
Daimler, BMW și VW riscă amenzi de un miliard de euro fiecare: cartel pentru reducerea eficienței sistemului de tratare cu AdBlue a emisiilor
Comisia Europeană plănuiește să amendeze Daimler, BMW și Volkswagen cu până la un miliard de euro fiecare pentru că s-au asociat pentru a reduce eficiența sistemului de tratare cu AdBlue a emisiilor, potrivit Der Spiegel.
Presa germană susține că Daimler, BMW și Volkswagen au colaborat pentru a reduce mărimea rezervoarelor pentru soluția AdBlue de tratare a emisiilor și au convenit să nu introducă filtre de reducere a particulelor fine.
Astfel, cele trei companii riscă amenzi de până la un miliard de euro fiecare, susține Der Spiegel, citată de Automotive News.
AdBlue este o soluție pe bază de uree care ajută la reducerea emisiilor NOx (considerate nocive) ale vehiculelor diesel.
BMW a refuzat să comenteze pe marginea subiectului, în timp ce Daimler și Volkswagen au spus că vor coopera cu autoritățile în acest caz.
În cazul încălcării reglementărilor europene cu privire la formarea cartelurilor, companiile riscă amenzi care pot ajunge la 10% din veniturile globale.
Via Automotive News
-
Nooo, duminică, 10.03.2019 17:49
Made in Germany
-
mircea badea, luni, 11.03.2019 02:15
unii ar spune ca germanii au un fetish cu gazele..made in gazmany
-
Antinazi, luni, 11.03.2019 10:58
S-a dus dracu` și mitul mașinii germane și mitul germanului corect.
-
inexorabil, luni, 11.03.2019 15:02
Da, s-a dus dracu’, dar nu și mitul omului cu o mie de fețe de pe AM. Mit? Am greșit; ditamai realitatea! Ce-ți mai place situația, Mafencule. Mai tare decât sexul, nu? Lasă, că ȋnțeleg și eu mersul istoriei, recte năravurile Reich-ului cu nr. 4, pe care le-am tot ȋnfierat eu ȋnsumi ȋn ultima perioadă. Dar explică-mi, totuși, de ce tu, zâna moralității și a originalității pe nume Toyota, vii și-ți ȋncordezi mușchii sportivi cu steroizi de la…BMW. Deci, după faza asta de cacao cu “noua” Supra, să nu mai aud ȋn veci de…taiota (bravo, Zărne!). S-a Bushido de pereți. Pe subiect. Frățioare, ce spectacol jenant…Nu la Triadă mă refer, ci la jocul acesta cu bufoni ai “justiției independente” angajați ȋn prinderea “infractorilor”…Ca să fie treaba cât mai sigură, se mizează pe așii crimei (juridic) organizate ;) Deja m-am plictisit rău de UERSS. Dacă s-ar ivi ocazia de a mă stabili peste Ocean, n-aș rata-o…Există destui români ȋn SUA și Canada, deci nu m-aș simți singur printre străini. Oameni scumpi și dragi, NORMAL că Triada nu vrea Diesel-ul ȋngropat, ci să tragă foloase de pe urma lui până la ultima picătură de petrol din Sistemul Solar, nu doar de pe Terra. Chiar dacă politica oficială a UERSS a diminuat interesul publicului pentru Diesel (deci a izbutit propaganda, nu că ar fi un efect al lui Dieselgate), evident că Triada nu admite să-i piardă pe clienții care au rămas fideli acestui tip de carburant. Dar, deoarece vor să câștige și producătorii de AdBlue, este la mintea cocoșului că trebuia accelerată cumva cererea și atunci s-a convenit, ȋn cadrul “cartelului”, asupra acestui truc de grădiniță cu micșorarea discretă a rezervoarelor de AdBlue, iar acele filtre pentru particulele fine ȋnseamnă, logic, costuri suplimentare, adică indezirabile (nu, n-am devenit peste noapte un fan al “reducerii costurilor”, dar noi ne-am obișnuit să judecăm numai din punctul nostru de vedere…). Teorie economică pentru sugari! Iar mass-media toarnă gaz pe foc fără rost. Mai și răstălmăcește: “reducerea eficienței” ?! Cât despre impulsurile justițiare ale UERSS, nu vreau să repet, dar, totuși, repet: Dieselgate??? P.S. Greu cu fățărnicia asta...Oficială, nu-i bai. Eu, Berlinul, pardon, Bruxelles-ul, vreau să trec ȋn ochii tuturor drept corectitudinea ȋntruchipată, adică să sancționez Triada. Dar oare nu contribuie și ea, cu profiturile sale, direct sau indirect, mai mult sau mai puțin, la bugetul UERSS? Ba da, dar, ȋn numele (cum altfel decât dezarmant?) “obligațiilor legale și fiscale”, pot să mă dedau la orice fel de și oricâte arbitraruri (eufemism; ca să nu le numim abuzuri) vrea pulpa mea, că doar, axiomatic, niciodată “statul” (de oriunde) nu va refuza sursele suplimentare de alimentare a propriilor fonduri, câtă vreme SE POATE (situație facilitată de faptul că societatea civilă nu poate manifesta altă reacție decât aceea de a ȋnghiți ȋn sec, recte de a aproba…mai ales că, dacă tu, cerberul de stat, țipi ȋncruntat la ea: “Legalitate! Fiscalitate!”, se aruncă imediat pe burtă ȋn fața ta, ȋnlemnită de frică – de-aia afirm că lumea asta este un socialism ubicuu și perpetuu și, până la urmă, totalitar…).
