Demonstrație de forță: Bugatti Chiron a depășit cu 30 de km/h viteza maximă atinsă de cel mai rapid prototip din cursa de la Le Mans

Publicat sâmbătă, 25.06.2016 11:23 de Mircea Meşter

Bugatti Chiron a atins 380 km/h pe linia dreaptă a circuitului La Sarthe înaintea începerii cursei de 24 de ore de la Le Mans. Cel mai rapid prototip Porsche a atins abia 333.9 km/h în cursă.

Dacă Bugatti Veyron a fost o mașină a recordurilor, fiecare cal putere în plus "montat" de marca franco-italiană și fiecare kilometru pe oră în plus înregistrat în sprinturile de pe diferite circuite ale lumii fiind comentate pe larg de presa internațională, noul Bugatti Chiron, urmașul de drept al lui Veyron, se anunță și el o veritabilă mașină de bătut recorduri.

Iar primul dintre acestea a venit tocmai la Le Mans, înaintea startului cursei de anduranță care a avut loc în weekend-ul trecut, când un exemplar Chiron a reușit să atingă 380 de kilometri pe oră pe linia dreaptă a circuitului La Sarthe.

La prima vedere, valoarea nu pare una fabuloasă, mai ales știind faptul că Veyron avea o viteză maximă certificată pe circuit la peste 420 de km/h. Și totuși, lucrurile se schimbă dacă luăm în considerare un amănunt deloc de neglijat: cea mai mare viteză în linie dreaptă atinsă de o mașină are a concurat la Le Mans a fost de 333.9 kilometri pe oră, atinsă de Brendon Hartley într-un Porsche 919 Hybrid în turul 50 al cursei.

Ca pată de culoare care potențează recordul mărcii franco-italiene, la volanul exemplarului Chiron care a reușit această peformanță nu s-a aflat un pilot de corse, ci Wolfgang Durheimer, directorul general al mărcii Bugatti. 

Evident, trebuie subliniat faptul că mașinile care concurează la Le Mans nu sunt construite special pentru a atinge viteze de top radicale, ci pentru un echilibru între performanțe pe liniile drepte și stabilitate pe viraje, motoarele fiind gândite, de asemenea, pentru a rezista timp de 24 de ore în cea mai cunoscută cursă de anduranță a lumii.

De asemenea, chiar dacă dacă Bugatti Chiron a depășit viteza de vârf din cursă a mașinilor și prototipurilor prezente la Le Mans, modelul mărcii de lux din portofoliul Volkswagen Group a fost departe de viteza maximă atinsă vreodată de o mașină concurentă în cursa de anduranță: 405 km/h, viteză atinsă de Peugeot WM P88 în 1988. Mai mult, în testele din acel an, Peugeot-ul reușise să urce chiar până la 418 km/h.

  • grea matematica asta, sâmbătă, 25.06.2016 11:50

    daca ar fi sa aproximam viteza maxima a prototipului la 340 km/h tot ar fi 40 km/h diferenta nu 30 , ati mai pus si in titlu prostia..

  • Don, sâmbătă, 25.06.2016 19:53

    asa si? in curbe cum stam?

  • Ioan, sâmbătă, 25.06.2016 21:18

    Linia dreapta atunci nu avea acea sicana. Cu siguranta Bugatti ajunge la 450 daca s ar scoate sicana. Oricum ce a realizat Peugeot in 1988 este incredibil. Deci se poate si la Peugeot Sport daca se vrea. Parca Jean Todt era sef la Peugeot Sport pe atunci. Pacat pentru leul din Sochaux, ca potential are...

  • dany, sâmbătă, 25.06.2016 21:35

    Nu stiu de unde ai luat datele, mai ales cu Peugeot-ul de anul asta cu 418 km/h, dar ai omis ceva: in 1988 linia dreapta Mulsanne nu avea cele doua sicane din prezent. Probabil daca Mulsanne Straight ar fi cea originara prototipurile actuale ar fi optimizate aerodinamic si cu trepte ceva mai lungi in cutia de viteze si s-ar duce spre 450 km/k... https://www.youtube.com/watch?v=mW937wOlTBc Balena asta grasa de Bugatti cred car ar fi cam cu 30 sec/tur mai lenta pe circuit... dar intr-adevar isi atinge scopul comercial si de imagine, fiind optimizata pt viteze mari atinse intr-un timp scurt pe liniile drepte.

  • petrush, luni, 27.06.2016 09:23

    @AM informatia poate fi corecta daca se refera la cursa propriuzisa. in calificari insa duval a atins 343 km/h.

  • mircea, luni, 27.06.2016 13:30

    @petrush Am speficat clar că e viteza atinsă în timpul cursei. Turul 50.

  • waxos, luni, 27.06.2016 16:34

    Cel mai frumos Volkswagen :)