Daimler construieşte 25 de staţii de alimentare cu hidrogen în Germania
"Alianţa pentru hidrogen" pe care cei mai importanţi producători ai lumii au realizat-o în 2009 îşi arată roadele: Daimler face 25 de staţii de alimentare cu hidrogen în Germania. Urmează Austria, Franţa şi Elveţia.
Automotive News şi Reuters anunţă astăzi faptul că Daimler şi partenerii lor de la Linde au în vedere construirea unor staţii de alimentare cu hidrogen pe tot teritoriul Germaniei. Conform unor surse interne citate de jurnaliştii reputatei publicaţii auto, Daimler va investi "câteva zeci de milioane de euro" în acest proiect.
Numărul punctelor de realimentare cu hidrogen va fi de maxim 25, anunţul oficial urmând să fie făcut de Daimler în cursul zilei de miercuri.
Conform primelor informaţii, reţeaua de 25 de puncte de încărcare care va fi construită în Germania va fi continuată în Austria, Franţa şi Elveţia de companiile EnBW, OMV şi Total, scopul final al giganţilor energetici europeni fiind acela de a dezvolta o reţea de astfel de puncte de încărcare care să pornească din Alpi şi să ajungă la Marea Nordului.
CONTEXT
Întregul plan face parte din înţelegerea pe care cei mai mari constructori ai lumii au semnat-o în 2009 prin care aceştia îşi unesc forţele pentru a dezvolta atât modele care funcţionează pe bază de hidrogen, cât şi reţele de alimentare pentru acest tip de maşini. În "Alianţa pentru Hidrogen" au intrat Daimler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai-Kia, Renault-Nissan si Toyota.
CE SUNT MAŞINILE FUEL-CELL?
Maşinile care funcţionează pe bază de celule cu hidrogen dispun de un motor electric, energia necesară funcţionării acestuia fiind însă generată de reacţia chimică care transformă hidrogenul şi oxigenul din aer în energie electrică în interiorul unor "celule". Practic, compusul secundar care rămâne în urma acestui tip de reacţie este apa pură, în formă de vapori. Printre dezavantajele motoarelor pe bază de celule de hidrogen se numără eficienţa extrem de scăzută în raport cu cea a motoarelor electrice alimentate cu baterii Litiu-Ion (20-25% versus 75-80%) sau problemele de stocare a hidrogenului în maşină, scepticii susţinând că rezervorul cu hidrogen poate fi periculos în cazul unui accident. Avantajele sunt legate mai ales de autonomia mult mai ridicată în comparaţie cu modelele electrice "clasice" şi de faptul că hidrogenul este un element chimic care se găseşte din abundenţă pe Terra.
Deşi dezvoltarea motoarelor Fuel Cell este anevoioasă, Alianţa pentru Hidrogen promite că în 2015 vom vedea modele de serie care funcţionează doar pe hidrogen
via | Automotive News (înreg)
Aşa da!