Dacia face spectacol in Franta: a depasit VW, Ford si Opel!

Publicat vineri, 02.04.2010 10:55 de Mircea Meșter

Marca de la Mioveni a reusit sa stranga in luna martie 6.8% din vanzarile totale din Franta. Dacia se afla pe locul al patrulea la vanzari, dupa Renault, Peugeot si Citroen.

Dacia continua sa surprinda in Europa. In conditiile in care piata din Romania se afla in cadere libera si asteapta programe de tip Rabla pentru a ramane macar la nivelul de anul trecut, Dacia si-a cautat si si-a gasit clienti in piete care acum trei-patru ani erau considerate tabu pentru o marca low-cost.

Dupa ce anul trecut a surprins prin performante excelente in Germania, Franta si Italia, Dacia continua sa creasca in Hexagon, acolo unde s-a clasat in luna martie pe locul al patrulea la vanzari.

Practic, Dacia a fost depasita doar de Renault, Peugeot si Citroen in vanzari, marca romaneasca reusind sa treaca de branduri de prestigiu ale lumii auto, cum sunt Volkswagen, Opel, Ford, Fiat sau Toyota. Cu 16.624 de masini vandute in Franta in a teria luna anului in curs, Dacia i-a surclasat pe cei de la Volkswagen si pe cei de la Ford cu cate 2000 de masini (14.534, respectiv 14.608 unitati), in timp ce Opel a cazut la 9157 de unitati vandute. Practic, Dacia a reusit performanta de a vinde in luna martie in Franta cat Opel, Hyundai si Nissan la un loc.

Cifrele reusite de Dacia in Franta i-au permis Grupului Renault sa depaseasca la vanzarile totale Grupul PSA Peugeot-Citroen Cresterea marcilor Renault Group fata de anul precedent a fost de 27.6%, in timp ce PSA a reusit sa urce cu doar 15.2%.

  • "Clasamentul celor mai bine vandute masini din Franta prezinta un fenomen spectaculos: boom-ul Dacia, filiala romaneasca a Grupului Renault" - LA TRIBUNE

VANZARI FRANTA MARTIE 2010 (autoturisme)

MARCA  MARTIE 2010 
 Cota de piata 
 IAN-MAR 2010 
 Cota de piata (ian-mar 10) 
1. RENAULT 53.195 21.9% 136.379 22.9%
2. PEUGEOT 43.160 17.8% 107.898 18.1%
3. CITROEN 35.073 14.4% 88.763 14.9%
4. DACIA 16.624 6.8% 31.414 5.3%
5. FORD 14.608 6.0% 34.756 5.8%
6. VOLKSWAGEN 14.534 6.0% 35.677 6.0%
7. OPEL 9.157 3.8% 21.574 3.6%
8. FIAT 9.064 3.7% 20.480 3.4%
9. TOYOTA/LEXUS 
6.616 2.7% 18.732 3.1%
10. AUDI 5.126 2.1% 12.163 2.0%

via | ccfa.fr

  • Ion, vineri, 02.04.2010 11:31
    Bravo Dacia

    Bravo Dacia! Construita de mana de roman - apreciata in toata lumea!

  • marius, vineri, 02.04.2010 11:40
    si Germania ?

    Era interesant si topul din Germania, asa pentru comparatie:)

  • raduvlase, vineri, 02.04.2010 11:43
    2 Aprilie

    Daca era 1 Aprilie, credeam ca e o farsa. Parca nu iti vine sa crezi ca pe o piata matura, asa cum este cea din Franta, Dacia poate schimba atat de mult clasamentul. Felicitari Dacia si la mai mare.

  • ha!, vineri, 02.04.2010 11:56

    Ce boxeaza Groupe Renault , PSA-ul ! :))

  • virgin, vineri, 02.04.2010 12:20
    Masura sociala...

    Probabil este o oferta a guvernului francez pentru a-i ajuta pe cei fara casa si astfel le pune la dispozitie un "acoperis" convenabil, la preturi modice... Cred ca acesta este si motivul "ascuns" pentru care sunt prezentate in fotografie cele 3 modele, in functie de componenta familiei...! :)

  • icon, vineri, 02.04.2010 12:21

    putintica rabdare acusica vor posta si "specialistii" anti renault In rest, in Franta lideri sunt marcile franceze in Germania cele germane, in Italia cele italiene, in Spania cele spaniole, in Romania cele romanesti. Nu e nimic deosebit cu acest clasament dar Dacia puncteaza bine. Vesticii nu pot fi acuzati de imbecilitate cand isi cumpara o masina dar pentru a le iesi unora "calculele" clasamentul poate fi suspectat de minciuna.

