Dodge renunță la modelele Charger și Challenger și la motorul Hellcat în 2023
Constructorul american a anunțat că va renunța la legendarele modele Challenger și Charger în 2023. Și motorul de pe versiunile Hellcat va fi scos din producție în același an.
În cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, Dodge a transmis o veste care va întrista foarte mulți pasionați de automobile. Mai exact, producătorul american a anunțat că faimoasele modele Charger și Challenger vor fi scoase din producție la finalul lui 2023. Compania, condusă de către Tim Kuniskis, a mai confirmat că motorul V8 de 707 cai putere folosit pe versiunile de performanță Hellcat va dispărea și acesta în același an.
Șeful Dodge a precizat că gama de modele a companiei va fi complet diferită începând din 2024. Conform informațiilor existente, atât Charger cât și Challenger vor fi înlocuite cu modele complet noi, bazate pe platforme dedicate. Kuniskis nu a confirmat dacă noile modele vor păstra aceleași nume.
Recent, Dodge a anunțat un nou plan de dezvoltare, numit Never Lift. Pe baza acestui plan, compania va lansa o gamă de modele plug-in hybrid și electrice începând din 2024. Mai devreme în acest an, Dodge a oferit un material teaser cu un concept al unui muscle-car electric. Acesta urmează să fie prezentat în următoarele 4 sau 5 luni și va oferi o primă impresie asupra gamei de modele din 2024.
De asemenea, Dodge va prezenta în curând un nou model plug-in hybrid, urmând ca aceasta să intre în producție la finalul anului viitor. Contrar unor zvonuri, noua mașină nu va fi o versiune PHEV a SUV-ului Durango, model care va înceta să mai fie comercializat în 2024, conform unor informații anterioare.
Până la scoaterea lor din fabricație, modelele Charger și Challenger vor continua să fie vândute și vor primi ediții speciale noi. Cea mai nouă astfel de ediție se numește Jailbreak, lansată în urmă cu o săptămână.
via Carscoops
-
@inexoscula, miercuri, 24.11.2021 16:44
Din ciclul "nici un post fara prost!". Articolele AM ar trebui servite cu multa lamaie pentru greata ce urmeaza in sectiunea comentarii, unde prostul satului da lovitura dupa lovitura. Din pivnita parintilor ne inunda cu comentarii care mai de care mai pline de ridicol. Taiati-i internetul ca i se agraveaza boala. Iar Dodge este in doliu pentru ca inexopix vroia sa cumpere cateva masini de la ei si acum s-a razgandit. Ramane fidel opelului sau cu juma' de milion de kilometri facuti prin curtea spitalului de nebuni. Dar partea buna ca poate fi folosit in viitor drept cotet pentru toate gainile pe care seriff vrea sa le taie.
-
pipo, miercuri, 24.11.2021 17:00
Am o saptamana foarte grea, dar asta e cu adevarat cea mai trista veste. Pentru mine aceasta pereche de la Dodge in ultima iteratie( si in special Challenger) reprezinta supremul industriei americane auto-muscle. Sincer, la ce schimbari se anunta nici nu imi mai doresc sa vad numele Challenger pe o noua generatie , prefer sa-l am in memorie in glorioasa imagine prezenta. Era de asteptat oricum sfarsitul acestor legende, dar parca ...tot neasteptat vine anuntul. @Inexo : chiar nu isi are locul aici inca o trimitere la vaccin ,sincer incepi sa suni a ...obsedakkul de serviciu de pe aici. Asteptam mai multe la acest subiect de la tine .
-
inexorabil, miercuri, 24.11.2021 22:26
Nu doar eu sunt vizat de Big Brother, tâmpiţel, ci TOŢI cei care le stau în gât satanelor precum oasele de peşte. Şi de ce ne vrei/vreţi “eliminaţi de aici” ? Fratziwear, deocamdată, volens nolens, Constituţia rămâne în picioare! De art. 30 alin. (1) ai auzit??? Nu ne putem exprima în orice condiţii, desigur – a se parcurge alin. (6) şi (7). Dar cine ar putea stabili că noi le-am fi încălcat?
