Daimler vrea să scoată din producție pick-up-ul Mercedes Clasa X: tăieri de costuri, după pierderile uriașe din ultimele 3 luni
Mercedes Clasa X ar putea fi scos din producție din cauza vânzărilor slabe și a tăierilor de costuri pe care Daimler le pregătește. Grupul german a înregistrat pierderi de 1.6 miliarde de euro în ultimele 3 luni.
Lansat la jumătatea lui 2017, Mercedes Clasa X nu s-a bucurat de succes la public, înregistrând vânzări de doar 16.700 de unități la nivel global în anul 2018, competitorii precum VW Amarok și Ford Ranger dovendidu-se prea puternici.
Pe fondul vânzărilor slabe și în contextul pierderilor anunțate de Daimler
Având la bază platforma lui Nissan Navara, prețul totuși mare cerut de Clasa X a îndepărtat clienții și probabil va pune capăt unei istorii scurte a pick-up-ului Mercedes.
Via Automotive News
-
Kirotractor, marţi, 16.07.2019 17:44
...Pierderi?! -- Să-i mai taie 3-4 milioane din pensie lui Zetsche. Și eventual din mustață. :-) Ceva mai serios, adevăru-i p-aproape de ce zice colegul @dan_grc, deși uite că noul 1.5 dCi A-Romb-Klasse :-) e un succes eclatant (dar nu orice rețetă-i panaceu universal...) Și, apropo de hiper-omagiatul Zetsche, văd știri proaspete care vorbesc de un rezbel al acționarilor Daimler-Benz contra lui (fiindcă nu-i chiar retras pe linie moartă -- din 2021 era programat să preia șefia cons. de adm. nemțesc, pe lângă vânătorile de la Balc. :-P)
-
inexorabil, marţi, 16.07.2019 21:18
Cum, drăguţeilor?! – mă adresez daimleriştilor :) N-aţi lansat voi, cu surle şi trâmbiţe, (p)ixul menit să revoluţioneze “elegant” [recte cu nis(san)caiva plus de valoare] piaţa transportului de barabule? Acum realizaţi şi voi că v-aţi fript chiar rău sub raport investiţional?... Pardon, cred că am greşit conceptul: ce investiţii?! De fapt, n-aţi făcut altceva decât s-o îmbrăcaţi pe gheişă cu hainele voastre “de firmă”. Iar Dan (Grecu) nu are dreptate – are nesimţit de multă dreptate. Cică şi pe “alţii” (cei la care face referire în substrat), care s-au dedat la joaca de-a pick-up-ul (X7), îi luase valul “trendului” la un moment dat. Nu, nu se va transforma în producţie de serie – au ţinut morţiş băieţii să “precizeze”. De-aia iubesc eu pătimaş…politica – fiindcă te priveşte drept în ochi, cu pietate evanghelică, în timp ce-ţi livrează “dovezi”, “axiome” şi “garanţii”. Mă rog, ca să revin la subiect, n-am înregistra prima văicăreală publică din partea “granzilor” auto….Oricum, se anunţă vremuri realmente de culoare cafenie (în care “valorile” vestice şi “metehnele” estice îşi vor plânge de milă unele altora, eventual cu capul plecat pe umerii celuilalt, în mod reciproc avantajos), astfel că, în comparaţie, “recesiunea” din urmă cu zece ani ni se va părea flamă de brichetă. Apropo, mai devreme sau mai târziu, dar în mod incontestabil/inevitabil, vom face cunoştinţă (dacă nu noi înşine, atunci urmaşii noştri) şi cu adevărata încălzire globală, în toată splendoarea ei…fizico-chimică, pentru că aşa şi-a (ne-a) trasat Oculta fisiunea, pardon, misiunea. Eh, faceţi-vă că n-aţi citit aceste ultime rânduri…Ele aparţin teoriei transpiraţiei :D Aşadar, despre ce vorbeam? Despre Clasa Chix?
-
dan_grc, marţi, 16.07.2019 23:23
Dacă Bmw ar face X7 pick-up, măcar ar avea un interior de primar clasă :).
-
inexorabil, marţi, 16.07.2019 23:59
Aha! Prin urmare, Dane, dacă te-ai simţi confortabil la volan, încântat de arhitectura “care face cinste unui BMW” şi de calitatea aparte a materialelor şi a finisărilor, nu te-ai mai uita sau nu te-ar mai interesa restul maşinii…Adică imaginea în ansamblu n-ar intra sub lupa evaluării tale. Fidel aceluiaşi principiu, înseamnă că aştepţi cu nerăbdare şi un “garbage truck” cu emblema müncheneză. Important este ca interiorul să respecte politica BMW de configurare şi gata, liber la descărcat tomberoane. Sau poate că BMW lucrează de zor (şi în taină) la un proiect prin care urmăreşte să întrerupă definitiv dominaţia camioanelor ruseşti (recte “comuniste”) la Raliul Dakar. Wow, ce mi-ar plăcea…Parol!
