Detalii despre viitorul Volkswagen Passat, ultima generație cu motor convențional

Publicat luni, 23.01.2023 12:49 de Tiberiu Safta

Volkswagen se pregătește să lanseze o nouă generație a lui Passat, cel mai probabil ultima cu motor convențional. Noul model ar urma să debuteze mai târziu în acest an și va fi disponibil cu motorizări hibride pe benzină și motorină.

Constructorul german se pregătește să lanseze cea de-a noua generație a modelului de clasă medie Passat. Sunt șanse foarte mari ca noua generație a celebrului model să fie ultima oferită cu motoare termice. Asta după ce Volkswagen a prezentat, deja, noul ID.7 în primele zile ale lui 2023 și care este înlocuitorul electric al lui Passat.

DISPARE VARIANTA SEDAN

Până atunci, a venit timpul să aflăm tot ce știm despre viitorul Passat. Începem aici prin a spune că noul model va fi disponibil exclusiv în varianta break după ce, anul trecut, Volkswagen a scos din fabricație varianta sedan a lui Passat.

Noua generație va fi dezvoltată împreună cu viitoarea iterație a lui Skoda Superb, iar ambele modele vor fi asamblate în Slovacia, la uzina din Bratislava. În cazul modelului ceh, acesta va fi oferit în continuare în variantele sedan și combi.

MOTORIZĂRI EURO 7 MICROHIBRIDE

Așa cum era de așteptat, noul Passat va fi bazat pe cea mai nouă versiune a platformei MQB, o arhitectură care este prezentă la modelele de serie ale Grupului german încă din 2012. Noua generație Passat ar urma să fie ultima care va avea motoare termice. Din gamă vor face parte motorizări pe benzină TSI, respectiv cele diesel TDI.

În schimb, ele vor primi sisteme microhibride de 48 de volți pentru ca acestea să se conformeze normelor de poluare Euro 7.

VERSIUNE HIBRIDĂ PLUG-IN

Noul Passat va fi disponibil și într-o versiune hibridă plug-in, iar acest propulsor va fi cel mai puternic din gamă. Potrivit informațiilor disponibile până acum, acest propulsor ar urma să fie alcătuit din motorul pe benzină 1.5 TSI Evo2, cuplat la una sau două motoare electrice.

În total, acest propulsor ar urma să livreze 272 de cai putere, iar versiunea PHEV promite o autonomie electrică de până la 100 de kilometri.

DESIGN INSPIRAT DE MODELELE ELECTRICE

Cu privire la design-ul noului model, imaginile spion de până acum relevă un aspect mai aerodinamic față de generația actuală. Alături de asta, noul Passat preia câteva elemente estetice de la modelele electrice ID, cum ar fi grila iluminată. Partea din spate va avea un aspect convențional, iar aripile posterioare laterale sunt ușor mai pronunțate.

Noul model va avea și un ampatament mai lung pentru mai mult spațiu la interior. Este de așteptat ca viitoarea generație Passat să aibă un portbagaj cu o capacitate apropiată de 650 de litri.

INSTRUMENTAR DIGITAL NOU

Interiorul noului model va avea și un ecran de dimensiuni mari, amplasat central, la fel ca cel văzut la ID 7. Noul model va păstra comenzile tactile pentru reglarea temperaturii și a volumului radio, iar instrumentarul digital va fi mai mare decât cel văzut la modelele electrice ale constructorului din Wolfsburg.

Tot aici putem spune că noul Passat va beneficia și de un sistem de conducere autonom, de nivelul 2+ sau chiar de nivelul 3. Vom afla mai multe detalii despre acest sistem pe parcurs.

Volkswagen nu a confirmat data lansării noului Passat, însă acesta ar urma să fie prezentat oficial în următoarele luni, alături de noua generație Skoda Superb.

NOTĂ: Imaginile din acest articol reprezintă actuala generație a lui Volkswagen Passat.

via Carscoops

  • ds, luni, 23.01.2023 13:37

    "În schimb, ele vor primi sisteme microhibride de 48 de volți pentru ca acestea să se conformeze normelor de poluare Euro 7." Atenție, sistemul de 48 de volți nu este microhibrid, este mild hibrid. Una-i una, altă-i alta. Microhibridul este banalul sistem start/stop. Iar grilă luminată... ce să zic, un accesoriu fără absolut nicio utilitate. Doar crește prețul final, atât și nimic mai mult.

