.Daca ai avea nu stiu cati bani si o minte zdravana nu ai avea nimic impotriva nici sa conduci o Volga.Dar cum nu ai,compensezi si tu cum poti.

  • gaby, miercuri, 17.02.2010 00:50
    Oribile rotile

    E oribila si cariaghioasa cu cauciucurile alea.... Un suv cu roti pe 195... bleah! Puneti fratilor ceva la 235 pe ea! ca e caruta asa cum arata. restul e de nota 7!

  • Dpp, miercuri, 17.02.2010 01:00
    @Adi

    67 e un numar destul de mare. Ma gandeam la al treilea numar din sirului lui Fibonacci ;)

  • Alexei, miercuri, 17.02.2010 01:03

    am prieteni care lucreaza la hyndai si repara zilnic tucsoane si santafe-uri cu tot felul de probleme si mai am o ruda care e pe punctul de a da faliment pentru ca are magazin de piese auto dacia, pentru ca se pare ca nu vor sa se strice, ca sa nu mai zic de persoanele care au dacii si sunt foarte multumiti de partea mecanica. Daca nu stiati, hyundai-urile 4x4 isi invart rotile in gol sa o mica ploaie. Nu mai o dati la intors cu variantele voaste de 15-20000 de euro, luate la mana a 2-a din Germania, aici vorbim de masini noi, daca vreti masini care sa puta a basini de neamt va urez calatorie sprancenata spre Germania, dar sa vedem cum va descurcati cu pretul reviziilor si asigurarilor, ca sa nu mai zic de probleme care pot aparea la o masina SH.

  • Carlos, miercuri, 17.02.2010 01:54
    Nu se mentioneaza nicaieri nimic de cauciucuri

    Cauciucurile sunt produse de Continental si sunt speciale pentru SUV. Marind imaginile nu putem vedea dimensiunile cauciucurilor, insa putem observa inscriptia Cross LX. Si daca ne uitam pe site-ul Continental, vom vedea ca la jante de 16'' , dimensiunile incep de la 215/70 R16. http://www.conti-online.com/generator/www/ca/en/continental/automobile/themes/lt_suv_tires/allseason_lux_and_com/crosscontact_lx/crosscontact_lx_en,tabNr=3.html

  • LauCalin, miercuri, 17.02.2010 03:30
    pentru toti care zic de Dacia ca e proasta, dar nici ei nu stiu de ce

    Oameni buni, si neamtul cand isi cumpara un Golf nou are ca alternative un Seria 3, A4 etc. sh, sau un X5 de vreo 10 ani. Dar vedeti voi, el nu e asa fitos. El isi cumpara strict ce ii trebuie. Adevarul e ca lui nu ii moare "dujmanul" daca nu are o masina premium nemteasca in garaj, asa cum ii moare romanului. Pardon, cocalarului. Sunt curios cat castigati voi pe luna (poate aveti salariul unui neamt mai realizat-asta in cazul in care inca nu va intretin parintii-oricum nu aveti cum sa castigati atat, ca pe neamtul ala il duce capul-si nu il duce capul ca pe Guta, o mare parte din aia din Vest muncesc pentru banii aia). Asa ca, oameni buni, cascati bine ochii in ce lume traiti (daca nu mergeti in Vest si lasati-ne pe noi in "prostia" noastra), lasati fitele pentru cand vi le veti permite si ciocu' mic, daca nu vreti sa va faceti de cacao cu niste comentarii puerile. Si apropo Cristi (oops, am uitat ca e cu "y" ca e mai smecher asa), nu suntem iritati, iti demonstram doar ca vorbesti tampenii. Eu am incercat sa iti explic omeneste si cu bun simt ca nu ai dreptate, insa tu zici ca suntem iritati. Asa cum am mai zis, la fotbal, politica si masini se pricepe tot poporul. Adevarul e ca nu am intalnit pana acum roman prost, daca ii intrebi toti iti spun ca sunt destepti. Traim intr-o tara de intelectuali.... :))

  • asm, miercuri, 17.02.2010 09:09
    poza nr. 7

    În primul rând, BRAVO DACIA! În al doilea rând, nu ştiu de ce vă legaţi de poza 7. Uitaţi-vă bine la ea! Chiar dacă maşina e destul de înaltă, în poză se vede ecartamentul spate mare. Elementele transmisiei 4x4 fac ca centrul de greutate să fie destul de coborât, adică să aibă o stabilitate foarte bună. Nu înţeleg ce e penibil acolo (bineînţeles, nu au rost comparaţiile cu chiusapte sau cu icscinci sau discuţii subiective despre design). Mie unul, această poză îmi inspiră stabilitate şi echilibru pe teren accidentat.

  • slv83, miercuri, 17.02.2010 09:22
    4x4

    Dacia face masini fiabile, chiar daca asta irita mandria tzoparlaneasca a unora! Pt 17000 full-option merita! Un amarat de Golf 6 cu vreo' 80 cp e aproape de 15000! Duster are sistemul de tractiune de pe X-Trail, unul foarte performant, garda la sol mare, unghiuri de atac si degajare comparabile cu Pajero, Grand Vitara si Land Cruiser! Este o masina optima pt. tara asta plina de cratere, fitze si impresii care mai de care!

  • georgemed, miercuri, 17.02.2010 09:43

    cred ca dusterul e o masina f buna pt pretul care il are. toti "jmecherii" care comenteaza si compara dacia cu alte masini sunt total pe langa, in primul rand pt ca aici este vb de masini noi. argumentul ca mai pui 5mii euro mi se pare infantil banuiesc ca cei care afirma asa ceva habar nu au ce inseamna suma asta, ca teoretic e usor da practic cand esti la dealer si vezi ce inseamna in plus pe langa pretul de achizitie te gandesti de doua ori inainte sa iei o decizie(chiar daca iti permite si bugetul). 2. toata lumea vrea cauciucuri mari fite dar si asta costa si vb in cunostinta de cauza. la logan am pus cauciucuri de iarna cu 6 mil si la santa fe cu 40mil daci te cam ustura punga. asigurarile la fel inclusiv casco, de revizii nu mai vb dar iti asumi riscurile si scoti banii cand iti iei o masina. dusterul este o masina ieftina cu intretinerea la fel de ieftina pt oameni practici. toti au pretentii la logan dar nu se uita si cati bani dau pe ea cand o cumpara. si inca ceva nu stiu de ce toti ma contrazic ca dacia e proasta ca se strica ca are piese scumpe etc. daca sunt posesor si stiu mai bine despre ce este vb. simplu nu-ti place ai bani multi ia-ti alta si gata da nu mai comenta cu argumente la fel de proaste precum gandesti.

  • francezii de noi, miercuri, 17.02.2010 11:05

    Les Roumains ont deja lu cet article. Et ils l'aiment. Le Duster http://www.automarket.ro/stiri/dacia-duster-pus-la-treaba-de-jurnalistii-francezi-un-suv-reusit-28417.html posté par Stephane - 2010-02-16@18:16

  • ene, miercuri, 17.02.2010 11:06
    dacia

    D-A-C-I-A Daca Ai Credit Iati AUDI

  • Dpp, miercuri, 17.02.2010 12:00
    @ene

    ChiuSapte , nu?? Cand o sa intelegeti ca romanul de rand nu castiga indeajuns pentru un hAudi??Si creditul NU este o solutie (tot pentru romanul de rand). Incercati sa coborati din copaci/nori si treziti-va la realitate.

  • Titi, miercuri, 17.02.2010 12:48
    Fara compromisuri

    Alt carcasa cu tabla de matiz. Din pacate te faci praf la un accident cu asa ceva. O sa reuseasca sa obtina mai mult de 3 stele la Euro Ncap ?

  • LP, miercuri, 17.02.2010 13:08
    @Titi, baiatul in pre-pubertate

    daca aveai ceva cunostinte de fizica si sisteme de siguranta te-ai abtinut sa nu pari ridicol... trebuie mai intai sa intri la liceu ca sa inveti ceva de fizica mecanica.

