Dacia va furniza motoare TCe pentru viitorul Smart Fortwo

Publicat luni, 15.04.2013 16:59 de Sebastian Toma

Sorin Buşe, directorul general Renault Technologie Roumanie, a anunţat că uzina Dacia le va livra celor de la Smart motoare din gama H4, respectiv unităţi 0.9 TCe.

Motoarele TCe de 0.9 litri din portofoliul Dacia-Renault va ajunge şi sub capota viitorului Smart Fortwo, informează reprezentanţii mărcii din Mioveni. Propulsorul respectiv va fi construit la uzina din Mioveni, iar înţelegerea de livrare a acestei unităţi face parte din parteneriatul pe care concernul Renault-Nissan l-a semnat cu Daimler.

Vestea vine de la Sorin Buşe, directorul Renault Tehnologie Roumanie. Unitatea 0.9 TCe este un motor care respectă normele Euro 5, dezvoltă 90 CP şi echipează modelele Dacia Logan, Sandero, Sandero Stepway şi Renault Clio 4. Odată cu debutul noului Smart ForTwo, motorul va fi integrat şi pe generaţia corespondentă a lui Renault Twingo.

”Renault Technologie Roumanie are un parteneriat cu Daimler, în baza căruia vom exporta motorul H4 care se fabrică la Piteşti la Daimler, pentru modelul de oraş Smart şi pentru Renault Twingo”, a declarat Sorin Buşe, directorul general al Renault Technologie Roumanie. Centrul tehnic a fost înfiinţat în 2006 şi are peste 2.000 de angajaţi, dintre care 456 se află la Titu. În prezent, RTR operează în trei centre: Bucureşti – design, Piteşti – teste şi Titu – centru de încercări.

Producţia motorului H4 a început la Mioveni în 2012, unitatea de 0.9 litri înlocuind propulsoarele K7M şi K4M, motoare aspirate de 1.6 litri, care dezvoltau 85, respectiv 105 CP. Noua motorizare a debutat aproape simultan în gamele Renault şi Dacia, ea marcând un pas important în intenţiile de downsizing ale celor doi parteneri. În 2013, cei de la Dacia estimează că vor produce 150.000 de motoare H4.

  • ScorpyonVAG, luni, 15.04.2013 17:08

    Ce as putea sa zic ? Felicitari DACIA ! Nu am crezut ca voi trai sa vad cum Dacia da motorizari la Smart care este condus de MERCEDES, ca va folosi DCi-uri care se folosesc pe Mercedes, ca va avea acelasi model (Dokker) pe care il au si cei de la Mercedes (Citan). Este pe drumul cel bun !

  • zarnesteanu, luni, 15.04.2013 17:25

    Este o miscare foarte buna pentru Dacia care castiga enorm la capitolul imagine. Cat despre Mercedes, daca tot vor sa reduca din costuri pentru cercetare, e de inteles ca se indreapta spre cei mai buni. Faptul ca au ales Renault ca furnizor de motoare mici spune totul. Daca Renault n-ar avea agatat de coada nissan, totul ar fi perfect.

  • Andy, luni, 15.04.2013 17:53

    Motorizarile mici Renault sunt bune pentru orice firma premium care ar dori sa le foloseasca. Sunt performante, consuma putin si sunt fiabile. Ce vrei mai mult? Castig Dacia aceasta miscare insa sa speram ca nu muta fabrica in Maroc sau prin alte parti.

  • je_, luni, 15.04.2013 18:01

    Usor usor,Dacia ajunge apreciata,si sigur in viitorul apropiat nu va mai fi privita cu reticenta de potentiali clienti straini. @Mafia:ai primit manutze rosii pt ca esti total offtopic.Si tu esti in masura sa comentezi deciziile MB ? SERIOS !?

  • tzenu_bmw, luni, 15.04.2013 18:12

    foarte tare frate....... Dacia are potentialu sa ajunga departe in urmatori 10-15 ani....... nu inteleg totusi de ce nu scot un city car de genu vw up!......un hatch mic in 3 usi cu motoru de 0.9 Tce......si un pret de 5 mii euro.....ar fi o lovitura(sub centura)pt. tripleta germana(vw,skoda,seat) dupa parerea mea Lastunul ar trebui reinviat.......mai ales in vremurile astea.......cand masinile mici de oras is tot mai apreciate.....

