Drumul către condusul autonom. BMW primește aprobare pentru combinarea funcțiilor de nivel 2 și 3
BMW este primul producător de automobile care primește aprobare pentru combinarea funcțiilor de condus autonom de nivel 2 și 3. Pachetul tehnologic este disponibil pe nava amiral Seria 7.
Condusul autonom este unul dintre obiectivele spre care se îndreaptă industria auto, iar BMW face deja pași importanți în această direcție.
Germanii devin acum primul producător din lume care primește aprobarea pentru o combinație între un sistem autonom de nivel 2, BMW Highway Assistant, și un sistem de nivel 3, BMW Personal Pilot L3.
Pachetul tehnologic costă 6.000 de euro, în Germania, și poate fi comandat alături de nava amiral Seria 7.
BMW Highway Assistant funcționează până la viteze de 130 km/h. Odată activat acest sistem, șoferul poate să ia mâinile de pe volan pentru perioade mai lungi, dar trebuie să fie în continuare atent pentru a putea prelua controlul la nevoie.
Mulțumită acestui sistem, Seria 7 poate chiar schimba banda de circulație, fără ca șoferul să manevreze volanul.
De cealaltă parte, BMW Personal Pilot L3 funcționează până la viteze de 60 km/h și preia complet condusul în situații specifice, spre exemplu în ambuteiajele de pe autostradă.
În această situație, cel de la volan nu mai trebuie să fie atent la drum și poate desfășura alte activități. Cum ar fi efectuarea de apeluri telefonice, citirea/scrierea de mesaje etc.
Chiar și așa, șoferul trebuie să fie pregătit să preia controlul atunci când mașina o solicită.
via BMW
Drumul către condusul autonom e mult mai lung decat spera unii si recunosc altii.