  • antonny, miercuri, 17.02.2010 13:27
    nemti tac si cumpara ..iar romanul trancane

    dacia produce pe rupte daster pentru nemtii .....romanul trancane in habar de cauza .......pentru cei care trancane va dau eu alt subiect din vara dacia va produce in locul loganului o masina sport ...

  • AA, miercuri, 17.02.2010 13:29
    Un pariu

    Si daca obtine 4 stele promiti sa stai cu surubelul intr-o punga de geata la poarta Dacia pana iese si ultimul muncitor din uzina??

  • ionut, miercuri, 17.02.2010 13:37
    bravo dacia

    dusteru asta este destul de cinstit dupa mine.... ar trebui sa faca si o varianta scurta in doua usi, ceva ce sa se bata cu lada niva sau suzuki jimni asa un model cred ca ar rupe tot

  • Dani, miercuri, 17.02.2010 13:58
    un Da si un Nu

    Tin sa felicit Dacia pentru acest nou model. Am insa o critica pentru designerii care l-au creat: 1. --- Chiar nu se putea aduce schimbari mai mari la acel bord plictisitor deja inca de la Logan ??? 2. --- Nu era mai reusit cu o consola centrala care se termina cu o cotiera comoda intre scaune?? 3. --- Aceleasi fotolii in fata si aceeasi bancheta incomoda pe spate :-( O forma mai " ondulata " nu se putea? Parerea mea e ca se puteau face aceste 3 elemente fara niste costuri majore! Pacat! :-(

  • x, miercuri, 17.02.2010 14:12

    "unghil"

  • lexion, miercuri, 17.02.2010 14:14
    Un lucru de apreciat....

    ar fi, ca aceasta masina este facuta de tara, care acum cativa ani , avea cea mai performanta masina o Dacia 1310 (zambetul lui Iliescu). Chiar daca Duster nu este la nivel unui Ford sau Opel, este un pas enorm, de la motorul de 1,3 cu carburator , fara airbag, abs and stuff de acum cativa ani. iar al doilea lucru pozitiv: arata mult mai bine decat YETI. @florin_ivan: cand am vazut pozele din spate, chiar ma gandeam ca au inaltat-o atat de mult, sa mearga pe SOSELELE romaniei fara probleme, banuiesc ca de acolo a derivat si bancul :)

  • urat, miercuri, 17.02.2010 14:18
    foarte urat

    cel mai urat.

  • Ungaro_, miercuri, 17.02.2010 14:42

    13.040 de euro pretul de pornire ! Mai bine un second hand de calitate decat un handicapat de dacie !!!

  • xss, miercuri, 17.02.2010 14:55
    @Dani

    1.Bai baiatule, nu toti sunt adeptii schimbarii de dragul schimbarii ! Bordul nu este de Logan, ci este de Sandero, dar cu un salt calitativ evident. Atat timp cat Volkswagen (care numai low-cost nu e) are aceeasi politica si face 15 mii de variatii pe aceeasi platforma de Golf, nu vad care-i problema la Dacia. 2. Cotiera centrala va exista ca accesoriu de origine Dacia, la fel cum este si pentru Logan. Daca o doresti asa tare, ti-o monteaza la reprezentanta ca din fabrica. 3. Scaunele si bancheta spate sunt facute pentru confort la drum lung. Sunt profilate la fel ca la majoritatea masinilor de pe segmentul ei. Asta nu e Duster de competitie.

  • cata, miercuri, 17.02.2010 14:55
    masini

    ia priviti si la Hoover sa vedeti diferenta raport calitate pret fiabilitate si e tot suv si tot low cost

  • Sorin, miercuri, 17.02.2010 15:19
    Duster

    Doamne cata bataie de joc !!!!! JUR CA NU AM VAZUT NICIODATA MASINA MAI URATA !

  • Dani, miercuri, 17.02.2010 15:27
    @ xss

    Mai draga, 1. Logan sau Sandero -- acelasi shit ...asa ca nu ma lua cu diferente de bord! Au rotunjit putin butoanele si gata, nu mai e de Logan? be serious! 2. Nu ti s-ar fi parut normal ca un suv sa aiba cotiera by default sau sa mentina continuitatea consolei centrale? 3. Hai nu zau ...confort la drum lung? Ce inseamna asta in perspectiva ta? - 100km? Mai compara putin aceste detalii si cu alte marci! Nu ma astept sa dea pe spate un Opel, un VW , dar ma asteptam si la cateva retusuri privind cele mentionate de mine.

  • Husdu, miercuri, 17.02.2010 15:27

    Inca un pas inainte pentru Dacia. Bravo! Totul e fain numai ca butoanele de la geamurile electrice trebuiau sa fie pe fiecare portiera, nu pe consola centrala si in spate intre scaune.

  • Duster, miercuri, 17.02.2010 15:37
    @sorina

    Gusturile nu se discuta. Oricum majoritatea supune minoritatea. Iar majoritatea spun ca Dacia Duster arata bine si e impozanta. Duster vs.Yeti/Tucson/Sedici/SX4 Dacia ii va face sah mat pe toti cu masina asta.

  • sailor66, miercuri, 17.02.2010 16:16
    comparatii

    cata..diferentza-i mare! la15-16 mii de euro numai low cost nu-i dacia! si unde mai pui ca-n hover ai loc de te saturi....dar sa lasam asta si sa ne gandim cat de sigura va fi caci vedem in fiecare zi cate 3-4 morti in dacii logan!!am vazut cu ochii mei un nissan Q busit la 50-60 mai ceva decat la testul nemtilor...asa ca sa o lasam mai moale cu EURO-NCAP si sa rugam guvernul sa testeze daciile la americani ca au testele complete si mult mai riguroase. pt LP...nu detii adevarul absolut in materie de mecanica...mai urmareste si tu din cand in cand stirile de la ora 17 si apoi vorbim!

  • g3orgy, miercuri, 17.02.2010 16:46
    ma lasati....

    poa sa scoata dacia masina masinilor si la pret relativ redus... tot NU DAU BANII PE DACIA!!! prefer sa imi iau altceva.. si la mana a 2-a... dar dacie nu cumpar nici in ruptul capului.

  • mihai, miercuri, 17.02.2010 16:48
    masina decenta

    Vanzarile vor arata calitatea masinii, si am impresia k nu in favoarea multor carcotasi ce se perinda pe acest forum, nu mai are rost sa dau explicatii, s-au spus destule, cine vrea sa inteleaga va intelege (lucru care nu se va intampla din pacate).

  • g3orgy, miercuri, 17.02.2010 16:56
    @antonny

    nemtii tac si cumpara pentru ca: 1. una e calitatea masinilor pe care le exporta si alta e calitatea masinilor facute pentru romanica... la noi raman rebuturile 2.nemtii isi permit sa isi cumpere.. au salarii de salarii plus ca la ei prima de casare e imensa. asa ca hai sa nu vb despre faptul ca cei din Germania, Franta , etc. cumpara Dacia si noi nu.

  • andrei, miercuri, 17.02.2010 17:15
    navigatie

    Abea astept sa vat o navigatie pe o dacie ;))...Chiar sunt curiios....Oricum bv dacia(renault)

  • Gigel, miercuri, 17.02.2010 17:16
    definitia Dacia....

    D...acă A...i C...ap I...a A...lta

  • Radu, miercuri, 17.02.2010 17:18
    @g3orgy

    Copilu' o alta idee preconceputa e ca Automobile Dacia asambleaza masini in mod diferentiat, ceea ce e o mare idiotenie. Sa nu mai scoti asemenea aberatii ! Automobile Dacia are o singura linie de productie la Mioveni de unde pleaca masini pt. toata lumea. Nu sunt separate, iar calitatea e aceeasi pentru toate. Nimeni nu poate demonstra contrariul.

  • Cristi, miercuri, 17.02.2010 17:18
    pareri....