  • gelu, luni, 15.04.2013 18:31

    hmm...inseamna ca mercedes pariaza pe fiabilitatea acestor motoare in 3 cilindri. Citeam mai deunazi pe AM, si nu numai, ca motoarele astea sunt ba prea mici, ba dezechilibrate, ba ca dupa 100.000km or sa cada pe capete. Renault au impuscat premiu cel mare cu motorul asta dovedind nivelul tehnologicla care au ajuns, Iar Dacia bifeaza la imagine. Inca un motiv sa renuntam la banuielile ridicole ca Renault isi va lua "jucariile" si va pleca din Romania pentru ca 100 de plavani nu sunt multumiti cu tainul lunar.

  • ScorpyonVAG, luni, 15.04.2013 19:29

    Un comentariu putin off: Vedeti ce tara de frustrati suntem ? Nu inteleg cine da vot negativ la ce am comentat mai sus si la ce au postat ceilalti colegi. Daca si in comentariile astea sunt ceva greseli, apoi eu ma las de automarket ceea ce majoritatea si-ar dori. O tara de invidiosi. Nu va luati dupa voturile negative.

  • inexorabil, luni, 15.04.2013 20:59

    @Scorpyon, bilantul plus/minus arata acum scorul de 79/6; eu nu inteleg ce nu-ti convine tie, din moment ce masina automata de vot "Renault ecstasy" (marca inregistrata) isi face prompt datoria, ca de obicei. Recunosc, si eu am "inverzit" pe aici, caci ce ma poate fascina mai angelic decat un 0.9 by rromanika.......In sfarsit, inventatorii performantei superlative au ajuns sa descopere piscul gloriei: de la Rekordwagen la "Technologie Roumanie". @zarnesteanu, de ce dispretuiesti Nissan? Multi ani marca japoneza a intrat in "Ward's 10 Best Engines", pe cand Renault......pauza. Iar motoarele americane sunt cumplit de proaste: in acelasi top intocmit pentru tot secolul XX, America se intinde de la locul 2 la 6 (va rog frumos, un respectabil loc 5 pentru orgoliul meu).

  • xxx, luni, 15.04.2013 21:19

    Se fac la noi? Da! OK 2 mil sa le vanda pe an daca se poate

  • LauCalin, luni, 15.04.2013 21:26

    Renault demonstreaza inca o data ca se pricepe de minune la afaceri. Mereu i-am apreciat pentru modul cum au pus problema si pentru faptul ca mereu s-au gandit putin mai departe fata de altii. Pe de alta parte era oarecum de inteles ca acest motor va fi si pe Smart, pentru ca Smart are nevoie de asemenea motoare, iar Mercedes nu are asa ceva. Se repeta oarecum povestea cu diesel-urile PSA pe care BMW le-a cumparat pentru Mini: a fost mai simplu si mai ieftin pentru BMW. Acum pentru Mercedes este si mai simplu pentru ca e vorba de o alianta. Eu as fi curios daca motorul va fi exact acelasi, pentru ca in cazul Clasei A la motoarele DCI se schimba undeva in jur de 80 de piese. Deci nu e chiar un copy/paste. Oricum nu este deloc o rusine, se practica chestia asta iar Renault nu este la prima miscare de genul asta: primul Volvo S40 avea motoare si cutii de viteze de la Renault.

  • antonny, luni, 15.04.2013 22:50

    Cand RENAULT da motoare la export .......atunci si muncitorii de la DACIA vor salari pe masura efortului depus ....

  • inexorabil, marţi, 16.04.2013 08:29

    @Mafia, numai daca ma gandesc la Nissan GT-R Alpha 12 (tunat de AMS), cu motor 4.0 V6 din care storci 1500 CP si 1375 Nm, capabil de o viteza de top de 370 km/h (nu pare mult, dar fiabilitatea motorului este asigurata) si numai 2.4 sec la "plaja" (ah, era sa uit de tractiunea integrala permanenta), basca de 20 de ori mai ieftin decat un Veyron, cred ca nici eu n-as dormi :) Iti multumesc din suflet pentru clipul sugerat, dar nu trebuia, m-ai rascolit in nostalgie, deoarece Corvette C4 ramane febletea mea all-time in materie de masini supersport......Respira aerodinamism si futurism prin toti porii. Inca un motiv in plus sa detest capetele patrate din RC si gandirea lor "simplificatoare" si "economica"......O zi excelenta sa ai!

  • Laurentiu, marţi, 16.04.2013 16:43

    Motoarele ...........va ajunge. Superb!

  • Dany, joi, 18.04.2013 22:54

    Am facut drive test cu motoru asta mic -eram 4 in Sandero si se misca incredibil de bine - mult mai bine decat m-am asteptat de la un motor de 0.9 -mai bine ca 1.4 si chiar vechiu 1.6 ! - pacat ca ii mai scump !