Doar 7 modele Volkswagen din 14 respectă noile norme de poluare: Golf va fi omologat abia la sfârșitul lunii septembrie

Publicat vineri, 31.08.2018 10:48 de Daniel Popescu

Volkswagen a anunțat că numai 7 dintre cele mai importante 14 modele ale gamei sale respectă noile norme de poluare WLTP, în timp ce Golf va fi omologat abia la sfârșitul lunii septembrie.

Noul standard pentru emisii WLTP devine obligatoriu în Europa și pentru modelele actuale începând din 1 septembrie, iar numeroși constructori se confruntă cu dificultăți în omologarea modelelor. Printre ei se numără și Volkswagen, care a anunțat în cadrul unei conferințe de presă că numai 7 dintre principalele 14 modele ale sale sunt omologate pentru WLTP.

"Noile teste sunt mai împovărătoare și durează de două-trei ori mai mult decât în trecut. Chiar și modelele lansate în ediție limitată trebuie testate separat. Următoarele luni vor fi provocatoare pentru noi", a explicat Thomas Zahn, șeful de marketing și vânzări al constructorului german.

Printre modelele care nu au trecut încă testele WLTP se numără și Volkswagen Golf, cel mai bine vândut model din Europa. Oficialii producătorului anticipează că modelul va fi omologat abia la sfarstul lunii septembrie, ceea ce înseamnă că actualele comenzi vor fi onorate cu întârziere.

De altfel, Volkswagen anticipează o scădere a vânzărilor în lunile septembrie și octombrie, însă pe de altă parte consideră că va recupera terenul pierdut în ultimele două luni ale anului. "Ne așteptăm la livrări foarte mari în decembrie", a adăugat Zahn.

Via Automotive News

  • LLL, vineri, 31.08.2018 11:42

    De ce? A venit Dorel si a sters cateva linii de cod din software-ul pregatit pentru omologare ?

  • Wow, vineri, 31.08.2018 12:02

    Se confirma ceea ce se vorbeste pe la colturi la reprezentantele Vw: ca noul motor 1.5 TSI nu indeplineste normele WLTP. Acest motor a fost creat pentru a inlocui 1.4 cu dezactivarea cilindrilor, dar se pare ca pe langa problemele legate de emisii mai are si probleme privind flexibilitatea redusa pentru reprizele 80-120 km/h in treptele 3-4 si la vitezele de oras (treptele 1 si 2).

  • Alex, vineri, 31.08.2018 16:35

    Cred ca intarzierile se datoreaza variatiei de exta optiouni si echipamente care trebuie testate si evaluate dpdv consum si regim de utilizare. + dimensiuni anvelope si jante, accesorii, etc etc. Aici castiga producatorii care au nivele clare de echipare si motorizari putine care reduc numarul combinatiilor. Normele WLTP se atribuie pe un model intreg.

  • someone, vineri, 31.08.2018 17:17

    producatorii, desi stiau de mult timp de noua testare, se comporta ca si primariile din romania cand vine iarna: " am fost luati prin surprindere si nu am avut timp sa ne pregatim "

  • Ducu, vineri, 31.08.2018 19:15

    @someone, nu producatorii...doar VW se comporta asa.Ceilalti sunt la zi.

  • @someone, sâmbătă, 01.09.2018 01:39

    Chiar ca au fost luati prin surprindere, nu se asteptau sa renunte la softuri asa repede.