Din cauza Brexit-ului, perla industriei auto britanice amenință cu retragerea: Bentley vrea să mute producția în afara țării

Publicat marţi, 14.03.2017 13:15 de Bogdan Mirică

Președintele Bentley este nemulțumit de decizia Marii Britanii de a ieși din Uniunea Europeană. Dacă în maxim 12 luni nu primește un răspuns favorabil din partea autorităților, șeful brandului auto vrea să mute producția în afara țării.

Decizia de a ieși din Uniunea europeană are implicații grave pentru economia din Marea Britanie. Unul dintre cele mai puternice nume din industria auto locală se gândește să mute facilitățile sale de producție din cauza Brexit-ului. Este vorba de Bentley, care a confirmat această posibilitate prin însuși Wolfgang Durheimer, președintele său.

În prezent, Bentley produce toate mașinile sale în micul orășel Crewe, locul unde a și început istoria companiei. Durheimer a declarat că poartă discuții avansate cu oficialii guvernamentali privind decizia de a ieși din UE.

”Mai am la dispoziție între nouă și 12 luni în care pot să aștept și să văd ce se întâmplă. Apoi trebuie să iau o decizie serioasă. Totul are legătură cu viitoarele noastre modele. Această fereastră de timp ne oferă un moment de respiro, și nouă și guvernului, dar apoi voi avea nevoie de niște promisiuni ferme”, susține Durheimer.

Asemeni celorlalți producători auto din Marea Britanie, Bentley este îngrijorat de ridicarea unor bariere comerciale după Brexit. Tocmai de aceea se ia în considerarea construirea mașinilor în afara Regatului Unit.

”Caracterul britanic oferă unicitate modelelor noastre. Dar, așa cum știm din alte exemple, acest segment de piață este unul foarte internațional și, decât să nu mai producem nici o mașină, preferăm să le producem în altă parte”, a declarat Durheimer.

  • Andy, marţi, 14.03.2017 13:29

    Dupa ce au fost cumparate de Jerry, ca sa folosesc termenul peiorativ dat de catre britanici soldatilor nemti in razboaiele mondiale, acum exista sansa ca RR si Bentley, fanioanele industriei auto britanice, sa se mute cu totul in Europa continentala. Ar insemna o lovitura de imagine imensa. Semne de intrebare si la Jaguar si Land Rover. Nu mai zic de firmele japoneze gen Honda si Nissan care produc pe insula si care nu vor avea nicio greata sa mute productia in Franta sau Europa de Est. Acum, fie vorba intre noi, ca Brexit-ul trebuie sa aiba costuri pentru britanici. De cand sunt in UE au avut mai mult beneficii decat obligatii plus un tratament preferential. Ar trebui clar impuse taxe vamale de 10-30%. Dezastrul mare va urma insa cand marile companii financiare se vor muta din City in La Defense si la Frankfurt. Deja sunt destule (inclusiv nume britanice) care au anuntat ca urmeaza sa faca mutarea respectiva.

  • Mihai, marţi, 14.03.2017 14:21

    Sa vina la noi! - Avem autostrazi mai mult decat ne trebiue, avem scoli si licee profesionale pentru personal, primim si specialisti de la ei, Rusia si China sunt mai aproape....

  • dan, marţi, 14.03.2017 14:48

    Se pare ca totusi marea britanie a facut un pas inteligent iesind dintr-o uniune europeana pe cale de destramare. Vom vedea..

  • scamel, marţi, 14.03.2017 15:28

    urmeaza nexit, frexit si dexit. vor veni bmw la tartasesti si audi la slobozia.productia va scadea si cererea va fi asa mare ca masinile se vor vinde la poarta fabricii. coada se va intinde pana la otopeni, mai ceva ca la moastele sfinte.

  • Moldovean, marţi, 14.03.2017 16:12

    Către toți cei care îi înjurați de 9 luni încoace: Marea Britanie va supraviețui. Și nu doar că o va face, ci va o și duce bine. Marea Britanie nu e România. Timpul va demonstra asta.

  • lol, marţi, 14.03.2017 16:20

    @dan, nu cred ca vei dori sa traiesti intr-o europa destramata, o europa care urmeaza sa intre in faliment si care daca se destrama o sa invete sa bata pasul de gasca in timp ce il venereaza pe tarul Putin!

