Dacia Sandero GPL, reclamata in Franta pentru mirosul de gaz din interior

Publicat luni, 15.03.2010 17:15 de Sebastian Toma

Aproximativ 100 de clienti Dacia din Franta s-au plans de un miros de oua stricate manifestat in timpul mersului la Sandero GPL. Oficialii Renault investigheaza problema si vor oferi o solutie in curand.

O serie de clienti francezi i-au informat pe cei de la Renault de un miros pregnant de gaz la interiorul lui Dacia Sandero GPL in timpul mersului pe gaz. Cei de la Renault au recunoscut ca exista cateva plangeri in acest sens, dar nu au reusit sa-si explice cum si de ce are loc acest fenomen, motiv pentru care vor opera o serie de inspectii tehnice in Franta. Desi mirosul de gaz este neplacut din cauza mercaptanului adaugat pentru sesizarea unor potentiale scurgeri, cei de la Renault anunta clientii sai ca acesta nu afecteaza siguranta si/sau sanatatea pasagerilor lui Dacia Sandero in versiunea GPL.

Tehnicienii Renault declara ca singura explicatie plauzibila a acestui fenomen ar putea proveni in urma post-combustiei, element intalnit si in cazul primelor autoturisme echipate cu catalizator. Pentru moment au fost inregistrate mai putin de 100 de cazuri in aceasta situatie. Cei de la Renault si-au contactat furnizorii de instalatii GPL – italienii de la Landi Renzo – care au oferit lamurirea de mai sus in privinta acestei probleme deranjante din punct de vedere olfactiv.

Cei de la Renault vor oferi o solutie tehnica la aceasta problema in urmatoarele saptamani.

Via | Automobile-magazine

  • Doblo', luni, 15.03.2010 17:52
    gpl

    De ce nu ma mira...............

  • Stelian_Opincariu, luni, 15.03.2010 17:59

    Felcitari Dacia! Dorim mai multe stiri cu Dacia! Foarte interesant!

  • moxxu, luni, 15.03.2010 18:02
    ... bici si sa si pocneasca

    Vrei si masina ieftina si noua si de mic litraj si pe GPL si sa nu miroase?

  • mda, luni, 15.03.2010 18:33

    Dacia nu produce instalatii de gaz. Trebuie schimbat furnizorul de butelii si s-a rezolvat treaba.

  • scuderia, luni, 15.03.2010 19:23
    ...

    @stelian. asa iti incurajezi u tara? genul acesta de oameni trag tara in jos.

  • C-G-C, luni, 15.03.2010 19:33
    Furnizor GPL

    @Automarket, din cate stiu eu furnizorul de solutii GPL pt Dacia este Landi Renzo (nu Diamond), unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata GPL. Eu nu cred ca este o asa de mare problema. Vorbim de o suta de cazuri, asta inseamna ca discutam despre un lot restrans. Problema se va localiza si probabil se va rezolva. Lucruri din astea sunt frecte la toti constructorii auto.

  • sebaa, luni, 15.03.2010 19:39
    @C-G-C

    Corect.

  • Crysty, luni, 15.03.2010 20:10
    Da cia

    Pai daca sunt facute "la gramada" cum vreti sa fie? La fel si Golanul! Incepuse sa-i simt lipsa lui Stelian!

  • C-G-C, marţi, 16.03.2010 08:10
    @Crysty

    Ce inseamna pt tine "la gramada"? P.S.: Daca vrei masina serie mica si personalizata dupa dorintele tale iti recomand sa te adresezi celor de la Rolls Royce. Spor la configurat!

  • ironR, marţi, 16.03.2010 09:49
    "merge si asa!"