    Legat de parerile outsiderilor pe marginea Daciei - sunt...pot sa spun...fericitul proprietar al unei masini ieftine, fiabile si foarte usor de intretinut. Avand in vedere ca Loganul meu o sa implineasca foarte curand frumoasa suma de 250000 de km si eu nu am schimbat decat consumabile (ulei, filtre, cauciucuri si distributie) sunt foarte foarte multumit. La suma modica de 8000eur (nu exista masina noua la banii astia) pe langa faptul ca nu s-a stricat nimic si nu a ruginit absoulut nimic pe nicaieri la ea...am avut ocazia (si nu odata) sa trag "smecheri" cu masini de 9-10000 de eur SH din Germania din diverse motive lesne de-nteles. Tot ce vreau sa spun e ca in general...romanul daca are 10000 de eur in buzunar - nu se duce sa isi ia un logan de 8500 care are printre altele si garantie 4 ani - se duce si se mai imprumuta pe la banci de vreo 4-5000 ca sa poata sa isi cumpere o masina frecata de altii 10-15 ani. Un singur lucru nu vede nimeni - Dacia face progrese!!!

  • Radu, miercuri, 17.02.2010 17:19
    geamuri spate

    cat creier sa ai incat sa observi ca pozitia butoanelor la geamurile din spate este cretina? O fi asa scump sa pui butoanele alea pe usa?

  • Cristi, miercuri, 17.02.2010 17:20
    @andrei

    Sa imi arati si mie te rog navigatie pe un model low cost:)

  • Beewhore, miercuri, 17.02.2010 17:27
    Sa luam exemplu

    Dacia este una dintre companiile care ajuta la construirea unui nume bun pentru tara noastra. Bine inteles ca de fiecare data cand apare cate un motiv pentru care putem fi mandri ca suntem romani, apar toti idiotii si incep sa critice, fara a avea insa vreun argument solid... Observam ca scriu in romana, deci presupunem ca sunt romani... parca nu mai suntem atat de mandri... Nu?

  • LauCalin, miercuri, 17.02.2010 17:45
    @Sailor66

    Chiar nu sti ce vorbesti. In primul rand teste americane de siguranta sunt mai slabe decat cele europene (te-ai intrebat vreodata de ce se fac la viteze mei mici?), dar asta e o alta poveste. Da, Duster eu un SUV low-cost, care iti ofera dotari destul de bune, tehnica 4x4 destul de buna, care e in stare sa faca de ras in teren accidentat multe SUV-uri cu pretentii (nu dau nume ca se face apoi un mae circ pe-aici... uita-te pe net la dotarile masinilor). Daca tu compari o marca chinezeasca cu tehnica chinezeasca (nu ma lua cu motorul de Mitsubishi, ca o masina nu e formata numai din motor), care la 14000 de euro are (o asa zisa) piele, 2 airbag-uri si cand intrii cu ea intr-un zid se face cutie de conserve cu o masina facuta de Renault si testata in laboalatoarele lor e siguranta si mai apoi la EuroNCAP si se descurca destul de bine (pentru pretul ei... ma refer la Sandero), traiesti in lumea ta. Cat despre sfatul sa ne uitam la stirile de la ora 5 nu pot spune decat LOL :))

  • xss, miercuri, 17.02.2010 17:56
    @Dani ... visezi cai verzi pe pereti

    Notiunea de LOW-COST iti spune ceva??? Daca o compari cu majoritatea crossoverelor care incep de la 25.000 euro esti un mare prost ! TUCSON la 17.000 euro ARE COTIERA??? Fiat SEDICI la 17.000 euro ARE COTIERA??? NU AU!!! Niciuna nu are!

  • ha ha ha, miercuri, 17.02.2010 18:02
    ha ha ha

    DUPA CATE COMENTARII AM CITIT AICI SI PRO SI CONTRA ,IMI VINE SA NU MAI SCRIU NIMIC.STITI CARE E PROBLEMA ? FACETI MA VOI MASINI BUNE LA PRETURI MICI SI MAI DISCUTAM DUPA ACEEA.SAU MAI BINE TACETI DRACU DIN GURA , CA ORICUM ISI IA FIECARE CE VREA.SI DACA NU VA PLACE , NU E NEVOIE SA VA CHINUITI SA-I STRESATI SI PE CEILALTI CU PAREREA VOASTRA , PENTRU CA ORICUM NU O IA NIMENI IN SEAMA.STIU FAMILII CARE URAU LOGANU FARA SA FI CONDUS VREODATA UNUL.SI-AU LUAT LOGAN SI ACUM LE PLACE MASINA.SI MAI STIU FAMILII CARE AU AVUT MASINI LA MINA A DOUA , LE-AU TINUT CAT LE-AU TINUT SI TOT DACII SI-AU CUMPARAT PINA LA URMA.IAR PENTRU CEI CARE VOR SA SE DIFERENTIEZE DE "RESTUL" CARE AU DACII SA-SI IA DRACU ROLLS-ROYCE , MAYBACH , FERARRI.SAU SA-SI IA LUMEA IN CAP.CU ASTEA TE DIFERENTIEZI DE RESTUL LUMII , DACA VREI SA TE DAI GONGOI , NU CU SECONDURILE SI GUBELELE CE LE ARUNCA ALTII.CREZI CA DACA AI MERCEDES , LAGUNA , FORD , SAU ALTE MASINI CU SUTE DE MII DE KM IN BORD ESTI MAI TARE DECAT UN OM CARE ARE LOGAN ? S-O CREZI TU.CINE NU-SI PERMITE MASINA NOUA , ISI IA LA MINA A DOUA. OK. DE ACORD. CEL CARE ISI IA DACIE NOUA , E LA FEL DE NORMAL CA SI ALA CU SECONDU.FIECARE DUPA POSIBILITATI.DA NU POTI COMPARA NICIODATA O MASINA NOUA CU UNA LA MINA A DOUA.DUPA CUM NU POTI COMPARA O VIRGINA CU O CURVA.ALTFEL DE CE I SE SPUNE MASINA LA MINA A DOUA...PENTRU CA NU E NOUA SI NICI NU VA FUNCTIONA VREODATA LA CAPACITATEA UNEIA NOI.EU LE SPUN TUTUROR POSESORILOR DE AUTOTURISME , FIE ELE NOI SAU SECOND , SA LE STAPINEASCA SI SA LE FOLOSEASCA SANATOSI SI TERMINATI-O DRACU CU CONTRAZICERILE ASTEA AIUREA , CA ORICUM NU-SI AU ROSTUL.ORICUM , E UN PAS INAINTE PENTRU DACIA...HAIDA PA.

  • Dpp, miercuri, 17.02.2010 18:06
    @Gigel

    Bravo. Vad ca ai invatat deja cateva litere. Lasa , ca maine te mai invatam si altele mai grele . Daca esti cuminte te invatam si niste cifre , dar nu prea multe . Am un feeling ca Stroe nu mai doarme noaptea de frica parerii tale despre Dacia Logan/Sandero/Duster =)) Doamneee...mare iti este gradina :))

  • Alexei, miercuri, 17.02.2010 19:25
    Concluzie

    A observat cineva faptul ca acele comentarii care au mult scris au primit numai plusuri spre deosebire de cele scurte care au multe minusuri(ma refer doar la cele pro dacia), sa inteleg ca aia care urasc dacia si dau comentarii aberante nu pot sa citeasca asa mult ca sa puna votul corect.

  • Alex U, miercuri, 17.02.2010 19:39
    De abia astept !

    In primavara imi voi cumpara un Duster. Trebuie sa aiba neaparat "All Mode 4x4" , motor 1.5 dci 110 CP, cutie in 6 trepte, AC, 6 airbag-uri, radio-cd mp3 cu intrare aux/usb (comenzi pe volan!!) , volan / schimbator piele, ambianta piele/textil si scaune incalzite... ah si geamuri fumurii, faruri negre. Culoarea va fi GRI (anti-jeg, nepretentioasa). Dau si 17000 euro cu toate ca nu cred ca va ajunge la atat. Va fi cu siguranta mai putin.