-
@inexopix, miercuri, 24.11.2021 22:34
Du-te mai urmaritule la culcare odata. Raie rea ce esti! Eu nu te vreau plecat deloc! Ci cuminte, cu medicamentele luate, discutand politicos si la obiect cu baietii astia care intra pe aici. Fara religie si conspiratii ci doar despre masini, la obiect. Daca nu ai nimic de spus, du-te la urmatorul articol, poate ai ceva constructiv de spus. Atat. Pana atunci insa merit si eu putina distractie. Pe cuvant ca te urmaresc si te fac de ccao cat cuprinde atat cat meriti. Vorbesti cum trebuie DOAR despre masini si iti respecti amicii de conversatie eu iti dau cuvantul de onoare (si am onoare) ca nu mai spun un cuvant. Conspiratii si religie in alta parte. Sa vedem daca ai inteles ceva. Ma indoiesc si de aceea m-am "echipat" cu floricele, rabdare si ti-o trag de cate ori o iei pe aratura. Mai simplu de ata nu o pot spune.
-
inexorabil, miercuri, 24.11.2021 23:07
Fii antenă aici: odată şi odată, în România se va desfăşura procesul SOCIALISMULUI (nu al utopiei utopiilor pe nume “comunism”). Toate crimele, furturile şi samavolniciile voastre vor fi aduse la cunoştinţa publicului larg. Şi exact ceea ce le clociţi “dujmanilor”, recte condamnări penale, se va repercuta asupra voastră!!! În loc de orice avertisment: nu fiţi aşa siguri că sunteţi “la adăpost”. Vi se vor tăia toate cablurile de susţinere – nici nu veţi realiza când, cum, de către cine…
-
Edikkk, miercuri, 24.11.2021 23:16
Aaaaaa... modelele PHEV şi mai ales full EV se vor vinde ca pâinea caldă !! Secretul este păstrarea formei maşini /lor şi a numelui /lor PLUS să îi facă sistem audio cu sunete la difuzor care imită diverse (vezi superba reuşită a celor de la Porsche full electric)
-
@Edickhead, miercuri, 24.11.2021 23:40
Mai baiatule mai, ne-ai innebunit pe toti cu electrica ta. Chiar daca electricele sunt Ok cred ca ma debransez de la curent si in casa, numai sa nu te mai aud de pacoste ce esti. Nu PHEV-ul si EV-ul se vor vinde ca painea calda ci painea calda se va vinde ca Phev-ul si MHev-ul din capul tau. Secretul este pastrarea formei de cozonac si faci painea in ea. Si pune un pick-up in masina care sa imite sunete de animale, mai ales iepure si cercopitec. Si piesa de rezistenta este sa montezi o piza langa volan unde soferul sa bage degetul la fiecare cateva minute sa nu uite ca este intr-o masina electrica. Daca nu, se va simti uzat moral.
