Dieter Zetsche, fostul CEO Daimler: "Vânzările lui Mercedes-Benz Clasa A s-au dublat după începerea parteneriatului cu Renault pentru motoare"
Dieter Zetsche, fostul CEO Daimler, consideră că motoarele nu mai sunt atât de importante pentru clienți la achiziționarea unei mașini și oferă ca exemplu Mercedes-Benz Clasa A, ale cărui vânzări s-au dublat după startul parteneriatului cu Renault.
Dieter Zetsche, fostul CEO Daimler, a acordat recent un interviu publicației Top Gear, în care își exprimă opinia cu privire la dezvoltarea motoarelor și a segmentului de mașini electrice.
Retras din activitate, germanul susține că motorul nu mai reprezintă un factor determinant pentru actualii cumpărători de mașini și are și un exemplu concret prin care își demonstrează această opinie.
"Am dezvoltat motoarele împreună cu Renault și am dublat vânzările lui Clasa A. Motorul nu mai este atât de mult un diferențiator. Pentru voi (n.r - jurnaliștii auto) este, dar nu și pentru cei mai mulți clienți. La fel și în cazul sistemelor autonome sau a serviciilor de mobilitate. Prin urmare, cooperăm în toate aceste domenii", afirmă Zetsche.
De altfel, această declarație explică și motivele pentru care Daimler s-a asociat cu rivalul tradițional BMW pentru a dezvolta împreună sisteme autonome.
Pe de altă parte, Zetsche anticipează că la un moment dat prețurile mașinilor electrice se vor apropia de cele ale mașinilor cu motoare cu combustie internă.
"Clienților trebuie să le placă mașinile noastre și trebuie să avem o afacere viabilă la un preț pe care clienții să și-l permită. Pe termen scurt și mediu, electromobilitatea nu va fi gratuită. Dar în curând prețul suplimentar plătit va fi limitat chiar și pentru o mașină compactă. Nu va fi ușor, dar sunt încrezător", a adăugat Zetsche.
Via Top Gear
Ce afirmatie idioata din partea unui CEO...adica motoarele sunt proste dar clientii le cumpara pt design si dotari sau cum?