Despărțirea de Q7 și Cayenne: a treia generație VW Touareg vine în 2017 și va fi produsă pe platforma Golf-Passat-Tiguan
Platforma modulară MQB va fi baza construcției viitoarei generații VW Touareg, care va vedea lumina zilei în 2017. Este cea mai mare schimbare structurală din istoria modelului german lansat în 2002.
Volkswagen a rămas unul dintre puținii constructori care au în gamă doar două SUV-uri, Tiguan și Touareg urmând să primească însă în următorii ani alți doi frați, unul mai mic (rival cu Renault Captur și Nissan Juke) și unul care va avea 7 locuri și se va încadra ca dimensiuni între cele două SUV-uri deja existente.
După două generații care le-au oferit clienților vârful de tehnologie și statut de care dispune marca Volkswagen, Touareg se pregătește de o nouă generație, care va fi lansată oficial în cursul anului 2017. Dezvăluit deja estetic de schițele înregistrate de Volkswagen la oficiul german de patente și mărci, modelul reprezintă cel mai nou atac al brandului german în zona SUV-urilor.
Designul exterior va fi inspirat din cel al conceptului T-Prime GTE, pe care marca germană l-a dezvăluit în luna aprilie 2016 în cadrul Salonului Auto de la Beijing. Cu o zonă frontală masivă și matură, dominată de linii orizontale, Touareg nu oferă surprize majore la nivel estetic, fiind o evoluție a designului oferit astăzi de SUV-ul german.
Primul Touareg pe platforma MQB
Cea mai mare modificare vine însă în zona platformei de producție, pentru că noul Touareg nu va mai fi construit pe o bază comună cu frații Q7 și Cayenne, așa cum se întâmpla până acum. Dacă informația va fi confirmată, Volkswagen va utiliza pe Touareg platforma modulară MQB, aceeași pe care sunt construite Golf, Passat și Tiguan, demonstrând astfel flexibilitatea pe care o are această bază de producție.
Interesant este faptul că platforma MQB implică o arhitectură tehnică diferită de cea actuală, ceea ce va însemna că viitorul Touareg va fi mișcat de motoare dispuse transversal limitate la maxim patru cilindri. Adio, deci, motoare V6!
Mișcarea nu este una nouă în această zonă a pieței, fiind utilizată și de Volvo pe gama XC90, SUV care beneficiază exclusiv de motorizări de 2.0 litri benzină și diesel. La fel ca în cazul SUV-ului suedez, soluția pe care Volkswagen o va utiliza pentru a aduce mai multă putere în gama lui Touareg va fi hibridizarea.
Conform francezilor de la l'Argus, care citează surse din interiorul mărcii germane, Touareg va avea o versiune hibridă plug-in denumită GTE, după modelul utilizat de Volkswagen pe Golf și Passat. Noul Touareg GTE va cupla un motor 2.0 TSI de 252 CP și 370 Nm cu unul electric de 136 CP și 350 Nm. Consumul mediu mixt în condițiile în care bateria este plină va fi de 2.7 litri/100 km, iar autonomia pur electrică se va situa în jur de 50 de kilometri.
~~~Geniala schimbarea pe o platforma inferioara, daca mentin preturile la nivelul actual o sa se imbogateasca!!! VW va fi salvat, uraaa!!!~~~ Totusi i se mai pare cuiva ca VW innceput sa "americanizeze" design-ul modelelor mari?