-
zglobiul, joi, 25.11.2021 01:32
Unii s-au cam saturat de atata importanta pe care si-o acorda @inexplicabil. Care in urma cu aproximativ un an ataca redactorii de pe aici cu niste exprimari deplasate, fara sa tina cont ca un astfel de comportament nu este demn de cineva care se pretinde crestin ortodox. Da, i se stergeau comentariile, insa cu un rost si nu era cazul sau macazul sa se simta nedreptatit. Dar de, incarcatura negativa si de neinteles... Apropo de ''pa si pusi'' din comentariul cultului utilizator partial color, cand s-a retras Mircea Mester poate ca a postat un comentariu pentru acesta, chiar sub denumirea ''PaSiPusi'', urandu-i ceva de genul ''du-te invartindu-te''. Pai atata bunavointa din partea lui @irespirabil cand cineva isi ia la revedere intr-un mod civilizat (a se citi Mircea Mester), ceva mai rar... ;) Dar de, este ''neinduplecat'', conform DEX, adica inexorabil. Se indura Bunul Dumnezeu sa tina planeta aceasta zi de zi. In schimb, ce sa zic, exista si inexorabil... Care poate mai are si alte denumiri, a se vedea comentariul de la articolul legat de plecarea lui Mircea Mester, sau altele cu acelasi stil si anume tribun-datsun, sau siamezu' lu' fanel, sau in trecut saabcuantic, giga motors (care practic era oponentul lui ...cuantic, dar poate ca de fapt acelasi personaj), etc. ''Pentru ca viata e complexa si are multe aspecte.'' Cam asa suna o replica dintr-un film. Cult inexplicabilul, ca doar singur a dezvaluit in trecut sub denumirea saabcuantic faptul ca este fost olimpic la romana. Deci na, poate ca este si Edikkk, pe stilul giga motors versus saabcuantic, ca sa mai anime at(o)mosfera de pe aici. Cu tot cu greselile gramaticale voite. Daca tot isi atribuie dreptul de a-i banui pe altii ca posteaza sub diferite denumiri, de ce sa nu fie si el banuit ca ar comite acelasi lucru. Poate ca diversiune, manipulare si denumiri multiple, de care-i acuza insa sarguincios pe altii. Cam servicii viseaza, dar face el mai mult decat toate la un loc. Nici nu ar avea nevoie de profil facebook, poate ca a dezvoltat destule pe aici. Ca stilul este cam acelasi, desuet, perimat si repetitiv, plin de (cam) aceleasi exprimari, precum niste stereotipuri verbale. De, nimeni nu este inepuizabil, sursa nesecata de resurse sau fara de pacat. Cand acelasi stil si idei crete se repeta sub mai multe denumiri, incepe sa dea de banuit. Auzi la el, ''tampitel'', ce ti-e si cu bunavointa asta ;) Da, viata e complexa... stiu situatie concreta, in care o fosta olimpica a virat in tulburare bipolara dupa atata efort intelectual. Nu isi mai recunostea nici macar diplomele obtinute, pe care le are prin casa. Chiar nu este de gluma si sper ca nu este cazul lui in(out)exorabil. Poate deseori lucrurile nu sunt ce par a fi. Am scris des acest poate si prin urmare nu afirm, in fond cine sunt eu si evident nu am cum sa le stiu pe toate. Nu ar strica insa uneori sa fim mai modesti, este valabil pentru fiecare. Si sa nu mai cautam sa ne atacam, sa lovim cu vorba sau sa jignim, sa lasam energia negativa deoparte. Eu nu-l atac, se ataca singur, pe efect de bumerang. ''In vreme de pace omul razboinic se napusteste asupra lui insusi.'' Nietzsche Iar pacea este greu de obtinut in aceste vremuri. In rest, ciocolata invelea marmota in staniol, sau staniolul invelea ciocolata in marmota. Ca vremurile in care marmota invelea ciocolata in staniol au cam trecut de mult. De unde atata democratie, cand cineva a scris ca este de fapt ''demo(n)cratie''. Si acum un pic la articol, imi plac aceste modele americane cu aspect si sunet de muscle car. Recent am admirat un Challenger alb cu dungi negre. Cum spune un cantec, toate lucrurile bune ajung la un sfarsit. Sa vedem partea plina a paharului, mai exista inca lucruri bune. Sa cautam sa ne bucuram de fiecare zi. De genul nu va spun cum a sfarsit, dar va pot spune cum a trait. Si acum, poate mai mult decat oricand, este important cum traim.
-
Mircea Badea, joi, 25.11.2021 07:44
oricum aratau depasit, se conduc depasite..zici ca-s masinile lui mizil in vacanta in africa de sud...