  • C-G-C, vineri, 02.04.2010 12:29
    Dacia by Renault

    Renault a realizat cu Dacia ceva incredibil, au reusit sa scoata un produs decent, ieftin pt cumparator si profitabil pt ei. In timp ce pe altii ia ingropat, criza asta financiara a ajutat enorm Dacia si acum are un capital de imagine de neimaginat in urma cu 5 ani. Daca pun la socoteala noul Duster si viitorul Logan (care cu siguranta va fi un produs mai rafinat) nu vad cum Dacia ar mai putea pierde pe aceasta nisa de modele. Ar trebui sa ne bucure pe toti succesul constructorului roman. Cat despre vanzarile din Franta... OAU!!! Sa fii urmatorul constructor in clasamentul vanzarilor dupa marcile franceze si sa vinzii cat FORD si VOLKSWAGEN este o realizare remarcabila, incredibila pt marca noastra.

  • Dacia, vineri, 02.04.2010 12:38

    where's mighty skoda right now, huh?

  • unckle, vineri, 02.04.2010 13:25

    Dupa minunata criza care a lovit cam toata "clasa de mijloc" oamenii au inceput sa se gandeasca mai bine daca pentru a merge din A in B nu-i o idee buna sa cumpere o masina mai ieftina, ca sa le ramana si ceva bani de cheltuit atunci cand ajung in B :) . totusi sa nu consumam apa rece si sa avem simoptome de oemeni beti.. ca DACIA nu mai este "romaneasca" de ceva vreme .. nici macar oamenii care lucreaza acolo ... aia sunt alt fel de muncitori.. nu-s "clasicul" romanesc :P

  • costi, vineri, 02.04.2010 13:42
    offffff

    MAI oameni buni dacia tot masina franceza e ce ca doar no sa-si cumpere masin nemtzesti

  • sandu, vineri, 02.04.2010 13:54
    dacia

    or sa-si dea seama oamenii peste vreo 2-3 ani ca au facut o mare greseala cumparand dacia. dar na, e criza. si oamenii se indreapta catre masini ieftine

  • cedrik, vineri, 02.04.2010 13:56
    nu va bucurati ..

    nu va bucurati.. nu se vinde dacia pt ca e dacia sau pt ca e ieftina .. e vorba si de nationalismul francez . care e prea puternic dezvoltat... daca va uitati pe primele 3 locuri sunt masini franceze, pe locul 4 dacia, care e masina "franceza" produsa in Romania... daca dacia era preluata de o firma nemteasca sau din alta tara, si nu de grupul renault nu patrundea asa pe piata franceza... indiferent de cat de low cost ar fi fost...

  • Littlefoot, vineri, 02.04.2010 14:01
    Dacia

    Nu stiu ce atata bucurie. Dacia=Renault si personalitatea ei aproape ca nu exista, deci Renaul ocupa locul 1 si locul 4.

  • Carlos, vineri, 02.04.2010 14:50

    @cedrik Nu traim in comunism. Europa e o piata libera unde bunurile circula fara restrictii. Nui problema noastra ca esti ramas tu cu sechele comuniste. @Littlefoot Pentru prima data la salonul auto de la geneva, Dacia n-a mai venit de mana cu Renault si a avut un stand mai indepartat. Nu-ti spune nimic asta? Dacia se distanteaza de Renault. Aici e politica lui Carlos Ghosh la mijloc. E acelasi lucru pe care l-a facut cu Nissan. Fiecare marca are o identitate proprie puternica, unitara si usor de recunoscut.

  • sandel, vineri, 02.04.2010 14:51
    @sandu

    Ai postat prea tarziu.......au trecut mai bine de 2 ani de cand dacia se vinde in occident. Tu unde ai fost pana acum? Ai reusit sa absolvi in sfarsit scoala primara si acum vrei sa arati ca stii sa scrii?