-
zarnesteanu, miercuri, 17.07.2019 01:52
Eu ma bucur ca termina X Class-ul asta. Asta a fost una din cele mai proaste miscari pe care Mercedes a facut-o vreodata. Sa ai tu in casa G si GL Class si sa te cobori la nisan navara. ... Plus un interior de Dacie, facut pe genunchi la pret de Mercedes. Nu ma indoiesc ca au avut motivele lor sa se asocieze cu nisan, dar cand pui in balanta imaginea trebuie sa te gandesti de 10 ori pana sa faci o miscare. Sa iei un motor de Renault si sa-l modifici e una, dar sa iei toata masina de la nisan si sa-i pui sigla Mercedes e maritatul unei nobile cu taranul de la talpa satului. O fi muncitor, o fi cum o fi, dar cand te duci la bal si-l prezinti celor din rang cu tine te-ai facut de cacao instant. Uneori trebuie sa inveti lectiile "the hard way". Si e pacat, pentru ca unele lucruri sunt evidente de la o posta.
-
ignis, miercuri, 17.07.2019 09:45
De unde luau clienții? Arăbeții din golf nu prea își iau pick-up că nu muncesc cu el și oricum li se umple bena cu nisip. La Nisa sau Monte Carlo te faci naiba de râs cu un pick-up, fie el și Mercedes. Apoi, vorba lui inexorabil, cine dracu are nevoie de un merțan ca să-și duca barabulele sau pepenii la piață? Dăbulenii, care fiind olteni patrioți, cred că s-ar fi orientat spre Ford F-150, dar ei nu dau banii nici măcar pe un Ford Ranger. Și atunci, cine rămâne?
-
ediflorianus, miercuri, 17.07.2019 10:19
Vizibilitate slabă la aceste Mașini(Pick-up).....
-
Green_Alex, miercuri, 17.07.2019 11:48
Ei cu piata au ochit America (nord si sud) unde pickup-urile de lux sunt o chestie foarte la moda, dar cred ca au gresit cu pretul si Nissan. Daca faceau o treaba calumea si luau platforma de G klasse (care este acum pe val) si o transformau in pickup, se si vindea muult mai bine. Si pretul care ar fi fost de 100K (nu 40-50 K ) ar fi fost un avantaj. Greseala principala e ca au facut o masina prea ieftina, a pierdut fix exclusivitatea pe care o cauta clientii lor. Dar au vrut sa faca ceva repede care sa prinda un segment larg...gresit.
-
raduvlase, miercuri, 17.07.2019 14:04
Ce ar mai fi de spus, dupa ce s-a spus deja totul. Ideea in sine, de a avea un pick-up premium nu este rea, este o nisa a unei oferte, dar modul in care au livrat este complet gresit. Sper sa invete din asta si sa nu mai faca.
-
PMC, miercuri, 17.07.2019 15:38
Eu tot nu pricep cum pot avea pierder de 500 de mil per luna cand le merge asa bine ca vanzari & stuff...
-
raduvlase, miercuri, 17.07.2019 17:57
@PMC - pare greu de crezut, dar costurile uriase plus investitiile enorme in tehnologii avansate isi spun cuvantul. Iar pe de alta parte vanzarile au scazut anul acesta cu cca 5% fata de anul trecut, iar asta se simte. Piata chineza s-a contractat cel mai mult, si asta ii afecteaza, pentru ca acolo marjele de profit sunt ceva mai mari. Oricum, sa nu ne imaginam marje de profit mari, pentru ca in industria automotive sunt undeva intre 2-10%, exceptie fiind Ferrari, care au undeva in jur de 20%. Mercedes a avut in 2017 o marja de 7,88%, dar din asta mai vin scazute taxele asociate. Asa ca cifrele sunt foarte sensibile la orice fluctuatie din piata si se reflecta imediat in catastifele contabile :)
-
Kirotractor, joi, 18.07.2019 09:22
@Green_Alex & Co: A nu se uita că NU a fost prevăzută de la bun început vânzarea lui X-Klasse în SUA. Bun, decizia e justificată cumva de faptul că-i vb de un mid-size truck, segment de 3-4 ori mai puțin popular peste Marea Băltoacă decât full-size-urile (+1,2 mil. exemplare vândute anul trecut.) Plus că X-ul ar fi fost mult mai scump decât media prețului US-full-size (32K $). Ca să nu mai zic despre... dar gata, că n-am de gând să devin un AM alternativ, adică not-only-web-bot-translater. :-)
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Sincer ma bucur, daca le-a mers cu motoare Renault pe clasa A au crezut ca tine si cu Nissan Navara cu sigla de Mercedes si cu interior de o calitate care nu are legatura cu aceasta marca. Sa fie invatatura de minte si pentru altii.