Datele tehnice ale SUV-ului electric Ioniq 5 au fost dezvăluite accidental: 313 cai putere și autonomie de 450 de kilometri pentru versiunea de bază
SUV-ul electric Ioniq 5 va avea 313 cai putere, tracțiune integrală și autonomie de până la 450 de kilometri în cazul versiunii de bază, potrivit unor informații publicate accidental de Hyundai.
Hyundai a anunțat în luna august că va lansa trei modele electrice în următorii patru ani sub noul brand Ioniq, iar primul dintre ele va fi prezentat oficial în prima parte a anului viitor sub numele Ioniq 5.
Până acum, constructorul sud-coreean a evitat să ofere detalii tehnice, însă acestea au apărut accidental pe o pagină de pre-comenzi care a fost ulterior eliminată de Hyundai.
Astfel, Ioniq 5 va avea o lungime de 4460 mm, o lățime de 1890 mm și o înălțime de 1600 mm, în timp ce ampatamntul va fi de 3000 mm.
SUV-ul electric va avea 313 cai putere și tracțiune integrală, iar timpul de accleratie de la 0 la 100 km/h va fi de 5.2 secunde.
De asemenea, pagina de pre-comenzi afișa o autonomie de 450 de kilometri în cazul versiunii de bază. De altfel, aceste date sunt similare cu cele anunțate în luna noiembrie de SK Innovation, furnizorul de baterii pentru Ioniq 5. Acesta menționa la vremea respectivă că varianta de bază va avea o baterie de 64 kWh cu autonomie de 450 de kilometri.
Bateria va avea un sistem de 800 de volți și va necesita doar 15 minute pentru o sesiune de încărcare rapidă de la 20% la 80%, însă viteza de încărcare nu a fost menționată. În schimb, la stațiile cu curent alternativ, bateria se va încărca cu până la 11 kW.
În plus, SK Innovation a anunțat anterior că versiunea de top va avea o autonomie maximă de 800 de kilometri și o încărcare completă în numai 20 de minute. Totuși, SK Innovation menționează că încărcarea completă în 20 de minute va fi posibilă prin două sesiuni distincte de câte 10 minute, cel mai probabil pentru a evita supraîncălzirea bateriei.
Via Electrek
80%-20% deci 60% în 15 minute... 450 km autonomie totală... deci încarci 270 km range în 15 minute ! Îndeajuns pentru orice drum Bucureşti - Constanţa, sau B - Galaţi, sau B - Braşov, B - Sibiu, B - Craiova Oricum încărcarea rapidă este necesară doar la drumuri lungi, vacanţe... Un 270 km ajung 10 zile de navetă de 27 km pe zi, muncă - casă - supermarket Asta ca idee. Singurul inconvenient este preţul, dar acesta va scădea vertiginos pe măsură ce toţi producătorii vor oferi full electrice. Când va fi concurenţă, care producătorii azi o evită puternic, preţurile vor fi mai mici şi deci maşinile electrice permisive.