  • Marius, miercuri, 17.02.2010 20:18
    [email protected]

    @Automarket @importatorii auto din Romania @toti cititorii 1.Am mai postat mai sus, si am vazut multe voturi impotriva. Sa clarific situatia, scurt direct si la obiect. Este ok ca Dacia prodce de bine de rau ceva in tara asta nenorocita, si sa de papica "si pe verticala si pe orizontala" la multa lume. Iar daca acum au lansat si un SUV compact, foarte bine. A fost lansat pe banii frantuzului, deci haideti sa nu-i mai vaitam nou asemenea cainelui care de drum lung moare, iar prostul de grija altuia. 2.Referitor la Dacia asta.....haideti sa ne intelegem odata. Un amator impatimit de tablouri ar da si toata averea lui numai sa aiba o panza "interesanta", iar un necunoscut probabil nu ar remarca nimic si ar trece mai departe. Stiu un prieten programator care si-a luat dacie. L-am intrebat de ce nu a luat ceva mai bun, second. Ei bine, raspunsul a fost ca "nu-si permite sa piarda timp si bani cu o masina". Si e corect. Totusi, nu numai banul conteaza la urma urmei. Conteaza sa ai o masina care sa te reprezinte, sa fii fff multumit, fie ieftina fie scumpa, fie noua fie second. Ori francezul de la Renault asta nu intelege. 3.Nu-mi voi mai lua cat voi trai eu o Dacie (desi am condus multe), pentru ca: -imaginea de brand e de cacao (o gaselnita comunista, resuscitata de francezi) -design varza -nu sunt robuste si cad repede piesele -problematice rau la aprindere, parte electrica/electronica Desi o sa-mi sara in cap multa lume, eu am zis toate astea obiectiv, din experienta. O sa-mi ziceti apoi ca asta e societatea de consum si cam toate masinile sunt problematice. OK, de acord. O s-a inghitim si explicatia asta. Dar, pana la urma stiti care e problema cu Dacia? (si e boala veche).......problema e ca este ieftina, rezonabila, o cumpar si-mi fac treaba cu ea.........dar ma lasa rece, nu simt nicio pasiune sau admiratie cel putin pt design sau brand. E ca o tarfa, i-o tragi si te cari. ;P

  • Marius, miercuri, 17.02.2010 20:28
    Jos palaria pt firma franceza Renault!

    Nu uitati cei care cotizati cu bani grei pt o masina noua.....ca in 3-4 ani mai bine veti prefera sa beti un vin alb/rosu bun, decat sa alimentati 1 litru de benzina/motorina. Asadar, masinile hibride sau electrice 100% vor fi cautate. Si era sa uit....sa dam Cezarului ce e al Cezarului.......toata stima si respectul pt brandul francez Renault, care la inceput de mileniu 3 a scos modele low-cost si a mai determinat taranoii si prostimea sa-si mai schimbe troacele 1310. Pun pariu ca in lipsa acestei alternative, inca 10-20 ani vedeam dacii in fata blocurilor care saptamanal erau in revizie capitala (aprindere, jicloare, carburatoare, etc) Bogdaproste ca Renault si-a facut pomana cu noi.

  • ALX.CT, miercuri, 17.02.2010 20:52
    @Marius

    "taranoii si prostimea sa-si mai schimbe troacele 1310" Ai dat cu mucii in fasole la faza asta,am rude medici si profesori care au 1310 si mai cunosc destula lume cu studii serioase care au Dacia 1310. Prin commentul tau nu ai dovedit nimic.....eventual ca te consideri superior de faci o asemenea comparatie. Eu nu am avut si nu am Dacia Logan/Sandeor/MCV ca sa imi permit sa zic ca e proasta sau ca ii cad piesele si voi expertilor ati condus cativa km si deja stiti cat de proasta sunt si cum cad piesele.

  • ALX.CT, miercuri, 17.02.2010 20:53

    cat de proaste sunt*

  • LauCalin, miercuri, 17.02.2010 20:55
    @Marius

    De acord oarecum cu ce spui tu, nu insa si cu modul in care ai spus-o (dar nu asta conteaza). Te contrazic in anumite privinte: 1. Nu-i vaitam pe francezi ca nu avem de ce. Stiu sa faca afaceri. Mereu am spus asta, pentru ca, desi nu fac cele mai bune masini, stiu sa le vanda si ofera ce vrea piata (asta e o chestie interesanta;) 2. Hai sa zicem ca de 8000 de euro iti cumperi un Golf de ex. cu aprox. 150 000 de km in stare perfecta. Ok, daca ti-ai cumpara un Logan si ai merge cu el tot 150 000, cu Golful ai fi mers 300000 (!) si se pot intampla sa "pice" foarte multe la o masina care incepe sa-si traiasca a doua tinerele la kilometrii aia. Si asa cum am mai zis, sincer nu-mi mai e asa teama de kilometrajele de peste 100-150000 ale Loganului, pentru ca daca masina a fost ingrijita, nu se simt. La fel ca tine ziceam si eu acum un an, dar cazurile practice m-au facut sa-mi scumb parerea. O masina care sa te reprezinte, de care sa fii fff multumit si sa coste 8000 de euro nu se poate, oricat ai incerca. Si francezii stiu lucrul asta, dar nu s-a urmarit asta cu Loganul, pentru ca din start nu s-a dorit o astfel de masina. Eu cred ca nu ai inteles ce a vrut Renault cu masina asta. 3."imaginea de brand e de cacao (o gaselnita comunista, resuscitata de francezi)": asa cum a fost si Skoda resuscitata de nemti, care se vinde foarte bine si e foarte apreciata? Reteta asta a urmat-o si Renault, insa la preturi ceva mai mici. Si asa cum am mai zis: cand dai 8000 de euro pe un Golf sh care dupa 100000 iti (poate) face figuri, cu imaginea de brand ramai (apropo, la Golf VI deja au inceput sa apara problemele-ia intereseaza-te, si costa dublu cat un Logan) In rest, eu cred ca ceri prea mult de la o masina low cost si nu prea intelegi care e rostul acestei masini globale. Dar na, e parerea ta si ti-o respect :)

  • Dani, miercuri, 17.02.2010 22:51
    xss

    Am impresia ca azi n-ai avut parte la pranz decat de vreo doua gaini zapacite, sau te-ai stricat la stomac de la "OOlele" categoria 4 !!!! Tu te uiti ce tot scrii pe aci, ce comparatii cretine faci si cum te contrazici singur de la un mesaj la altu?!?! Iti lipseste continuitatea in mesaje, conasule!!! Sa nu-mi spui tu mie ca la masinile low-cost este interzis atasarea unei cotiere ca si element default?? Iar referitor la bancheta spate - citez " confort la drum lung" - cred ca tu te-ai nascut in caruta, de ai impresia ca aceasta bancheta iti ofera un astfel de confort !!! ps. mai verifica - tucsonul are!! - smart as sss!

  • crisstiann, miercuri, 17.02.2010 23:21
    slabuta

    slabuta, ..... nici macar la design nu au gusturi .... in afara de laterale care arata cit de cat atragator fata si spatele sunt facute in graba pe genunchi.... iar cu modelul ala de jante chiar e aiurea. partea dreapta se roteste cu unghiul interior intre spite iar parte stanga cu unghiul in exterior....

  • antonny, miercuri, 17.02.2010 23:29
    pentru g3orgi

    sa nu iti cumperi dacie mai bine un sh cu 100 de mii km nu ???...tu spui k neamtul are banii si romanul nu .....uitat-e pe strada la noi k avem masinii de lux mai multe decat ei ...dar de noi vrem bmw sh si ww cu sute mii km .... si uite am sa iti dau ex cat de prost e romanu ...habar nu are ce cumpara dar el vrea bmw ...bmw seria 5 sh dotarea full are piele dar de ce nu are si incalzire in scaune ???

  • xss, miercuri, 17.02.2010 23:38
    "continuitate" =))) m-ai spart !!

