După ce a cumpărat Opel, Grupul PSA Peugeot Citroen face primul pas către întoarcerea în America. Proiectul revenirii se întinde pe 10 ani
PSA Peugeot-Citroen are planuri de revenire pe piața din Statele Unite. Francezii vor să fie percepuți ca un brand auto competitiv în maxim 10 ani.
La nici o lună de la achiziția Opel, Grupul PSA Peugeot-Citroen face primii pași către Tărâmul Făgăduinței. Piața din Statele Unite pare un miraj greu de atins pentru constructorii europeni care au activat în trecut acolo. Cel mai recent exemplu este Alfa Romeo, care se chinuie din răsputeri să reintre în grațiile americanilor.
Peugeot a ieșit de pe piața din SUA în anul 1991, iar acum visează la o revenire. Primul pas în acest sens a fost numirea lui Larry Dominique în funcția de vicepreședinte al PSA America de Nord. Fost oficial Nissan dincolo de Ocean, și un apropiat al lui Carlos Tavares, președintele PSA, Larry Dominique are misiunea de a readuce francezii în SUA.
Nu imediat, întrucât proiectul pe care acesta îl va coordona se întinde pe durata a 10 ani. Prin urmare, fanii brandului nu trebuie să se grăbească cu aplauzele.
PSA va reintra pe piața din SUA ca un jucător pe piața mobilității, prin lansarea unor programe de car-sharing. PSA deține deja companiile Free2Move și este partener Travelcar, un start-up fondat în 2012. Odată ce acoperirea acestora va crește, PSA va începe să aducă în SUA și primele sale modele dedicate acestei piețe. Abia atunci va lua naștere o rețea de vânzări specializată, însă nu se știe dacă Peugeot va căuta să își creeze proprii dealeri sau va apela la un partener local.
„America este o piață pe care trebuie să fii prezent. Cu toate acestea, vorbim despre un proiect pe termen lung. 10 ani. Nu e ca și cum am intra pe piață și am obține rapid o cotă favorabilă. Vor fi mulți bani investiți pentru a reintra pe piața americană. Nu am stabilit încă o cifră. Depinde de modul în care ne vom vinde mașinile: pe cont propriu sau prin intermediul unui partener”, a declarat Dominique.
Larry Dominique a dat asigurarări că proiectul revenirii nu presupune ca primele mașini să se vândă în SUA abia în 2027. În 10 ani ar trebui ca brandul să fie deja prezent în SUA și cu o poziție bine consolidată.
via automotivenews (înreg.)
masina din poze avea motorizari 2.0 benzina de 150 cai aspirat si 210 cai turbo. este un peugeot 405 din 90. pe vremea aia doar italienii se mai puteau lauda cu asa ceva, iar volkswagen scotea 174 cai din 2.8 aspirat, sau 130 de cai din 2.2-2.3.