Decizia autorităților germane în cazul emisiilor diesel Mercedes: 774.000 de vehicule din Europa vor fi chemate în service pentru actualizarea softului motoarelor

Publicat marţi, 12.06.2018 10:04 de Paul Cosma

Daimler nu a reușit să risipească bănuielile autorităților din Germania cu privire la nivelul emisiilor diesel în cazul mai multor modele Mercedes. Prin urmare, nemții au primit ordin să cheme în service un total de 774.000 de mașini din Europa. Printre modelele care vor primi o actualizare a softului motoarelor se numără Clasa C, GLC și Vito.

Serialul “Dieselgate” nu pare să se apropie de final, la trei ani de la apariția primului sezon în care Volkswagen a fost actorul principal.

Protagonistul este acum grupul Daimler, luat în colimator de autoritățile germane care au descoperit mai multe softuri ilegale care trucau emisiile motoarelor diesel de la Mercedes.

În urma unei întâlniri cu reprezentanții guvernului german, Daimler nu a reușit să risipească bănuielile cu privire la nivelul emisiilor diesel în cazul mai multor modele Mercedes. Prin urmare, ministrul Transporturilor, Andreas Scheuer, a ordonat Daimler să cheme în service un total de 774.000 de mașini din Europa. Printre modelele care vor primi o actualizare a softului motoarelor se numără Clasa G, GLC și Vito.

Spre deosebire de Volkswagen, care și-a recunoscut vinovăția și a primit amenzi usturătoare pentru trucarea emisiilor diesel, rivalii de la Daimler au respins acuzațiile, susținând că nu au făcut nimic greșit. Șeful Dieter Zetsche a declarat presei că discuțiile avute ieri (luni) cu autoritățile germane au fost “constructive”.

Amintim că publicația Der Spiegel a scris că Mercedes este suspectată că ar fi folosit un dispozitiv pentru trucarea emisiilor pentru modelul de segment D Clasa C și pentru modelul de off-road Clasa G.

La rândul său, Bild a spus că autoritatea KBA a descoperit că motoarele Mercedes-Benz au folosit 5 tipuri de software ilegal pentru trucarea emisiilor, în total fiind afectate aproximativ un million de vehicule.

Cu toate că acest recall de 774.000 de mașini este unul costisitor pentru Daimler, nemții au scăpat ieftin deocamdată, fără vreo amendă din partea guvernului german.

Via Automotive News

  • hazard, marţi, 12.06.2018 11:04

    VW e de vina. Mercedes a avut de unde sa se inspire.

  • vianu, marţi, 12.06.2018 11:15

    niste victime...un virus intrat in electronica masinilor...o mana criminala care a dat cu piciorul...americanii e de vina

  • someone, marţi, 12.06.2018 11:26

    ba nu....inginerul it care a facut softul era de la o firma concurenta....si cum softul ok era muuuult mai scump decat asta fake, sefii au decis in necunostinta de cauza. pfffff daca softul era problema nimeni nu se complica asa de la inceput. doar fraierii inca pun botul ca un nou soft va schimba emisiile, tot restul ramanand la fel

  • dan_grc, marţi, 12.06.2018 12:03

    Softul numărul șase va fi cu noroc.

  • mircea badea, marţi, 12.06.2018 17:20

    daca nu si-au sfiintit motoarele..ce sa le faci... sau poate le-a intrat kovesi in soft..