    @ Dani cum dracu sa vbesti cu atata siguranta de confort la bordul Duster-ului, cand tu nu te-ai apropiat nici la 1 km de el ?! =)) Lucrez in domeniul auto si am condus peste 100 de masini prin natura meseriei mele si dau lectii oricand unor "talentati" ca tine... si da, ca tine am vazut multi... nu esti cu nimic deosebit ps: Tucson NU ARE cotiera la GL Classic. Are cotiera pe variante mai scumpe. Raportul calitate/pret va fi NET in favoarea Duster-ului. Tucson e depasit tehnic, moral, estetic si nu-l face nici 10.000 de cotiere mai masina decat Duster.

  • g3orgy, joi, 18.02.2010 01:55
    parerile sunt impartite

    @Radu: hai sa nu vb.. am lucrat in fabrica de cablaje pentru dacia.... si alte masini.. crede-ma ca stiu mai multe decat crezi.... si hai sa iti povestesc ceva.. cunosc pe cineva care a lucrat la dhs... si au avut de facut biciclete pentru romania si Germania.. , a venit neamtu sa vada cum se lucreaza bicicletele pt Germania.. a gasit un defect la una si a refuzat tot lotul de 15000.. asa se intampla si cu masinile... cele pentru export sunt bibilite... cele pentru romania sunt facute " da sa mearga". asa ca, sa nu vb, ca stiu mai multe decat crezi... @antonny: stii de ce sunt mai multe masini de lux la noi?? pentru ca si alea sunt second si luate pe preturi de nimic... si daca unu e prost si nu stie sa se uite la o masina cand o cumpara.. aia nu inseamna ca toti sunt asa... sa nu ii bagam pe toti in aceeasi oala pentru ca nu toti cumpara masini de fitze... ca mai am in oras si eu de-aia care si-au luat masini second " de lux " si dau ture in centrul orasului ca sa vada lumea ce masini au ei ... da ei nu au niciun ban in buzunar.. ma lasi cu de-astia ca mi s-a acrit.

  • g3orgy, joi, 18.02.2010 02:04
    @ Radu... am uitat sa iti zic...

    varul meu a lucrat la o spalatorie auto.. intr-o zi a venit un domn cu un Logan sa isi spele masina. A bagat-o inauntru si varul meu l-a intrebat daca si-a inchis bine masina. Respectivul i-a raspuns ca DA. a trecut varul meu la treaba. spalat exterior, sters... La sfarsit ii spune domnului respectiv ca poate trage masina afara sa ii faca si interiorul.. se urca domnu in masina si observa ca a intrat apa in interior. se cearta cu varu ca i-a bagat apa in masina. varul meu enervat l-a pus sa isi bage iar masina inchisa inauntru si sa ramana in masina sa vada ca nu e vina lui. se apuca si da iar cu apa pe ea si iar intra apa in masina.. si domnul respectiv a vazut ca varu avea dreptate si ca masina era facuta prost. sa iti mai iei dacie?? NU CRED!!!

  • g3orgy, joi, 18.02.2010 03:10
    am gasit acum..

    nu mai bine iei un GWM Hover super luxury 4x4 la 15 mii si ceva de euro decat sa dai 17 000 pe o dacia vai si amar de capu ei?? @beewhore: detest faptul ca-s romanca... detest tara asta de r***t.

  • g3orgy, joi, 18.02.2010 03:15
    am uitat sa pun link-ul

    http://www.informatiiauto.ro/gwm-model-gwm-hover-cuv-versiuni-preturi-mid415.html

  • Raul, joi, 18.02.2010 08:24
    Dacia Duster nu se conduce cu permis de intrare in liceu

    Imi place mult filmuletul cu Duster de pe Caradisiac.com. Stiu sa-si faca meseria baietii. PS: vad destul de multi copii pe site-ul asta carora le-a trecut de mult ora de culcare. "Crysty" , "g3orgy" la nani !

  • Dani, joi, 18.02.2010 09:39
    @ xss

    Intamplator am si eu experienta pe campul muncii in domeniul auto (chiar productie) si tot intamplator pe langa altele, am si un logan in curte. Stiu ce vorbesc, spre deosebire de altii! Sa n-ai impresia ca sunt un pustan de 18 ani cu pitici pe creier!!! Deci are, da? E drept, pe o versiune mai dichisita, dar are cotiera lu' Peste! Nu sunt fun Tucson, chiar nu-mi place modelul, dar l-ai adus in discutie ca argument si te-ai contrazis singur!!! Felicitari!:-) Din raspunsurile tale, vad ca mentii deschiderea a diverse tematici prin care daca vom continua, vom intra in polemici. De ce nu esti obiectiv in raspunsuri? Vi cu tot alte argumente nefondate pe dialogu nostru. Am spus eu ca tucsonul e extraordinar? am spus eu ca e de ultima generatie in design, motorizare si interior futurist? Nu ma intereseaza daca duster-ul va fi net superior tucsonului, sau vice-versa! Eu am facut niste observatii fiind o persoana atenta la detalii si in plus sunt convins ca ar fi reusit sa puna accent pe ceea ce am enumerat eu, cu niste costuri minime!! Lucru care ar fi fost clar in favoarea marcii noastre! Daca citesti cu atentie ce am scris, vei vedea ca nu sunt totalmente impotriva duster-ului, ci a unor elemente de care 'injinerii' de la Mioveni ar fi putut sa tina cont. Insa, cand vin talentati ca tine, cu remarci si paralele demne de un copil de 15 ani, consider ca nu are niciun sens continuarea discutie, prin simplul fapt ca nu se poate purta la acelasi nivel. Vorba'ceea: unde dai si unde crapa? Cam asa sunt raspunsurile tale. Fiecare cat poate! :-P ... "No hai sa traiesti ! "

  • cristian ceobanu, joi, 18.02.2010 09:58
    CHiar pare interesant

    Chiar pare interesant :)

  • Fonta, joi, 18.02.2010 11:48
    Duster

    Pt desteptii de mai sus care compara Duster cu conserva aia de GWM HOOVER: 1.daca ati fi citit putin pe forumuri despre hoover va abtineati de la comentarii 2.in 5 ani de cand citesc reviste auto doar la hoover s-a pus problema tangajului extrem de pronuntat(alaturi de ruliul urias si de franele tipice unei biciclete) 3.hai sa comparam si motorizarile: DUSTER 1.5 dci 110 cp consum 6.1 / 4.5 / 4.9 GWM HOOVER 2.4 126 CP consum 14.6/ 9.1/ 11.1 Ce parere aveti se merita? Nu mai spun de diferenta de bani data de taxe(rovigneta, asigurare). Oricum fiecare e liber sa isi ia ce doreste si oferte sunt pt toata lumea, dar stati linistiti ca vor avea grija sa il pozitioneze foarte bine ca raport pret/calitate cat sa rupa iar gura targului(apropo cati credeau ca logan va avea un asa succes acum 5 ani cand si atunci existau suficiente alternative de la fiat, skoda, opel...0

  • Dpp, joi, 18.02.2010 13:01
    :))

    @Fonta Lasa-i sa cumpere GWM HOOVER. O sa fie mai bine pentru noi . Trafic mai lejer in oras , pentru ca majoritatea o sa fie in service sau fara benzina. Nu ii mai invata de bine :)) @Mircea Mester : mi se pare mie sau articolul asta se apropie de un record de comment-uri pe automarket.ro ?? Desi comment-uri este un termen foarte generos pentru ce s-a postat aici .

  • Xxplosive, joi, 18.02.2010 14:19
    logan

    Loganul nu merita cumparat deloc , am masina de firma logan luat 0km , acum are 30000 si se comporta mult mai slab din toate pct de vedere decat bmw sh masina personala.Absolut tot confort la rulare , stabilitate erc

  • Xxplosive, joi, 18.02.2010 14:20
    Duster

    Modelul Duster la prima vedere imi place, dupa ce voi merge cu una imi pot forma o opinie mai buna . Deocamdata doar varianta 4x4 este interesata , 4x2 tre sa fii tampit sa o cumperi

  • g3orgy, joi, 18.02.2010 14:42
    @Raul

    in primul rand: NU SUNT COPIL !!! (24 ani) in al doilea rand.. nu vorbesc din auzite.. la faza cu spalatoria am fost de fata. si toti pe care ii stiu si au cumparat logan spun ca le pare rau ca nu au pus un ban in plus sa ia alta marca de masina.