-
Seriff, joi, 25.11.2021 08:55
Eu am ras grav la aia cu ''Edickhead'':))))) Legat de articol, nu ma mira, era de asteptat sa moara si modelele astea, asta e progresul
-
Kirotractor, joi, 25.11.2021 15:14
Câți ați condus o ”tracțiune” cu +500 CP? (Nu mai zic de Hellcats/Demons etc cu 7-800 cai.) Sunt dragstere perfecte, dar pe viraje cam dau cu virgulă. Nu doar par, chiar sunt deci cumva inutile. Și totuși, regret și eu extincția lor din simplul motiv al anulării clar forțate a posibilității de ALEGERE. ...Fiindcă nici vorbă de cerere-n scădere pentru monstruleții ăștia, ba dimpotrivă. Concluzie: R.I.P. Dodge :-( (chiar dacă numele ”Charger” va fi sigur păstrat pentru o viitoare electrică... cu tone de baterii în cârcă, dacă va fi și ”muscle-car wannabe”.)
-
alex_cu_a_mic, joi, 25.11.2021 15:33
Charger arata intr-un mare mare fel. Si se aude la fel. Pacat de dinozauri. Probabil unul dintre cele mai faine yt-uri despre Demon ce-i drept. Dar ce lucratura si cata munca. https://www.youtube.com/watch?v=Yeh4rsXhsUg
-
@kirotractor, joi, 25.11.2021 17:06
Ambele au avut propulsie sau all wheel drive nu tractiune. Masinile americane marea lor majoritate au propulsie ceea cwe este normal pentru nivelele de putere ridicate deci alegerea corecta.
-
curentatu, joi, 25.11.2021 18:28
Corect că sunt și unele 4x4 dar numai cu V6 de vreo 300 cai iar aici cred că se vorbea de V8uri.
-
inexorabil, vineri, 26.11.2021 09:30
Aţi auzit de serviciul român de dezinformare?...Atunci când MM şi-a luat adio de la comunitatea AM (la sfârşitul anului trecut), eu i-am luat apărarea faţă de o indelicateţe evidentă (aceea cu “du-te învârtindu-te!”). Acum, aşii tertipurilor tipice războiului psihologic îmi atribuie mie acele cuvinte nedemne. Au mai încercat (prin intermediul reţelei “@inexorabil”-@cifre-@emoticoane) – nu este prima dată. Pe ce mizează dânşii? Pe comoditatea incarnată a lumii de astăzi! În sensul că prea puţini s-ar sinchisi să se întoarcă la sursa problemei (adică la articolul cu pricina). Altfel, ştiu/intuiesc că unii utilizatori cu care mă înţeleg chiar bine dezaprobă ferm şi fără drept de apel hotărârea mea de a mă antrena în conflict cu această entitate specializată în arta mistificării interesate (şi care adoră să rămână în anonimat, deşi îmi pretinde mie să-mi dezvălui identitatea reală!) doar din simplul motiv că, astfel, mă “deconectez” de subiectele auto. Sunt sigur însă că, dacă şi ei ar deveni ţinte, şi-ar schimba optica…Şi se vor edifica definitiv odată cu intensificarea ferocităţii acestor (eco-)fiare incorigibile, care trăiesc din torenţii de ură ce li s-au inoculat sistematic (chiar dacă, prin absurd, “dujmanii” le-ar venera pe faţă, tot s-ar trezi terfeliţi, cu aceeaşi vehemenţă! – de ce? fiindcă programul este program şi zombii nu se abat neam de la prevederile instrucţiunilor primite în prealabil; ei dovedesc aceeaşi perseverenţă precum cyborg-ii de tip Terminator). Nu, nu mă dau profet; pur şi simplu unele lucruri sunt lesne de prevăzut (atunci când ajungi să le “adulmeci” chintesenţa).
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Cu alte cuvinte, Dodge va renunţa la…viaţă. OK, fiecare alege să dispună de sine după cum i-e pofta, dar cre’ că le voi trimite mai târziu omagiile de pa şi pusi. Nu de alta, dar nu pot să intru nevacsinat în atelierul de jerbe şi coroane. Cică nici să mori nu vei putea fără certificat-ficat verde.