    Totusi e destul de naspa sa pui GPL intr-o masina hatchback, e clar ca stai cu butelia in spinare! INDIGNARE: Oricum ca idee avem noroc ca asta se intampla in Franta, ca daca era la noi puteam reclama toata viata ca nu se schimba nimic, decat daca explodau alea sub 100 de cazuri, dar asa se intampla cand CUIVA ii pasa de clienti. Na...asta e acum, pana se rezolva sa mearga pe benzina. Pe viitor se vor inmulti sesizarile pt ca se vor uza garniturile si toate cele.

  • unckle, marţi, 16.03.2010 10:40

    teoretic instalatia de GPL tre dusa la inspectie ceva mai des decat intervalul in care se uzeaza garniturile ... si poate in franta aia schimba garniturile la timp ..

  • io, marţi, 16.03.2010 10:50
    @ironR

    ironR ai o memorie foarte scurta (sau poate nu stiai): Automobile Dacia a facut recall in Romania cand a fost nevoie pentru ca le pasa de clienti. Le pasa de mediu, le pasa de siguranta, le pasa de oameni ! Mai sunt prosti ca tine care jignesc in necunostinta de cauza.

  • ironR, marţi, 16.03.2010 13:20
    @io

    Bai nea....daca le pasa de mediu scoteau pe curent. Stiu cativa cunoscuti carora le-a ruginit tabla dupa cateva luni si am inteles ca era stocul acela defectuos, altu ca nu se declansa airbag-uruile, am mai auzit cum ca s-a blocat directia, acum aud de la tine ca ar fi fost si ceva pb cu noxele - vezi mediu, altele cu injectoarele la diesel, ca sa trag o concluzie e ca un copil care sta mereu pe la doctor si de care tre sa ai grija cand da prima ploaie. Asta e, sa-l faca mai bine si sa-l testeze inainte, si legat de partea cu GPL se stie ca nu e o solutie pe viata, nu te mai agita.

  • proverb, marţi, 16.03.2010 14:16
    ironR

    Prostul face ce vede si crede ce aude .

  • civalco, marţi, 16.03.2010 14:20
    GPL

    Instalatiile moderne de gpl, asa cum este si cea de pe Dacii nu mai au garnituri ! Etansarea se face cu piese din bronz care se autoetansaza la montaj. Mirosul de gaz apare uneori de la gazul neaspirat din galeria de admisie si care dupa oprirea motorului iese prin filtru de aer in compartimentul motor. Asta nu prea poate fi controlat. se poate doar prin oprirea motorului dupa o accelerere usoara in gol.

  • ironR, marţi, 16.03.2010 14:26
    inca ceva

    Daca faci un mic calcul mai bine iei diesel, nu mai inparti portbagajul in doua (jumate bagaje, jumate butelie), nu-ti mai pute a gaz daca nu e masina berlina, nu mai stai cu frica ca cine stie ce se intampla, nici nu stiu daca butelia intra la o revizie ceva, si daca intra banuiesc ca e platita nu gratis - asta ca si confort si utilitate. Ca pret e acelasi lucru cu motorina, in loc sa dai ~1000 euro pe gaz iei diesel, si unde mai pui ca de la gaz de strica mai repede piesele, daca nu credeti intrebati taximetristii cat de repede se duc piesele, iar ca faza tare am citit la dacia pe site ca e o mica diferenta intre garantia la benzina si cea gpl, nu mai stiu exact dar puteti cauta cine e interesat si carcotas referire la "io"

  • COCALARU SEF, marţi, 16.03.2010 14:49
    Pt: Doblo/Stelian/CrystiironR/si altii

    Tineti-o tot asa baieti! Dati tare in ei. Nu exista masini ca BMW-ul vostru!!! Am o singura intrebare: voi stiti care sunt gazele folosite pentru combustia motorului cu ardere interna? Sau n-ati terminat de citit ABCDarul?