  • lol, marţi, 14.03.2017 16:24

    Moldovean, economia engleza se bazeaza pe emigranti, nu are capacitatea sa acopere toate posturile cu indigeni! Asta fiind unu la mana, doi la mana nu ai s avezi nici un englez facand munca de jos! Daca un est european care un produs de 30-40-50 de kilograme, englezul nu il ridica daca are 5.5 kilograme...... Poate economia lor o sa supravietuiasca dar ai sa ii vezi tocmai pe cei care au votat brexitul carand produsul de 50 de kg in timp cxe plang dupa emigranti! P.S. Eu am acte de Anglia, am dreptul sa muncesc acolo, o sa am acest drept si dupa brexit dar sunt in romania de 2 ani deja....

  • dan_grc, marţi, 14.03.2017 16:50

    Bentley este posibil să se mute, în cazul Rolls cred că sunt șanse mai mici, producția este mult mai mică, prețuri mai mari, eventualele scumpiri nu cred că vor afecta prea tare clienții de Rolls. Problema va fi cu adevărat la celelalte mărci, care nu sunt puține, ce produc în UK, mai ales cele de volum se vor muta cu siguranță. Acest orizont apropiat poate fi un mare avantaj pentru Europa de Est, poate așa să mai apară și pe la noi câțiva producători, chiar dacă prima șansă o au vecinii noștri.

  • alequis, marţi, 14.03.2017 17:17

    logic , in cazul companiilor cu modele low cost sau cu vanzari de volum, brexitul ar putea fi o scuza. chestie de preturi, transport, etc. la un pret de 12000-18000 euro o taxa vamala sau un cost suplimentar intradevar ar influenta costul unei masini. ptr cineva care chiar are 12000 euro si isi doreste o masina construita in anglia pentru un cost suplimentar de cateva sute de euro ar renunta la acel mode. dar in cazul bentley? cu 100000-1000000 de euro bucata pui problema mutarii in afara angliei ca nu poti acoperi costurile? pe cine prostesc ei? ca oricum 80% din masini se vand in orient sau milionarilor din lumea larga si ptr ei nu conteaza chiar si 2000-3000 euro in plus. chiar trebuie sa credem toate prostiile astea?

  • Scorpionul.negru, marţi, 14.03.2017 19:20

    @alequis Corect ! Bine spus. Eu cred ca e cel mai bun motiv sa dea vina pe Brexit ca sa mute productia in tari unde mana de lucru e mult mai ieftina. Cred ca asta au si asteptat de multa vreme...un motiv sa plece pt a reduce costurile de productie. Rusinos si periculos chiar pt ca cine cumpara Bentley e foarte pretentios si il cumpara pt maxim de calitate si imagine. Nu cred ca un viitor posesor de Bentley NU si-ar mai lua unul facut in China ! Chiar daca respecta nivelul maxim, imaginea conteaza. Bentley e una cu UK. Nu scrie pe el '' Made in England " nu mai are farmec. Chiar sunt curios in ce tara ar vrea sa mute productia.... text corectat.

  • @lol, marţi, 14.03.2017 21:45

    Bă, tu ai un fetish cu cârca! Aşa se-ntâmplă dacă mergi târâş prin britagnia, cu bobu-n spate: nu vezi ceru' si incepi să ai idei pseudointeligente! Orizontu' tău se reduce doar la... chile

  • Scorpionu' negru-n ceru gurii, marţi, 14.03.2017 21:50

    Globalizarea-şi va urma cursul. Dacă tu, scorpion afumat, nu vezi, e cazul să-ţi scoţi capu' dintre dealuri

  • Scorpionul.negru, marţi, 14.03.2017 22:53

    @Scorpionu' negru-n ceru gurii Madaleasco...cand globalizarea va afecta si categoria lux, pot pune pariu pe ce vrei ca in maxim 2 ani vor ajunge in faliment toti producatorii de lux. Un om cu bani nu e diliu sa dea sute de mii de euro pe chinezarii.

  • lol, marţi, 14.03.2017 23:11

    @@lol las-o asa, las-o ca ii bine! Nu te incorda pre atare ca poate iti pusca o vena sau te scapi in bichinei..... Mai bine ai spune "ni ponimayu" ii mai simplu! Cat despre caratul bobului... te las pe tine si cei din specia ta adica "dinte, pauza, lipsa, gaura" nu de alta dar la altceva nu sunteti utili!

  • vianu, miercuri, 15.03.2017 10:10

    @scorpionul.negru "Nu cred ca un viitor posesor de Bentley NU si-ar mai lua unul facut in China !" dubla negatie....deci afirmatia e pozitiva. on-topic...vulgul ignorant votat. Eventuala plecare a constructorilor auto e una dintre cele mai mici probleme cu care se va confrunta MB. Viitorul e incert ...Irlanda, Scotia.... e groasa rau....

  • Scorpionul.negru, miercuri, 15.03.2017 12:15

    @vianu Da am gresit eu...nu am verificat text-ul bine.