  • 4x4adventure, joi, 18.02.2010 14:45
    offroad

    Imi place cum arata, interiorul pare de mai buna calitate si daca va fi pana in 17.000 euro cum se aude, mi-o iau (am fix 16.500 euro in cont) .. pai la banii astia are la ora actuala cel mai tare sistem 4x4 de pe piata !

  • g3orgy, joi, 18.02.2010 14:50
    @ Radu, @raul, @anthonny

    e valavbil si pt ceilalti.. daca va deranjeaza faptul ca va aduc argumente ce fac DACIA de rusine imi pare foarte rau. nu e problema mea.. e problema lor ca nu isi fac treaba cum trebuie si cea mai mare problema stii care e ? ROMANIA. asa ca nu-i mai ironizati pe altii daca nu va convin parerile lor.

  • sailor66, joi, 18.02.2010 15:59
    @laucalin

    ce de experienta ai!!! se vede treaba ca ai facut milioane de km cu masinile pe care te lauzi ca le-ai condus!! de unde stii tu ca hover e conserva? sa iei legatura cu tipul din Braila a carui familie a scapat neatinsa la un accident in care daca erai in Beetle ca al tau intindeai copita si te pupa muma rece pe masa!!!ai atat de mult interes in industria romana de profil ca sa nu vezi ca firme de paza si protectie au hover pentru zonele de munte?iar tapiserie de piele nu-mi voi lua niciodata...nu-i buna la rinichi!!!da o fuga pe google si uita-te ca tot chinezii au cumparat "blazonul" tau cel drag!!!cat despre wv...o dacia nemteasca!!!singura marca cu adevarat fiabila din germania a fost si va ramane MERCEDES....

  • sailor66, joi, 18.02.2010 16:05
    @dpp

    cum circuli printre cratere? tot bmw mai ai ? cum ai stat cu zapada din parcare? mai asculti manele cu geamul de la taraboantza deschis?

  • sailor66, joi, 18.02.2010 16:09
    @fonta

    hai sa-ti raspund bilingv....serbo-coreeana....ce masina ziceai ca ai? mala...kia?!?!

  • 4x4adventure, joi, 18.02.2010 16:41

    g3orgy calmeaza-te ba pustulache... ai dat 50 de comentarii, acum te simti mai bine? tu chiar ai impresia ca te ia cineva in serios? Revenind la poze... imi place ca acum, mai nou, are sigla pe volan :)

  • Dpp, joi, 18.02.2010 18:26
    @sailor66

    Incearca un diazepam , ceva , ca nu mai merge. M-ai prins, ce-i drept .Am un bemveul din 1710 in care ascult manele cantate de magarul ragusit care tracteaza "bolidul". Cred ca ti-a trecut termenul de valabilitate si e cazul sa mai scoti capul de unde il tii si sa incepi sa il folosesti. N-ar strica si ti-ai face si un bine :)

  • LauCalin, joi, 18.02.2010 18:42
    @Sailor66

    Iti spun doar atat, daca ma crezi bine, daca nu, treaba ta:e o maaare diferenta intre o masina produsa in China de o firma chinezeasca (gen Hover), si una europeana care are fabrica in China (gen Mercedes de ex). Iar firmele de paza, daca si-ar cumpara LandCruiser pentru munte ar da faliment. Despre siguranta lui Beetle nu stii ce vorbesti. Am avut un accident acum vreo 3 luni (la20km/h) si am lovit un Hyundai Getz pe care l-am miscat o jumatate de metru iar eu nu am simtit nimic. Masina asta, desi e mica, are 1250 kg si nu degeaba (la EuroNCAP a luat 4 stele). Sa iau legatura cu un om ca sa-mi spuna ca Hover e masina e sigura (1!)... prefer mai bine sa iau legatura cu mult mai multi care au masini "de firma" sa-mi confirme acelasi lucru despre masinile lor. Iar despre fiabilitatea Mercedes, nu mai e ce a fost o data. Daca nu ma crezi intereseaza-te cate rechemari au facut la Clasa E si SL (fostele generatii). Te-ai urcat in GLK sa vezi ce prelucrare are? Nu cred, altfel nu ai mai fi spus asa. Si apopo de apa din portbagaj la Logan, vad ca te crezi destepti, dar stiai ca acum 2 ani Mercedes a facur rechemari in State la Clasa M pentru ca intra apa pe la haion si se ardea sistemul de deschidere al portbagajului? ;)

  • Husdu, joi, 18.02.2010 20:46

    @g3orgy care esti mare inteligent si eu stiu persoane care nu mai stiau cum sa scape de bmw-uri si passat-uri ca sa isi cumpere un logan nou.

  • antonny, joi, 18.02.2010 22:56
    pentru xxplosive

    ce probleme ai avut tu cu loganul in 30 mii km .... argumenteaza ..... eu am ajuns la 280 mii km si nu ma plang de probleme....

  • Florin E., vineri, 19.02.2010 01:18
    pret

    impotriva masinii ca design nu am nimic ca performante cred ca e ok dar pretul de pornire de 14.000E ma sperie, ca mai trebuie sa pui 3000E sa ai si optiunile si scuza-ma frate dar la 17000 incepi sa intorci capul si dupa alte masini sincer nu are deloc chestii in plus fata de restul gamei dacia (in afara de 4x4 optional) asa ca eu consider ca un pret de pornire cinstit ar fi unul putin peste dacia MCV adicaun 10.000E pt varianta "troaca" ca ideea pt versiunile "ambiance", versiunea de baza: logan - 5900E sandero - 6890E mcv - 8400E duster - 14.000E si la banii aia nu vine cu nimic eu sper ca asta sa fie un zvon si 14.000E sa fie eventual pt versiunea "laureat"

  • Carlos, vineri, 19.02.2010 17:18
    @Florin E.

    Mai Florin E. tu gandesti putin? Nu tot ce zboara se mananca ! 14.000 euro va fi in FRANTA !!! Franta, nu Romania! Preturi SPECULATE in Romania sunt intre 12.000-17.000 euro. La 15.500 euro se presupune ca ar fi o varianta 4x4, diesel, echipata decent. Automobile Dacia nu a furnizat nicio informatie de preturi. "sincer nu are deloc chestii in plus fata de restul gamei dacia" -Florin E. In afara "All Mode 4x4" , Duster vine cu dotari care NU au mai fost pana acum pe Dacia gen 6 airbag-uri, scaune incalzite, tapiterie piele / textil. Tot nou la Dacia este si ansamblul motor/transmisie - 1.5 dCI 110 CP, cutie manuala in 6 trepte. Ca sa nu mai vbim saltul calitativ facut la interior. Cum poti sa spui ca nu vine cu nimic nou?!! Doar orb sa fii sa nu vezi asta!

  • cARLOS, vineri, 19.02.2010 17:20
    ah, am uitat !

