Dublă sărbătoare în cadrul Dacia: 5 milioane de mașini comercializate din 2004. Sandero, cel mai bine vândut model în Europa în 2017 în rândul persoanelor fizice

Publicat luni, 05.03.2018 16:03 de Cornel Șocariciu

Dacia are motive de sărbătoare. Din 2004 și până astăzi, constructorul de la Mioveni a vândut 5 milioane de mașini la nivel global. În același timp, în 2017, Dacia Sandero a devenit cel mai bine vândut model din Europa în rândul persoanelor fizice.

La începutul anului vă anunțam că Dacia a avut un 2017 excelent în ceea ce privește vânzările la nivel global: 655.235 de mașini au fost comercializate la nivel mondial, cu 12.2% mai mult față de 2016. La scurt timp, Dacia a anunțat că a atins pragul psihologic de un milion de mașini vândute pe piața din Franța

.

Acum, Dacia ne anunță că a vândut, la nivel global, 5 milioane de mașini din 2004 și până astăzi. Noua eră Dacia a început alături de Logan, iar acum, constructorul de la Mioveni are o gamă care cuprinde 6 modele (Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy, Dokker).

În același timp, Dacia a mai reușit o performanță: Sandero a devenit cel mai bine vândut model în Europa în rândul persoanelor fizice în 2017. Vă reamintim, că anul trecut, constructorul de la Mioveni a comercializat la nivel global 270.134 de exemplare Sandero. 

Dar surprizele Dacia nu se opresc aici. În cadrul Salonului Auto de la Geneva, constructorul de la Mioveni va prezenta ediția specială Black & White dedicată familiei Stepway. 

Vânzările Dacia pe modele în 2017

Model Unități vândute
Logan 36.939
Logan MCV 38.261
Sandero 270.134
Duster 183.447
Lodgy 39.704
Dokker 85.977
  • ABC, luni, 05.03.2018 16:25

    Paradoxal, Logan devine cel mai slab vandut model al gamei, desi este cel mai longeviv. In conditiile in care Sandero (un Logan fara portbagaj) este cel mai vandut. Ciudat

  • asm, luni, 05.03.2018 17:33

    Să nu uităm că în 2004, Logan a fost un înlocuitor pentru 1310, adică o mașină ieftină, puțin pretențioasă și ușor de întreținut, dar adaptată la secolul 21. S-a vândut bine în România, dar odată cu ieșirea în Europa trebuia ceva adaptat specificului - hatchback. Deci Sandero a fost varianta câștigătoare. În timp, gusturile au evoluat spre aspectul de SUV și asta explică de ce Sandero (de fapt varianta Stepway) este cea mai vândută. Sedanul nu se mai vinde mult, deoarece acum există mai multe opțiuni, mai practice, chiar și pentru români, pentru care deja nu mai există asocierea cu vechile Dacii din secolul 20. Toate modelele Dacia au fost în locul potrivit la momentul potrivit. Duster a făcut de fapt migrarea în era smart-buy și se pare că face treabă bună în clasa lui.

  • mircea, luni, 05.03.2018 19:26

    @ABC Caroseriile sedan din zona segmentului B (chiar și C) nu sunt foarte populare în alte zone în afara țărilor din Europa de Est și eventual prin alte state emergente. Pentru că clienții din alte țări nu-și iau o mașină bună la toate - cum e la noi - deci nu au nevoie de o compactă care să ofere cinci sute de metri cubi de portbagaj pe care-l cari degeaba după tine în 95% dintre cazuri. Asta e și explicația achiziției hatch-urilor în țările astea. Altfel spus, nu vei vedea din Ungaria încolo Focus sedan, Astra sedan, Symbol și alte sedanuri derivate din hatch-uri C sau B.

  • @ABC, luni, 05.03.2018 19:49

    asta plus spatiul relativ limitat (parcari, trafic, etc) nu e nici un paradox....Loganul se inscrie pe curba descendenta a sedanurilor. Dar nu inteleg logica: vechi = vanzari ridicate?