  • davidjupanu, vineri, 02.04.2010 15:24
    @cedrik

    ai intrun fel dreptate da totusi si in alte tari precum germania italia spania sau austria dacia a reusit vanzari surpriza daca ne gandim ca acum 11 ani dacia era aproape de moarte iar acum in europa e in top 10 la vanzari atunci ar trebui sa ne bucuram putin chiar daca dacia are un aliat puternic acum....criza financiara....si orcum cred ca chiar daca peste un an doi criza va disparea dacia tot va reusi sa aiba vanzati bune pt ca la ce pret au is destul de fiabile

  • icon, vineri, 02.04.2010 15:32
    gura pacatosului, adevar....

    ia mai zi odata sandule......deci asa, oamenii se indreapta spre masini ieftine. IEFTINE???????? Brusc. dacia a devenit o masina ieftina! A dat 'mnezeu sa scoateti porumbacu din gurita aia a voastra "aurita" de inaripata cu pricina. dacia masina ieftina....e bine, e un pas inainte.

  • andr3i, vineri, 02.04.2010 15:46

    felicitarii ptr activitatea celor de la dacia, ptr k lumea are de munca si asta conteaza cel mai mult.

  • reddog, vineri, 02.04.2010 15:49
    DACIA

    Nu se poate asa ceva,VW pe locul 6 trebuia sa fie pe 1!!!!!!!!!! hahaha.VW cazane mancatoare de ulei.

  • Mihai, vineri, 02.04.2010 18:14
    reddob

    Domle reddog ai ceva cu vw am vazut si in alte posturi ale tale te invit la un test cu un wv din 99 cu aproape 700 de mii km sa iti arat ca nu papa ulei deloc si ca sa mori e si cazan TDI si rugina te las sa ii cautzi unde vrei u nu ai sa gasesti nah e cazan nu rugineste ca e facut sa tzina apa iar daca pozele cu duster de pe forumul ala rusesc sunt adevarate cu planetarele alea si cu toba aia de esapament ruginite ba chiar avea putina rugina si la unul din lonjeroane mi se pare ca e mai mult dust decat duster am inteles ca esti cu opelul, are taimiu un opel din 99 cu vreo 300 si ceva de mii km sa vii sa vezi cum cade tabla de pe el si probleme pe la senzori de turatie la motor am vazut ca iti place astra fa rost de unul nou si te fac si la o liniutza cu cazanul meu vechi ca sa vezi si u ca scoate fum numai din cauciucuri si nu de ulei cum zici in rest spor la treaba si la mai mare sa auzim de bine.

  • io, vineri, 02.04.2010 18:35

    mars mah cu hoitul tau vw din '99 :))

  • adn opel, vineri, 02.04.2010 19:22
    pt Mihaita cu supra ego

    Vrajeala de Buftea D-nul Mihai ne crezi idoti,pleaca cu VW tau de aici ca face nor de negreala dupa el si huruie de mori,nu ti-a cazut turbo,nu ai schimbat clapeta de acceleratie,minti de ingheata apele,erau in faliment pana acum daca tinea atat,si nu uita ca OPEL si echipa mangeriala de la Opel a scapat VW de la faliment,asta daca mai cunosti istorie auto plus sloganul cumparat pe bani grei de la OPEL ...DAS AUTO...OPEL ESTE TEHNOLOGIE SI FAC MASINI FFF BUNE SI CU PIESE IEFTINE nu ca VW de-ti iau pielea pe nimicuri,iar chestia cu tabla la OPEL este istorie si o gresala a lor pt vanzari si hai sa-ti arat golf 4 cu aripi ruginite sau capote din 99 si chiar din 2000,esti autist la msini si mai si comentezi.

  • C-G-C, vineri, 02.04.2010 19:38
    Specii

    Recomand celor de la AM sa ofere si seminte online pt ca spargatori la banca sunt destui, iar legendele suburbane infinite.

  • marius, vineri, 02.04.2010 19:41
    diesel = fum

    diesel-ul in general scoate fum, nu toate, este adevarat, dar unde este diesel o sa fie si fum in cativa ani si asta indiferent d marca bv dacia, la mai mare

  • davidjupanu, vineri, 02.04.2010 19:44
    pffff.....fustratilor!!!!

    aici este un articol despre dacia si voi va certati ca cocosii ba ca vw e masina de aur si opelu masina de rahat ba invers....asa va certati de parca va platesc astia de la vw si opel:)) orcum toti exagerati in laude si in dezaprecieri.....ne plictisiti.....