    Cap. noutati *comenzi audio pe volan - o dotare ce merita mentionata

  • daniel, sâmbătă, 20.02.2010 09:44
    dacia

    uite asa pentru cei care sunt de parere ca dacia e un gunoi de masina sa se mai gandeasca parerea mea e ca esteprea buna si ca aia ca tot spun ca mai bine nu venea renault ar trebui sa-i pupe si in fund ca daca nu veneau cel mai probabil dacia dadea faliment de mult timp si asa ca un exemplu ca marea majoritate sun prostii un prieten are o cunostinta care a cumparat un logan pentru parinti si un mercedes c220 (modelul nou) pentru el si au plecat in vacanta , iar mercedesul s-a stricat iar dacia nu avea nici o treaba si mai sunt multe cazuri in care masini scumpe fac probleme lafel de scumpe

  • Lorin, sâmbătă, 20.02.2010 13:24
    Duster?

    acu ca e buna ca nu e buna ,,, gusturile nu se discuta ... dar ganditiva ca masina asta o sa sparga topurile vanzarilor in strainatate, in special germania, franta, etc... ca si pt logan, sandero, sandero step, noul duster "SUV" o sa fie o masinutza ... dragutza ... ce poate inlocui un tiguan ... pt omul mai sarac , din zilele astea .... de ce nemtii cumpara loganuri ? sau sandero ? ca s-au plictisit de turbo-avioanele lor ? Mercedes, BMW, VW ? cu 200 -300 CP ? sau pt ca au inceput sa simta taxele, asigurarile, costurile intretinerii , carburantul,.... etc ? Prefera sa cumpere o masina acceptabila ca si confort dar ieftina fratilor ... si destul de reusita .. zic eu , desi Dacia tot Dacie ramane ... cai Duster sau 1300 :)) Va zic eu ... ca in criza asta nu multi isi mai permit masini de 30 mii sau 100 mii euro ... , cu atat mai putin SUV-uri, ci isi iau si ei una pe la 14mii ... Asta o sa ne mai scoata si pe noi din "ca*a" cu criza asta .. prin export in europa. O sa se vinda dusteru nostru pe programe rabla in toata europa si nu numai :)) ca painea calda. Asta a fost parerea mea! Toata stima

  • Carlos, sâmbătă, 20.02.2010 15:15
    Voi nu intelegeti conceptul

    Pentru toti prostii : Duster NU este un SUV, este un crossover !!!

  • AMD, sâmbătă, 20.02.2010 19:29
    @ Marius

    "-imaginea de brand e de cacao (o gaselnita comunista, resuscitata de francezi) -design varza -nu sunt robuste si cad repede piesele -problematice rau la aprindere, parte electrica/electronica" De unde dracu' ai scos aberatiile astea? Cat de prost sa fi sa contesti fiabilitatea unui model care inca nu se vinde pe piata?

  • Tudor, duminică, 21.02.2010 13:13

    Am vazut aici tot felul de comentarii pro si contra Dacia Duster. Adevarul este ca puteau sa puna un motor mai puternic pe Duster. E cam mic. Dar ..hai ca merge. Puteau sa integreze in bord casetofonul auto , ca sa nu mai trebuiasca sa ai grija lui. Dar...este o masina low-cost. Din proprie experienta spun ca Dacia face masini bune. Cheltuielile de intretinere si problemele tehnice care pot apare depind mult si de noroc. Daca ai noroc sa pui mana pe o masina bine realizata, poti sa nu ai nici o problema cu ea. Dar evident, poti avea si ghinion si iti blestemi zilele cand te-ai gandit la Dacie. In final, are puncte bune si puncte rele, dar in general este o masina buna, adaptata drumurilor noastre.

  • Semtex, duminică, 21.02.2010 17:59
    @ Tudor

    1) Mentalitatea cu "norocul" e o reminiscenta a celor care au trecut in anii '90 de la Dacia 1310 la masini de import. Sunt acei oameni care nu sunt atrasi in mod deosebit de domeniul auto si isi deruleaza placa asta in minte de fiecare data cand mai vad sporadic prin ziare cate un articol legat de Automobile Dacia. De cand au pierdut ei contactul cu Dacia, s-au investit 1.5 miliarde EURO in retehnologizarea proceselor de fabricatie, logistica si formare profesionala... Da, o fabrica al carui pachet majoritar valora in 1999, 50 mil. dolari, are in prezent investitii de 1.5 miliarde euro !! Asta ca sa intelegeti unde se afla Automobile Dacia acum. 2) Dacia Duster 1.5 dci 110 CP are 1.280 kg in varianta 4x4; Megane Sedan 1.5 dci 105 CP are 1.240 kg. Un Megane Sedan cu motorul asta poate face de ras oricand Octavia 1.9 tdi 105 pe liniute. Cine stie, cunoaste.

  • Tudor, duminică, 21.02.2010 18:59

    Mentaliatea cu "norocul" e reala. Eu am avut norocul ca prima mea masina, Dacia Sandero sa fie foarte buna..nici o problema la ea . Dar stiu oameni care au avut numai de pierdut de pe urma acestei alegeri. De asta am spus de noroc. Dar , cum am mai zis, Dacia face masini bune....si voi fi unul din cei care isi vor lua Duster .

  • Semtex, duminică, 21.02.2010 19:37
    @Tudor ... suntem o tara emergenta, dar nu cred ca avem cei mai ghinionisti oameni de pe planeta.

    Tu ai vorbit cu 2 - 3, 10 persoane maxim, dar eu am discutat cu MII (mii, adica un numar din 4 cifre) de persoane de-a lungul timpului care au Dacia si crede-ma, nu poate fi vorba de noroc daca se respecta recomandarile de exploatare venite de la Automobile Dacia. Cand investesti 1.5 mld EUR nu prea mai e loc de eroare si trebuie sa fii al dracu' de ghinionist ca sa ai parte ceva nasol.

  • Semtex, duminică, 21.02.2010 20:17
    mentiuni

    *si cand scriu "am discutat", ma refer la intalniri fata in fata (reale!) , nu la internet si forum-uri, unde oricine poate fi oricine. * "daca se respecta recomandarile de exploatare venite de la Automobile Dacia" - acel "DACA" trebuie subliniat.

