Dacia Sandero în Raliul Monte Carlo din luna ianuarie: versiunea pentru raliuri are 265 de cai putere și tracțiune integrală
O echipă spaniolă va concura în Raliul Monte Carlo din luna ianuarie cu o versiune pentru raliuri a lui Dacia Sandero echipată cu tracțiune integrală și un motor turbo de 1.6 litri și 265 de cai putere.
Raliul Monte Carlo, care va marca startul noului sezon al Campionatului Mondial de Raliuri (WRC) și va avea loc în perioada 22-26 ianuarie, va include la start și o inedită prezență românească prin intermediul unui exemplar Dacia Sandero.
În versiunea pentru raliuri, Dacia Sandero este echipată cu un motor turbo de 1.6 litri care generează 265 de cai putere, iar acesta este acompaniat de o cutie de viteze secvențială cu 5 trepte și de un sistem de tracțiune integrală.
Dacia nu a fost însă implicată în mod direct în dezvoltarea acestei versiuni pentru raliuri. Unitatea a fost concepută de constructorul francez Oreca, care a inclus pachetul tehnic menționat mai sus conform regulilor impuse de Federația Internațională de Automobilism (FIA) pentru categoria R4 Kit.
Această categorie a fost lansată în aprilie 2018 ca o alternativă mai accesibilă pentru categoria R5, iar începând din 2020 categoria va fi redenumită în Rally 2-Kit și va fi acceptată inclusiv în etapele de WRC. De altfel, Sandero va fi primul model de raliuri din categoria Rally 2-Kit care va concura în WRC.
Oreca este unicul furnizor de kit-uri pentru mașinile de raliuri din această categorie, iar platforma tehnică este identică indiferent de modelul ales.
Versiunea pentru raliuri a lui Dacia Sandero a fost comandată de echipa spaniolă ASM Motorsport, care a aplicat un kit aerodinamic și a adoptat o serie de modificări la sistemul de răcire și la instalația electrică.
La volanul mașinii va urca pilotul italian Ermanno Dionisio în vârstă de 60 de ani, care și-a început cariera în 1978 cu un Opel Kadett GTE înainte de a concura în anii '80 cu Lancia 037 Rally sau Ford Sierra Cosworth. Anul trecut, el a participat în Raliul Monte Carlo cu un Peugeot 208 R2, iar în acest an îl va avea drept copilot pe Fabio Grimaldi.
Toate imaginile din acest articol sunt cu exemplarul de raliuri Dacia Sandero R4 utilizat de un alt echipaj la Rallye du Condroz, care a avut loc în Belgia în luna noiembrie. La Raliul Monte Carlo, echipa va utiliza culori diferite pentru mașina de concurs:
Via L'Argus, Oreca, ASM Motorsport
ce mai e dacia pe ea? sasiul e de la dacia?!!