  • Care-i realitatea?, vineri, 02.04.2010 20:45
    Automobile Dacia

    Bravo Dacia ! Nota 10 pentru fiabilitate ! Asta-i principalul motiv pentru care Dacia se gaseste pe pozitia asta in tarile dezvoltate din Europa. Acolo exista o cultura auto bine dezvoltata. De ce credeti ca nu vedem Lada sau masini chinezesti, ca si ele sunt ieftine ?

  • io, vineri, 02.04.2010 21:24

    Vezi ca AutoVAZ cu Lada Kalina, Lada Priora si Lada 4х4, fac parte din Groupe Renault :))

  • Octav, vineri, 02.04.2010 21:24
    despre vanzarile Dacia

    Dacia inregistreaza cresteri la vanzari in Franta ( principala piata la export, cum mi se pare firesc ) inca de acum cativa ani. Interesant, a doua piata la export pentru Dacia in 2008 era Germania, unde s-au vandut aproximativ 25.000 unitati, inregistrand o crestere de 44% fata de anul precedent. De asemenea, la inceputul anului trecut, un an de criza, Dacia avea cresteri la vanzari in Europa de 45,7%, devansand multe alte marci. Interesant, un studiu realizat de ADAC, pe un numar apreciabil de clienti europeni, plaseaza Dacia in anul 2008 pe locul 6 ( cu 1,33 puncte ), in ceea ce priveste satisfactia clientilor fata de modelul detinut. In ceea ce priveste satisfactia clientilor fata de service, acelasi studiu ADAC plaseaza Dacia pe locul 10, pentru ca la finalul clasamentului ( prin adunarea celor 2 note ), Dacia sa ocupe locul 5. Asa ca indiferent de ce automobil conducem fiecare, eu cred ca ar trebui sa ne bucuram de succesul in crestere al marcii Dacia, asa cum probabil si francezii, nemtii, italienii, etc. se bucura de succesul marcilor lor nationale.

  • reddog, vineri, 02.04.2010 21:30
    vag adica o masina vaga

    Stiu ca adevarul doare si provoaca teama.

  • @reddog, vineri, 02.04.2010 23:40

    @reddog, vezi ca vw, cazan decojit, ruginit si mancator de ulei, cum il faceti voi astia inginerii auto, si-o batut joc la ultimul world car of the year de toti asa ca jet de aici sa crapati de ciuda

  • Titus.L, sâmbătă, 03.04.2010 00:35
    Bravo Dacia Marketing

    Daca francezii au ales sa cumpere Dacia(nu stim ce modele si nici nu conteaza acum) este un lucru mare ,deoarece sunt o natie de chitibusari si e destul de greu sa-i multumesti.Cititi sau invatati sa cititi printre randuri-asta e mare minune deoarece francezii sunt excesiv de NATIONALISTI si PATRIOTI si greu poti sa vinzi gogosi la patiser!In rest BRAVO DACIA ,SARBATORI FERICITE si RULATI in SIGURANTA caci undeva ,cineva Va asteapta cu drag!

  • Leon.Seat Leon., sâmbătă, 03.04.2010 01:39
    STUPID DOG

    Reddog,sti ce-si face cainele singur ,nu?

  • C-G-C, sâmbătă, 03.04.2010 10:06
    @reddog

    Tu ai o problema serioasa ma baiatule. Psihologica! Se vede ca esti departe de varsta majoratului (desi la noi aceasta ar trebui sa fie undeva la 21 ani) si ca momentan nu stii ce e aia o masina. Legat de afirmatiile tale 'uleioase' as dori sa te intreb daca ai idee ce este ala carnet de intretinere?! Pt ca daca ai stii poate ai realiza ca acel consum este normal pt unele motoare ale grupului VW si completarea cu ulei este un lucru la fel de firesc si simplu ca si completarea cu lichid de parbriz. Nu cred ca da nimeni in greu sau ii cad gradele daca o la un moment dat este nevoit sa mai adauge cateva grame de ulei. VW ar putea fi acuzati de altceva (preturile piperate, politica mult prea comuna pt marcile grupului etc) in loc de porcaria asta tipic romaneasca.