  • Mircea, luni, 23.01.2023 13:46

    Din curiozitate: cine face softul pentru TDI? Tot asa de 40 de ori polueaza mai mult in realitate decat in fisa tehnica?

  • DanG, luni, 23.01.2023 14:19

    O masina care le face pe toate foarte bine dar nu exceleaza la nici un capitol. Obiectul perfect, la fel ca Golf, poate putin mai rafinat dar mai greu de parcat. Dupa ce il conduci iti dai seama de ce sunt asa de multe pe strada. Valabil pentru multe masini VAG.

  • Banditos, luni, 23.01.2023 16:09

    Eu as pune-o pe seama mentalitatii de turma sau al unor prejudecati, gen ceas elvetian, mancare frantuzeasca...masina germana.

  • Nsrei, luni, 23.01.2023 17:29

    Am.mers odată cu o Octavia 3 2.0tdi 4x4 cu dsg. Am rămas impresionat fiindcă deși avea cam peste două sute de mii de km se simțea închegată sau legata, solida. Eu pe vremea aia aveam un Opel Astra h cu motor de 1.4 și puțin peste o sută de mii de km. Opelu meu parca era căruță pe lângă Skoda și vorba aia amândouă mașini germane. Am mers și cu BMW și ce să ți mai povestesc, diferenta între BMW și Skoda era că intre Skoda și Opel. Ce sa compar opelul meu cu BMW ?? Cat despre passat ai mei au avut un passat 2 de prin 1990. Sa ți zic cum mergea ăla comparat cu Dacia 1310? Avea motor de 2 litri benzina, imediat prindea 200 la ora. Deci mașina germana e mașina germana. Tu plimba te cu japonezele tale sau koorene și lasa ne.

  • Dutz, luni, 23.01.2023 17:57

    Ma bucur să văd ca nu o iau razna chiar toți. SW este o caroserie foarte utilă si Passat este o opțiune buna, sper sa fie disponibil si in varianta AllTrack.

  • idic, luni, 23.01.2023 18:44

    Și eu mă bucur să văd un Passat din 2005 cu bord digital. Aș plăti 1000 Euro în plus față de prețul din 2005.

  • idic, luni, 23.01.2023 18:45

    hehehe până și panarama aia de învârtitor pt becuri a rămas la fel. :)

  • dan_grc, luni, 23.01.2023 19:17

    Între timp, o companie de feriboturi din Norvegia nu mai transportă electrice, de teama incendiilor, pentru că o electrică arde mult mai frumos, nu înțeleg, Edikk, Mike, nu ești pe fază ?

    Dutz, luni, 23.01.2023 23:06

    Exagerează… le spune Mircea cum sta treaba si se dau ei înapoi pe brazda ;)

  • Mircea Badea, luni, 23.01.2023 19:45

    se mai fabrica pasatul? se mai fabrica dizal?!! tariful la parcari ar trebui sa fie si dupa tipul de caroserie, la fel si restul taxelor, inclusiv la pretul de cumparare.

    Dutz, luni, 23.01.2023 23:07

    Chiar mai mult fata de electrice…

  • Mircea Badea, luni, 23.01.2023 21:13

    apropo, de ce il tine cu antigelul la minim? e antigel "softat"?

  • Andrei, luni, 23.01.2023 23:34

    Mașina din visele romanilor din 2050.

  • parere, marţi, 24.01.2023 07:28

    Am avut modelul 2018, nu imi mai trebuie. Are greierasi de noua, se aprind aleator avertizarile in bord, plastic tare in multe zone. Vw nu mai face masini, au decazut mult la calitate.

  • r, miercuri, 25.01.2023 15:57

    Marea problemă a lor se pare că este locul de parcare. Dacă pe autostrăzi se vor putea parca în locul TIR-urilor în orașe sigur vor rămâne cu botul sau coada la peste un metru față de marcaj.

  • Banditos, joi, 26.01.2023 08:21

    @Nsrei, conduc o masina germana.