Danezii prezintă noul Zenvo Aurora, un supercar hibrid de 1850 CP și preț de 2.6 milioane de euro
Compania daneză Zenvo a dezvăluit oficial noul său supercar, botezat Aurora. Acesta este un supercar cu motor V12 hibrid, care dezvoltă 1850 de cai putere și care propune un preț de circa 2.6 milioane de euro.
În cadrul evenimentului Monterey Car Week din California, constructorul danez de mașini de performanță Zenvo a prezentat oficial noul său supercar, numit Aurora. Acesta este un model de performanță hibrid care primește un motor V12 ce dezvoltă 1850 de cai putere și care promite să fie un rival pentru modele precum Bugatti Chiron și Mistral.
DOUĂ VERSIUNI: TUR ȘI AGIL
La momentul lansării, noul Zenvo Aurora va fi disponibil în două versiuni: Tur și Agil. Prima versiune este cea de stradă, în timp ce Agil este destinat circuitelor. Indiferent de versiunea aleasă, Aurora primește un design extrem de agresiv al caroseriei, cu o mulțime de muchii ascuțite și cu numeroase elemente create în scopuri aerodinamice.
Partea din față este dominată de o serie de prize de aer adânci, care încorporează și un spoiler pentru mai multă forță de apăsare. Imediat deasupra prizelor avem faruri foarte subțiri și un vârf frontal aproape ascuțit. Inclusiv aripile din față sunt desenate în scopuri aerodinamice, fiind mai înalte față de capota din față, care ascunde un mic portbagaj.
Portierele lui Aurora au deschidere de tip foarfecă și sunt sculptate puternic în părțile inferioare. Aici putem vedea și fibră de carbon expusă, alături de praguri laterale foarte mari și prize de mari imediat în spatele portierelor.
Diferențele dintre cele două versiuni se regăsesc în partea din spate, acolo unde versiunea Tur are un design ceva mai convențional. Chiar și așa, putem vedea aici un difuzor aerodinamic destul de mare, alături de stopuri subțiri și încă două prize de aer mai mici, sculptate în spatele capotei motorului. Tot aici mai avem și 4 terminații ale evacuării, montate aproape în linie cu stopurile. Versiunea Agil poate fi ușor distinsă datorită unui eleron mare, reglabil și confecționat din fibră de carbon.
FIBRĂ DE CARBON EXPUSĂ
În ceea ce privește partea tehnică, șasiul noului Zenvo Aurora este de tip monococă și confecționată din fibră de carbon. De altfel, materialul este expus în proporție de 70%, iar acesta este vizibil inclusiv la suspensie și la punți.
Datorită acestui material, versiunea Tur cântărește 1450 de kilograme, în timp ce versiunea pentru circuit Agil are o masă de numai 1300 de kilograme. De asemenea, elementele aerodinamice ale celei din urmă versiuni produc un nivel de apăsare de 880 de kilograme la o viteză de 250 de km/h.
MOTOR V12 HIBRID DE 1850 CP
Ambele versiuni ale lui Aurora sunt propulsate de un motor V12 de 6.6 litri și care este ajutat de nu mai puțin de 4 turbocompresoare. De unul singur, motorul dezvoltă 1250 de cai putere și poate să urce în turații până la 9800 rpm.
Partea hibridă este diferită în funcție de versiunea aleasă. Astfel, versiunea Tur primește 3 motoare electrice, unul pentru puntea din spate și două montate în față. De aici rezultă tracțiune integrală și 1850 de cai putere, plus un cuplu de 1700 Nm. Propulsorul este cuplat la o cutie automată cu 7 trepte, iar aceasta primește propriul său motor electric, care acționează ca un demaror pentru motor.
Versiunea Aurora Tur are nevoie de numai 2.3 secunde pentru a atinge 100 de km/h, iar viteza maximă este de 450 de km/h.
Între timp, versiunea pentru circuit Agil primește doar un singur motor electric pe puntea spate, ceea ce înseamnă 1450 de cai putere. Sprintul de la 0 la 100 de km/h este gata în 2.5 secunde, iar viteza maximă este mult mai mică, de "doar" 365 de km/h. În schimb, cele două motoare electrice pentru puntea din față sunt disponibile opțional.
Noul Zenvo Aurora va fi produs în doar 100 de exemplare, câte 50 pentru ambele versiuni. Fiecare exemplar va avea un preț de circa 2.6 milioane de euro, iar doritorii lui Aurora vor trebui să aibă răbdare, deoarece producția noului supercar va începe abia în 2026.
via Zenvo
Frumoasă rău dar... neah... Mai bine Rivian.