  • ion, sâmbătă, 03.04.2010 10:43
    @C-G-C

    ce-ti mai place sa scrii romane online :)) dar esti mult OFF-TOPIC !

  • reddog, sâmbătă, 03.04.2010 10:44
    @C-G-C

    Bai baietel eu cand aveam prima mea masina tu aveai intre 11-13 ani.Hai sa nu mai vb de masini ca nu are rost.Voi le stiti pe toate sunteti cei mai inteligenti...bla bla bla.Eu cand afirm ceva afirm din experienta proprie si nu din auzite,vorbe sau reviste ca si voi,sau va da automarket la 2 zile cate o stire.Si da eu am o problema cu prosti care se baga in seama aiurea.Daca vrei da-mi mes-ul tau si i-ti voi dovedi ce masini am avut am si ce stiu despre masini asa afli si ce varsta am.

  • join, sâmbătă, 03.04.2010 22:31

    franta si germania sunt un barometru al industriei auto in europa asa ca nu va mai certati degeaba dacia merge in cele 2 tari si cu asta basta

  • 100% ROMAN, duminică, 04.04.2010 00:15
    Nadia Comaneci 1975, Ilie Nastase 1971, Gheorghe Hagi 1988, DACIA 2010 ! Romania inca mai produce valori !

    In martie Dacia a vandut aproape cat Fiat si Opel la un loc. Tu ca marca noua venita, sa vinzi pe o piata staina cat marci consacrate, e o realizare exceptionala si un motiv de mandrie imens. Se poate spune ca Dacia este prima marca din Romania dupa '89 cu produse lucrate de oameni cu mentalitate occidentala.

  • Dacia, duminică, 04.04.2010 04:31
    O iluzie

    BRAVO !!! Pacat ca profitul este repatriat in Franta si nu ramane 1 leu in Romania. Deci cam sclavie pe carca noastra.

  • Silviu, duminică, 04.04.2010 10:15
    @Dacia - esti iresponsabil? scrii doar ca sa te aflii in treaba? DA!

    Dacia e a doua companie privata din Romania dupa Petrom si impreuna cu furnizorii care-i angreneaza, contribuie cu 8.3% la PIB -ul Romaniei. Pachetul majoritar Dacia s-a vandut cu 50 mil. euro si au intrat inapoi 1.5 miliarde euro ca investitii !!! -Renault a dezvoltat pentru Dacia in Romania o filiera completa in domeniul industriei auto, de la design si inginerie, pana la productie, comercializare si servicii post-vanzare. -Automobile Dacia dispune de 18 000 de salariati in Romania iar activitatile sale genereaza, in total, 130 000 de locuri de munca in intreaga economie. -In zece ani, Dacia s-a transformat dintr-o marca nationala intr-o marca internationala, produsele sale fiind vandute pe 60 de piete de pe 4 continente. -in Romania a fost instalat in 2006, cel mai important centru de inginerie al grupului Renault din afara Frantei – Renault Technologie Roumanie. Anul asta, RTR va dispune si de un centru de testare la Titu. -In completarea centrului de inginerie din Romania, grupul Renault a inaugurat in anul 2007, la Bucuresti, Renault Design Central Europe – primul si singurul centru de design auto din Europa Centrala si de Est. Primul rezultat al creativitatii echipei de designeri din Bucuresti este conceptul DUSTER, prezentat la Salonul Auto de la Geneva. -Uzina Mecanica Dacia, care produce o gama de trei motoare si doua cutii de viteze, este in prezent al doilea centru de productie mecanica al grupului Renault, o mare parte din productie fiind destinata exportului. -Daca in 1999 pachetul majoritar valora 50 mil euro, in prezent Automobile Dacia are 17,5 milioane euro investitii numai in protectia mediului.

  • cozappz, marţi, 06.04.2010 11:58
    Frumos

    Pentru toti cei care au trecut de la Dacie direct la Fanatism: Dacia este o afacere, buna sau proasta. Romania castiga din afacerea asta atat timp cat masinile se vand. Oriunde in lume. Si nu uitati: cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia.