Dacia: un model mai mare decât Logan nu are sens, pentru că publicul-ţintă al mărcii e în zona segmentelor mici

Publicat joi, 17.09.2015 17:00 de Dragoș Băltățeanu

Dacă soarta unui model mai mic decât Sandero nu este încă stabilită, este clar însă că Dacia nu va produce un automobil pentru segmentul D al pieței europene.

Extinderea gamei de modele Dacia este un subiect sensibil pentru oficialii mărcii. În mod normal orice declarație pe acest subiect este greu de obținut, dar la Salonul Auto de la Frankfurt, Dacia a organizat o masă rotundă la care a participat Marc Suss, director de program gama Dacia și Jan Ptacek, directorul general Renault Commercial Roumanie. 

Oficialii grupului Renault au fost întrebați dacă Dacia își va extinde gama de modele, atât în ceea ce privește un model mai mic față de actualul Sandero, dar și un eventual reprezentat în segmentul D al pieței europene. Marc Suss a declarat că o eventuală adaptare și introducere pe piața europeană a modelului Renault Kwid nu a fost încă hotărâtă. Renault Kwid este un model de clasă A lansat de marca franceză pe piața din India. Dacă Renault va decide să introducă acest model în Europa (și eventual să îl vândă sub marca Dacia) acest lucru implică adaptarea acestui automobil la standardele europene de poluare și siguranță, el fiind un model proiectat pentru piețele emergente.

Însă, Suss a fost categoric când a răspuns la întrebarea legată de un model Dacia de segment D. "Nu, nu este un segment care să se potrivească cu caracterul mărcii Dacia. Dacia are 90% clienți privați care preferă automobile din clasa mică și compactă, în timp ce în segmentul D lupta se dă între clienții de flote, mașini de companie sau societăți rent a car", a declarat Marc Suss.

Suss a mai spus că Dacia are deja în gamă un model pentru cei care își doresc un automobil mai mare, acesta fiind monovolumul Lodgy, dar a recunoscut că piața pentru acest tip de automobile este în scădere în Europa. 

  • Sam93, joi, 17.09.2015 17:23

    Pai macar un hatchback si un sedan de segment C, bazar pe platforma vechiului Megane, eventual si cu 5 stele la siguranta, ar putea avea si ei. Segmentul D deja intra prea mult in zona premium pentru Dacia.

  • Andy, joi, 17.09.2015 18:23

    Un Fluence mai ieftin ar fi interesant. La noi berlinele sunt mai practice decat hatchback-urile pentru ca in general o familie are doar o masina cu care pleaca si in concedii. Stie cineva cam cat de bine se vinde Lodgy in Europa? La noi din cate am vazut e un fiasco total.

  • Sandu al-III-lea, joi, 17.09.2015 19:53

    Un model mai mare decat Logan,nu are sens?Pai atunci cum se explica avalansa de Skoda Octavia si de VW Passat,care-s mai mari ca Dacia Logan?Le e frica ca nu s-ar vinde?Dacia incepe sa dezamageasca.Ei in loc sa progreseze,uite ce fac...

  • antonny, joi, 17.09.2015 20:52

    Nu pricep politica asta a celor de la Dacia. Pana si Daewoo care era low-cost au creat un sedan de clasa D ( Leganza si Evanda ), chiar si cutie automata.

  • LEE, joi, 17.09.2015 21:42

    se laudau ca vor scoate noua SOLENZA, un fluence mai ieftin la 12.000 euro .............. fraieri.

  • S, joi, 17.09.2015 22:16

    Voi vedeti ce postati ? Cica un fluence mai ieftin ar fi interesant. Fluencele actual este mai slab calitativ ca megane 2 sedan si toti arunca, cu pietre, va imaginati ce ve-ti zice de o "dacia fluence si mai slaba" ? Mai ales ca va fi si mai scumpa, ca oricum pentru majoritatea si loganul e prea scump. Cine nu e multumit de logan ca si spatiu, e nevoie sa treaca la lodgy in cel mai rau caz, nu fluence si nu o limuzina mai mare. Vreti si mai multa masina ? Eu nu vreau sa vad si mai multa rugina... :))))

  • antonny, joi, 17.09.2015 22:39

    Nu mai folosi numele meu....

