Dacia, pregătită să dezvolte mașini hibride și electrice: "Putem adopta rapid platformele Renault-Nissan pentru a ne adapta la cerințele clienților"
Dacia va fi pregătită să vândă mașini electrice imediat ce clienții vor solicita acest lucru datorită tehnologiilor pe care le poate împrumuta rapid de la modele precum Renault Zoe sau Nissan Leaf din cadrul Alianței Renault-Nissan Mitsubishi.
Mașinile electrice încep să facă parte din gamele de produse ale celor mai mulți constructori, ca urmare a noilor norme pentru emisii și a numeroaselor bonusuri la achiziționare care au apărut în țările europene, inclusiv în România.
Totuși, pentru moment, tehnologia este prea scumpă pentru a putea fi oferită și de către mărcile auto care mizează pe modele accesibile, cu un raport calitate-preț cât mai bun.
Printre ele se numără și Dacia, însă oficialii brandului admit că lucrurile se pot schimba rapid. Jean-Christophe Kugler, directorul de brand al Dacia în Marea Britanie, susține că marca cu sediul central la Mioveni se va adapta rapid în momentul în care clienții și legislația vor cere dezvoltarea unor modele electrificate (hibride și electrice). În sprijinul declarației sale, Kugler afirmă că Dacia poate împrumuta rapid tehnologie de la partenerii din cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.
"Avantajul de a face parte dintr-un mare grup industrial este că ne putem mișca rapid, pentru că tehnologia de care avem nevoie există deja. Chiar și în această situație schimbătoare suntem capabili să facem planuri cu câțiva ani înainte, iar în unele situații putem actualiza planurile cu 6-12 luni în avans. Ca grup, vedem această schimbare ca pe o mare oportunitate și nu cred că Dacia trebuie să gândească diferit", afirmă el.
În prezent, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi se bucură de un succes major în domeniul mașinilor electrice. Nissan Leaf a ajuns deja la a doua generație și este cel mai vândut model electric din lume, în timp ce Renault Zoe a trecut printr-un facelift și este mașina electrică cu cele mai bune vânzări în Europa.
Interesul clienților Dacia pentru tehnologii mai curate începe deja să se facă simțit, cel puțin în Marea Britanie: ponderea vânzărilor versiunilor cu motoare pe benzină ale subcompactei Sandero a început să crească comparativ cu versiunile diesel. Totuși, acest trend nu se observă încă la Duster, Logan sau Lodgy, întrucât aceste modele sunt cumpărate în special pentru a fi utilizate pe distanțe mai lungi, acolo unde propulsia diesel oferă avantaje de costuri.
Via Autocar
idioti, ar trebui sa le vanda deja.