Detalii despre noua generație Audi A1: fără versiune cu 3 uși, motoare pe benzină de la Polo și dimensiuni mai mari
A doua generație Audi A1 va fi lansată în 2018 pe o nouă platformă care va permite creșterea spațiului la interior. Modelul va prelua motorizările pe benzină de la Volkswagen Polo și va renunța la versiunea cu 3 uși.
Anul 2018 se anunță unul aglomerat pentru Audi, care a confirmat deja că va lansa noile A1, A6, A7 și Q3 cu scopul de a recupera terenul pierdut la vânzări în fața rivalilor de la BMW și Mercedes.
Surse din cadrul constructorului german au oferit deja o serie de informații inedite despre a doua generație a subcompactei Audi A1, care va utiliza platforma MQB AO. Aceasta va permite o creștere a ampatamentului cu 94 milimetri, la 2.564 milimetri, astfel că lungimea totală va depăși 4 metri. Creșterea dimensiunilor va fi remarcată în special de pasagerii din spate, care vor beneficia de mai mult spațiu pentru picioare, cap și umeri.
Pe de altă parte, Audi va elimina din gamă versiunea cu 3 uși, astfel că noul A1 va fi disponibil doar în versiunea Sportback cu 5 uși, măsură luată cu scopul de a reduce costurile de dezvoltare. De altfel, o decizie similară a fost anunțată și în cazul noii generații Audi A3, care va fi lansată în 2019.
Din punct de vedere tehnic există noutăți și în privința propulsoarelor. Astfel, A1 va prelua o bună parte dintre motorizările pe benzină ale colegului Polo din cadrul Grupului Volkswagen: unitatea TFSI de 1.2 litri va fi înlocuită cu motorul turbo TFSI cu 3 cilindri de 1.0 litri care generează până la 115 cai putere, în timp ce propulsorul turbo de 1.4 litri va fi înlocuit de motorul cu 4 cilindri de 1.5 litri care furnizează 150 de cai putere. Pentru moment, Audi nu a luat încă o decizie finală în privința ofertei de motoare diesel, ca urmare a scăderii popularității acestora în rândul modelelor de clasa mică.
În standard, modelul va fi oferit cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, însă va putea fi comandat și cu o transmisie S tronic cu dublu ambreiaj cu 7 trepte.
La interior se evidențiază ca opționale display-ul Virtual Cockpit și conexiunea 4G, iar printre sistemele de asistență se numără Front Assist, City Emergency Braking și Pedestrian Monitoring.
Via Autocar
grupu VAG atat stie (dealtfel ca si multe alte grupuri auto) sa mareasca "clasa mica" sau "clasa compacta" asa de mult pana o sa devina autobuze !!! mariti mai masinile ca drumurile in Europa sunt la fel de mici, oamenii mai grasi, cei drept ! Cand ma uit la un Renault Clio, VW Polo cum erau acum 15-20 de ani stau si ma intreb ce am patit de facem masinile din ce in ce mai mari !?!? Putini constructori isi propun sa faca masinile mentinand dimensiunile si incercand sa scada doar greutatea masinii (vezi Suzuki) in rest... maaaare cat mai maaaare sa se vanda ! vezi Ford F150 din SUA, nr 1 la vanzari O sa ajungem toti sa mergem cu autobuzele