Dacia: un model mai mare decât Logan nu are sens, pentru că publicul-ţintă al mărcii e în zona segmentelor mici
Dacă soarta unui model mai mic decât Sandero nu este încă stabilită, este clar însă că Dacia nu va produce un automobil pentru segmentul D al pieței europene.
Extinderea gamei de modele Dacia este un subiect sensibil pentru oficialii mărcii. În mod normal orice declarație pe acest subiect este greu de obținut, dar la Salonul Auto de la Frankfurt, Dacia a organizat o masă rotundă la care a participat Marc Suss, director de program gama Dacia și Jan Ptacek, directorul general Renault Commercial Roumanie.
Oficialii grupului Renault au fost întrebați dacă Dacia își va extinde gama de modele, atât în ceea ce privește un model mai mic față de actualul Sandero, dar și un eventual reprezentat în segmentul D al pieței europene. Marc Suss a declarat că o eventuală adaptare și introducere pe piața europeană a modelului Renault Kwid nu a fost încă hotărâtă. Renault Kwid este un model de clasă A lansat de marca franceză pe piața din India. Dacă Renault va decide să introducă acest model în Europa (și eventual să îl vândă sub marca Dacia) acest lucru implică adaptarea acestui automobil la standardele europene de poluare și siguranță, el fiind un model proiectat pentru piețele emergente.
Însă, Suss a fost categoric când a răspuns la întrebarea legată de un model Dacia de segment D. "Nu, nu este un segment care să se potrivească cu caracterul mărcii Dacia. Dacia are 90% clienți privați care preferă automobile din clasa mică și compactă, în timp ce în segmentul D lupta se dă între clienții de flote, mașini de companie sau societăți rent a car", a declarat Marc Suss.
Suss a mai spus că Dacia are deja în gamă un model pentru cei care își doresc un automobil mai mare, acesta fiind monovolumul Lodgy, dar a recunoscut că piața pentru acest tip de automobile este în scădere în Europa.
Pai macar un hatchback si un sedan de segment C, bazar pe platforma vechiului Megane, eventual si cu 5 stele la siguranta, ar putea avea si ei. Segmentul D deja intra prea mult in zona premium pentru Dacia.