-
Exorabil, luni, 11.03.2019 19:39
@inexorabil Ziceai, într-un comentariu, că a-i fi fericit să te refugiezi în munți și să plimbi ursul. Hai, plimbă ursul! ...Ca să fim și noi fericiți!
-
inexorabil, luni, 11.03.2019 20:08
Da, băi Mafie zăbăucă, așa ziceam, dar parcă te-aș plimba mai degrabă pe tine…Și te-aș “bascula” la marginea abisului, dar, fiindcă sunt milos, ți-aș lăsa doar cratima aia aiurită de la “a-i”, ca să te prinzi salvator de ea. La urma urmei, plimbă și tu noua Supra. 100 % japoneză (așa ȋi zicea unei chifle ȋmpletite, dacă ȋți amintești de cozile “comuniste”).
-
(prea) Exorabil, luni, 11.03.2019 20:59
@inexorabil Unii au o mie de fețe, alții au doar una: aia de prost. Și e bine că e așa. Pentru că pe ăștia îi identifici repede și îi ocolești de la distanță. P.S. Cratima aia e pusă bine. Aiureala este doar în capul tău. Dar asta nu mai e o noutate pentru nimeni. Hai, plimbă ursul! :P
-
inexorabil, marţi, 12.03.2019 07:14
Sigur că ai dreptate, jivină fără egal. Sunt prost, aidoma tuturor celor care te “adulmecă” imediat. Dar ce crezi?...Nu prostia l-a surpat pe potrivnic, ci nebunia și, mai presus, ticăloșia…Iar celor ticăloși un singur drept li se va refuza ȋntotdeauna de Sus: legitimitatea de a judeca. Fiindcă ar fi ȋnvederat strâmbă, din orice unghi ai privi-o. Marș ȋn BMWyota ta și ai grijă să duduie maneaua ȋn boxe. Cheers! P.S. Noi ne iubim, nu? Să nu creadă “fraierii” altceva :D
-
Exorabil, marţi, 12.03.2019 12:59
@Ursar inexorabil Hai, plimbă ursul! Atât.
-
inexorabil, marţi, 12.03.2019 22:03
Urlă la lună cât poftești…Cert este că vei rămâne același căpcăun incorigibil. Și nu coborȋ din “noua” Supra, că formați o imagine superbă ȋmpreună: made in Japmany. Apropo, ce mărturisire ai făcut chiar astăzi, Costel?
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMini își revizuiește planurile de electrificare: va oferi motoare termice și după 2030Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMaserati Grecale primește un nou nivel de echipare de bază: motorizare mild-hybrid cu 300 CPConstructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 apriliePorsche 911 GT3 facelift este cea mai rapidă mașină cu transmisie manuală pe NurburgringPorsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieBentley Black Edition: ediție limitată la 400 de unități pentru 3 modele din gamăBentley a lansat o nouă ediție specială limitată numită Black Edition. Aceasta va fi disponibilă pentru 3 modele din gamă: Continental GT, GTC și Flying Spur. Doar 400 de unități vor fi produse. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieKia EV9 primește o ediție specială numită Nightfall EditionCel mai mare SUV electric din familia producătorului coreean, Kia EV9, a primit o ediție specială numită Nightfall Edition. Pe lângă accentele de design vopsite în culoarea negru lucios, ediția specială aduce și un mod Boost, care pentru câteva secunde crește cuplul motor. Citeste tot
Masinile germane au ajuns niste gioarse. Fara sa triseze nu sunt buni de nimic nemtii. Asa este cand pui banii mai sus fata de respectul de client.