  • un privat, luni, 22.02.2010 21:52
    comentarii referitor la Marca DACIA

    Mai baieti! am citit mai sus tot felul de pareri am vazut ca uni critica loganul altii apreciaza loganul.....eeu va pot spune atat...Sunt posesor de Q7 ..3.0TDI/250cp(resoftat) pe care am dat (adica o sa dau mai mult)80000euro,rata laesing 1120euro pe luna(media)pe 5 ani...nevasta-mea este posesoare de seat Cordoba 1,4/75CP..de 5 ani de zile la terminarea leasingului a iesit suma de 20000 de euro....masini de servici avem skoda fabia1,2(sotia) si eu am avut o skoda octavia unu1.9tdi primul model si acum am varianta 2-a tot 1.9 tdi 105cp..in firma avem flota de LOganuri si skoda.....si acum sa le iau pe rand -audi..are un consum de cel putin 14l/100km motorina.....e fff greu....suspensia pneumatica ..am dat bani de pomana....pe ea...am uract la pestera ..la cabana si am ramas suspendat in zapada...abia cu un pajero am reusit sa-l scot dupa ce mi-s-a rupt si stanga si am spart farul respectivului pajero pe care a trebuit sa-l platesc(normal)...pe zapada de 20cm pierd tractiunea..sistemul de control proceseaza fff greu...recunosc "m-au facut un tip cu honda crv si unul cu hyundai tucson ...la ei sistemul lor de tractiune este mai eficient....in teren namolos sau pe zapada...sistemul de comanda mmc.....e o balarie cu atatea comezi si submeniuri.....ca te apuci de cap...pana gasesti ce vrei. probleme pe linia de electronica..inainte de schimbarea softului..dar..de e audi....(parerea mea..nu-si merita bani)..service-ul e fff costisitor..un schimb de ulei la 30000km...m-a costat 39mil lei vechi -seat 76000km schimbat un rulment la alternator....ca era spart...intrerupator de la pedala de frana....capetele de bara stanga dreapta,bucsile bascula....in rest nimic..consuma 9l benzina in oras..si e cam chel ..are climatronic si geamuri si oglinzi electrice,jenti magneziu..si vopsea metal..pret pornire14000euro..final 20000 euro..si fiabilitate...las la latitudinea voastra... -skoda fabia 1.2...64cp..consum bun 7l in oras..dar e chiala..doar geamuri fata electrice si aer conditionat..in rest nimic..pret de pornire 11790 euro final 17000(se merita??..eu zic ...nu!)....service-ul cum se stie la skoda..e jale...te furaaaa..engros -skoda octavia 1.....800000km...mananca ulei..telescoape spate schimbate de 2 ori suspensie spate (arcuri) schimbate,aceleasi probleme ca la cordoba...alternator..schimbat..ca cei de la skoda nu au meseriasi care sa schimbe doar rulmentul(sa te faca la bani),bucsi bascula ..fara numar..cam la fiecare 70000km schimbat capete de bara si bucsi bascula..aceste probleme apar si la masinile din flota fara exceptii..si pretul de pornirea fost 14680euro...la oferta (si au fost cumparate mai multe si a am avut discount)..la final de leasing20600euro..pe 5 ani..rata 250 euro pe luna..si era basic.ca si dotare,consum 7l motorina in oras -skoda 2.....are deja 130000km si la ce am spus(la octavia1) mai sus adaugati si telescoapele de la hayon care la 2 ani..adio...satateam cu prajina in masina ca sa tin capota deschisa..pretul masini..20000euro initial..si final 35700euro cu rata de 360euro pe luna..asa este ,asta are cutie DSG,climatronic..bord gen pasat..magazie de 6cd,cd recorder,tapiterie crem sahara,pachet de drumuri grele DSC ESC(tot alfabetul) ..full airbag..la vremea aia..adica acum 2 ani..dar isi merita bani?....nu prea..consum de 7l motorina in oras -dacia logan 1,4/75.....au deja 130000..din 6 bucati..la unul am schimbat discul de ambreiaj la 76000km..in rest nimic..nici o problema .consum 9l benzina in oras..cost 7600euro initial...final 12470 euro rata pe luna undeva la 4,3mil lei vechi -dacia logan 1,6/90cp...tot 130000..max 160000km...depinde de sofer...consum 10l in oras..avem11 bucati..si pana acum nici o problema pret de pornire 8900 euro....final bate la 15000 euro.rata este de 6 mil/luna -dacia logan 1,5 dci/68cp...200000km...5 bucati din care 2 full option(aer,conditionat geamuri electrice,oglinzi electrice,proiectoare de ceata,cotiera,cd player)cele doua au plecat ca si pret de la 10500euro restul au fost mai ieftinesub 10000 euro...pana in prezent nu au nici o problema..srvice la zi cu ce se cere..ulei curele..placute frana..lichid si alte filtre... ....si acum..rezultatul...cel mai scump service la dacii(indiferent de motorizare) nu a sarit de 7 mil si asta la diesel ca la benzina nu sar de 4,5 mil pe cand la seat,skodafabia.octavia 1,sau octavia 2.incep de la 7 mil (seat,si fabia) si ajung la 14mil..16 mil la Octavia 1sau2...si unde este avantajul..eu ca sociatate si ca si persoana eu vreau profit..si fiabilitate..nu bani cheltuiti si timp pierdut in service....vreu ieftin si bun..si sincer cred ca astia de la dacia si-au atins scopul....sper ca si acest SUV sa faca o figura frumoasa pe piata..si sa fie la nivelul loganului pe care este bazat...cu toate ca ar trebuii un motor de 136CP diesel....ca aspect este undeva in piata..nici prea nici foarte...

  • ...., joi, 25.02.2010 11:20
    .....

    sa dai 15000-17000 pe un daster full adica 60000-70000 ron e cam exagerat de mult, intretinerea e mai scumpa cine nu cunoaste ce implica un 4x4.

  • Duster, joi, 25.02.2010 14:55
    @....

    -in primul rand nu fii taran si nu scrie dupa ureche - se scrie Duster -in al 2-lea rand daca pui preturile ipotetice in ron, nu schimba cu nimic faptul ca este mai ieftin decat concurentii directi: hyundai tucson, skoda yeti, daewoo captiva, ford kuga, vw tiguan, nissan x-trail classic si chiar mai ieftin decat fiat sedici care incepe de la 13.000 euro FARA TVA PANA LA 18.800 euro FARA TVA. Singurul cu un pret de pornire mai mic ar putea fi suzuki sx4, dar nu e decat un hatch suprainaltat si poate sarii lejer la 18 mii cu dotari si motor comparabil ca performante cu al Duster-ului...

  • Mayc, joi, 04.03.2010 17:32
    dacia

    frate.nu comentez.parerile voastre eu am loghan,desi puteam sa am audi.bmw.etc eu spun ca suvul face bani.desi la ce drumuri avem.parcari.civilizatie....tr sa faca un tanc :D

  • Mayc, joi, 04.03.2010 17:40
    dacia

    au scos o masina pt oameni.ok nu pt fitosi.cn vrea fitze plateste ;) unde ajunge ala cu Q7ajunge si dusterul si loghanul.are dotarile unui loghan+4*4.ce vroiati la 10 mi Q7 =))

  • mayc, joi, 04.03.2010 17:59
    dacia

    decat sa mi iau o rabla de germania si sa ma rup ai fitze prin toti pomi.mai bn un suv ;)gasesch piese nu fac toti burtosi cu bani.apropo a ti vzt.ce burti au cei de la rep.k audi etc =)) pe bani vostri =))

  • Duster -primul RECORD, luni, 08.03.2010 01:31

    Organizatia internationala de certificare a recordurilor mondiale, World Records Academy, a desemnat Dacia Duster ca fiind cel mai accesibil SUV din lume ! http://www.mediafax.ro/english/world-records-academy-designates-romanian-dacia-duster-most-affordable-suv-5715186/ http://www.worldrecordsacademy.org/transport/most_affordable _SUV_Dacia_Duster_sets_world_record_101584.htm

  • internetus.ro, miercuri, 07.04.2010 11:28
    Designul e departe de prototipul Dacia Duster prezentat initial

    Nu pot sa ofer o parere obiectiva , fiindca nu am vazut Dacia Duster in realitate, ci doar in fotografiii si fisiere video, dar singurul motiv pentru care am renuntat la ideea de a cumpara Dacia Duster, desi initial eram hotarat 100% sa fac respectiva achizitie, este ca au schimbat designul exterior in proportie de 70 % fata de prototipul initial, care il prezentasera in revistele auto de specialitate in momentul cand s-a anuntat ca va aparea Dacia Duster. ( a se vedea conceptul aiciȘ http://img408.imageshack.us/img408/6338/daciadusterconcept.jpg ). De acord, nu se putea face cu 1 usa pe o parte si 2 pe cealalta parte, ci normal cu cate 2 usi pe laterale. Dar farurile nu mai sunt deloc acelasi, linia aerodinamica generala a fost schimbata, iar conceptul Dacia Duster prezentat initial s-a facut ... praf, la linia de design (imi spunea o matusa ca parca seamana cu masina Citroen cu care se plimba Louis de Funes cu calugaritele in comediile franceze din tineretele dansei-u stiu de unde aceasta conluzie , dar probabil are elemente clasice de design pe care eu nu le-am observat).

  • Englezul, duminică, 31.10.2010 19:02
    Dacia Duster? Super!

    La un salon auto (nu am retinut care), prezentatoarea ProMotor l-a abordat pe designerul auto Giugiaro (cine stie, cunoaste), care "si-a dat" cu parerea. Tot ce a comentat negativ a fost ca la interior nu sunt folosite culori mai vii, ca asa este trendul actual. In rest, dupa exterior, a apreciat ca ar costa cam 22-25000 euro. Am citit mai sus de cretini cu BMW (de 10-15 ani) care criticau designul Dusterului. Probabil ca nici nu au auzit de Giugiaro, dar nici de Chris Bangle, cel care a proiectat exteriorul modelelor BMW din ultimii ani si pe care adevaratii fani BMW l-ar fi ucis cu placere pentru "rezultatele" vizuale avute. I-as provoca pe cretinii cu second-hand-uri din Germania unde si-au facut ultima revizie la budele lor, nici 0,5% nu au fost la reprezentantele BMW sau Audi.... nu isi permit, le schimba ei in spatele blocului si pun filtre turcesti sau chnezesti. Oricum, Dacia nu are intretinerea scumpa si este fiabila. Poate mai stiti, Mercedes a avut in anii '70 un model care mergea si cate 1 milion de kilometri si nu ajungea pe la service decat pentru revizii. Dacia poate fi la fel!