  • ironR, marţi, 16.03.2010 14:53
    ba voi sunteti prosti???

    bai baiatule daca e asa de buna de ce miroase a gaz? poa' sa puna pe ea, asa cum spune civalco, piese din aur, nu va face altceva decat sa-i creasca degeaba valoarea si sa-i prosteasca pe altii, raman la varianta de mai sus: nu merita gpl puteti sa spuneti voi orice! Daca renta gpl-ul fiti convinsi ca erau multe masini pana in prezent cu asa ceva. @proverb - tu tine-te de proverbe, eu stiu ce vb. Apropo' am un prieten care i-a fost tractat loganul de un oltcit ca nu-i mai mergea computerul de bord si asta se intampla in primul an de functionare, jenant nu-i asa? Sa opresti la un popas sa mananci 2 mici si cand sa pleci surpriza! nu mai porneste caruta. Nu mersi, ia-o tu! Iar cuvintele de "lauda" ce mi le adresati nu sunt decat niste frustrari, vb dracu' ca lumea si fa-ma sa inteleg daca chiar crezi ca ai dreptate.

  • fan, marţi, 16.03.2010 15:11
    @ironR

    eu ma tin de proverbe si tie ti se potrivesc.... toti pritenii tai e prosti ca si-a luat logan tu esti un geniu cu SH, corect? Sau n-ai nici varsta pentru carnet? Rentabilitatea GPL este data de PRETUL lui la pompa. Ca si putere calorifica e mai bun decat benzina. Incerca sa nu te bagi pe "rentabilitati" si termeni dintr-un domeniu pe care nu il cunosti. Inceraca sa-ti schimb nicul in...varzaR...e mai potrivit

  • andyyy4ever, marţi, 16.03.2010 15:43
    dacie pe gaz

    salutare si eu am o dacie pe gaz dar nu miroase a gaz deloc :) la multe alte dacii miroase de la o posta a gaz depinde cine o monteaza cu simt de raspundere nu ai nici o treaba

  • ironR, marţi, 16.03.2010 15:49
    @fan

    lol, nu am sh, am doar un diesel cu motor mai mic tocmai ca sa nu consume, si nu consuma :) Nu suport sh, preferam totusi un logan 1.4 benzina si nu gaz evident. Tocmai ca stiu ce inseamna sa ai o masina cu gpl nu sunt fan si nu incurajez!

  • flavius, marţi, 16.03.2010 21:23
    Gaz

    Intr-adevar gazul este periculos; prin consum,performante si pret nu se justifica sub 30000 km pe an.

  • VSZ, miercuri, 17.03.2010 08:14
    :)

    ce ar fi daca s-ar pune si pe dusterul nou un gpl? :) la fel ca si golanurile si aletele. dacia e tot dacie "lasa ca merge si asa" ciocu mic ca va merita-ti soarta

  • johanes, joi, 18.03.2010 23:06
    DC

    E... si frantujii astia... De ce nu vad si partea buna a lucrurilor ? Hai sa le dau ideea: ar putea foarte bine sa foloseasca "Sandel"-ul pe post de clocitoare ...

  • tudost02, vineri, 01.10.2010 21:26
    ?

    Ia mai lasa-ne tu cu impresiile tale mai VSZ! Dacia e o masina decenta, care asigura cel putin strictul necesar al unui roman de rand. Si nu te mai lua de altii daca nici macar limba romana nu o cunosti bine ( meritati se scrie, si nu " MERITA-TI"). Rade ciob de oala sparta

  • 1410, duminică, 06.02.2011 12:50
    la mine e avantaj

    am o dacie 1410 cu carb si e mai economic pe gaz decat pe benzina chiar daca mai miroase a gaz cand opresc motorul sau de la arderile incomplete la fel cum mirosea si a benzina dar din punct de vedere economic e mai bun. Plus ce am observat sa un astfel de motor clasic, e ca merge mai rotund cand e rece afara si nu mai '' da in nas'' la accelerari bruste cum fac alte dacii clasice datorita combustibilului care este deja gazos si nu trebuie sa se mai evapore. Nu stiu cum e cu gpl pe logan sau pe astea motoarele astea noi dar pe daciile vechi ESTE UN AVANTAJ .