  • dd, joi, 17.09.2015 23:17

    aici au dreptate, cacatul bici mai lipsea

  • adnopel, joi, 17.09.2015 23:38

    Cu toate avantajele Dacia, eu sper sa plece,in loc sa lucram pt firme nr 1 facem cotete pt saraci opulenti,ne caracterizeaza ca natie sa fim slugi nu competenti si sa decalaram ca dam de mancare la angajati....priviti la cehi stiu care este fesul castigator,o sa treaca criza si Daciuta o sa fie in faliment.....astept manaute rosii de la infami ,seara placuta.

  • Moldovean, vineri, 18.09.2015 09:32

    Nu iei mânuțe roșii, dar dacă analizezi puțin economia mondială vei vedea că această criză nu va trece prea curând. Ba din contră, se va prăbuși în curând. Doar urmărește ce se întâmplă în China. Ăsta e doar începutul prăbușirii.

  • verde, vineri, 18.09.2015 09:39

    Păi cam astea ar fi opțiunile, ori clasa A, ori clasa C. Sandero și Logan sunt în clasa B. Lodgy cred că e monovolum pornit de la clasa C. Eu cred că vor merge pe clasa A, acolo e nevoie de un automobil mic și ieftin, pentru oameni săraci ca în România și în multe alte părți ale lumii.

  • Nicu, vineri, 18.09.2015 10:43

    De acord cu Moldovean, am cumva aceeasi senzatie ... Nu prea cred ca va trece curand actuala criza economica ... Desi as vrea, normal ! Plus ca anuntul recent cu ce se intampla in China ... Dar poate este ceva trecator ...

  • Mihai, vineri, 18.09.2015 13:45

    1.Dacia a ratat un model de clasa A de mai mult timp si acum e greu de recuperat. 2.Nu vom vedea modele nici in clasa D, asa ca vom ramane blocati in Sandero, Logan si Duster inca vreo 10 ani 3. Lodgy este marele esec, nu se vinde nici la jumatate din asteptari 4.In ceea ce priveste Dacia vorbesc numai "oficiali francezi", cu toate ca participarea lor e putin peste 50%, restul de putin sub 50% e romanesc, dar nu se pune. TOTUL se hotaraste de francezi.

  • Andy, vineri, 18.09.2015 15:02

    @Mihai E normal...cine are 50%+ dintr-o companie hotaraste soarta ei. E simplu si nu trebuie sa ne atacam din cauza asta.

  • xxx, vineri, 18.09.2015 17:09

    Skoda cu Octavia joaca in alta liga, este greu sa-i dai jos in următorii 10ani. După mine vor scoate o mașină puțin mai mare, chiar cu varianta 4x4 cu prestații mai bune, pentru ca pericolul apropiat este Skoda Rapid, întrebarea va fi: sigla Dacia? Cei care vorbesc de o mașină mica bat câmpii!

  • lorinczi.thomas, vineri, 18.09.2015 23:29

    atunci cand imparti un model bine vandut (fostul logan mcv) in trei modele (actualul logan mcv, dokker si lodgy) logic ca nu te astepti ca fiecare sa aiba vanzari ca fostul.

  • Andi82, vineri, 01.04.2016 15:03

    Mi-a facut placere sa inchiriez noul Logan MCV http://www.francrocar.ro/en/rent-a-car-more.php?car=logan Recomand noul MCV!

  • Gigi, joi, 19.05.2022 22:40

    Ce adaptare a Renault Kwid la Dacia, ea există deja, este chiar Dacia Spring, care e Renault Kwid electric adaptat la normele europene. Ar mai trebui doar fabricat în Europa.